Mississippi Jones Act Injuries
Mississippi Jones Act Injuries Counter JavaScript Free Code JavaScript Free Code


۱۳۸۷ تیر ۸, شنبه

گزارش دریافتی تظاهرات 7 تير مشهد



پرواز غيرعادي هلي كوپتر هاي نظامي در ساعات اوليه بامداد روز جمعه خبر از آغاز روزي متفاوت مي داد. مشهد امروز (جمعه) حال و هواي ديگري داشت. بوي همدلي و اتحاد مردم پس از مدتها به مشامم رسيد.شهروندان مشهدي با حضور انبوه خوروهايشان و ايجاد ترافيك سنگين در معابر مختلف شهر ، نه تنها باعث اختلال در روند عمليات ماموران امنيتي شدند كه گونه اي جديد از اعتراض مسالمت آميز را به نمايش گذاردند. نيروهاي سركوبگر از نهادهاي مختلف گردآوري شده بودند. اگر لباس شخصي ها را در نظر نگيريم فقط تعداد نيروهاي انتظامي به اندازه اي بود كه بتوان ادعا كرد اينان خود را براي جمعيتي چند ده هزار نفري آماده كرده بودند. شمار خودروهاي پليس نيز تعجب آور بود. بطوريكه گاهي در يك ميدان فرعي پنج خودروي پليس حضور داشتند. از آن عجيب تر استفاده از توان حداكثري نيروهاي مربوط به راهنمايي و رانندگي براي مقابله با مردم بود! طوريكه در چهارراهي كه در سال، يكبار هم رنگ ماموران را نمي بيند فقط هشت مامور راهنمايي و رانندگي حضور داشتند.

منبع ایران پرس نیوز

۱۳۸۷ تیر ۷, جمعه

گزارش از شیراز

شیراز نیوز: تعداد زیادی از مردم شیراز در حوالی ساعت 5:30 عصر امروز در میدان علم و بلوار دانشجو در پی دعوت یکی از کانال های ماهواره ای و در اعتراض به مفاسد اقتصادی و برای روشن شدن موارد مطرح شده در پرونده پالیزدار گرد هم آمدند.
این در حالی است که نیروهای امنیتی و شبه نظامی از ساعت ها قبل در آنجا مستقر شده بودند و سعی در پراکنده کردن مردم داشتند. نیروهای امنیتی اقدام به دستگیری حدود 20 نفر از افراد تجمع کننده نمودند که از سرنوشت آنان خبری در دست نیست.
تعداد خودروهای نظامی در میدان علم و بلوار دانشجو به شدت زیاد بود و پلیس سعی داشت تا به کمک نیروهای لباس شخصی جو رعب و وحشت را در خیابان حاکم کند.
از جمله نکات جالب در این تجمع، حضور فرماندار شیراز، قاضی پرونده دانشجویان احضار شده به دادسرا در جریان تجمعات اسفندماه دانشگاه شیراز و نیز کارکنان حراست تمامی دانشگاه های شیراز در محل های ذکر شده بود.
اوج تجمع در ساعت 7 عصر بود که منجر به دستگیری تعدادی از مردم شد.
این اعتراض مردمی تا ساعت 8 شب ادامه یافت و پس از آن بلوار دانشجو با ترافیکی غیر عادی روبرو بود که ناشی از حضور مردم با ماشین های شخصی شان در آنجا بود.

تظاهرات هفتم تیر مردم در شهرهای تهران ، اصفهان و مشهد با موفقیت برگزار شد

بنا به گزارش های دریافتی ، تظاهرات مردم در سه شهر تهران ، اصفهان و مشهد با موفقیت برگزار شده است اما از شهر شیراز تاکنون گزارشی دریافت نشده است.
این تظاهرات که در حمایت از نیروی انتظامی و اعتراض به مافیای اقتصادی به دعوت شبکه تلویزیونی کانال یک برگزار گشت به شدت از سوی نیروهای لباس شخصی و بسیجی رژیم سرکوب شد به طوری که گزارش ها حاکی از بکارگیری لوازم پیشرفته سرکوب و دستگیری گسترده مردم است . با این وجود تظاهرات کماکان ادامه دارد .
گفتنی است مردم این تظاهرات را در شرایطی برگزار کردند که از 5 روز قبل صدای کانال یک در ایران و اروپا خاموش شد و تبلیغات منفی از سوی به اصطلاح متخصصین علیه این تظاهرات برپا بود. اما مردم ثابت کردند که راه خود را یافته اند و در نبود کانال یک هم هستند.

بیانیه دانشجویان دانشگاه های مشهد در حمایت از تجمع پارک ملت

دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب مشهد
فعالین صنفی و سیاسی دانشگاه آزاد مشهد
بیانیه شماره یک دانشجویان دانشگاه های مشهد در حمایت از تجمع عصر جمعه پارک ملت
با گسترش اعتراضات روز افزون مردم به جان رسیده از استثمار، امروز جمعه هفت تیر ماه در ساعت 17 تجمعی با حضور بیش از 3 هزار نفر در محل پارک ملت مشهد برگزار شد که با سرکوب شدید نیروهای امنیتی مواجه گردید.
هر چند پیش بینی می شد با حضور مردم برای اعتراض به وضعیت اسفبار اقتصادی و معیشتی شان شاهد برخورد گسترده و خشونت بار نیروهای امنیتی رژیم با معترضین باشیم اما موج دستگیری همراه با ضرب و شتم، ما را به عنوان دیده بانان حقوق بشر در مشهد نگران سرنوشت و نوع برخورد با بازداشت شدگان کرده است.
بازداشت فرزاد حسن زاده دانشجوی آزادیخواه و برابری طلب و توحید دولتشناس از فعالین سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد به همراه بیش از دویست تن دیگر از شرکت کنندگان در این مراسم اعم از زن و مرد و کودک تنها بخش ناچیزی از برخورد فاشیستی جمهوری اسلامی با اعتراضات مسالمت آمیز مردمی است.
موج اخیر گرانی ها و وضعیت نابسامان اقتصادی و اجتماعی و تزاید فزاینده اختلاف طبقاتی مردم را ناگزیر از حرکت به سمت اعلام علنی نارضاینی شان به صورت اعتصابات و تجمعات خودجوش نموده است.
اما جمهوری اسلامی با کمک گرفتن از تمام نهادهای ارتجاعی خود در تلاش برای منحرف کردن مسیر اعتراضات است، اعتراضاتی که تداوم آنها بی شک مشروعیت پوشالین این نظام را بیش از پیش با چالش مواجه می سازد.
ما دانشجویان دانشگاه های مشهد ضمن محکومیت گسترش برخورد پلیسی و قضایی با مردم، خواستار آزادی فوری و بی قیدوشرط تمامی بازداشت شدگان از جمله فرزاد حسن زاده و توحید دولتشناس می باشیم و اعلام میداریم که در صورت عدم تحقق این امر از تمام امکانات و توانایی های خود در جهت نیل به مقصود استفاده می نماییم.

گزارش سركوب و ارعاب عصر جمعه پارك لاله

روز جمعه تقاطع كارگر – بلوار كشاورز تا ميدان وليعصر و فاطمي هر جا كه چشم كار مي كند لباس شخصي هاي بيسيم به دست را مي شود ديد كه به هر حركت مردمي مشكوك هستند ،از تجمع يك نفر به بالا جلوگيري ميشود . هيچ كس اجازه ندارد در پارك يا ديواره هاي پيرامون آن بنشيند يا كلمه اي حرف به زبان آورد . درگيريهاي پراكنده در فضاي به شدت پليسي پارك لاله و در خيابانهاي اطراف گاه سكوت خوف انگيز را مي شكند و مردم را به فرياد وا مي دارد . ضرب و شتم وحشيانه و دستگيري جوانان و زنان بيگناه همچنان در جريان است . شگفتا كه در همين فضاي اختناق مردمي را مي بيني كه از كنار يكديگر مي گذرند و با نيم نگاهي زير لب مي گويند :"ما هستيم " و با لبخند اميدوارانه اي از كنار يكديگر مي گذرند.
پريش پاهكين

تظاهرات در اصفهان

درحال حاضر حدود هزار نفر از نیروهای انتظامی در قرار گاه خیابان شریعتی آماده باش هستند .حوالی ساعت 8:30 کنار سی وسه پل حدود چند هزار نفر تجمع کردند. خیابان چهارباغ بالا به مدت نیم ساعت بسته شد.نیروهای لباس شخصی دربین مردم رفت وآمد می کنند.نیروهای انتظامی مردم را پراکنده کردند.شخص فرمانده نیروی انتظامی اصفهان (صدرالسادات) با حدود چند صد نفر نیرو کنار کیوسک پلیس واقع در کنار سی وسه پل ایستاده اند.

گزارش از تظاهرات امروز در تهران

گزارش خبری از تظاهرات امروز حد فاصل چهارراه فاطمی و بلوار کشاورز ضلع غربی پارک لاله:
امروز طبق وعده و راهنمایی های داده شده از سوی شبکه کانال یک برای تجمع اعتراض آمیز مفاسد اقتصادی راس ساعت 5 بعد از ظهر مردم به صورت پراکنده در مسیر ذکر شده حضور داشتند پیش از ساعت یک حدود 30 الی 50 مامور لباس شخصی به همراه موتور سیکلت و خودروهای استیشن ولکس واگن و هایلوکس چینی به شکل پلاک شخصی در پارک حضور داشتند حدود 10 خودروی هایلوکس چینی گشت ارشاد به همراه بنز های الگانس پلیس سرتاسر خیابان وجود داشت و ماموران زن گشت ارشاد به همراه ماموران مرد در آنها حضور داشتند که حدودا به 50 نفر میرسیدند.
رفته رفته با گذشت زمان جمعیت بسیار زیاد شد مردم به شکل متفرق در پیاده روی خیابان و به خصوص در پارک قدم میزدند و به همدیگر شعار ماهستیم میدادند.
حدود ساعت 18 و 10 دقیقه جمعیت در جنوب غربی پارک لاله نزدیک بلوار کشاورز جمع شد ماموران لباس شخصی و گشت ارشاد با فراخواندن بیسیم به طرف جمعیت راه افتاند جمعیت در حدود 2000 نفر و شاید هم بیشتر و چند صد نفر هم به شکل پراکنده نظاره گر بودند.
ابتدا زنی شجاع شروع به سر دادن شعار (موجم اگر میروم گر نروم نیستم)کرد و پس از سه بار تکرار از سوی جمعیت ناراضی که بسیار زیاد هم بودند ماموران به شکل هراسان شروع به پرتاب گلوله های پلاستیکی پینت بال به سوی هوا و حمله به مردم با باتوم کردند ابتدا زنی که آغازگر تجمع بود را دستگیر کردند که مردم با هو کردن مامورین لباس شخصی وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی کردند و درگیری شدید تر شد خیابان برای چند لحظه بسته شد خودروهایی که به دفاع از مردم بوق میزدند مورد حمله قرار میگرفتند.
مردمی که به دفاع از دستگیرشدگان به ماموران حمله میکردند نیز دستگیر میشدند چیزی در حدود 30 الی 50 نفر توسط ماموران دستگیر شدند اکثرا زنان بودند.
ماموران آنها را به درون خودروهای گشت ارشاد میکشاندند و در این حین ماموران وزارت اطلاعات به تهیه فیلم و عکس از بازداشت شدگان میپرداختند.
ماموران لباس شخصی دارای شوکر الکتریکی و باتوم آهنی میله و چوب بودند الفاظ رکیک به زبان می آوردند و به کتک زدن مردم بیگناه از پیرزن گرفته تا نوجوانان میپرداختند.
سر و دست ها شکست و بسیاری آسیب دیدند
تجمع حدود 10 دقیقه پس از حمله ماموران پایان یافت و جمعیت به شکل متفرق درون پارک و پیاده روی خیابان حضور داشتند.
نکته قابل توجه این است که مردم بسیار بیشتر از آن چه تصور داشتیم حصور یافتند روحیه مردم قابل توجه بود جمعیت بسیار زیادی در تجمع امروز تهران حضور داشتند.
همگی به هدفمان رسیدیم و اعتراض خود را به رژیم پست فطرت ظلم و جور و جهل آخوندی رساندیم.
مردم شعارهای ما هستیم و ... را سر دادند.
باید منتظر سایر اخبارهای تجمع از مشهد و اصفهان و شیراز باشیم.

