Mississippi Jones Act Injuries
Mississippi Jones Act Injuries Counter JavaScript Free Code JavaScript Free Code


۱۳۸۷ تیر ۳, دوشنبه

انتقال یک زندانی سیاسی به بند قاچاقچیان در زندان اصفهان

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
بنابه گزارشات رسیده از زندان دستگرد اصفهان، زندانیان وارد پنجمین روز اعتصاب غذای خود شدند،در طی 5 روز گذشته فشارها و تهدیدات علیه این زندانیان شدت یافته است . این تهدیدات از طرف حفاظت و اطلاعات زندان و توسط افرادی مانند خسروی و گرجی می باشد.
آنها تهدید کرده اند: که مسئله اعتصاب غذای زندانیان را به شورای انظباطی زندان خواهند کشاند و برخورد قاطعی با آنها خواهند کرد.
این اعتصاب غذا باعث بر انگیختن حس همدردی بین سایر زندانیان شده و زندانبانان را وحشت زده کرده است.
در هفته های اخیر وزارت اطلاعات فشارها و اذیت و آذارها را علیه محمد نیکبخت زندانی سیاسی شدت بخشیده و در یک اقدام غیر انسانی دستور انتقال اورا به بند 3 زندان دستگرد اصفهان که محل نگهداری قاچاقچیان و مصرف کنندگان مواد مخدر می باشد را صادره کرده است .
این بند دارای 510 نفر زندانی است که جندین برابر ظرفیت آن می باشد. در این بند تنها 130 تخت خواب وجود دارد و بقیه زندانیان کف خواب می باشند. زندانیان ناچارند شبها بدلیل کمبود جا در راهروهای سرویس ها استراحت کنند. زندانیان جوانی که نسبت به رفتار وحشیانه زندانبانان اعتراض می کنند به این بند منتقل می شوند و آنها را تحت فشار های روحی و جسمی قرار میدهند تا آنها را به سمت اعتیاد سوق میدهند . در این بند مواد مخدر خطرناکی مانند کراک به فراوانی یافت می شود. یکی از شیوه های زندانبانان ، جوانان زندانی معترض را معتاد می کنند و سپس به عنوان پخش کننده مواد مخدر در زندان از انها استفاده می کنند.
رئیس این بند فردی به نام مسافر می باشد که یکی از شکنجه گران معروف این زندان است و تا به حال چندین نفر در اثر شکنجه های او به قتل رسیدند. یکی از زندانیان به نام اکبر کوسه لر سال گذشته در حین شکنجه توسط این فرد به قتل رسید. مسافر با همکاری بابائی رئیس زندان و بنائی رئیس حفاظت و اطلاعات زندان از وارد کنندگان اصلی مواد مخدر به این بند می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،انتقال زندانیان سیاسی به بندهایی که محل نگهداری زندانیان عادی و خطرناک می باشد را محکوم می کند واز سازمانهای بین المللی خواستار اقدامات فوری برای پایان داد به جنایت های ضد بشری در زندانهای این رژیم است.
3 تیر 1378 برابر با 23 ژون 2008

هیچ نظری موجود نیست:

تظاهرات 7 تیر

page rank