Mississippi Jones Act Injuries
Mississippi Jones Act Injuries Counter JavaScript Free Code JavaScript Free Code


۱۳۸۷ خرداد ۲۵, شنبه

مشاهدات من از تجمع در پارک ملت

وبلاگ تک نوشته
نوشته شده در جمعه بیست و چهارم خرداد 1387ساعت 15:14 توسط علی آزاد
از ولیعصر که به سمت شمال میرفتم به تقاطع اتوبان نیایش که رسیدم اولین چیزی که توجه منو جلب کرد اتوبوسی بود که خلاف جهت پارک کرده بود کمی که دقت کردم دیدم از داخلش افراد لباس شخصی و نظامی وارد و خارج میشن توی خیابان اسفندیار هم یک اتوبوس دیگه با همون رنگ و همون مشخصات واستاده بود در اونم باز بود ترافیک سنگینی به وجود اومده بود از لابلای ماشنهای توی خیابون رد شدم به سمت دیگه خیابون کمی که به سمت چهارراه نزدیکتر شدم دیدم هردو اتوبوس پلاک نیروی انتظامی دارن توی پیاده رو ضلع شمال شرقی چهار راه تعداد زیادی پلیس های ضد شورش جمع شده بودن ماشنهای گشت ارشاد هم کاملا پارکینگهای کنار خیابونهارو اشغال کرده بودن طرف مقابل خیابون هم وانتهای شاستی بلند نیروی انتظامی دیده میشد که پشت بعضی از اونها پتو هایی دیده میشد که این احتمال رو بوجود آورده بود که نکنه این بنده ای خدا از دیشب اونجا بودن از چهار راه که اومدم به سمت بالا هر دو طرف خیابون یک سری جوون هایی که ته ریش داشتن با لباسهای سیاه تجمع های سه چها رنفری داشتن یه ماشین سمند خاکستری با نمره شخصی کنار خیابون بدجوری داشت پارک میکرد یکی از راننده ها سوار ۲۰۶ بود بهش گفت این چه طرز پارک کردن راه و بند آوردی ؟ راننده پیاده شد ریش آنکادر شده لباس مشکی و کت شلوار طوسی یه بیسیم دستش بود گفت چی گفتی ؟ راننده ۲۰۶ تا بیسیم رو توی دست طرف دید گفت ببخشید فرمونشو پیچون طرف مقابل و رفت کمی اومدم جلوتر رسیدم به قسمت ورودی پارک ملت خیلی بیشتر شلوغ بود مردم هم بیشتر بودن نیروهای انتظامی حتی توی کوچه ها هم جمع شده بودن در حالت عادی جای پارک توی ولیعصر پیدا نمیشه امروز که دیگه اصلا جا نبود پلیس راهنمایی هم که اصلا اجازه پارک به هیچ کسی نمیداد مگر پلیس ها و پلیس شخصی ها دوربینمو از توی کیفم در آوردم عکس بگیرم یکی از پلیسها اومد گفت داری چیکار میکنی ؟ گفتم دارم عکس میگیرم گفت عکس گرفتن ممنوعه گفتم یعنی از پارک عکس گرفتن ممنوعه ؟ گفت نه از پارک ممنوع نیست الان ممنوعه برو فردا بیا عکس بگیر !؟ گفتم بچه شهرستانم امروز میخوام برگردم تبریز با زبان ترکی بهم گفت برای خودت دردسر درست نکن برگرد برو شهرتون !؟ خیلی شلوغی زیاده امیدوارم به خیر بگذره

منصور اسانلو به بخش سی سی یو بیمارستان منتقل شد

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
منصور اسالو بخاطر وضعیت حاد جسمی به بخش سی سی یو بیمارستان منتقل شد
بنابه گزارشات رسیده آقای منصور اسانلو رئیس هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و فعال کارگری که اخیران برای عمل جراحی بر روی چشم چپ به بیمارستا ن منتقل شد. آقای اسالو با دست بند و پابند توسط 3 مامور مسلح همراهی میشدند.هنگام ورود به بیمارستان با دست بند وارد می شوند. وقتی که آقای اسالو برای رفتن به اطاق عمل آماده می شد و می بایست بر روی تخت قرار گیرد. مامورین قصد داشتند که دست بند به دست آقای اسلو بزنندو دستن او را به تخت ببندند که با اعتراض شدید اقای اسللو و خانواده اش مواجه شدند. مامورین به آقای اسالو می گفتند که به ما دستور داده شده که به شما دست بند و پابند بزنیم این دستور توسط پلیس امنیت داد شده و ما باید آنرا اجرا کنیم. آقای اسالو در جواب مامورین گفت که من با دست بند بر روی تخت بیمارستان قرار نخواهم گرفت و عمل جراحی را انجام نمی دهم و به زندان باز می گردم که پس مدتی مامورین با دستورات افراد بالاتر ناچار به عقب نشینی شدند.
روز دوشنبه 20 خرداد ماه وضعیت جسمی آقای اسالو بخاطر ناراحتی قلبی به وخامت گرایید که او را به بخش سی. سی. یو بیمارستان لبافی نژاد منتقل کردند، او در حال حاضر در بخش سی سی یو بیمارستان بستری است.و هنوز شرایط جسمی اش حاد می باشد. علیرغم شرایط حاد جسمی 4 مامور مسلح بطور 24 ساعته در بخش سی سی یو حاضر هستند و بودن این مامورین مسلح فشاری مضاعف برای آقای اسالو و سایر بیماران است و باعث خشم پرسنل بیمارستان گردیده است.
در هفته های اخیر پزشک قانونی بخاطر شرایط جسمی و انجام چند عمل چراحی بر روی چشم چپ ایشان گواهی کرده بود که ایشان توانائی تحمل کیفر را ندارد و می بایست به مدت یک ما و نیم به مرخصی استعلاجی فرستاده شود. خانواده اسالو این گواهی را به حسن زارع دهنوی ارائه کردند و خواستار اقدام در این باره شدند.ولی حسن زارع دهنوی در جواب این خانواده گفت : ما به او ( اسالو) مرخصی استعلاجی نمی دهیم ، این ( اسالو) اونجا است خیالمون راحت، کارگران دور او( اسالو) جمع نمی شوند. در اقدامی دیگر حسن زارع دهنوی به پزشک قانونی دستور داده است که صدور هرگونه گواهی پزشکی باید با اجازه قاضی باشد در صورتیکه گواهی پزشکی یک امر تخصصی و تشخیص پزشکهای متخصص می باشد.
روز سه شنبه و چهار شنبه مادر پیر آقای اسالو برای گرفتن مرخصی استعلاجی به دفتر حسن زارع دهنوی مراجعه کرد که در هر 2 مورد حسن زارع دهنوی حاضر به گفتگو با خانم اسالو نشد.
لازم به یادآوری است که آقای اسالو به خاطر شرایط حاد جسمی در بهداری زندان بسر می برد.ناراحتی چشم چپ او پس از بازگشت از لندن و انجام ملاقاتهای با سازمانهای کارگری ،دستگیر و به بند 209 اوین منتقل شد. بازجویان به زدن ضربات به سر و نقاط حساس او باعث اسیب دیدگی جدی در قرنیه چشم او شدند بازجویان به او دائم تکرار می کردن که چرا از لندن به ایران بازگشته است.آقای اسالو علاوه بر بیماری چشم و قلب دچار ناراحتیهای پوستی گردیده است.
حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد پرونده تمامی زندانیان سیاسی استان تهران را در دست دارد .این فرد دستورات غیر انسانی وزارت اطلاعات را به صورت احکام قضائی در می آورد و به اعمال بازجویان وزارت اطلاعات و جه قانونی می بخشد.او دستور دستگیریها ، انتقال به سلول انفرادی و نگداری طولانی مدت ، تعیین نوع بازجوئی و شکنجه برای گرفتن اعتراف، و صدور احکام سنگین علیه زندانیان سیاسی ،فشارهای روحی علیه خانواده های زندانیان سیاسی ،عدم درمان زندانیان سیاسی که در زندان بسر می برند، و فشارهای دائم علیه خانواده های زندانیان سیاسی که در زندان بسر می برند،قرار دادن زندانیان سیاسی در کنار زندانیان عادی و خطرناک، طرح حملات خونین به زندانیان سیاسی، شکنجه منجر به قتل و یا نقض عضو، و دهها مورد دیگر که به صورت سیستماتیک علیه زندانیان به اجرا در آورده می شود. اعمال این فرد و تمامی کسانی که در بخش امنیت دادگاه آنقلاب و شعب مختلف دادگاه انقلاب از جمله سعید مرتضوی ، حسن زارع دهنوی، موسوی ، ضرغامی ، صلواتی، مقیسه (ناصریان) ، بازجویان وزارت اطلاعات و سایر افراد به مثابه جنایت علیه بشریت است و همچنین بدلیل نقض تمامی قوانین و معاهدات بین المللی و حقوق بشری که ایران ملزم به اجرای آن است .لذا از تمامی مراجع بین المللی خواستار پیگرد قانونی و مجازات این این افراد است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نگهداری زندانیان سیاسی در زندان که در شرایط جسمی حاد بسر می برند.را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشری و کارگری خواستار اقدامات فوری برای پایان دادن به اینگونه اعمال غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی در ایران است.
25 خرداد 1378 برابر با 14 ژون 2008

تائید خبر دستگيری‌ صدها نفر در تجمع دیروز تهران

خبرگزاری ایسنا: رييس كل دادگستري استان تهران با اشاره به دستگيري 200 نفر در تجمع شب گذشته در يكي از بوستان‌هاي تهران (پارک ملت) ، گفت: در تجمع‌ها نيت، شخصيت، انگيزه و نوع برخورد و نوع همكاري افراد در نحوه تصميم‌گيري‌ قضات موثر است.
عليرضا آوايي، تجمع صورت گرفته را غيرقانوني خواند و گفت: ظرف يك هفته تعداد كثيري از اين 200 نفر دستگير شده، تكليفشان مشخص خواهد شد و افراد بي‌گناه و كم‌گناه سريعا تعيين تكليف مي‌شوند.