گزارش رسیده از پارک لاله

از اینجا دانلود کنید گزارش رسیده از پارک لاله را، از اینجا دانلود کنید

منبع ما هستیم دات کام

تظاهرات در تهران؛ ایمیل یکی از خوانندگان

طبق دعوت تلویزیون کانال یک از لس آنجلس امروز قرار بود تجمعاتی در تهران و شیراز و اصفهان و مشهد برگزار شود در اعتراض به حضور نیروهای لباس شخصی و سرکوب شدید مردم توسط آنان.
حوالی ساعت 9 شب در تهران همچنان اطراف پارک لاله و خیابان کارگر , فاطمی ,حجاب و بلوار کشاورز مملو از موتورهای لباس شخصی و گشت های ویژه ارشاد بود که تا پیش از این سابقه نداشته در روز جمعه و مقابل پارک تا این حد ماموران گشت ارشاد حضور داشته باشند

گزارش از مشهد

میدونستم که ساعت پنج قرار هست یک تجمع اعتراض امیز در پارک ملت برگزار بشه ! ساعت چهار راه افتادم و یک دوری حومه پارک ملت زدم ببینم اوضاع از چه قراره … هر چه که به چشم میخورد نیروهای انتظامی بود که دور پارک ملت رو به محاصره در اورده بودن ! داخل خیابونهای فرعی اتوبوس های مملو از نیرو پارک شده بود !
ساعت پنج نیروها قبل از اینکه شعار ها شروع بشه شروع به بازداشت کردند ! ماشین ها پر میشد از بازداشت شده ها و راه می افتاد … تجمع کم کم شکل گرفت و شلوغ شد …نیروهای لباس شخصی همه جا پر بودند و هر کس رو که میگرفتند کتک میزدند ! یه لباس شخصی بود این پفیوز فک کنم بوکسور بود … چنان هر کس رو که میگرفتن زیر مشت و لگد میگرفت که انگار دشمن خونیشه ! مردم که شروع کردند به شعار دادن و سوت زدن یکدفعه نیروهایی با جلیقه سبز حمله کردند و بلافاصله نیروهای لباس پلنگی که مسلح به اسلحه هایی بودن که تا حالا ندیدم بودم ! اسلحه ها تقریبا شبیه سیمینوف بود اما با لوله هایی بزرگتر و جلیقه های ضد گلوله و سپر که به تجمع حمله کردند ! یه عده از نیرو ها هم لباس سرتاسر نارنجی پوشیده بودن که در نگاه اول فکر کردم رفتگر هستند ولی فهمیدم نیروهای ویژه هستن !
چیزی که برام جالب بود نیروهایی بودند که لباس هاس فرم سر تاسر مشکی پوشیده و کلاه های کش باف مشکی به سر مجهز به کلت کمری و کارد با دستکش های چرمی بی انگشت و قیافه های سوخته و البته ورزیده ! ایندفعه بر عکس دفعه قبل نیروها قبل از اینکه تظاهرات شروع بشه وارد عمل شدند و میتونم بگم اکثرا شانسی میگرفتن و از روی قیافه ها بازداشت میکردن ! اخرین نیروی که وارد عمل شد نیروهای موتور سوار دو پشته بود که با لباس پلنگی و جلیقه های ضد گلوله وارد عمل شدند … رژه رفتن و پا زدن های هماهنگ نیروهای ویژه فضایی پلیسی و وحشت اور ایجاد کرده بود … !
جوانی رو گرفته بودند و داشتند میزدند و میبردند که مادرش رسید و دست پسرش را کشید که یکی از این مامورها با باتوم زد روی دست مادرش و پسر رو بردن ! نیروهای زن چند نفری به زنان حمله میکردند و یک نفر اونها رو که میگرفتن نیروهای لباس شخصی دست هاشون رو به هم دور اونها حلقه میکردند و به طرف ماشین نیروی انتظامی میبردند تا مردم برای ازادی اون زن نتونن کاری بکنن !
یک پیر مرد رو گرفتن و نمیدونم چی دیده بودن ازش که خیلی بهش سخت گرفتن و بازجویی بدنی کردند ازش و وقتی اعتراض کرد زدن توی دهنش که بنده خدا دندون مصنوعی بالاش از تو دهنش افتاد و اون رو از روی زمین برداشت …با اینکه ماشین جا نداشت این پیرمرد رو به زور هل دادن و توی ماشینش کردن و ماشین راه افتاد !
با یکی از نیروهای لباس شخصی روی هم ریختم و گرفتمش زیر سوال ..گفت از تمام شهر های استان نیرو اومده مشهد …میگفت از هفت صبح اینجاییم و پاهام شل شده ! بهش گفتم حاجی یه چیزایی این مامورا دستشونه چیه ؟ گفت اینا شک وارد میکنه … میگفت اشعه داره و به هر کسی بخوره نمیتونه حرکت کنه و میفته ! گفت این دیوونه ها نمیدونن چقدر نیرو اومده ! همینقدر که نیروهای لباس رسمی هست همینقدر هم لباس شخصی اینجا هست !
داشتم برمیگشتم روبروی کلانتری سجاد شلوغ بود … مادرهایی که دنبال گم کرده های خودشون بودن !
وبلاگ شاتوت

گزارش از اصفهان

در خیابان های چهارباغ بالا ودروازه شیراز افراد لباس شخصی زیادی دیده می شوند که به شدت از ایستادن مردم در خیابان جلوگیری می کنند حوالی خیابان نیکبخت درگیری های پراکنده ای دیده می شود، فرمانده نیروی انتظامی اصفهان(صدر السادات) سوار بر یک لند کروز که به همراه چند موتور سوار اسکرت می شود مرتبا از خیابان چهارباغ بالا ودروازه شیراز عبور می کند نیروهای اطلاعاتی سرتاسر دروازه شیراز وچهارباغ بالا دیده می شوندو اضطراب در چهره ماموران موج می زند.

ایمیل یکی از خوانندگان از تهران

تظاهرات و درگیری شدید بین مردم و نیروهای اطلاعاتی و بسیجیها در پارک لاله از ساعت 18 امروز تا ساعت 20 امشب در اعتراض به رژیم دیکتاتور.

تظاهرات هفتم تیرماه مردم شهرهای «تهران» ، «مشهد» ، «اصفهان» و «شیراز» در حال برگزاری است

بنا به گزارش های دریافتی از شهرهای «تهران» ، «مشهد» ، «اصفهان» و «شیراز» هم اینک تظاهرات مردم در اعتراض به مافیای اقتصادی و حمایت از نیروی انتظامی در حال برگزاری است.
گزارش ها حاکی از حضور پرشور مردم در تظاهرات است. گفتنی است این تظاهرات به دعوت شبکه تلویزیونی کانال یک در شهرهای مذکور در حال برگزاری است و هم اینک نیروهای لباس شخصی به مقابله با مردم پرداخته اند.
این تظاهرات در حالی صورت می گیرد که از 5 روز قبل به دنبال فشار برخی رسانه ها و رژیم ایران ، کانال یک از ماهواره هات برد قطع شده است و صدای «شهرام همایون» در ایران و اروپا هم اینک خاموش است ؛ اما کماکان علی رغم تلاش رژیم و توصیه های به اصطلاح «متخصصین» ، مردم ایران خاموش نشده اند و فریاد می زنند «ما هستیم»
ایران نیوز ضمن تبریک به مردم ایران و کانال یک و عرض تسلیت به متخصصین محترم ؛ آمادگی خود را جهت انعکاس گزارش های مردمی و اخبار مربوط به تظاهرات اعلام می دارد .

صدای تلویزیون کانال یک بر روی ایران نیوز

هم میهنان گرامی، هم اینک صدای تلویزیون کانال یک از ایران نیوز شنیده می شود.

نیاز به کمک فوری تمامی هم میهنان

متن زیر را از طریق ایمیل یا فکس یا تلفن
به خبرگزاریهای اعلام شده ارسال کنید

Matn Baraye Ersal:

--------------------------------------------------------------------------------
With the announcement of Channel One TV, the Persian TV in Los Angeles:
Today, Friday, June 27/2008, People of Iran in 4 cities will demonstrate
againts the Islamic Regime of Iran to protest the Economic Mafia in the country
directly related to the regime.
Please have your associates to report this historical event, the voice of
Iranian people, worldwide."

Locations:
1- Tehran: Kargar Ave.
2- Mashhad: Park-e-Mellat
3- Shiraz: Alam Park
4- Isfahan: Charbagh Balla PL.