نسرین ستوده: از ستاد خبری شکايت می کنم

سایت تغییر برای برابریالناز انصاري شنبه25 خرداد 1387
نسرین ستوده، وکیل دادگستری و عضو کمین یک میلیون امضا روز 23 خرداد در مراسم گالری راه ابریشم همراه با 8 عضو دیگر کمپین بازداشت شد. این بازداشت کوتاه برای این حقوقدان نمونه ای از نقض حقوق متهمان بود. از حکم بازداشت متهمین تا گرفتن ضمانت توسط نیروی انتظامی موارد پی در پی اقدامات خودسرانه پلیس در روز 23 خرداد بود تا خاطره میدان 7 تیر و برخورد پلیس در آن روز همچنان از ذهن ها زدوده نشود. نیروهای امنیتی ساعاتی پیش از این گردهمایی اس ام اسی به فعالان زن فرستادند که به آنان هشدار می داد که تجمع بدون مجوز 2تا 5سال زندان به همراه دارد. این اقدام تنها موردی بود که نسرین ستوده را واداشت تا بگوید از سوی خود و موکلین اش از فرستنده این پیام شکایت خواهد کرد. شرح بازداشت او و جزئیات این اتفاق را در گفت و گوی زیر می خوانید.
دلیل دستگیری شما چه بود و آیا در قانون موردی وجود دارد که در چنین مراسمی دلیل بازداشت شما و 8نفر دیگر حاضر در مراسم باشد؟
اصل 27 قانون اساسی حق اجتماعات را برای همه شهروندان به رسمیت شناخته است و تا زمانی که در یک تجمع سلاح حمل نشود قابل اعتراض نیست. یعنی حتی اگر این جلسه در خیابان هم برگزار می شد باز هم قابل اعتراض نبود. ضمن اینکه این جلسه به دستور مقامات امنیتی لغو شده بود و جلسه ای هم تشکیل نشد. طبیعتا چند نفر از دعوت کنندگان در محل حاضر شدند که این موضوع را به اطلاع مهمانان برسانند. وقتی تعدادی از آنها بازداشت شدند برای پیگیری به ماموران مراجعه کردم تا جویای وضعیت موکلانم شوم که خود من را هم بازداشت کردند. به این ترتیب حین انجام وظیفه قانونی و حرفه ای خود بازداشت شدم. دیگران هم فقط به خاطر اینکه از حق قانونی خود برای شرکت در تجمعات مسالمیت آمیز استفاده کرده بودند بازداشت شدند.
در بازداشتگاه وزرا چه اتفاقی افتاد، آیا در آنجا روند پرونده قانونی بود؟
بازجویی در ساعات پایانی شب صورت گرفت بی آنکه تا آن لحظه حکمی مبنی بر بازداشت ما به ما ارائه شود. اتهام همه ما عضویت در جنبش فمنیستی (یا آنطور که به ما ابلاغ کردند جنبش فمونیستی) بود که البته اساسا چنین جرمی در قوانین جزا وجود ندارد. سپس از ما درخواست شد ضامنین برای ضمانت بیایند و مدارک هویت خود و ما را بیاودند. در حالی که نیک می دانید که مراجع انتظامی حق اخذ ضامن و وثیقه ندارند و همچنین در اقدامی باز آشکارا غیر قانونی افسر نگهبان از ارائه رسید به ما خود داری کرد. این اقدامات سراسر غیرقانونی بود و مورد اعتراض همه ماست.
این مواردی که ذکر کردید تقریبا به همین شکل همیشه در پرونده های زنان تکرار شده است. اما یک اتفاق جدید هم در این روز افتاد و آن ارسال اس ام اس های تهدید آمیز از سوی ستاد خبری برای شرکت کنندگان بود. آیا قانون اجازه چنین تهدیدی را به افراد می دهد؟
به موجب ماده 570 قانون مجازات اسلامی چنانچه هر یک از مقامات دولتی آزادی های اشخاص را صلب نمایند علاوه بر انفصال از خدمت به 6ماه تا 3سال به زندان محکوم می شوند. لذا من حق اعلام شکایت خود و موکلانم را علیه ارسال کنندگان این پیام محفوظ می دانم و بابت این اقدام شکایت خواهم کرد.

ما ملت ایران بجای پالیزدار از مسئولین نظام پوزش میخواهیم

فریاد پودینه
عباس پاليزدار که تنها عضويت او در هيئت امناي خانه صنعتكاران ايران و سخنگوئي اين تشكل صنفي زیر سوال نرفته بود که آنهم رفت وخانه صنعت اطلاعیه صادر نمود که وی را از سال 83 اخراج نموده بوده است در روز شنبه 14 ارديبهشت 87 بدعوت جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه بوعلي سيناي همدان در جمع دانشجویان دست به افشاي پشت پرده ي مفاسد اقتصادي 44 شخصيت شناخته شده نظام كه نه تن از آنها روحاني اند, زد
پس از فراگیر شدن سخنرانی این فرد در اینترنت ,عده ای که چرتشان پاره شده بود به واهمه افتاده و با اراجیف همیشگی چون نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی , دهانش را بسته و این نگون بخت با کوله باری از اتهام دستگیر و روانه زندان گردید تا توبه نامه خود را برای قرائت در محضر مردم شریف ایران اسلامی تنظیم نماید از آنجاکه مشوش نمودن چرت عده ای خاص در مملکت آقا امام زمان تشویش اذهان عمومی است آنهم تشویش چه اذهانی , اذهان مشوشی که گرانی برنج و پودر رختشوئی و نایاب شدن چای و ماکارونی دغدغه ذهنشان است و دیگر هیچ
واقعن مایه شرمندگی است که تا یکی دهن می گشاید و مچ کسی را باز میکند خود مدعی ,مدعی علیه شده وباید دهانش بسته گردد و آنهم از عده ای دانشجوی به اصلاح عدالتخواه که هر روزه شعار میدادند مبارزه با مفاسد اقتصادی مرد و یا خواستار معرفی مفسدین بودند و در این برهه میگویندبا سخنرانی پالیزدار\"ذبح گفتمان عدالتخواهي\"صورت گرفته است آخر این گفتمان به اول و آخر همه تان و آنکسی که این گفتمان را در دهانتان گذاشت عدالتخواهی چه نسبتی با گفتمان دارد و از کی و کجا حق با حرف و حدیث گرفته شده و یا همین چند هفته قبل مگر نبود که آن طلبه سیرجانی که زمین خواری عده ای را رو نموده و چند صباحی آب خنک خورده بود تصمیم گرفت برای رساندن فریادش بگوش کر مسئولین از سیرجان با پای پیاده بسوی تهران حرکت نماید نکند فریفته چهار کلام اراجیف تمامی کاشانی شدید که در نماز جمعه میگفت بهتان زنندگان علیه نظام اسلامی گرفتار مکر الهی می شوند و کسی نیست بگوید سخن بر علیه امامی کاشانی و یزدی و غیره مگر بهتان به نظام اسلامی است و اگر هست باید گفت که نظام اسلامی که امامی کاشانی و نوری و یزدی آنرا تشکیل میدهند نظام اسلامی نیست مخرج قائط است
مگر مولایتان علی نگفت«علیٌّ مع الحقّ، و الحقّ مع علیّ، یدور معه حیثما دار.» اشخاص نباید معیارحق و باطل قرارگیرند, پس چگونه دم از تشیع میزنید ولی محکتان شده امامی و رفسنجانی و یزدی و تا یکی حرف میزند همراه باد شده و بر سرش میکوبید
مگر همین رئیس جمهور مهرورزتان نبود که در جمع طلاب قم از مافیا سیگار و از تخلفات در گمرگ و چند نهاد دیگر گفت و پس از آن سخنگوی قوه قضائیه منکر وجود چنین مفاسدی شد و رئیس فلان دیوان اظهار میداشت رئیس جمهور آدرس بدهد حال خود قضاوت کنید که وقتی رئیس جمهور خودشان را دروغگو میکنند بر سر پالیزدار و طلبه سیرجانی و دیگران چه می آورند
مجری تلویزیون در نشست خبری با رادان شتر سیرت به برخورد نیروی انتظامی با اراذل و اوباش انتقاد میکند از کار برکنار شده و هفته بعد در سایت رجانیوز درج می نمایند که فلان مجری منتقد را در یک پارتی در کیش دستگیر نمودند! دیگر چه می توان گفت همین امروز تجمع کنندگان پارک ملت را که برای اعتراض به گرانی تجمع کرده بودند در روز روشن بر روی سایتهایشان اراذل و اوباشی نامیدند که برای جانبداری از پالیزدار توسط یک شبکه ماهواره ای لس آنجلسی سازمان داده شده اند
عزیزان مگر فراموش کردید اینها رحم به ناموس خودشان هم نمیکنند ونمی گویم باغلام مطیع سعید امامی بلکه با زنش چه کردند همین سالکان بهشت که داغ مهر بر پیشانی دارند و چگونه از وی در مورد لیس زدن وچگونگی لذت بیشتر با دوستان همسرش استنطاق می نمودند
در مملکتی که تمام شیپورچیان و جارکشان , سایت و خبرگزاری در اختیار داشته و برای هر سطر قلم فرسائی مزد گرفته و سهمیه کاغذ یارانه اشان پائین و بالا میشودو هر آنچه میخواهند مینویسند و بخورد مردم میدهند میشود انتظار افشاگری داشت واز هجمه این قلم بمزدان راحت بود مگر اینان برای من و شما می تویسند ما که باید بی خبر از همه جا باشیم یا برای خشنودی آنانی که سر در آخورشان دارند و بودشان در گرو بودن آنهاست و یا آن سینه چاکان و لات و لوطهائی که بر سر مردم ریخته و با چماق بر سر مردم میزنند مگر ساکت می نشینند تا اربابانشان از اریکه قدرت بزیر آیند
می گویند پالیزدار منتسب به دولت است اما چنین نیست اگر بود این همه ظرف این چند روز بارش نمی کردند و چون سایت رجا نیوز وبقیه قلم بمزدان و یا چون فاطمه رجبی همسر محترم الهام هرچه میخواست میگفت و کسی لی لی به لالایش نمی گذاشت مگر این معشوقه سیاسی احمدی نزاد توی سایت شخصی و سخنرانی هایش کم از رفسنجانی و خانواده وی و خلع لباس خاتمی و محتشمی پور و سگ و خر گفته و میگوید ولی چرا این دادگستری ضعیف کش آنها را بازخواست نمیکند و چرا کسانیکه به شغل شریف خبرنگاری مشغولند وبا کارتهای قشنگ خبرنگاری در محدوده طرح ترافیک وارد میشوند در همه حال خفه شده و چون کورانند و این خواجگان حال از خواب بیدار شده و متعرض پالیزدار میشوند ولی بقیه را زیر سبیلی رد میدهند آری از آنجا که از من و شما یک شاهی هم بدانها نمی ماسد ولی از آنها میلیون تومان پول نفت در قالب وام و پاداش و کمک هزینه مسکن و غیره و ذلک نصیبشان میشود حال میخواهید با من و شما هم صدا شوند؟من و شمائی که در تحریم و مسئله هسته ای ملت ایرانیم ولی در پارک ملت اراذل و اوباش مزدور و در افشاگری و رسوا نمودن نظام اسلامی, تشویش اذهان عمومی

تخفيف بی سابقه جمهوری اسلامی در فروش نفت خام

روزنامه سرمایه: جمهوری اسلامی، عربستان و كويت در واكنش به نفت 135 دلاري اعلام كردند كه نفت سنگين خود را با تخفيف كلي كه در 9 سال اخير بي سابقه است به فروش خواهند رساند.
به گزارش خبرگزاري رويترز، دولت عربستان سعودي طي هفته گذشته اعلام كرده بود كه 35 سنت به ميزان تخفيف هر بشكه نفت خام خود افزوده است و از اين پس هر بشكه نفت خام سنگين خود را سه دلار و هفت سنت كمتر از قيمت پايه در عمان و دوبي به فروش مي رساند.
مقامات وزارت نفت كويت نيز اعلام كرده اند ميزان تخفيف ارائه شده براي نفت سنگين خود را حدود 40 سنت در هر بشكه افزايش خواهند داد كه اين رقم چهار دلار و دو سنت پايين تر از قيمت پايه عمان و دوبي گزارش شده و پايين ترين ميزان تخفيف نفت خام از سال 1998 تاكنون است.
در گزارش خبرگزاري رويترز آمده است؛ رژیم تهران نيز ميزان تخفيف در قيمت نفت خام سنگين خود را 47سنت در هر بشكه افزايش داده است.
طبق اين گزارش رژیم تهران تاكنون هر بشكه نفت خام سنگين خود را با سه دلار و 45 سنت تخفيف در هر بشكه مي فروخت كه اكنون اين رقم به سه دلار و 92 سنت افزايش يافته است.

ضرب و شتم خبرنگاران توسط لباس شخصی ها در تجمع پارک ملت

سایت نواندیش: جمعی که سایت شبکه خبر آنها را اراذل و اوباش خوانده است ، در پارک ملت برگزار شد.
در این تجمع که با دخالت ماموران به درگیری منجر شد خبرنگاران صداوسیما نیز مورد ضرب و جرح قرار گرفتند.
به گزارش شبکه خبر هر چند سردار رادان به گروه خبری شبكه خبر اجازه داد تا از جو آرام و حضور ماموران در پارك ملت تصویربرداری كند، اما برخی ماموران لباس شخصی، خبرنگار ، تصویربردار و صدابردار شبكه خبر را مورد ضرب و جرح و دوربین آنها را نیز ضبط كردند.

۱۳۸۷ خرداد ۲۴, جمعه

گزارش يک مستند ساز از تجمع روز جمعه تهران

به دنبال تجمع های مدنی و صنفی اخیرمردم ایران ، تهرانی ها امروز جمعه 24/03/1387 از حدود ساعت 11 ظهر به وقت تهران در مقابل پارک ملت گرد هم جمع شده تا مطالبات مدنی ، اجتماعی و اقتصادی خود را از حاکمان جمهوری اسلامی ایران بخواهند .
بنابراین گزارش : جمع فراوانی از زنان و مردان در دسته ها و گروههای مختلف از حدود ساعت 11 ظهر در حواشی پارک ملت و خیابانهای اطراف مشغول آماده شدن و سازماندهی خود برای آغاز این تجمع بودند . پلیس نیز از ساعتها پیش ، در محدوده ی میدان ونک تا انتهای پارک ملت نیروهای گروه ضربت ، پلیس ضد شورش ، گشتهای ارشاد و پلیس های زن خود را مستقر کرده بود . نکته قابل توجه ورود نیروهای لباس شخصی بسیج و اطلاعاتی در بین مردم بود که با ظاهری مردمی خود را در میان معترضین قرار داده بودند .
حدود ساعت 45 : 11 که تعداد مردم در اعتراف ورودیه پارک ملت رفته رفته زیاد می شد نیروهای لباس شخصی باتوم ها و چماقهای خود را آشکار ساختند و به شکلی حیوانی به مردم حمله کردند پس از این لحظه شعارهای مردم آغاز شد که با فریاد می گفتند : ایرانی ایرانی ، اتحاد اتحاد و در لحظاتی عاملان جمهوری اسلامی به شکلی وحشیانه مردم بی دفاع و مخصوصا زنان و جوانان را مورد ضرب و شتم قرار می دادند ، مردم شعار می دادند : ما هستیم .... ما هستم ... رفته رفته جعمیت مردم بیشتر می شد که تخمین زده می شود فقط در محوطه پارک ملت چیزی در حدود 5 یا 6 هزار نفر گرد هم آمده بودند .
با افزایش مردم تعداد نیروهای لباس شخصی نیز لحظه به لحظه افزایش پیدا می کرد و با عملیاتهای گوناگونی دست به سرکوب و متلاشی کردن دسته های مردم می پرداختند . حمله به زنان و مردانی که اعتراض خود را به وضعیت اقتصادی و معیشتی امروز ایران اعلام می کردند ، دستگیری افرادی که ازاین صحنه ها با موبایل خود تصویربرداری می کردند ، شکستن شیشه های اتوموبیلهای در حال حرکت که با بوق زدن اعتراض خود را به رفتار پلیس و لباس شخصی ها اعلام می کردند ، پاشیدن اسپری خردل و فلفل به چشم زنان و مردانی که شعار می دادنند ، شلیک گلوله از تفنگهای بادی به صفوف تظاهرکنندگان ، ضرب و تشتم به وسیله باتوم ، کابل برق و چوب تنها گوشه ای از وحشیگری نیروی انتظامی و مخصوصا لباس شخصی ها به مردمی بود که فقط خواهان مطالبات مدنی و اجتماعی از دولت جمهوری اسلامی ایران بودند .
منابع مردمی که هم اکنون ( حدود ساعت 7 عصر ) در محوطه پارک ملت و خیابانهای اطراف مستقر هستند ازحضور بیشتر مردم و تشدید سرکوب مردم به دست نیروهای لباس شخصی و پلیس خبر می دهند .
هدايت خالقي
تهران
منبع ایران پرس نیوز

فراخوان سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

دبیرخانه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان
فراخوان به كميته هاي دفاع از كبودوند به پيونديد
وجدان هاي بيدار در جهان
محمدصديق كبودوند نماد وجدان و صلح خواهي و انسان دوستي كرد و بنيانگذار و رئيس سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان از 360 روز پيش، توسط دولت جمهوري اسلامي به جرم حمايت و دفاع از انسانيت و تشویق احترام به كرامت انساني و حقوق بشر دستگير و به روشي تحقيرآميز و شكنجه وار زنداني گرديده است. نگهداري 210 روزه آقاي كبودوند در سلول هاي انفرادي و اعمال شكنجه هاي مختلف تا به امروز، ايشان را به بيماري هاي گوناگون و مرموز و حتي بيماري قلبي مبتلا ساخته است. با توجه به اینكه سلامتي و جان بنيانگذار حقوق بشر كردستان در زندان با خطر جدي مواجه شده و اخيرا مورد حمله قلبي قرار گرفته و از آنجا كه عليرغم بيمار بودن آقاي كبودوند، دادگاه انقلاب، طي روزهاي اخير در يك جلسه كاملا غيرعلني و بسیار کوتاه، پشت درهاي بسته وي را به اصطلاح دادگاهي نموده است.
خانواده محترم آقاي كبودوند و اين سازمان ضمن ابراز نگراني شديد در خصوص تداوم بازداشت و بيماري و احتمال محكوميت غيرعادلانه ايشان از همه مدافعان حقوق بشر، وكلاي مدافع، فعالان سياسي مدني و اجتماعي و فرهنگي، فعالان كارگري و زنان، دانشجويان و روشنفكران و تمامي وجدان هاي بيدار را به دفاع از آقاي كبودوند فرا مي خوانند.
سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان بر ضرورت و فوريت تشكيل كميته هاي دفاع از آقاي كبودوند در داخل كشور و در خارج از كشور اصرار و تاكيد دارد و از همگان دعوت مي كند با ايجاد و يا پيوستن به كميته هاي دفاع از كبودوند فرياد حقوق بشر خواهي و آزادي خواهي مردم كردستان و ايران را رساتر سازند. بديهي است پس از تشكيل كميته هاي دفاع هيات هاي اجرايي تعيين و برنامه هاي كميته ها تنظيم و اعلام خواهد شد.
اين سازمان با تاكيدی دوباره، همه وجدان هاي بيدار را به پيوستن به كميته هاي دفاع از كبودوند و حقوق بشر فرا مي خواند.
تهران: 24 خرداد 1387/13 جون 2008