Contact this email for further information:
ShahramHomayoun35@yahoo.com
--------------------------------------------------------------------------------


Moshakhasate khabargozariha:
----------------------------
Reuters:
Iran-Tehran-Velenjak, Kheyabane 19 Shargi, Pelake 25 (Borje Saman) Aparteman 16
Telephone: (98 21) 22406319

Assciated Press:
Telephone: (001) 212-621-1500
Email: info@ap.org

BBC Persian:
Telephone Bakhshe Farsi 1: (0044) 207 557 2546
Telephone Bakhshe Farsi 2: (0044) 207 240 4833
FAX: (0044) 207 240 4638
Email: persian@bbc.co.uk

BBC International:
Telephone: 0044 208 433 2221
FAX: 0044 208 433 3040

FOX News:
foxaroundtheworld@foxnews.com

CNN Headline News:
Glenn Beck Program
EMail: me@glennbeck.com
EMail: stu@glennbeck.com

Radio Farda:
Telephone: (001) 202 457 6998
FAX: (001) 202 457 6992
EMail 1: barzegar@rferl.org
EMail 2: info@radiofarda.com

VOA:
Headquarted Telephone: (001) 202 203 4545
Headquarted FAX: (001) 202 203 4585
EMail: PublicAffairs@ibb.gov

VOA News in Persian:
Telephone: (001) 202 205 9942
FAX: (001) 202 382 5218
EMail: ankbut@voanews.com

آیا انتقال تلویزیون کانال یک به تل استار 12 موفقیت آمیز خواهد بود؟


۱۳۸۷ تیر ۶, پنجشنبه

رادیوی کانال یک به صورت زنده

رادیوی اینترنتی کانال یک به منظور رسیدن صدا به تمام نقاط ایران راه اندازی شد.البته تصویر کوچکی هم از تلویزیون وجود دارد.هم میهنان عزیز توجه داشته باشید که کمی صبر کنید تا صدا لود شود بعد از چند دقیقه قطع و وصل شدن صدا به ندرت انجام می شود.
ورودی های سایت:
WWW.CH1RADIO.CO.CC
WWW.CH1RADIO.US.TC
WWW.CHRADIO1.TK
لطفا این آدرس ها را به دوستان خود معرفی کنید.

جهان در انتظار فریاد ملت ایران در هفتم تیر

فردا هفتم تیر است . زمان خروشی ملی ؛ روز فریاد «ما هستیم» ؛ در پنجمین روز خاموشی «کانال یک».
فردا روزی است که مردم شهرهای «تهران» ، «مشهد» ، «اصفهان» و «شیراز» ثابت خواهند کرد که هر ایرانی یک «کانال یک» است ؛ هر ایرانی یک «کاوه آهنگر» است و «شهرام همایون» فرزند ملتی است که در طول تاریخ ، هزاران تن چون او را به میهن تقدیم کرده است.
«کانال یک» چه باشد و چه نباشد ؛ «همایون» چه باشد و چه نباشد و دیگران و دیگران چه باشند و چه نباشند ؛ این ملت ایران است که همیشه هست و فردا ساعت 5 بعدازظهر فریاد می زند که «ما هستیم»...«ما هستیم»...«ما هستیم»...
آری صدای کانال یک موقتا خاموش شد اما صدای ملت ایران ، هیچ وقت خاموش نخواهد شد و فردا در آزمونی بزرگ ملت ایران خواهند گفت : «موجم اگر می روم ؛ گر نروم نیستم».
فردا روز خروش ملت ایران است. روزی است که ملت ایران به «شهرام همایون» خواهد گفت اگر صدایت قطع شده است ارتباط قلبی ما همچنان پابرجاست و این پیوند قلبی تا ابد ناگسستنی ست .
فردا مردم ایران می گویند دلمان برای کانال یک تنگ شده است و این دلتنگی را فریاد خواهند زد و با صدای بلند خواهند گفت در نبود کانال یک ، ما هستیم و تا ابد می مانیم .

۱۳۸۷ تیر ۵, چهارشنبه

اطلاعیه شماره 3 کانال یک

خبر فوری: شنیده شدن صدای کانال یک بر روی تل استار 12

منابع خبری اعلام کردند صدای تلویزیون کانال یک بر روی تل استار 12 در ایران و اروپا قابل دریافت است.
هموطنان ما هستیم حتی اگر کانال یک نباشد
Tel Star 12
Frequency: 11836 MHz
Symbol Rate: 20765
Vertical 3/4

۱۳۸۷ تیر ۴, سه‌شنبه

پیام شهرام همایون به بینندگان کانال یک


تلویزیون کانال یک در ظاهر خاموش شد اما...



در اقدامی دیگر علیه تلویزیون مردمی و ملی کانال یک، برنامه های این تلویزیون در ایران و اروپا قطع شد. اما این نکته حائز اهمیت است که رژیم با این کار به دنبال چیست؟ آیا فکر می کند که با بسته شدن یک تلویزیون زبان و فکر ملت هم بسته می شود؟ آیا شهرام همایون تنها مبارز ایرانی است که با خاموش کردن صدای او مبارزات به حق مردم ایران پایان پذیرد؟ و....
اما رژیم باید بداند که شهرام همایون رسالت خود را مدت ها ست که به پایان رسانیده! آن زمانی که 1000 خانواده با غیرت را دور هم جمع کرد. آن موقع که همه را به این باور رسانید که هستند. آری شهرام عزیز ما پیروز شد و باز هم رژیم نشان داد که بسیار از ملت عقب تر است. وقتی در 3 خرداد همه گفتیم ما هستیم، آن لحظه ای که گفتیم خلیج فارس همیشه و پشت شیخ محمد و مزدوران او را به لرزه انداختیم و در 24 خردادماه این مزدوران را به واکنش وا داشتیم نشان دادیم که همایون ما و ملت ما پیروز است چون حق با ماست. در این لحظه تلویزیون ما قطع است، شاید دیگر نتوانیم عزیزانمان در کانال یک را ببینیم، دیگر از شهرام همایون، آتابای مهربان، قائم مقامی خستگی ناپذیر، مریم فرخ سخت کوش، داریوش باقری، ابراهیم ویکتوری، بابک که همگی آرزوی دیدنش را داریم و... خبری نیست اما نباید این نکته را فراموش کنیم که ما آن ها را نمی بینیم اما آن ها ما را می بینند، آن ها نتیجه 7 سال تلاش خود را در روز 7 تیر خواهند دید. پس دست به دست هم می دهیم با اطلاع رسانی گسترده مانع از ایجاد وقفه و سستی در این حرکت می شویم.
اطلاعیه ی های تظاهرات 7 تیر را به صورت ایمیل، آفلاین، تکثیر، نوشتن روی دیوار، نوشتن بر روی اسکناس، صحبت کردن در چت روم ها، ایجاد وبلاگ، درج در قسمت نظرهای وبلاگ ها، مطرح کردن قضیه در تلویزیون های دیگر و ... به اطلاع عموم برسانید.
اگر تلویزیون کانال یک را خاموش کردید، اگر قلم ایران نیوز را در ایران با فیلتر کردن شکستید باید بدانید که افکار ما را نمی توانید محو کنید.
گیرم که در باورتان به خاک نشستم
و ساقه های جوانم از ضربه های تبرهاتان زخم دار است
با ریشه چه می کنی؟
گیرم که بر سر این بام بنشسته در کمین پرنده ای
پرواز را علامت ممنوع می زنی
با جوجه های نشسته در آشیانه چه می کنی
گیرم که می زنی، گیرم که می بری، گیرم که می کشی
با رویش ناگزیر جوانه چه می کنی؟!
«هیات تحریریه ایران نیوز»



۱۳۸۷ تیر ۳, دوشنبه

از روی این اعلامیه ها پرینت و کپی تهیه کنید و در شهرهای تهران، مشهد، شیراز و اصفهان پخش کنید














انتقال یک زندانی سیاسی به بند قاچاقچیان در زندان اصفهان

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
بنابه گزارشات رسیده از زندان دستگرد اصفهان، زندانیان وارد پنجمین روز اعتصاب غذای خود شدند،در طی 5 روز گذشته فشارها و تهدیدات علیه این زندانیان شدت یافته است . این تهدیدات از طرف حفاظت و اطلاعات زندان و توسط افرادی مانند خسروی و گرجی می باشد.
آنها تهدید کرده اند: که مسئله اعتصاب غذای زندانیان را به شورای انظباطی زندان خواهند کشاند و برخورد قاطعی با آنها خواهند کرد.
این اعتصاب غذا باعث بر انگیختن حس همدردی بین سایر زندانیان شده و زندانبانان را وحشت زده کرده است.
در هفته های اخیر وزارت اطلاعات فشارها و اذیت و آذارها را علیه محمد نیکبخت زندانی سیاسی شدت بخشیده و در یک اقدام غیر انسانی دستور انتقال اورا به بند 3 زندان دستگرد اصفهان که محل نگهداری قاچاقچیان و مصرف کنندگان مواد مخدر می باشد را صادره کرده است .
این بند دارای 510 نفر زندانی است که جندین برابر ظرفیت آن می باشد. در این بند تنها 130 تخت خواب وجود دارد و بقیه زندانیان کف خواب می باشند. زندانیان ناچارند شبها بدلیل کمبود جا در راهروهای سرویس ها استراحت کنند. زندانیان جوانی که نسبت به رفتار وحشیانه زندانبانان اعتراض می کنند به این بند منتقل می شوند و آنها را تحت فشار های روحی و جسمی قرار میدهند تا آنها را به سمت اعتیاد سوق میدهند . در این بند مواد مخدر خطرناکی مانند کراک به فراوانی یافت می شود. یکی از شیوه های زندانبانان ، جوانان زندانی معترض را معتاد می کنند و سپس به عنوان پخش کننده مواد مخدر در زندان از انها استفاده می کنند.
رئیس این بند فردی به نام مسافر می باشد که یکی از شکنجه گران معروف این زندان است و تا به حال چندین نفر در اثر شکنجه های او به قتل رسیدند. یکی از زندانیان به نام اکبر کوسه لر سال گذشته در حین شکنجه توسط این فرد به قتل رسید. مسافر با همکاری بابائی رئیس زندان و بنائی رئیس حفاظت و اطلاعات زندان از وارد کنندگان اصلی مواد مخدر به این بند می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،انتقال زندانیان سیاسی به بندهایی که محل نگهداری زندانیان عادی و خطرناک می باشد را محکوم می کند واز سازمانهای بین المللی خواستار اقدامات فوری برای پایان داد به جنایت های ضد بشری در زندانهای این رژیم است.
3 تیر 1378 برابر با 23 ژون 2008

39 درصد زندانيان افراد 19 تا 25 سال هستند

ایسنا: زندانيان 19 سال 28/11 درصد و از 19 تا 25 سال 39 درصد زندانيان استان کهگيلويه و بويراحمد را تشکيل مي‌دهند.
مدیر كل زندان‌هاي كهگيلويه و بويراحمد گفت: شش هزار و800 زنداني تحت عناوين مختلف در زندان‌هاي اين استان در بازداشت هستند.
اسدالله گرجي‌زاده افزود: از کل زندانيان اين استان 96 درصد مرد و مابقي زن هستند.
وي اظهار كرد: از ميان زندانيان اين استان، يك هزار و 100 نفر به صورت ثابت در زندان‌ها بسر مي‌برند.
گرجي‌زاده ادامه داد: بيشترين آمار زندانيان اين استان به ترتيب مربوط به نزاع‌هاي دسته جمعي، مواد مخدر و سرقت است.
گرجي‌زاده با اشاره به اين که ميانگين سني زندانيان اين استان بين 19 تا 57 سال است، ابراز كرد: زندانيان 19 سال 28/11 درصد و از 19 تا 25 سال 39 درصد زندانيان استان را تشکيل مي‌دهند.