ارژنگ داوودی در آستانه مرگ قرار دارد

بنابه گزارشات رسیده از بند 6 زندان گوهردشت کرج، وضعیت جسمی ارژنگ داوودی از ظهر امروز به وخامت شدید گراییده است. طی تماسی که با خانواده او از زندان گرفته شده یکی از همبندان او با تاثر و گریه به همسر آقای داوودی اطلاع داده است که وضعیت جسمی ایشان وخیم می باشد .
خانواده آقای داوودی در شرایط بسیار بدی بسر می برند و تماس امروز از زندان حاکی از احتمال روی دادن حادثه ناگواری است. آنها چندین روز است که از داشتن هر گونه ملاقات با ایشان محروم می باشند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران24 خرداد 1378 برابر با 13 ژون 2008

محبوبه کرمی عضو کمپین یک میلیون امضا بازداشت شد

سایت تغيير براي برابري : محبوبه کرمی از اعضای کمپین 1میلیون امضا، بازداشت شد. مادر کرمی با تائید این خبر گفت:« ساعت 10 صبح محبوبه برای انجام کاری از خانه خارج شد. حین بازگشت از میدان تجریش با من تماس گرفت و گفت که در اتوبوس است. نرسیده به پارک ملت با منزل تماس گرفت و گفت او را بازداشت کرده اند.
رضوان مقدم دیگر عضو کمپین 1میلیون امضا نیز برای پیگیری وضعیت در محل بازداشت کرمی در میدان ونک حاضر می شود، اما پیگیری های او نیز بی نتیجه می ماند.
مادر کرمی فردا باید برای عمل جراحی در بیمارستان بستری شود ولی می گوید به دلیل استرسی که بابت بازداشت دخترش به او وارد شده این عمل می تواند برای او خطرناک باشد وآرزو دارد هرچه زودتر دخترش آزاد شود.
خانم مساعدی پیگیری درباره وضعیت فرزندش را بی نتیجه خواند و افزود:« پسرم براي پيگيري وضعيت او به بازداشتگاه وزرا رفته است اما گفته اند کسی اینجا نیست.

مشاهدات یک شاهد عينی در مشهد

مهرداد
راه هاي منتهي به پارك ملت را بسته بودند و ترافيك سنگيني اطراف پارك ايجاد شده بود . از اجتماع مردم در ميدان آزادي جلوگيري كرده بودند و مردم در مقابل درب اصلي پارك ملت تجمع كرده بودند . تعداد نيروهاي يگان ويژه و لباس شخصي قابل ملاحظه بود . تعدادي ماشين هاي قفس دار در اطراف و مقابل درب اصلي مشاهده مي شد تعداد مردم قابل تخمين نبود زيرا نيروهاي يگان ويژه به مردم يورش مي بردند و مردم كه عمدتن جوانان بودند به داخل پارك مي رفتند ولي باز سازما ندهي مي كردند و شعار ما هستيم و آزادي را سر مي دادند و سوت و كف مي زدند . بولوار ملك آباد از تقاتع خيام تا ميدان آزادي (فلكه پارك ) بسته بود من يك جوان را ديدم كه چند نفر دست و پايش را گرفته بودند و از داخل پارك خارج و به سمت آمبولانس بردند . يك گروه شعار گويان از پارك خارج شدند و از زير گذر عبور نمودند و يه قسمت مخالف پارك (روبرو ) و درب اصلي دانشگاه فردوسي حركت وشعار دانشجو حمايتت مي كنيم سر دادند و خيابان را براي چند لحظه بستند و اتوموبيل ها نيز به حمايت از آنها بوق مي زدند . و با هجوم يگان ويژه مواجه مي شدند .سردرگمي و خستگي يگان ويژه و انگيزه بالاي جوانا ن و مردم مشهود بود .
منبع ایران پرس نیوز

همه با هم تا رهايی ميهن

پريش پاهكين
اينك كه زمان سكوت و خواب عميق 30 ساله به سرآمده است ،اينك كه خروش خشم ايرانيان به پا خاسته چون سيلي بر دامن اهريمن نشسته و خواب خوش را بر چشم سياه و پليدش حرام نموده است بر هر وجدان بيدار و بر دل تپنده ايست كه جداي همه چيز تنها و تنها به خاطر" ايران" به اين رود پرخروش بپيوندد .
همه جاي تهران كه در سالهاي اخير چون گورستاني خاموش و مرده بود امروز گواه هيجاني است كه از دل مردم بر مي خيزد . در هر چهره اي نوري از اميد مي بيني كه نويد از فرداي روشني مي دهد كه در راهست.دشمن كه رشته هاي خود را پنبه مي بيند گرگي زخمي را مي ماند كه با تيري كه بر چشمان تاريكش نشسته در كارافسون و نيرنگي تازه است .
آن چه امروز در خيابانهاي تهران گذشت پر بيراه نيست اگر بگوييم كه نمايانگر توحش قومي بود كه 30 سال در آغل "ولايت مطلقه فقيه" چريده اند و جز وحشي گري هيچ آبشخور ديگري براي نشان دادن منويات پليد ولي فقيه اين اهريمن سرتا پا غرق در حيوانيت نداشته و ندارند. جانوراني كه به جستجوي غزالان گريزپاي پارسي چنان خيز برمي دارند تا با هر چه در دستان غرقه در خون خود دارند بر سر و پاي اين آهوان كوفته و بر پيكر بي جانشان زوزه كشان نعره "وا اسلاما " و "وا نظاما" سر دهند. سگان گرسنه اي كه با زشت ترين ادبيات ممكن در خيابان ها رها شده اند تا وقار و نجابت و حرمت اين جنبش مدني غير خشونت آميز و متمدنانه را درهم بشكنند.
راه اما امروز كه روز آزمون بزرگ است به روشني پيداست . به پيش رفتن تا روزي كه اين جنبش با رهايي ميهن به بار بنشيند .
منبع ایران پرس نیوز

یاد داشت دوم ایران نیوز

خبرگزاری فارس ، تجمع امروز مردم تهران در مقابل پارک ملت را تجمع شماری از «اراذل و اوباش» خواند و موضوع آن را «اعتراض به دستگیری عباس پالیزدار» دانست. باید از این خبرگزاری پرسید :«اگر تجمع کنندگان اراذل و اوباش بودند ، زنجیر و باتوم در دست نیروهای امنیتی و سرکوبگر چه می کرد ؟ این چه اراذل و اوباشی بودند که فقط خواستار برخورد با مافیای اقتصادی شدند و مظلومانه کتک خوردند ؟!» تا جایی که می دانیم اراذل و اوباش مجهز به سلاح سرد هستند و کارشان ایجاد مزاحمت برای مردم است . خصوصیتی که امروز تنها در نیروهای امنیتی مشاهده شد. از این رو احتمالا خبرگزاری فارس تیتر اشتباهی برای خبرش گذاشته است !
بهتر بود این خبرگزاری می نوشت : «اراذل و اوباش به تجمع مردم در مقابل پارک ملت تهران حمله کردند.» از سوی دیگر مردم تهران در شعارهای خود ، خواستار افشای مافیای اقتصادی بودند. بنابراین این تجمع هدفش فراتر از موضوع دستگیری عباس پالیزدار بود.
اما به واقع چرا خبرگزاری فارس ، مردم را اراذل و اوباش می نامد ؟ این سوالی است که برای پاسخگویی به آن باید چند ماه به عقب برگشت و حوادث ماه های گذشته را دوباره مرور کرد.
چنانکه در ماه های قبل دیدیم ، نیروی انتظامی طرحی به نام «امنیت اجتماعی» را به اجرا در آورد که بخشی از آن پیرامون برخورد با «اراذل و اوباش» بود. از این رو به نظر می رسد که احیای دوباره این طرح در راه است و خبرگزاری فارس به خیال خود می خواهد با عنوان کردن واژه «اراذل و اوباش» ، مسیر و چگونگی برخورد با معترضان را نمایان سازد.
اما آنچه مشخص است ، هوشیاری ملت ایران در این برهه از زمان است . هوشیاری که منجر می شود علی رغم همه دشمنی ها باز هم ملت مسیرش را به خوبی بپیماید و اسیر تبلیغات دروغین نشود. امروز ملت ایران با تکیه بر توان خودش و نه هیچ قدرت بیگانه ای و با کمک خبری تلویزیون مردمی کانال یک در مقابل همه جریان های منحرف ایستاده است.

آغاز موج اعتراضات به خبرگزاری حکومتی فارس

پاسخ ارسالی یکی از خوانندگان ایران نیوز به خبرگزاری حکومتی فارس در مورد خبر تظاهرات 24 خرداد
1) تلویزیون های لس آنجلسی و سیاسی حامی این حرکت نبودند و صرفا این حرکت از سوی تلویزون کانال یک می باشد.

2) شرکت کنندگان در این تظاهرات اراذل و اوباش نبودند اگر این چنین بود آنان نیز با زنجیر و چماق به میدان می آمدند.

3) یکی از شعارهای عمده تظاهر کنندگان "ما هستیم" بود چرا از آن شعار چیزی نمی گویید؟
در پایان باید گفت این اقدام خبرگزاری فارس در راستای ستیزه جویی های رژیم با تلویزیون کانال یک و مردم ایران می باشد.

گزارش آرین ، جوان 24 ساله از تظاهرات امروز مشهد

امروز مشهد تماشایی بود . تمام خیابان های منتهی به میدان آزادی مسدود بود. تظاهرات با درگیری یک جوان با نیروهای حکومتی آغاز شد . این نیروها ، موهای زنان را می کشیدند و سوار ماشین می کردند. در جریان درگیری دو بار گاز اشک آور زده شد. برای اولین بار نیروی انتظامی نتوانست مقابله کند و از ارتش کمک خواست. حتی رئیس شورای شهر مشهد برای آرام کردن جوانان آمده بود. یک صحنه جالب که در تظاهرات دیدم این بود که جوانی را دستگیر کرده بودند و آن جوان از لای میله ها کاغذی را درآورد که روی آن شعارهای تظاهرات نوشته شده بود.