برخی جایگاه های بنزین هوا می فروشند

روزنامه سرمایه: در حال حاضر مردم انتظار دارند فقط بنزین سوپر در جایگاه ها ارائه شود که به دلیل کمبود تولید این امر امکان پذیر نخواهد بود. سرپرست موسسه استاندارد در اولین مصاحبه مطبوعاتی خود که دیروز در محل این موسسه برگزار شد، درخصوص گزارش هایی مبنی بر بی کیفیت بودن بنزین ارائه شده در جایگاه ها گفت: «درحال حاضر بنزین با اوکتان 87 نیز در کنار بنزین سوپر عرضه می شود.»
نظام الدین برزگری با تاکید بر اینکه بخش آزمایشگاه نفت و پتروشیمی موسسه استاندارد، ماهانه گزارشی از وضعیت پالایشگاه های کشور ارائه می دهد، اظهار داشت: «موسسه استاندارد از جایگاه های عرضه بنزین نیز نمونه برداری کرده و این نمونه ها را به آزمایشگاه های مربوطه ارسال می کند.»
در این جلسه همچنین درخصوص عرضه هوا به جای بنزین در برخی جایگاه ها سخن گفته شد که به گفته برزگری، موسسه استاندارد در این زمینه مسوول بوده و نتایج را به زودی اعلام خواهد کرد.

اگر دست قطع کنیم ديگر شاهد اين آمار بالای سرقت نیستیم

ایسنا: رييس‌كل دادگستري استان فارس به همراه معاونان و جمعي از قضات دادگستري استان، با آيت‌الله حائري شيرازي، نماينده ولي فقيه در فارس و امام جمعه شيراز ديدار كردند.
نماينده مقام معظم رهبري در فارس در این دیدار خاطرنشان كرد : درست است که كشور ما جمهوري اسلامي است ولي هنوز يك‌سري از قوانين اسلام را نتوانسته‌ايم اجرا كنيم. قوانين اسلامي را جايگزين قوانين اروپايي نكرده‌ايم و اين يكي از مشكلات ماست.
وي افزود:‌ ما هنوز نمي‌توانيم قانون قطع دست در صورت دزدي را اجرا كنيم. اگر اين قانون اجرا مي‌شد ديگر شاهد اين آمار بالاي سرقت در جامعه نبوديم. در حال حاضر اجراي اين قانون باعث مي‌شود ما را در بحث حقوق بشر محكوم كرده، عليه اسلام فتنه درست كنند. به همين خاطر ما مجبوريم تقيه كنيم تا روزي كه بتوانيم در جهان از احكامي چون قطع دست دفاع كنيم.
نماينده مقام معظم رهبري در فارس ادامه داد: ما بايد در دشوارترين وضعيت‌ها قرار بگيريم و با احكام اسلامي راه‌ حل مشكلات را بيابيم تا افراد به كارآيي اسلام ايمان بياورند.

احضار و بازجویی از یک فعال دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا

خبرنامه بوعلی سینا:
رضا جعفریان از فعالان دانشجویی و حقوق بشر دانشگاه بوعلی سینا و از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاههای همدان، صبح یکشنبه و ستاد خبری اطلاعات استان همدان احضار و بازجویی گردید.
در پایان بازجویی بیش از ۲ ساعته این فعال دانشجویی، اموال وی که در جریان تفتیش منزلش در ماه گذشته و در پی دستگیری فرشاد دوستی پور ضبط گردیده بود به وی باز گردانده شد.

سنگین ترین حکم علیه یک فعال حقوق بشر

دبیرخانه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان:اطلاعیه مطبوعاتی
دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی با تعیین 11 سال حبس برای محمد صدیق کبودوند رئیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان سنگین ترین حکم را برای یک فعال حقوق بشری در سطح جهان صادر کرد.
محمد صدیق کبودوند به اتهام اقدام علیه امنیت کشور از طریق تشکیل گروه و جمعیت غیر قانونی سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان و فعالیتهای تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به 11 سال حبس محکوم شد . دادگاه انفلاب اسلامی تهران با استناد به مواد 498 و 500 قانون مجازات اسلامی ، ایشان را به ترتیب به تحمل 10سال حبس و 1سال حبس (مجموعا 11سال) محکوم نمود و این سنگین ترین حکمی است که طی سالها و دهه های اخیر برای یک فعال حقوق بشر در جهان صادر میشود
طبق رای دادگاه انقلاب ، اقدام ضد امنیتی آقای کبودوند که منجر به محکومیت وی شده عبارتند از :1-تاسیس، عضو گیری، اداره سازمان غیر قانونی دفاع از حقوق بشر کردستان به قصد نشر اکاذیب ، تشویش اذهان عمومی و اخلال در امنیت
2-نشر اکاذیب بر علیه نظام جمهوری اسلامی و ارگانهای دولتی مبنی بر انجام شکنجه و قتل و کشتار توسط این ارگانها
3-تبلیغات منفی علیه عملکرد ، مبنای نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی
4-تبلیغ عناصر قومیت گرایی ، کردی مغایر با وحدت ملی و پخش شایعات تفرقه انگیزانه
5- حمایتهای تبلیغاتی و حقوقی از عوامل دستگیر شده گروهکهای ضد انقلاب
6-ارتباط با رسانه های خارجی و ضد انقلاب و پخش تبلیغات بر علیه نظام جمهوری اسلامی از این رسانه ها
7-طرح تحریم انتخابات ریاست جمهوری مرحله نهم
8-تبلیغات گسترده در مورد نقص حقوق بشر در نظام جمهوری اسلامی ایران
9-حمایت تبلیغاتی از گروهکهای ضد انقلاب و رهبران این گروهکها
10-راه اندازی سایت اینترنتی و پخش موارد فوق در این سایتها ، پخش مطالب سایت به زبان انگلیسی جهت پخش بین الملی آنها
11-ارسال گزارشات کذب از وضعیت حقوق بشر به مجامع بین الملی نظیر دبیر کل سازمان ملل متحد
12ـ ارتباط گیری با عناصر خارج از کشور جهت جلب مشارکت آنان در سازمان غیر قانونی حقوق بشر
شایان ذکر است آقای کبودوند که از یک سال پیش در زندان به سر میبرد روز یکشنبه دوم تیر ماه سال جاری به دادگاه انقلاب احضار و حکم صادره به صورت حضوری به وی ابلاغ گردید اما اجازه دریافت نسخه ای از حکم به وی داده نشد . با این حال ایشان از حکم محکومیت خود یادداشت برداری کرده است .
گفته میشود دادگاه و دادستانی تهدید کرده اند در صورت انتشار حکم این اقدام را مورد پیگرد قرار میدهند در هر حال آقای کبودوند گفته است قضاوتگر اقدامات وی افکار عمومی هستند و از آنجا که اتهامات منتصبه و رای دادگاه که توسط وزارت اطلاعات تنظیم شده ، تماما مبتنی بر تحریف حقایق ، القای جانب دارانه و سیاسی بودن اقدامات سازمان و تخریب وجهه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان است بایستی جهت قضاوت نهایی این حکم در اختیار مردم کردستان و ایران و افکار عمومی و وجدانهای بیدار قرار بگیرد .
بنابراین با توجه به دستور ایشان این سازمان طی روزهای آتی متن کامل رای محکومیت را منتشر خواهد کرد.
گفتنی است آقای کبودوند در دو پرونده دیگر – پرونده پیام مردم – که در داگاههای تجدید نظر کردستان به یک سال حبس و دیوانعالی به شش ماه و پرونده سومی در دادگاههای انقلاب آذربایجان غربی – در رابطه با انتشار کتابچه ها – در جریان دارد
تهران: 3 تیرماه 1387/32 جون 2008سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان

جهانیان حکم حبس کوشنده حقوق بشر کرد را محکوم کنند

دبیرخانه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان:
بیانیه
جهانیان حکم حبس سنگین کوشنده حقوق بشر کرد را محکوم کنند
به افکار عمومی در همه جهان
دادگاههای انقلاب جهوری اسلامی ایران ، سرانجام با صدور حکمی بسیار سنگین محمد صدیق کبودوند بنیانگذار حقوق بشر کردستان را به جرم فعالیتهای انسانی و دفاع از حقوق بشر به 11 سال حبس محکوم کردند . صدور چنین حکمی برای یکی کوشنده حقوق بشر که طی دهه ها و سالهای اخیر در دنیا سابقه نداشته ، آقای کبودوند را به عنوان فعال راستین حقوق بشر کردستان ایران و خاورمیانه در مقام اول محکومین حقوق بشر در جهان قرار داده است . البته این حکم اوج خشم و عصبانیت دستگاههای امنیتی و قضایی و مقامات جمهوری اسلامی را نسبت به انسانی صادق و بشر دوست چون آقای کبودوند و حق طلبی و صلح خواهی مردم کردستان و ایران به نمایش گذاشته است. آقای کبودوند که خود این به اصطلاح حکم دادگاهی را مطالعه کرده است، میگوید : ( این نه یک حکم حقوقی و قضایی که یک بیانیه سیاسی و در واقع یک دشنام نامه است که از سوی وزارت اطلاعات و پلیس مخفی سیاسی جمهوری اسلامی تنظیم و صادر شده و فاقد وجاهت حقوقی و قانونی است ) .
دادگاههای انقلاب که هیچگونه اصول و استانداردهای حقوقی ، قضایی و دادخواهی حقوق بشری را اجرا و رعایت نمی کنند و منطبق با هیچ دادگاه صالح و معمولی نیستند ، طی سه دهه ی اخیر دهها هزار حکم سنگین و ناعادلانه برای فعالان سیاسی و حزبی و مخالفان جمهوری اسلامی صادر کرده و دهها هزار نفر از مردمان این سرزمین را راهی میدانهای جوخه اعدام و سیاه چالها کرده اند . این دادگاه ها در آخرین حکم خود ، همانند پخش صدور حکم پلیس امنیت اطلاعاتی جمهوری اسلامی ،بدون در دست داشتن هیچگونه مدرک و سند محکمه پسند و یا هرگونه ادله واقع بینانه مبنی بر اعمال جرم و احراز آن ، صرفا بر مبنای مطالب و نوشته ها و بیانات آقای کبودوند ، بیان و عقیده و وجدان ایشان را به محاکمه کشانده اند . آنها با زیر پا گذاشتن ابتدایی ترین حقوق و آزادی های رسمیت یافته جهانی و حقوق بشر و حتی بر خلاف آنچه که در قوانین اساسی جمهوری اسلامی آمده ، آقای کبودوند را دستگیر ، شکنجه ، زندانی و محکوم کرده اند .
سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان ادعانامه های بی پایه و اساس و سراسر کذب و ضد حقوق بشری وزارت اطلاعات موسوم به رای دادگاه انقلاب را مردود و به شدت محکوم نموده و از تمامی وجدانهای بیدار و انسانهای واقعی در دنیا ، تمامی نهادها، سازمانها، مراجع و محافل، و شخصیتهای، مدافع حقوق بشر در سراسر جهان و از همه احزاب و سازمانهای سیاسی ، مدنی و اجتماعی و گروهها ، زنان دانشجویان و کارگران و دیگر فعالان عرصه های مختلف در سرتاسر دنیا ، ایران و کردستان و منطقه در خواست میکند اعتراض و نارضایتی خود را نسبت به صدور حکم یازده سال حبس برای کوشنده حقوق بشر و آزادیخواه ، انسان دوست ، کرد ایرانی ابراز نموده و ابطال سریع حکم و آزادی بدون قید و شرط محمد صدیق کبودوند را خواستار شوند .
تهران: 3 تیر 1387/22 جون 2008سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان

خروج سرمایه از ایران بسوی امارات متحده عربی

ايران اکونوميست: وزارت اقتصاد امارات در گزارشي اعلام كرد ايراني‌ها با آوردن 760 ميليون دلار سرمايه به امارات در سال 2007 به عنوان پنجمين سرمايه گذار بزرگ در اين كشور پس از اتباع انگليس، ژاپن، هند و آمريكا شناخته شدند.
به نقل از وزارت اقتصاد امارات، اين كشور در سال 2007، 6/18 ميليارد دلار سرمايه خارجي جذب كرد كه بيشتر اين رقم از كشورهاي غير عربي وارد اين كشور شده است.
بر اساس اين گزارش پنج كشور انگليس، ژاپن، هند، آمريكا و ايران كه همه غير عربي هستند بزرگترين سرمايه گذاران در امارات طي سال 2007 شناخته شده اند.
مجموع سرمايه گذاري اين كشورها در امارات طي اين سال 5/13 ميليارد دلار اعلام شده است كه اين رقم معادل 66 درصد كل سرمايه هاي وارده شده به اين كشور بوده است.
در اين سال انگليس از نظر حجم سرمايه گذاري ها در رتبه اول قرار گرفته است. در مجموع 5/4 ميليارد دلار سرمايه از انگليس در اين سال وارد امارات شد كه اين رقم معادل 24 درصد كل سرمايه هاي وارد شده به اين كشور است.
ژاپن با 8/3 ميليارد دلار، هند با دو ميليارد دلار، امريكا با 14/1 ميليارد دلار و ايران با 760 ميليون دلار به ترتيب در رتبه هاي دوم تا پنجم قرار گرفته اند.
ميزان سرمايه گذاري هاي انجام شده از سوي ايران در امارات طي سال 2007 معادل 4 درصد كل سرمايه گذاري ها بوده است.
در حالي وزارت اقتصاد امارات از سرمايه گذاري كمتر از يك ميليارد دلار ايراني ها در امارت خبر مي دهد كه برخي معتقدند هر ساله حجم عظيمي از سرمايه ها از ايران به مقصد امارات انتقال مي يابد.
كويت با 680 ميليون دلار و عربستان با 670 ميليون دلار نيز به ترتيب در رتبه هاي بعدي قرار گرفته اند.
بر اساس اين گزارش دو رقمي شدن نرخ تورم در امارات تا حد زيادي تمايل سرمايه داران براي سرايه گذاري در اين كشور را كاهش داده است.

صدور دهها حكم اعدام در استان خراسان

رئیس كل دادگستری رژیم در استان خراسان جنوبی از صدور 37 حكم اعدام در این استان خبر داد.
احمد كیخسروی كه اظهاراتش در روزنامه خراسان درج شده، 21 مورد از این احكام را تحت عنوان "اعدام با تخفیف" اعلام كرده است.
رئیس كل دادگستری رژیم در استان خراسان جنوبی همچنین از اجرای حكم اعدام 8 نفر در این استان خبر داده است.
روزنامه خراسان نوشت امام جمعه بجنورد در دیدار با رییس كل دادگستری استان خراسان جنوبی گفت دستگاه قضایی باید با انسان های نابهنجار در جامعه قاطعانه برخورد كند.

یک فعال کارگرى در تبریز به زندان محکوم شد

کنفدراسيون بين المللى اتحاديه های آزاد کارگری (آی.تی.يو.سی)، فدراسيون اتحاديه های جهانی، سازمانها و اتحاديه هاى کارگرى جهان
دستگيرى فعال کارگرى محمد جراحى را محکوم کنيد و خواهان آزادى فورى او و ديگر فعالين کارگرى شويد!
همکاران گرامى، کارگران جهان!
به اطلاع ميرسانيم که محمد جراحى فعال کارگرى اهل تبريز، ٤٨ ساله، و عضو کميته پيگيرى ايجاد تشکلهاى آزاد کارگرى، روز ٣٠ خرداد بدنبال احضاريه شعبه ١١ اجراى احکام دادگاه انقلاب دستگير و روانه زندان شد. اين فعال کارگرى بدون محاکمه و بدون حق دفاع از خود و تفهيم اتهام به ٤ ماه زندان محکوم شده است.
لازم به ذکر است که محمد جراحى سال گذشته صرفا بدليل فعاليت در ميان کارگران و دفاع از حقوق پايمال شده آنان و همچين مطالعه نشريات علنى کارگرى، توسط اطلاعات حکومت دستگير و مدت چهار روز در بازداشت بود که بعدا با قرار وثيقه آزاد شد. بدنبال زندانى کردن همکار ما محمد جراحى تاکنون خانواده ايشان عليرغم مراجعات مکرر موفق به ديدار و کسب خبرى از وى نشده اند. بدينوسيله ما نگرانى مان را از وضعيت محمد جراحى اعلام ميکنيم و خواهان تلاش شما هم طبقه اى هايمان براى آزادى فورى او هستيم. فعالين کارگرى جرمى مرتکب نشدند. آنها از حقوق حقه کارگران دفاع ميکنند. حقوقى که در دنيا برسميت شناخته شده و جمهورى اسلامى نيز روى کاغذ آنها را پذيرفته اما فعالين کارگرى را به \"جرم\" دفاع از حقوق کارگران خود دستگير و زندانى ميکند.
ما خواهان آزادى فورى محمد جراحى و توقف فشارها و تهديدها و پرونده سازيها براى فعالين کارگرى هستيم. برخوردارى از حق تشکيل سازمانهاى مستقل کارگرى و اعتصاب و آزادى ابراز وجود سياسى حق ما کارگران است و بايد برسميت شناخته شود. محمد جراحى آزاد بايد گردد!
کميته دفاع از محمد جراحى يکشنبه ٢ تيرماه ٨٧ برابر با ٢٢ ژوئن ٢٠٠٨

یک فعال حقوق زنان در سنندج به 18 ماه حبس محکوم شد

فعالان حقوق بشر در ايران
فاطمه گفتاري، مادر دانشجوي زنداني ياسر گلي، عضو کميته مادران صلح و انجمن زنان آذر مهر کردستان به 18 ماه زندان محکوم شد .
فاطمه گفتاري ، دي ماه سال گذشته، به بهانه بردن پاره اي وسايل مورد نياز براي فرزندش ، ياسر گلي و ، اهانت به مامورين ، نشر اکاذيب و شرکت در مراسم تعزيه جان باختگان و شرکت در جلسات کميته مادران صلح از سوي ماموران اطلاعات به ستاد خبري احضار شد که در پي آن دستگير و مدت 40 روز را در بازداشت و زندان مرکزي شهر سنندج به سر برد او پس از آن با وثيقه ي 15 ميليو ن توماني آزاد شد.
براي فاطمه گفتاري به اتهامات ذکر شده در پرونده مفتوح گرديد که در 7 خردادماه توسط شعبه 103 دادسراي عمومي سنندج به 8 ماه زندان تعزيري محکوم شد و صبح امروز نيز شفاهاً به وي اعلام گرديد که در دادگاه جزايي شعبه سوم به همان اتهامات فوق به 18 ماه حبس تعزيري محکوم گرديده است.

ایجاد بازارچه های اختصاصی ويژه بانوان در مازندران

شمال نیوز: استاندار مازندران بر ضرورت ایجاد بازارچه های اختصاصی بانوان در این استان تاکید کرد.
به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، ابوطالب شفقت عصر یکشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه توانمندی های بانوان مازندران در پارک روشن ساری اظهار داشت: متولیان ساماندهی بانوان باید هر چه سریعتر نسبت به ایجاد بازارچه های اختصاصی بانوان در استان اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: تقویت نهادهای بازارچه خیریه در استان سبب ساماندهی فعالیت بانوان و زنان بد سرپرست می شود.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه ایجاد بازارچه های خیریه بانوان می تواند سبب ترویج و تبلیغ حرفه تخصصی بانوان در جامعه شود عنوان کرد: این بازارچه ها همچنین می تواند محیط امنی برای فعالیتهای اقتصادی مثبت بانوان باشد.
استاندار مازندران با بیان اینکه وقار زن ایرانی در جهان شهره خاص و عام است، بیان داشت: زن ایرانی با الگو پذیری از سیره اهل بیت و بانوی دو عالم، دوشادوش همسر خود به فعالیتهای اقتصادی در جامعه فعالیت کند.
وی یادآور شد: ایجاد پارک ویژه بانوان در استان نیاز اساسی است و می تواند زمینه آسایش و امنیت بانوان را فراهم آورد.