قدردانی ایران نیوز از ایران پرس نیوز

همکاران گرامی در ایران پرس نیوز، از رویکرد حرفه ای شما در انعکاس اخبار مبارزات ملت ایران به ویژه در 24 خرداد و تلاش همیشگی شما در اهتزاز پرچم سه رنگ شیر و خورشید نشان ایران، صمیمانه تشکر و قدردانی می کنیم.

همکاران شما در ایران نیوز
24 خرداد ماه 1387

ایمیل یکی از خوانندگان از تظاهرات در مشهد

جمعیتی در حدود چند هزار نفر در نزدیک پارک ملت مشهد اجتماع کردند.که نیرو های لباس شخصی به شکل وحشیانه با مردم برخورد کرد و تعداد زیادیرا زخمی و دستگیر کرد با اینکه تمام خیابان های منتهی به پارک ملت بسته بود اما حضور چشمگیر مردم تعجب آوربود.
منبع ایران پرس نیوز

ایمیل یکی از خوانندگان از تهران

صدای مردم به جان آمده خاموش نخواهد شد
خبرگزاری مزدورفارس ملت بزرگ ایران را اراذل واوباش نامید!!!! نیروهای سرکوبگر رژیم دزدان وچپاولگران ارازل واوباش هستند که زن وشوهرمیانسالی را آنچنان زده بودند که توان راه رفتن نداشتند. روزی خواهد رسید که ملت بزرگ ایران از شما مزدوران نامرد انتقام خواهند گرفت صدای مردم به جان آمده خاموش نخواهد شد. خامنه ای دیکتاتور بترس ازخشم ملت بزرگ ایران آن روز دیر نخواهد بود.

حمله مزدوران رژیم به تظاهرکنندگان در پارک ملت تهران

عصرایران - به دنبال دعوت برخی شبکه های ماهواره ای از مردم برای تجمع در پارک ملت تهران در ساعت12 امروز تعدادی در این پارک تجمع کردند که با حضور ماموران انتظامی و امنیتی متفرق شدند.
مشاهدات خبرنگار عصرایران حاکی است تجمع کنندگان شعار هایی را در حمایت از عباس پالیزدار و مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح کردند و ماموران نیز با گاز اشک اور و شوک الکتریکی سعی در کنترل اوضاع داشتند.
هم اکنون بوی شدید گاز اشک اور در فضای اطراف پارک ملت تهران به مشام میرسد و ماموران از خودرو های عبوری می خواهند ضمن بالا بردن شیشه خودرو از توقف خودداری کنند در غیر این صورت پلاک خودرو کنده میشود!
گفته می شود از ساعت 12 تعدادی از تجمع کنندگان توسط ماموران امنیتی بازداشت شده اند.هم اکنون اوضاع در کنترل است و تجمع کنندگان نیز متفرق شده اند اما همچنان ترافیک شدیدی در خیابان ولی عصر تهران مشاهده می شود و ماموران انتظامی و لباس شخصی نیز کنترل اوضاع را در دست دارند.

تظاهرات و درگیری در شهر مشهد

گزارش دریافتی: امروز جمعه 24/3/87 تظاهرات چند هزار نفری در بولوار وکیل اباد و پارک ملت مشهد بر علیه جمهوری اسلامی برگزار شد که در ساعت یک بعداظهر در گیری شدیدی بین مردم و عمال رژیم ایجاد شد که طی ان شماری از هموطنانمان به خاک و خون کشیده شدند و تعدادی نیز دستگیر شدند.
منبع ایران پرس نیوز

گزارش نا جوانمردانه و غیر حرفه ای خبرگزاری حکومتی فارس از تظاهرات مردمی ملت ایران

بازداشت شماری از مردم در پارک ملت تهران
خبرگزاري حکومتی فارس نزدیک به دولت پاسدار احمدی نژاد: "تعدادي از اراذل و اوباش پيش از ظهر امروز به دعوت شبكه‌هاي ماهواره‌اي ضد انقلاب و لس آنجلسي در مقابل پارك ملت تجمع غيرقانوني برگزار كردند. تجمع‌كنندگان كه پيش از ظهر امروز بدون مجوز قانوني و در مقابل پارك ملت اقدام به برگزاري تجمع كرده بودند با دخالت نيروي انتظامي و بازداشت تعدادي از اين افراد، در حال متفرق شدن هستند. برخي تجمع كنندگان درباره چگونگي اطلاع از برگزاري اين تجمع غيرقانوني گفتند كه از طريق ايميل و شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان بيگانه از اين تجمع مطلع شده بودند. تجمع كنندگان همچنين خواستار آزادي عباس پاليزدار متهم به برخي مسائل مالي و نشر دروغ و اكاذيب شدند."

گزارش یک شاهد عینی از پارک ملت :

مقارن ساعت 12 ظهر در مقابل پارک ملت بودم . حضور نیروهای لباس شخصی و انتظامی در آنجا چشمگیر بود. ناگهان مردم اقدام به سر دادن شعار «ماهستیم» کردند. نیروهای لباس شخصی با زنجیر به جان مردم افتادند و به شدت مردم را کتک می زدند. اما مردم کماکان به اعتراض خود ادامه می دادند ترافیک در خیابان ولی عصر شدید بود. سرانجام با مجروح شدنم در ساعت 14 ناچار به ترک محل تظاهرات شدم.

اعتراض مردم شهرهای تهران و مشهد به مافیای اقتصادی در روز جمعه 24 خرداد

بنا به گزارش های رسیده هزاران تن از مردم تهران در اعتراض به مافیای اقتصادی ، امروز جمعه 24 خرداد مقابل پارک ملت تجمع کردند . این تجمع که به دعوت شبکه ماهواره ای کانال یک برگزار شد ؛ با دخالت نیروهای اطلاعاتی ، بسیجی و لباس شخصی به خشونت کشیده شد . گزارش ها حاکی است که نیروهای لباس شخصی به شدت به ضرب و شتم مردم پرداختند اما مردم کماکان به شعارهای «ماهستیم» و «مافیای اقتصادی افشا باید گردد» ادامه دادند.
گفتنی است در این تجمع ، نیروی انتظامی هیچگونه برخوردی با مردم نکرد و تنها نظاره گر بود.
همچنین گزارش ها حاکی است تظاهرات مشابهی در شهر مشهد در مقابل دانشگاه فردوسی برگزار شد . در آنجا نیز نیروهای اطلاعاتی به شدت به سرکوب مردم پرداختند . به دنبال این امر یک سرهنگ نیروی انتظامی اقدام به دفاع از مردم کرد ولی نیروهای اطلاعاتی به شدت به ضرب و شتم او پرداختند.
ایران نیوز ضمن تبریک به مردم شهرهای تهران و مشهد اعلام می دارد آماده انعکاس گزارش های مردمی در خصوص این تظاهرات است.

۱۳۸۷ خرداد ۲۳, پنجشنبه

جمعه 24 خرداد، این بار اعتراض به مافیای اقتصادی

«شهرام همایون» مدیر کانال یک ضمن انتقاد از مافیای اقتصادی و گرانی های اخیر از مردم شهرهای تهران و مشهد خواست به مافیای اقتصادی اعتراض کنند.
بنا به اعلامیه کانال یک، در شهر تهران تظاهرات در ساعت 12 ظهر مقابل درب اصلی پارک ملت صورت می گیرد و در شهر مشهد نیز تظاهرات در همان ساعت در میدان آزادی فلکه پارک انجام می شود.
ایران نیوز از مردم شهرهای تهران و مشهد درخواست می کند در این گردهمایی شرکت کند و بدین وسیله اعلام می داریم از این لحظه ایران نیوز پایگاه خبری این حرکت مردمی است. منتظر خبرهای شما هستیم.
لطفا نظرات خود در رابطه با این موضوع را با ما در میان بگذارید.

بیژن فرهودی عنصر نا مطلوب و خود فروخته در صدای آمریکا



در پی توهین های متعدد بیژن فرهودی مجری صدای آمریکا، شهرام همایون مدیریت تلویزیون کانال یک خواستار اخراج وی گردید.
لازم به یادآوری است که بیژن فرهودی همان فردی است که چندی پیش پرچم سه رنگ شیر خورشید نشان ایران را پرچم گروهی خاص نامیده بود.
جهت بیان اعتراضات خود و نیز درخواست اخراج بیژن فرهودی می توانید از ایمیل، تلفن، فکس و یا آدرس زیر استفاده نمایید.

ankbut@voanews.com
شماره تلفن پيامگير:202-205-9942 داخلی 22
شماره فکس:202-382-5218
آدرس پستی:Voice of America / Persian News Network
ЗЗO Independence Ave., SW
Washington, DC 20237

یک سال زندان برای دکتر جلال جلالی زاده فعال سیاسی کرد

آژانس خبری موکریان: ‌شعبه 101 جزائی محاکم عمومی شهرستان آق قلا واقع در استان گلــستان ، دکتر جلال جلالی زاده نماینده سابق شهرهای سنندج ، دیواندره و کامیاران را به یکسال حبس تعزیری محکوم کرد.

اتهام نامبرده فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق سخنرانی برای مردم اهل تسنن آق قلا ، عنوان شده است.

دادگاه ، گزیده ای از سخنان تقطیع شده جلالی زاده را مبنای صدور حکم یک سال زندان برای این فعال سیاسی کرد اهل سنت ، قرارداده است .