آلودگی ميكروبی بخشی از زاينده ‌رود

ایسنا: معاون محيط زيست انساني اداره كل محيط زيست اصفهان گفت: ورود فاضلاب شهرك بهارستان اصفهان به شرق رودخانه زاينده‌رود مـوجب ايجاد آلودگي‌هايي در منطقه شده است. ‌
به گزارش ايسنا، قاسمي با تاييد اين خبر اظهار داشت: از چند سال گذشته، فاضلاب شهرك بهارستان به داخل زاينده‌رود سرازير مي‌شود كه امسال به علت كاهش دبي آب زاينده رود بر اثر خشكسالي، آلودگي‌هايي را موجب شده است. ‌
‌وي افزود: به هر حال فاضلاب، آلوده است و هر كسي كه در تماس با آن باشد با مشكل مواجه مي‌شود. ‌
‌قاسمي در خصوص كشاورزي در حاشيه زاينده رود و استفاده از آب آلوده در محل تصريح كرد: چنانچه كشاورزان صيفي‌جات بكارند، آلودگي‌هاي ناشي از ورود فاضلاب به آب، باعث بروز برخي مشكلات خواهد شد اما گياهان غيرصيفي‌جات مشكلي ندارند.
‌‌قاسمي اظهار داشت: توصيه ما به مردم اين است كه با فاضلاب و پساب‌هايي كه به زاينده‌رود مي‌ريزد به هيچ وجه در تماس نباشند تا تمهيدات لازم در اين خصوص اتخاذ شود.
‌وي افزود: تا زماني كه فاضلاب در شهرك بهارستان توليد مي‌شود شاهد ورود آن به زاينده‌رود هستيم مگر اين كه تصفيه‌خانه‌اي در بهارستان احداث شود كه البته در اين راستـا شهـرداري اين شهرك قول احداث تصفيه‌خانه فاضلاب را داده است و قرار بود اين واحد در سال جاري احـداث شـود.
‌معاون محيط زيست انساني اداره كل محيط زيست اصفهان در خصوص اقدامات اين اداره كل در قبـال عـدم احـداث تصفيـه‌خـانـه فـاضلاب شهـرك بـهـارسـتـان گـفـت: چنانچه تا مهلت تعيين شده اين تـصـفـيـه‌خـانـه احداث نشود، اداره كل محيط زيست اصـفهان از ابزارهاي قانوني استفاده كرده و مسئولان مربوطه را به دادگاه معرفي مي‌كند. ‌
وي درباره عوامل ديگري كه موجب آلودگي زاينده رود مي‌شود، اظهار داشت: ورود پساب تصفيه‌خانه فاضلاب جنوب اصفهان به زاينده رود نيز باعث بروز مشكلاتي به لحاظ ميكروبي شده كه پيگير هستيم تا اين مشكل نيز رفع شود. ‌ ‌
قاسمي در مورد تبعات خشكسالي و كاهش آب زاينده رود بر اكوسيستم اين رودخانه نيز گفت: به دليل كمبود آب، بخشي از آب كشاورزي قطع شده و چنانچه خشكسالي ادامه يابد، آب بخش صنعـت نيـز قطع مي‌شود كه در اين خصوص مسلما اكوسيستم زاينده رود به خطر مي‌افتد و ما چاره‌اي جز صرفه‌جويي در آب و طلـب بـاران نداريم. ‌
گفتني است، شيوع برخي بيماري‌ها نظير اسهال، بيماري‌هايگوارشي و پوستي در ميان اهالي نيز از جمله نگراني‌هايي است كه به گفته اهالي، منطقه را تهديد مي‌كند. ‌شواهد حاكي‌است، در پي ورود فاضلاب به بخشي از زاينده‌رود، علاوه بر بوي متعفني كه در منطقه ايجاد شده، بسياري از ماهي‌ها نيز تلف شده و يا نيمه‌جان هستند كه برخي ماهيگيران آنها را صيد كرده و از آن بهره‌برداري مي‌كنند. همچنين برخي كشاورزان نيز مشغول برداشت آب آلوده از آب زاينده‌رود هستند.

ادعای مضحک طرح ترور احمدی نژاد در رم

سایت نواندیش: چند روز پس از اعلام توطئه ربودن رییس جمهور در عراق، علی ذبیحی یکی از مشاوران احمدی نژاد اعلام کرد "اقدامات آقاي احمدي نژاد طي سه سال گذشته موجب شد كه منافع نامشروع بسياري از قدرت هاي خارجي و حتي محافل داخلي به خطر افتاده و آسيب جدي ببيند از اين رو برخي به فكر بركناري يا ترور رئيس جمهور افتادند كه افشاي توطئه ربودن رئيس جمهور در سفر به عراق و توطئه ترور ايشان در اجلاس فائو از آن جمله است كه هر دو نيز به خواست خداوند در نطفه خفه شد."
این در حالیست که رئیس دیوان عالی ریاست جمهوری عراق اظهارات احمدی نژاد را رد كرد و در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت من شخصا جزو کسانی بودم که از بدو ورود احمدی نژاد به بغداد تا پایان سفر او را همراهی می کردم و در تمام مراحل سفر وی هیچ تغییری در طرح امنیتی نیروهای عراقی که مامور حفاظت از او بودند ایجاد نشد.
در تهران نیز رئیس کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی از طرح ربودن احمدی نژاد در عراق اظهار بی اطلاعی کرد.
بروجردی گفت کمیسیون امنیت تا کنون هیچ گزارشی در خصوص طرح ربودن احمدی نژاد در عراق دریافت نکرده است.
احمدی نژاد روز پنج شنبه گفته بود "همزمان با سفر من به عراق، آمریكاییها قصد داشتند در یک برنامه حساب ‌شده مرا ربوده و به آمریكا منتقل كنند تا با بهانه‌ جویی در مسئله تروریسم برای بازگرداندنم، از جمهوری اسلامی باج‌ خواهی كنند. با این حال به لطف الهی چند تغییر انجام‌ شده در برنامه این سفر، نقشه آنها را بر هم زد و آنان زمانی حیرت ‌زده از این امر مطلع شدند كه من در آسمان عراق در حال بازگشت به ایران بودم."

80‌ درصد كارگران زير خط فقر زندگی می كنند

خبرگزاری حکومتی موج: نايب رئيس كانون عالي شوراهاي اسلامي كار سراسر كشور با انتقاد از افزايش بي رويه نرخ ‌تورم اعلام كرد: در حال حاضر 80 درصد از جامعه كارگري ايران زير خط فقر زندگي مي كنند.
عليا بيگي در گفتگو با ‌خبرنگارموج افزايش بي رويه نرخ تورم را موجب كاهش قدرت خريد جامعه كارگري ايران اعلام ‌كرد واظهار داشت: افزايش نرخ تورم در جامعه ايران موجب شده است كه دستمزد مصوب شوراي ‌عالي كار تنها 50 درصد از هزينه هاي زندگي يك خانوار كارگري را در كشور تامين كند.
‌نايب رئيس كانون عالي شوراهاي اسلامي كار كشور به لزوم افزايش نظارت بر عملكرد شركتهاي ‌پيمانكاري تاكيد كرد وگفت:در حال حاضر شركت‌هاي پيمانكاري با عملكرد خود دلالي انسان مي كنند.
‌وي با تاكيد بر سـامـانـدهـي فـعـالـيـت شـركـتـهـاي پـيـمانكاري تامين نيروي انساني خاطرنشان ساخت:وزير ‌كاروامور اجتماعي قول مساعد داده بود كه نحوه فعاليت شركتهاي پيمانكاري تامين نيروي انساني را ‌ساماندهي كند اين در حالي است كه اخيرا از سوي وزارت كاروامور اجتماعي دراين مورد به خصوص ‌اقدامي صورت نگرفته است.

اتحادیه اروپا بانک ملی را تحریم کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لوکزامبورگ، اتحادیه اروپا امروز با اعمال تحریمهای جدید علیه رژیم تهران موافقت کرد و از جمله بانک ملی را مورد تحریم قرار داد.
منایع دیپلماتیک گفتند وزرای اروپايی که در لوکزامبورگ گردآمدند، با تحریمهای جدید علیه رژیم تهران موافقت کرده و از فردا سه شنبه تحریم بانک ملی از سوی اتحادیه اروپا به اجرا گذاشته خواهد شد.
بنابراین گزارش، فعالیت شعبه های بانک ملی در شهرهای بزرگ اروپايی از جمله در لندن، پاریس و هامبورگ از فردا متوقف می شود و دارایی های باقی مانده این بانک در اروپا مسدود خواهد شد.
هفته پیش اعلام شد رژیم تهران دهها میلیارد دلار از دارايی های خود را از بانکهای اروپايی به ایران منتقل کرده است.
تحریمهای جدید اتحادیه اروپا همچنین شامل برخی افراد و شرکتهای وابسته به رژیم تهران نیز خواهد بود که از این پس در لیست سیاه تحریمهای این اتحادیه قرار خواهند گرفت.
به گفته دیپلماتهای اروپايی، دارايی های این افراد مسدود شده و سفر آنها به کشورهای اروپايی ممنوع خواهد شد. نام این افراد و شرکتها هنوز اعلام نشده است.
همین منابع پیش تر اعلام کرده بودند در صورتیکه رژیم تهران بسته جدید پیشنهادی برای حل بحران هسته ایش را نپذیرد، اتحادیه اروپا تحریمها علیه این رژیم را تشدید خواهد کرد.
خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امرور اعلام کرد هنوز پاسخ رژیم تهران به بسته پیشنهادی را دریافت نکرده است.
از سوی دیگر سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در جمع خبرنگاران در تهران گفت هر زمان که بررسيهاي ما به پايان برسد پاسخ خود را به صورت رسمی اعلام خواهيم کرد.
آگاهان گفتند اقدام امروز اتحادیه اروپا بویژه تحریم بانک ملی، مشکلات و مسایل رژیم تهران را در زمینه معاملات تجاری و بازرگانی با کشورهای اروپايی افزایش خواهد داد.

۱۳۸۷ تیر ۲, یکشنبه

رانندگان تاکسی ‌در شهر نکا هم اعتراض کردند

شهاب‌نیوز ـ چندی پس از اعتراضات و تجمعات رانندگان تاکسی در شهرهایی مانند کرمان و کرمانشاه، تعدادی از رانندگان شهرستان نکا نیز در اعتراض به عدم افزایش کرایه تاکسی‌ها دست به یک تجمع محدود زدند.
بر اساس گزارش‌های منتشره، حدود یکصد راننده تاكسی صبح امروز یک شنبه در اعتراض به افزایش نیافتن قیمت كرایه تاكسی در سال ‌جاری مقابل فرمانداری شهرستان نكا تجمع كردند. شهر 45 هزار نفری نكا 236 تاكسی دارد.

تاکید مقامات رژیم بر ادامه فعالیت غنی سازی اورانیوم

سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت جمهوری اسلامی امروز در سخنانی از طریق ویدئو کنفرانس با دویست تن از شخیصت های سیاسی، امنیتی، دانشگاهی و خبرنگاران آلمانی بار دیگر بر ادامه فعالیتهای هسته ای تاکید کرد و گفت جمهوری اسلامی زیر بار تحمیل هیچ خواست غیرمنطقی برای محرومیت از حقوق خود نخواهد رفت.
واحد مرکزی خبر (صدا و سیمای رژیم): جلیلی خطاب به نخبگان آلمان گفت همانطور که آقای سولانا نیز اعلام کرد، بسته های پیشنهادی ما و پنج به علاوه یک حاوی سرفصل های مشترکی است. یکی از بهترین اقدامات برای همکاری ما با اتحادیه اروپا تمرکز بر مشترکات دو بسته پیشنهادی جمهوری اسلامی و پنج به علاوه یک است که همکاری در آنها به سود دو طرف، منطقه و جهان خواهد بود.
دبیر شورای عالی امنیت افزود جمهوری اسلامی به عنوان عضو ان پی تی و آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنان به تعهدات پذیرفته شده خود عمل خواهد کرد، ولی زیر بار تحمیل هیچ خواست غیرمنطقی برای محرومیت از حقوق خود در ادامه فعالیت های هسته ای نخواهد رفت.
سلطانيه: جمهوری اسلامی به برنامه غنی سازی اتمی ادامه خواهد داد صدای آمریکا: نماينده جمهوری اسلامی در آژانس اتمی سازمان ملل متحد گفت جمهوری اسلامی برنامه اتمی خود را با وجود دريافت پيشنهاد بسته تشويق های بين المللی در مقابل متوقف ساختن فعاليت اتمی، ادامه خواهد داد.
علی اصغر سلطانيه امروز، شنبه، با تکرار ادعای جمهوری اسلامی که برنامه اتمی اش برای مقاصد صلح آميز است گفت جمهوری اسلامی به برنامه غنی سازی اتمی ادامه خواهد داد.
جمهوری اسلامی ميگويد آماده است درباره بسته مشوّق های شش قدرت بزرگ جهان مذاکره کند هرچند تعليق غنی سازی قابل بحث نيست.

خودکشی یک دانشجوی دختر در حراست دانشگاه لاهیجان

روزنامه اعتماد: يکي از دانشجويان دانشگاه آزاد لاهيجان روز گذشته اقدام به خودکشي کرد.
بنا بر گزارش هاي رسيده اين دانشجوي دختر که به دليل نامشخصي به اتاق حراست دانشکده فني اين دانشگاه مراجعه کرده بود، بعد از دقايقي خود را از پنجره اتاق- واقع در طبقه چهارم- به پايين انداخت و به زندگي خود پايان داد.
با اين حال هنوز از دليل احضار- يا مراجعه- دختر دانشجو به حراست خبر موثقي در دست نيست.
يکي از دانشجويان دانشگاه آزاد لاهيجان در گفت وگو با اعتماد گفت؛ «ما هم اطلاعي از دليل حضور دوست مان در حراست نداريم، فقط طبق اطلاعات ما ايشان امروز در سر جلسه امتحان هم حاضر نشده بود.»

بازداشت دو دانشجوی کرد در اصفهان، آژانس خبری موکریان

بر اساس گزارشهای رسیده به آژانس خبری موکریان ، دو دانشجوی کرد دانشگاه شهرضای اصفهان به نام های جمال الدین رحمانی و راشد عبداللهی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
گفته می شود که منزل رحمانی دانشجوی رشته صنایع و عبدالهی دانشجوی رشته علوم سیاسی از سوی نیروهای امنیتی مورد بازرسی قرارگرفته است.
تاکنون از محل بازداشت و اتهام این دو دانشجو اطلاعی در دست نیست.
http://mukriannews.blogfa.com/post-243.aspx

خودکشی دو دانشجوی دیگر در حراست دانشگاهها

خبرنامه امیرکبیر: دو دانشجو دانشگاه های سیستان و بلوچستان و دانشگاه آزاد لاهیجان خودکشی کردند. دختر دانشجو دانشگاه آزاد لاهیجان خود را از محل اتاق حراست دانشگاه در طبقه چهارم به پایین انداخته و جان سپرد و یکی از دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز بر اثر فشارهای حراست دانشگاه با خوردن قرص خودکشی کرده است.
دختر دانشجوی دانشگاه لاهیجان پیش از این نیز چندین بار به کمیته انضباطی دانشگاه احضار شده بود و سرانجام پس از اینکه هفته گذشته مجددا به حراست احضار شد، خودکشی کرد. روزنامه اعتماد در این زمینه نوشت: “این دانشجوی دختر که به دلیل نامشخصی به اتاق حراست دانشکده فنی این دانشگاه مراجعه کرده بود، بعد از دقایقی خود را از پنجره اتاق - واقع در طبقه چهارم- به پایین انداخت و به زندگی خود پایان داد. با این حال هنوز از دلیل احضار -یا مراجعه- دختر دانشجو به حراست خبر موثقی در دست نیست.”
یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد لاهیجان گفت: “ما هم اطلاعی از دلیل حضور دوست مان در حراست نداریم، فقط طبق اطلاعات ما ایشان امروز در سر جلسه امتحان هم حاضر نشده بود.”
به گزارش خبرنامه امیرکبیر، یک دانشجوی دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز با خوردن قرص خودکشی کرده است. این دانشجو دانشگاه سیستان و بلوچستان بارها به کمیته انضباطی دانشگاه احضار شده و از طرف حراست دانشگاه تحت فشار بود. این دومین مورد خودکشی طی یک و ماه نیم گذشته در دانشگاه سیستان می باشد. پیش از این نیز در اواخر اردیبهشت ماه، یکی از دانشجویان دختر این دانشگاه با خوردن جوهر نمک خودکشی کرده بود.
یکی از دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در این زمینه به خبرنامه امیرکبیر گفت: “مسئولین دانشگاه در برابر این خودکشی ها پاسخگو نیستند، در حالی که با استفاده از کمیته های انضباطی در دانشگاه سیستان جو خفقان ایجاد و دانشگاه را پادگان تبدیل کرده اند.”
احمد ناصری معاون دانشجوئی و فرهنگی دانشگاه سیستان و بلوچستان به جای پاسخگویی به مشکلات دانشجویان و خودکشی های اخیر در این دانشگاه گفته است: “ما همه معتقد به اصلاح اموریم. چه کسی است که ادعا کند که همه چیز در بهترین وضع ممکن است؟ تا امام زمان (عج) قدم بر چشم ما نگذارد، هیچ چیز در بهترین وضع ممکن قرار نخواهد گرفت.”
این خودکشی ها در دانشگاه های مختلف کشور حالی انجام می شود که مسئولین وزارت علوم پاسخگوی مشکلات دانشجویان و فشارهای وارده بر دانشجویان از طرف کمیته های انضباطی و حراست دانشگاه ها نمی باشند. چندی پیش مشاور وزیر علوم در مصاحبه با خبرگزاری های دولتی با اذعان به خودکشی های دانشجویان، “خودکشی” را دومین علت اصلی مرگ در بین دانشجویان ایرانی برشمرده بود. طبق گفته رئیس حراست ‏کل وزارت علوم از هر ۲۸ مورد خودکشی دانشجویی در ایران، ۷ مورد مربوط به پسران و ۲۱ مورد دیگر مربوط به ‏دختران است. بر اساس آمار اعلام شده از سوی نهادهای دولتی، سالانه ۴۲۰۰ ‏دانشجوی ایرانی خودکشی می کنند که بخشی از آنها به مرگ دانشجو منتهی می شود.
پیش از این نیز در روز چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه یک دانشجوی دکتری شیمی معدنی دانشگاه شهید بهشتی با خوردن سیانور خودکشی کرد. چهار روز بعد از آن و در اول اردیبهشت ماه یک دانشجوی مرکز تربیت معلم همدان در محوطه دانشگاه با سلاح گرم خودکشی کرد.
چندی پیش یک دانشجوی اصفهانی نیز در شهرکرد خودکشی کرد. فریناز ۲۱ ساله که دانشجوی ‏پزشکی بود، دو روز قبل از خودکشی به ‏خاطر حجاب از سوی ماموران مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بازداشت شده بوده و پس از آزادی دست به خودکشی ‏زد.
در سال جاری، در دامغان نیز یک دانشجوی دختر در محل خوابگاه و با استفاده از پارچه، خود را از در حمام خوابگاه حلق‌آویز کرد. این دختر، ۲۱ ‏ساله، اهل و ساکن کرج و دانشجوی “میکروبیولوژی” دامغان بود.
در تهران نیز یک دانشجوی کارشناسی ارشد صنایع غذایی خود را از بالای ساختمان خوابگاه ‏شش طبقه به طرف پایین پرت کرد و در دم جان باخت‎. این دانشجو که در خوابگاه شماره ۱۱ دانشگاه علوم پزشکی ‏شهید‎ ‎بهشتی تهران واقع در خیابان یوسف آباد حضور داشت با پرتاب خود از بلندی به زندگی اش خاتمه داد.

تجمع معلمان حق ‌التدريسی مقابل مجلس

خبرگزاری حکومتی فارس: جمعي از معلمان حق‌التدريسي از دقايقي پيش با تجمع مقابل مجلس خواستار رفع مشكلات خود و استخدام در وزارت آموزش و پرورش شدند.
تجمع‌كنندگان در مقابل مجلس كه همگي معلمان زن مناطق مختلف تهران و استان قم هستند داراي سوابق تدريس در آموزش و پرورش بوده اما تاكنون به دلايلي در اين وزارتخانه استخدام نشده‌اند. .