گفتنی است دکتر جلال جلالی زاده استاد دانشگاه تهران و مدیرمسئول سابق هفته نامه سیروان می باشد.

http://mukriannews.blogfa.com/post-231.aspx

استمرار جنایتها علیه زندانیان در زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده از زندان قرون وسطائی گوهرداشت کرج،چندین زندانی که روز دوشنبه برای به اجرا گذاشتن حکم اعدام به زندان اوین منتقل شده بودند و اسامی 3 تن از آنها را همان روز منتشر کردیم صبحگاه روز چهارشنبه اعدام شدند. حداقل نام 1 تن از آنها به نام آقای فرهاد گرزالدین اعدام تایید گردید. همچنین 2 نوجوان بنامهای بهنود شجاعی و محمد فدائی جهت اجرای حکم اعدام به زندان اوین منتقل شده بودند تا شب گذشته هنوز در اوین بسر می برند و به زندان گوهرداشت منتقل نشدند.

روز سه شنبه 21 خرداد ماه یک جوان زندانی کرد که اخیران به بند 4 زندان گوهداشت منتقل شده بودبه خاطر فشارها و اذیت وآذارهای طاقت فرسا یی که از طرف آخریان رئیس بند وسایر زندانبانان بر او وارد کرده بودند در این بند اقدام به خود کشی نمود که متاسفانه جان باخت.

مهندس ارژنگ داودی وارد پنجاه وششمین روز اعتصاب غذای خود شد. او در شرایط بسیار وخیمی جسمی قرار دارد. آقای داودی در روزهای گذشته بدلیل وخامت وضعیت جسمی اش 2 بار به بهداری زندان منتقل شد، و علیرغم نیاز مبرم به رسیدگی پزشکی اولیه، زندانبان با برخوردهای تحقیر آمیز به ایشان به طرق مختلف از رسیدگی پزشکی به او سر باز زدند.عدم رسیدگی پزشکی اولیه با شرایط وخیم جسمی حاکی از آن است که قصد دارند او را به سمت مرک سوق دهند.

دکتر مصطفی علوی که وارد پنجاه و چهارمین روز اعتصاب غذای خود شده است. بدلیل بیمارهای متعددی که دچارآن است و اعتصاب غذای که مدت طولانی ادامه دارد جان او را در معرض خطر جدی قرار داده است و به نظر می آید که بازجویان وزارت اطلاعات و حاج کاظم قصد حذف فیزیکی این دو زندانی را دارند.

آقای بهروز جاوید طهرانی تنها زندانی سیاسی بازمانده از قیام دانشجویان در 18 تیر 1378 است. در تاریخ 8 اردیبهشت برای معالجه به بهداری زندان مراجعه کرد که توسط فردی به نام محلاتی مورد اهانت قرار گرفت در پی اعتراض او به این برخوردها . توسط نوید خدیوی رئیس حفاظت و اطلاعات زندان با ضرب وشتم به سلول انفرادی بند 1 زندان گوهردشت منتقل گردید.پس از مدتی هم بندیانش او را درحالی که توسط 2 پاسدار زیر بغلش را گرفته بودند و آثار شکنجه بر چهره و گردن او عیان بود به بهداری زندان منتقل کردند . پس از آن هیچ خبری از وضعیت او در دسترس نبود. تا اینکه روز سه شنبه 21 خرداد او را به سلولهای انفرادی بند 2 زندان گوهداشت انتقال دادند هنوز از وضعیت لین زندانی خبری در دست نیست. تمامی اعمال غیر انسانی علیه آقای جاوید طهرانی به دستور سربازجوی وزارت اطلاعات فردی به نام سعید شیخان داده می شود.

از طرفی دیگر فشار ها اذیت و آزارها علیه زندانیان سیاسی از زمانی که خدیوی رئیس حفاظت و اطلاعات زندان شده است ،شدت بافته. ملاقاتهای زندانیان بند 4 را بدون دلیل قطع شده . حاج کاظم و خدیوی برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی ، آنها را به سمت سالن ملاقات می برند ولی در آخرین لحظه به خانواده ها و زندانیان سیاسی اعلام می کنند که ملاقات ملقا شده است تا به حال چندین بار این شیوه را تکرار کرده اند. این هفته آقایان شیر محمد رضائی، حمید بنازاده، اضغر بنازاده ، علی جان گرای و محسن گرای در حالی که آنها را به سالن ملاقت برده بودند و کودکان آنها که جند ماه موفق به ملاقت با آنها نشده بودند در آخرین لحظات به آنها اطلاع داده می شود که ملاقت ها ملقا شده است. زندانیان سیاسی در این بند از داشتن ملاقات حضوری با خانواده ایشان محروم هستند و اگر ملاقاتی قرار است انجام گیرد به صورت کابینی است. حاج کاظم این زندان را به زندان قرون وسطائی مبدل کرده است. این فرد خود شخصا احکام اعدام را اجرا می کند و از شکنجه گران بند سپاه این زندان می باشد. همچنین جوان دیگری بنام علی الف که در سالن 11 بند 4 توسط آخریان رئیس بند برای تحت فشار قرار دادن او به سلول زندانیان خطرناک منتقل شد افراد این سلول که توسط آخریان بعنوان کشیک های شب تعیین شده بودند ،جوان مذبور را ابتدا از ناحیه سینه و پشت سوزانده و سپس او را مورد تجاوز گروهی قرار می دهند. آخریان هیچ اقدامی علیه این افراد انجام نمی دهد و حتی قربانی را به جهت درمان به بهداری منتقل نمی کند و وقتی که با اعتراض سایر زندانیان مواجه گردید افراد خطرناک را به بند دیگری منتقل می کند. آخریان از این افراد برای پخش مواد مخدر و سرکوب سایر زندانیان بکار می گیرد

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،توجه جهانیان را به شرایط غیر انسانی حاکم بر زندانهای ایران معطوف می دارد و بخصوص زندان گوهردشت که دارای شرایط قرون وسطلئی است و زندانیان سیاسی تبعیدی زیادی در آن بسر می برند،خواهان اقدامات فوری برای پایان دادن به این شرایط وحشتناک حاکم بر این زندان است

23 خرداد 1378 برابر با 12 ژون 2008

موارد فوق به سازمانهای زیر گزارش شده:
کمیسیر حقوق بشر سازمان ملل
-شورای حقوق بشر سازمان ملل
- سازمان عفو بین المل
-بخش حقوق بشر اتحادیه اروپا
- دیدبان حقوق بشر

یورش وحشیانه به زندانیان بند ویژه روحانیت

گزارش دریافتی: بنا بر گزارشی که دقایقی قبل از زندان اوین مخابره گردید ، بدلیل اعتصاب سراسری زندانیان بند 500 ویژه روحانیت که از دو روز قبل شروع شده بود ، گارد ضد شورش زندان طی اقدامی انفعالی و غیر انسانی ، با استفاده از شلاق و باتوم به این بند یورش بردند تا بلکه بتوانند اعتصاب سراسری زندانیان را بشکنند. بنا بر این گزارش، تلفن های این بند از دو روز گذشته قطع شده بود وامکان هیچ گونه تماسی میسر نبود. اما بعد از ظهر روز چهارشنبه برابر با 22 خردادماه برای لحظاتی تلفن های این بند برقرار گردید که به تبع آن زندانیان اقدام به انتشار این اخبار به خانواده های خود نمودند. گفته می شود خواسته ی زندانیان این بند دیدار با نمایندگان نهادهای حقوق بشری می باشد. لازم به ذکر است آیت الله بروجردی زندانی عقیدتی که در این بند زندانی است طی دو روز گذشته به دلیل شدت یافتن بیماریهایش به بیمارستانی نا معلوم منتقل گردیده بود. به گزارش واصله در هنگام یورش گارد ضد شورش زندان به بند ویژه روحانیت، آیت الله بروجردی نیز بشدت مورد ضرب و شتم ماموران قرار گرفت.وضعیت روحی و جسمی آیت الله بروجردی بدلیل شدت یافتن شکنجه های وارده به ایشان طی هفته ی گذشته بسیار نگران کننده می باشد و در صورت ادامه ی این شکنجه ها ایشان با خطر مرگ روبرو خواهد گردید.بدینوسیله از تمامی فعالان و مجامع حقوق بشری درخواست رسیدگی فوری به وضعیت آیت الله بروجردی و سایر زندانیان عقیدتی - سیاسی را داریم.

منبع ایران پرس نیوز

سيل واردات، كشاورزی ایران را برد

روزنامه سرمایه: واردات محصولات كشاورزي در پايان سال 86 نسبت به پايان سال 84 با 66 درصد افزايش به شش ميليارد و 190 ميليون دلار رسيد. اين رقم در پايان سال 84 برابر با سه ميليارد و 720 ميليون دلار بود.

برآوردهاي غيررسمي نشان مي دهد كه امسال اين رقم به حدود 10 ميليارد دلار خواهد رسيد. تشديد خشكسالي كه از ابتداي امسال خود را نشان داده و پيش بيني واردات بيش از پنج ميليون تن گندم و همچنين احتمال افزايش واردات برنج عامل اصلي رسيدن كل واردات محصولات كشاورزي به مرز 10 ميليارد دلار است.

بر اساس گزارش هاي گمرك ايران در اين دو سال واردات انواع ميوه 9/51 درصد رشد داشته و در مقابل صادرات آن با 8/26 درصد رشد مواجه بوده است.

كارشناسان بخش كشاورزي پيش بيني مي كنند كه امسال با گسترش خشكسالي درحوزه واردات با افزايش واردات برنج و برخي ديگر از محصولات به ويژه گندم شرايط را براي تاريخي كردن سال 87 براي واردات محصولات كشاورزي در ايران فراهم كرده است.

هم اكنون قيمت جهاني گندم و برنج به ازاي هر تن به ترتيب 440 و 350 دلار است كه با توجه به گسترش خشكسالي در ديگر كشورها و افزايش تقاضا براي واردات احتمالي افزايش قيمت هاي جهاني و در نتيجه افزايش هزينه ايران براي واردات حتي بيش از 10 ميليارد دلار مي رود.

همچنين به گفته وزير بازرگاني مصرف گندم در كشور 11 ميليون تن است اما پيش بيني مي شود ميزان خريد داخلي شش ميليون تن باشد، يعني بايد پنج ميليون تن گندم وارد كشور شود.

مسعود ميركاظمي خاطرنشان كرد: «هم اكنون قيمت گندم در پشت گمرك ها حداقل 430 دلار است. براي خريد گندم امسال كشور حدود 39 هزار ميليارد ريال بايد هزينه شود كه اين برابر كل يارانه اختصاص يافته در بودجه سال گذشته است.»

افزایش تبعیض علیه بهاییان در ایران

سایت دویچه وله: اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۷شش تن از اعضای رهبری جامعه بهاییان در ایران دستگیر شدند. سخنگوی دولت ایران اعلام کرد، آنان به‌خاطر حفظ امنیت ملی دستگیر شده‌اند. مدافعان حقوق بشر می‌گویند که "دلیلی برای باور این ادعا وجود ندارد."

گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد برای بررسی وضعیت آزادی انتخاب مذهب در ایران در گزارش خود آورده‌اند که در ایران حق آزادی وجدان، عقیده و مذهب رعایت نمی‌شود. عدم رعایت حق آزادی مذهب را از همان قانون اساسی ایران می‌توان بازشناخت، آنجا که مذهب شیعه اثنی عشری را مذهب رسمی کشور اعلام کرده‌اند و تنها مسیحیان و یهودیان و زرتشتیان را به عنوان اقلیت‌های مذهبی به رسمیت شناخته‌اند.

از زمان تأسیس جمهوری اسلامی ایران، همه اقلیت‌های مذهبی، حتی سنی‌ها هم که مسلمان‌اند، مورد تبعیض‌هایی به لحاظ حقوق شهروندی بوده‌اند. اما پیگرد و دستگیری و اعدام بهاییان درایران ابعادی دیگر داشته است. مدافعان حقوق بشر می‌گویند: «دولت ایران بارها دگراندیشان را به اتهام اقدام علیه امنیت کشور، دستگیر و زندانی کرده است. در اینجا پیگرد بهاییان به‌خاطر اعتقادشان به دینی دیگر مطرح است. و این نمونه‌ای است از نبود آزادی انتخاب مذهب در ایران». بهاییان با جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفر بزرگترین گروه اقلیت دینی در ایران هستند.

پیگرد و سرکوب بهاییان از ابتدای پدیداری این دین در دوره حکومت قاجار جریان داشته است. در دوره جمهوری اسلامی وقایعی که پنداشته می‌‌شد می‌رود تا به دست تاریخ سپرده شود، زنده شدند. سازمان عفو بین‌الملل مورد اعدام بیش از ۲۰۰ بهایی را در فاصله سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۷۱ ثبت کرده است. در همین دوره صدها بهایی دیگر نیز، با تحقیر و کتک و شکنجه روبرو گشتند.

اگر چه به گفته فعالان حقوق بشر شمار بهاییان اعدام و زندانی شده از سال ۱۳۷۶ کاهش یافته، با این همه در دوره جمهوری اسلامی، تبعیض علیه بهاییان در عرصه‌های مختلف تحصیلی و کاری همواره وجود داشته است.

جلوگیری از تحصیلات دانشگاهی بهاییان در ایران

کامران عادلی، بهایی است و در آلمان زندگی می‌کند. وی درمورد تبعیض علیه بهاییان در عرصه تحصیلی می‌‌گوید: « محصلین و دانشجویان بهایی در این مدت اخیر بسیار اذیت شده‌اند. یعنی معلم‌ها یا کارمندان دیگر مدرسه به محصلین که در واقع کودکان هستند، آنقدر آزار روحی می‌دهند یا برایشان اشکال می‌تراشند، تا مثلا بگویند که من بهایی نیستم. دانشجویان که اصلا اجازه ورود به دانشگاه را ندارند و برای همین اصلا امکاناتی برای تحصیلات عالی ندارند. ولی با این همه همین دانشجویانی که برای تحصیل به خارج آمده‌اند، برای خدمت به وطن‌شان به ایران برمی‌گردند و باز هم دوست دارند که در ایران و برای وطن خودشان کار کنند.»

نرگس محمدی، در باره جلوگیری از تحصیلات دانشگاهی بهاییان و دادخواهی آنان گفت: « بخش عمده مراجعات بهایی‌ها به کانون مدافعان حقوق بشر در رابطه با دانشجویان است.»

کانون مدافعان حقوق بشر ایران از زمان بنیانگذاری خود موارد متعدد تبعیض علیه بهاییان را ثبت کرده است. نرگس محمدی، سخنگوی این کانون، در باره جلوگیری از تحصیلات دانشگاهی بهاییان و دادخواهی آنان گفت: « بخش عمده مراجعات بهایی‌ها به کانون مدافعان حقوق بشر در رابطه با دانشجویان است. مسئله دانشجویان به این شکل شده که به محض اینکه دانشجویان، حتی بعد از دادن کنکور و پذیرفته شدن و رتبه کافی را کسب کردن، رتبه علمی را می‌آورند و تعیین رشته را هم می‌کنند و حتی وارد دانشگاه هم می‌شوند، ولی به محض اینکه متوجه بشوند اینها بهایی هستند، اخراجشان می‌کنند. در بدو ورود هم اگر متوجه شوند که بهایی هستند، مانع ورود آنها به دانشگاه‌ها می‌شوند. بنابراین پس از تحصیلات دیپلم جوانان بهایی عموما برای ورود به دانشگاه مشکل جدی دارند. ما تقریبا بیش از ۲۰۰ پرونده دانشجو داریم که مانع از تحصیل آنها شده‌اند یا اخراجشان کرده‌اند.»

وکلای کانون مدافعان حقوق بشر گروهی از این پرونده‌ها را تاکنون پیگیری کرده‌اند، اما به نتیجه‌ای نرسیده‌اند. به گفته محمدی حتی یک مورد وجود نداشته که توانسته باشند دانشجو را به دانشگاه برگردانند.

کامران عادلی موارد دیگری از تبعیض علیه بهاییان را نام می‌برد و می‌گوید: «یک نمونه دیگر خراب کردن قبرستان‌های بهایی است که برای مثال پارسال با بولدوزر به یکی از قبرستان‌ها رفتند و تمام قبرها را خراب کردند و هر چه که در قبرها پیدا می‌شد با خاک یکسان کردند. امکان کار برای بهایی‌ها نیست. اگر خودشان مغازه‌ای مستقلا باز کنند، اذیت می‌کنند و مزاحم می‌شوند.»

در همین مورد نرگس محمدی گفت: «مواردی هم اخیرا داشته‌ایم که مثلا یک پزشک محل کارش به دلیل این گرایشی که دارد، پلمپ شده و مانع از کار آزاد آنها شده‌اند. یک چنین شکایت‌هایی هم به کانون مدافعان حقوق بشر شده است.» به گفته محمدی در این موارد هم کانون مدافعان نتوانسته است کاری برای بهاییان انجام دهد.

"بهاییان نه به خاطر مسائل امنیتی، بلکه به خاطر عقیده‌شان دستگیر شده‌اند"

از فروردین ماه امسال نامه‌های تهدیدآمیزی با امضای "سربازان گمنام امام زمان" به دست برخی از شهروندان بهایی، به‌خصوص در شیراز رسیده و موجب نگرانی آنان و مدافعان حقوق بشر شده است. با دستگیری ۶ تن از رهبران جامعه بهاییان در تهران و یک تن از آنان در مشهد، نگرانی‌ها در مورد تشدید وضعیت بهاییان و برخورد غیرقانونی با آنان، نسبت به چند سال اخیر، افزایش یافته است. از ۲۶ اردیبهشت ماه که این افراد بازداشت شده‌‌اند، تنها این خبر در مورد آنان به دست آمده که در زندان اوین هستند و خانواده‌هایشان برای دفاع از ایشان به کانون مدافعان حقوق بشر مراجعه کرده‌اند.

غلامحسین الهام، سخنگوی جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد که دستگیری این بهاییان دلیل ایدئولوژیک نداشته، بلکه برای حفظ امنیت کشور بوده است. اما سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر به موارد دیگری اشاره کرد که دولت ایران افراد را به اقدام علیه امنیت ملی کشور متهم کرده است: « ما نمی‌توانیم با قطعیت این اظهارات را قبول کنیم. به دلیل اینکه مثلا به طور مشخص در مورد معلمان که اعتراضاتشان کاملا صنفی بود، برای کم بودن درآمد ماهانه‌شان بود، یا در رابطه با زنان که به ‌طور مشخص به نابرابری قانونی علیه خودشان اعتراض می‌کردند، در دادگاه انقلاب به آنها اتهام اقدام علیه امنیت ملی و بر اساس آن اعلام جرم و مجازات تعیین شد. در حالی‌که همه وکلایی که رفتند و پرونده را دیدند، می‌دانستند که اساسا اقدام علیه امنیت ملی یا یک حرکت سیاسی با چنین حرکت‌هایی هیچ تناسبی نداشت و هیچ تناسبی بین جرم و مجازات هم وجود نداشت، در بعضی موارد که اساسا جرمی مرتکب نشده بودند. بنابراین چون در قوه قضاییه ما چنین سابقه‌ای را داریم، نمی‌توانیم نسبت به این اظهارات تردید نکنیم. بنابراین در مورد اتهامی هم که در مورد بهاییان گفته می‌شود ما نمی‌توانیم بپذیریم، مگر اینکه پرونده‌ها به طودر شفاف در اختیار وکلا قرار بگیرد، دلایل اتهام روشن شود تا بتوان در موردش اظهار نظر کرد، ضمن اینکه نوع بازداشت آنها فاقد وجاهت قانونی است و از همین جا می‌شود که در مورد این پرونده‌ها شک و تردید کرد.»