گزارشی از فساد اخلاقی نمایندگان خامنه ای در دانشگاهها

گزارش دریافتی: مسئول نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه آزاد شهرستان ابهر به نام حجت الاسلام بلاغت نيا در حالي كه در اتاق كارش مشغول ارتباط نا مشروع با يك دانشجوي دختر بوده غافل گير شده و از آن تاريخ كه بيش از يك ماه ميشود از كار معلق شده و در سر كار خود حاضر نشده است.كارگزاران رژيم با سماجت تمام سعي در كتمان اين اتفاق داشته اند و سعي مي كنند كه حد اقل رد پاي روحانيون حكومتي را در اين مقولات از بين ببرند.چند ماه پيش نيز مدير كل اداره اوقاف شهرستان قزوين به نام حجت الاسلام يزدي به علت ايجاد ارتباط نامشروع با يك زن شوهر دار رسوا گرديد.نامبرده با توسل به نفوذ فوق العاده خود علي رغم آنكه به دادگاه فراخوانده شده است،توانسته از صدور حكم محكوميت بر عليه خود ممانعت به عمل آورد.نامبرده پيش از اين نيز در سمت معاون نماينده ولي فقيه در دانشگاه بين الملل امام خميني قزوين سابقه بدي در زمينه ارتباط نامشروع با دانشجويان اين دانشگاه داشته است.در ان زمان نماينده رهبري در اين دانشگاه ابوترابي فرو نايب رييس كنوني مجلس رژيم بوده است.چند ماه پيش نيز يكي از قضات دادگستري رژيم به نام فلاح به جرم ارتباط جنسي با يك پسر 13 ساله كه در محل دادگستری قزوين اتفاق افتاده دستگير شد.نامبرده در طول بازداشت به دلايل نامعلومي گفته ميشود كه خود كشي كرده است.حتا احتمال قتل نامبرده ميرود.اين قاضي بيشتر به پرونده هاي مفاسد اخلاقي و در قالب طرحهاي به اصطلاح امنيت اجتماعي و نظارت بر اماكن عمومي فعاليت داشته و در اين زمينه نيز احكام سنگيني را بر عليه متهمان صادر نموده بوده است.
منبع : ایران پرس نیوز

واکنش کاخ سفید به اظهارات مضحک احمدی نژاد

دانا پرینو، سخنگوی كاخ سفید واشنگتن اظهارات مضحک احمدی نژاد را در باره تلاش آمریكا برای ربودن وی در عراق بی اساس خواند و گفت اصلا چنین چیزی حقیقت ندارد.
رئیس دیوان عالی ریاست جمهوری عراق نیز اظهارات مسخره رئیس جمهور رژیم آخوندی را رد كرد و در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت من شخصا جزو کسانی بودم که از بدو ورود احمدی نژاد به بغداد تا پایان سفر او را همراهی می کردم و در تمام مراحل سفر وی هیچ تغییری در طرح امنیتی نیروهای عراقی که مامور حفاظت از او بودند ایجاد نشد.
در تهران نیز رئیس کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی از طرح ربودن احمدی نژاد در عراق اظهار بی اطلاعی کرد.
بروجردی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس گفت کمیسیون امنیت تا کنون هیچ گزارشی در خصوص طرح ربودن احمدی نژاد در عراق دریافت نکرده است.
احمدی نژاد روز پنج شنبه گفته بود "همزمان با سفر من به عراق، آمریكاییها قصد داشتند در یک برنامه حساب ‌شده مرا ربوده و به آمریكا منتقل كنند تا با بهانه‌ جویی در مسئله تروریسم برای بازگرداندنم، از جمهوری اسلامی باج‌ خواهی كنند. با این حال به لطف الهی چند تغییر انجام‌ شده در برنامه این سفر، نقشه آنها را بر هم زد و آنان زمانی حیرت ‌زده از این امر مطلع شدند كه من در آسمان عراق در حال بازگشت به ایران بودم."
منبع : ایران پرس نیوز

دریای گاز! گزارشی از ذخایر گازی دریای خزر

اکونیوز: ذخایر گاز دریای خزر حدود ۴ درصد از ذخایر گاز جهان را تشكیل می دهد. ۴۵ درصد از گاز دریای خزر از آن قزاقستان، ۴۴ درصد تركمنستان، ۱۰ درصد آذربایجان و ۲ درصد سهم روسیه است اما ایران به دلیل عدم انجام عملیات استكشافی در این دریا سهمی از گاز كشف شده خزر ندارد.
به گزارش سازمان اقتصادی امارات،۳۲‎/۱ درصد ذخایر جهانی گاز سهم روسیه و ۱۵‎/۳ درصد سهم ایران است كه این ارقام غیرقابل چشم پوشی اند.
انتظار می رود در آینده تولید گاز نقش فزاینده ای در تولیدات دریای خزر داشته باشد و كم كم این منطقه به جای آن كه محل صدور نفت باشد به محل صدور گاز تبدیل خواهد شد.
همچنین براساس انتظارات ۴۴ درصد از تولیدات احتمالی دریای خزر در سال ۲۰۱۴ مربوط به تولید گاز خواهد بود.
چین طی برنامه های بلندمدت تلاش می كند تا اقدامات متعددی را برای تضمین امنیت نفت و گاز انجام دهد كه از جمله این اقدامات می توان به كشیدن لوله های گاز از كشورهای حوزه دریای خزر اشاره كرد.
بنابراین چین تلاش می كند تا توافقنامه های بلندمدتی را با كشورهای آسیای میانه امضا كند آخرین توافقنامه امضا شده در این خصوص توافقنامه ای است كه چین با تركمنستان امضا كرد كه به موجب آن تركمنستان سالانه ۳۰ میلیارد مترمكعب گاز به چین از سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۳۹ صادر خواهد كرد.
سؤالی كه اینجا مطرح می شود این است كه آیا تركمنستان می تواند به تعهدات خویش در خصوص این توافقنامه عمل كند. در حالی كه این كشور ۴۵ میلیارد متر مكعب گاز را در سال ۲۰۰۵ صادر كرد و كشورهای روسیه و اوكراین نیز از این كشور می خواهند تا توافقنامه های امضاشده در خصوص مقادیر مشخص شده گاز را عملی كند. نكته واضح این است كه افزایش سه برابری صادرات گاز طی مدت سه سال امری دشوار است.
اكنون قزاقستان عرصه مناسبی برای تبدیل شدن به عنصری فعال در بازار گاز چین را در اختیار دارد. در خصوص لوله كشی گاز به طول ۲۸۰۰ كیلومتر از قزاقستان تا مرزهای چین توافق شده كه این لوله ها توانایی انتقال سالانه ۳۰ میلیارد متر مكعب گاز را دارند.
انتظار می رود مرحله اول از این طرح لوله كشی، در سال ۲۰۰۹ و مرحله دوم در سال ۲۰۱۲ به مرحله بهره برداری برسد و از طریق این لوله ها گاز مناطقی همچون كارچاگانگ با ذخیره ۱‎/۳ تریلیون، تنگیز با ۵۶۰ میلیارد متر مكعب ذخیره گازی و كاشاگان با ۲۲۰ میلیارد مترمكعب به چین انتقال داده شود.
همچنین براساس برآوردهای انجام شده تا سال ۲۰۱۲ قزاقستان سالانه ۵۳ میلیارد مترمكعب گاز تولید خواهد كرد.
شایان ذكر است در حال حاضر چین سالانه ۴۰ میلیارد مترمكعب گاز تولید می كند. این در حالی است كه در سال ۲۰۱۰ فقط شهر شانگهای به تنهایی ۶ الی ۱۰ میلیارد مترمكعب گاز را مصرف خواهد كرد.
برخی از تحلیلگران معتقدند امضای توافقنامه های فوق به منزله برقراری ارتباط میان كشورهای صادركننده گاز آسیای میانه از جمله تركمنستان، قزاقستان و ازبكستان به روی كشورهای آسیایی و اقیانوس آرام خصوصاً چین است.
این مسئله به ضرر روسیه خواهد بود زیرا این كشور واردات گاز از تركمنستان را مدنظر دارد و علاوه بر آن توافق تركمنستان با چین به چین این اجازه را خواهد داد تا بر روسیه در راستای كاهش قیمت گاز صادراتی به این كشور فشار وارد كند. انتظار می رود روسیه صدور گاز از غرب سیبری به چین را از طریق خطوطی به نام «التای» در سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز كند.
روسیه قصد دارد هر صد متر مكعب گاز را به قیمت ۱۴۰ الی ۱۵۰ دلار به چین بفروشد اما چین خواهان خرید هر صدمترمكعب به قیمت ۷۰ الی ۸۰ دلار است.
براساس اعلام برآوردهای روسی هزینه تولید گاز در غرب سیبری حدود ۱۲ الی ۱۳ دلار است در حالی كه این رقم در تركمنستان ۲ الی ۳ دلار است.
كارشناسان معتقدند برای این كه روسیه از توافقنامه میان چین و تركمنستان خسارت نبیند و یا این كه خسارت هایش كمتر شود اولاً باید در راستای تسریع اجرایی كردن توافقنامه صدور گاز از سیبری تلاش كند و از سوی دیگر در طرح چینی تركمنستانی مشاركت نماید.
آنچه كه اكنون در خصوص انتقال گاز از كشورهای آسیای میانه به چین رخ می دهد سیاست تنوع بخشی به انرژی این كشورها نامیده می شود اما این عملیات تنوع بخشی باعث افزایش نفوذ آسیا در اقتصاد جهان خواهد شد.

اعتصاب رانندگان تاكسی در شوشتر

خبرگزاری حکومتی فارس: رانندگان تاكسي‌هاي دوگانه سوز شهرستان شوشتر امروز در اعتراض به قطع سهميه بنزين و مشكلات سوخت اعتصاب كردند.رانندگان تاكسي دوگانه سوز اين شهرستان امروز در اعتراض به قطع سهميه بنزين و مشكلات سوخت در مقابل فرمانداري شوشتر اعتصاب كردند.
اين گزارش حاكي است، اين رانندگان اظهار داشتند: با توجه به اينكه در شهرستان شوشتر هنوز جايگاه سوخت گاز سي‌ان‌جي راه‌اندازي نشده، كاهش سهميه سوخت، رانندگان درون شهري را با مشكلات فراواني مواجه كرده است.
رئيس شوراي اسلامي شهر شوشتر در اين باره به خبرنگار ما گفت: متأسفانه در راه‌اندازي جايگاه سي‌ان‌‌جي اين شهرستان موانعي وجود دارد كه از آن بي‌خبريم.
وي تصريح كرد: بيش از شش ماه است كه قول اتمام و افتتاح پروژه جايگاه گاز خودروها، سي‌ان‌جي داده شده ولي هنوز محقق نشده است.

یک فعال مدنی دیگر در آذربایجان روانه زندان شد

بنا به گزارش دریافتی، یک فعال مدنی بنام ابراهیم جعفرزاده روز گذشته توسط ماموران امنیتی بازداشت و روانه زندان خوی شد.

این فعال مدنی سال گذشته از سوی دادگاه انقلاب شهرستان خوی به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری و دو سال اقامت اجباری در برازجان محکوم شده بود.
منبع : ایران پرس نیوز

تظاهرات 7 تیر

page rank