جامعه بین‌المللی بهاییان همراه با اعتراض به دستگیری ۷ رهبر جامعه بهاییان در ایران اعلام کرد که رهبران این مذهب نه به خاطر مسائل امنیتی، بلکه به خاطر عقیده‌شان دستگیر شده‌اند. دکتر عبدالکریم لاهیجی، نایب رئیس فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر، این گفته را تایید می‌کند. عبدالکریم لاهیجی در این مورد گفت: «این نمونه اخیر که هیئت مدیره جامعه بهاییان را دستگیر کردند – می‌دانید که در بهاییت روحانیت وجود ندارد و اینها برای رسیدگی به امور بهاییان هستند – اینها برای اعتقادشان دستگیر شدند، به‌خاطر اینکه آنان فعالیت سیاسی نداشتند که بگویند اینها ضد امنیت عمومی اقدامی کرده‌اند. این محدودیت بیشتری است برای بهاییان.»

اعتراض‌های سازمان‌های مدافع حقوق بشر به دستگیری بهاییان

به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران در هفته دوم خرداد ماه نیز سه تن از مسئولان جامعه بهایی ویلاشهر اصفهان و سه بهایی دیگر نیز در قائم‌شهر بازداشت شدند که از وضعیت آنان خبری در دست نیست.

پس از انتشار خبر دستگیری رهبران جامعه بهاییان آیت الله منتظری در پاسخ به پرسشی گفت که بهاییان چون اهل ایران‌اند، حق آب و گل دارند و از حقوق شهروندی برخودار هستند. و البته آیت الله منتظری در میان روحانیون ایران استثنا به شمار می‌آید.

دستگیری بهاییان در چند هفته اخیر موجی از اعتراض‌های سازمان‌های مدافع حقوق بشر را برانگیخته است. اتحادیه اروپا و وزارت امور خارجه آلمان نیز خواستار پایان دادن به پیگرد سیستماتیک بهاییان و تبعیض علیه آنان شدند. همچنین این موضوع در سمیناری که در روز دوشنبه (۹ ژوئن /۲۰ خرداد) به موازات کار اجلاس شورای حقوق بشر در ژنو برگزار شد، مطرح گشت. در این سمینار که توسط کمپین حقوق بشر ایران سازمان یافته بود، ۴ فعال حقوق بشر، خانم‌ها شیرین عبادی و نرگس محمدی و آقایان عبدالکریم لاهیجی و هادی قائمی شرکت داشتند که در مورد مهمترین موارد نقض حقوق بشر در ایران، از جمله پیگرد بهاییان گزارش دادند.

"مردم ایران در تلاش برای همزیستی صلح‌آمیز با یکدیگرند"

به گفته نرگس محمدی، سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر ایران، برخلاف درگیری‌هایی که دولت ایران با اقلیت‌های مذهبی، مثل بهاییان یا دراویش گنابادی ایجاد می‌کند، مردم ایران در تلاش برای همزیستی صلح‌آمیز با یکدیگرند. کامران عادلی به عنوان بهایی خواست خود را برای چنین همزیستی مسالمت‌آمیز این گونه بیان می‌کند: «در بسیاری از ممالک مختلف قوم‌ها و عشیره‌های مختلف دارند در کنار هم زندگی می‌کنند. در همین مملکت خودمان، ایران عزیز، اگر کسی بلوچ است، کرد است، گیلانی است، مازندرانی است، خراسانی است، آبادانی است یا ترک است، اینها همه در کنار هم در صلح و صفا، در یک مملکت به اسم ایران دارند زندگی می‌کنند و هیچ ایرادی نیست. نمی‌شود که یک دفعه به یکی‌شان بگوییم که تو دیگر به لهجه یا زبان خودت صحبت نکن. ادیان مختلف هم می‌توانند در کنار هم با صلح و صفا زندگی کنند، مثل باغی که گل‌های رنگارنگ دارد، چقدر قشنگ است، تا اینکه یک گروه از گل‌ها بیایند و همه گل‌های دیگر را خراب کنند که فقط آن گل آن رنگی بماند. می‌توانیم ایران را بهشت برین کنیم و این تنوع در نژادها، لهجه‌ها و زبان‌های مختلف و در ادیان مختلف باعث جلوه بیشتر مملکت‌مان بشود.»

تشدید اقدامات سرکوبگرانه در فصل تابستان

خبرگزاری حکومتی فارس: معاون اجتماعي فرمانده انتظامي استان قزوين گفت: طرح امنيت اجتماعي و اخلاقي با جديت در تابستان امسال در استان قزوين اجرا خواهد شد.

حمدالله شعباني امروز در نشست خبري بيان داشت: با توجه به فرارسيدن ايام تعطيلات مردم از تفرجگاه‌ها و پارك ها استفاده بيشتري مي‌كنند، بنابراين لزوم سالم سازي اين اماكن در دستور كار پليس قرار گرفته است.

وي ادامه داد: در همين راستا بخشي از كار توسط واحدهاي انتظامي و اجرايي پليس شامل كلانتري ها و پاسگاه انجام خواهد شد.

معاون اجتماعي فرمانده انتظامي استان قزوين اضافه كرد: در همين راستا يك سري فعاليت‌هاي فرهنگي چون پخش فيلم هاي آموزشي و فرهنگي در پارك ها جزو برنامه‌هاي معاونت اجتمايع و شهرداري است.

وي تصريح كرد: تأمين امنيت و پاكسازي پارك‌ها از عناصر ناهنجار به طور جدي در دستور كار پليس است.

وي خاطر نشان ساخت: توصيه ما به خانواده‌ها اين است كه با پليس همكاري داشته باشند و ناهنجاري ها را به عوامل پليس و يا به شماره 110 اطلاع دهند.

شعباني به برگزاري مراسم جشن و عروسي در برخي مراكز خصوصي اشاره كرد و اظهار داشت: با پايان يافتن ايام حزن و عزاداري برنامه عروسي خانواده‌ها نيز از ميزان بيشتري برخوردار است، بنابراين شاهد برپايي مجالس مختلف عروسي در مراكز عمومي و غير عمومي هستيم.

وي توضيح داد: در بحث اماكن عمومي توصيه ما به مسئولان اين اماكن و همشهريان اين است كه همچنان مطابق ماده 20 آيين‌نامه ناجا درباره برپايي جشن عروسي و مجالس اين چنين با مديريت نظارت بر اماكن استان هماهنگي داشته و براي برگزاري اين مجالس مجوز لازم را كسب كنند.

معاون جتماعي فرماندهي انتظامي استان قزوين اعلام كرد: بيشتر مشكل و دغدغه مردم در تماس با پليس مربوط به برگزاري جشن‌هاي عروسي و شادي در برخي مراكز خصوصي است، چرا كه اين مراكز بدون هماهنگي با اماكن اقدام به برگزاري مراسم كرده و در برخي موارد زمان برگزاري مراسم ها تا دير وقت ادامه داشته و موجب سلب آسايش و نا رضايتي مردم مي شود.

وي تاكيد كرد: هماهنگي براي نظارت بر اجراي صحيح مراسم جشن‌ها در اماكن خصوصي با دستگاه قضايي در حال انجام است و با متخلفان و كساني كه با اقدامات نابهنجار موجب سلب آسايش عمومي مي‌شوند، برخورد خواهد شد.

قطع گسترده برق مردم را کلافه کرده است

پارسیان نیوز: قطع مداوم برق طی چند روز اخیر و در ساعات اداری،علاوه بر عموم مردم، ادارات و نهادها را در شهرستان بوكان را با مشكل مواجه كرده است.

قطعی مكرر برق یك ماه قبل از فرا رسیدن فصل تابستان و در ساعات نیمروزی، مشكلات عدیده‌ای را برای مردم بوكان در پی داشته است.

بیشتر مناطق شهر بوكان روزی دو تا سه ساعت از روز را با خاموشی سپری می‌كنند و خاموشی‌های مكرر در كارگاه‌ها و مغازه‌ها مشكلات زیادی را برای مردم بوكان ایجاد كرده است.

قطعی پیش‌بینی نشده برق باعث سرگردانی بسیاری از مراجعین به ادارات شده و بیكاری چند ساعته كارمندان را نیز در پی داشته است و با وجود گرمای هوا نیز این خاموشی‌ها استفاده از وسایل سرمایشی را برای مردم بوكان با مشكل مواجه كرده است.

خاموشی‌های مكرر در حالی اتفاق می‌افتد كه تاكنون هیچ برنامه زمانبندی شده‌ای از سوی برق منطقه‌ای مبنی بر ساعات قطعی برق اعلام نشده است.

احمدی نژاد وعده افشاگری داد

سایت حکومتی رسا: رييس جمهور صبح امروز، در ديدار با علما، طلاب و روحانيان استان چهارمحال و بختياري، مأموريت جمهوري اسلامي را متوجه کردن دل هاي جهانيان به حق و حقيقت دانست.

رييس جمهور همچنین در بخشی از این سخنرانی در پاسخ به کساني که انتساب دولت و کشور را به امام عصر(عج) و مديريت ديني کشور را صحيح نمي‌دانند، افزود: وقتي وارد انديشه‌ کساني مي‌شويم که به مديريت ديني کشور اشکال وارد مي‌کنند، مشاهده مي‌کنيم که اعتقاد خودشان مخدوش است.

دكتر احمدي‌نژاد درباره عوامل مشکلات جامعه بشري اظهار داشت: بايد دل‌ها را به سوي دين، به سوي حق و به سوي حضرت ولي عصر(عج) متوجه کرد؛ چرا که همه مشکلات بشري ناشي از قطع ارتباط با آنها است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به برخي از مشکلات اقتصادي کشور اشاره کرد و ابراز داشت: برخي از افراد و گروه‌ها لحظه‌شماري مي‌کنند که در کشور مشکلي پيش بيايد و جشن بگيرند.

رييس جمهور کشورمان با ذکر خاطراتي از اعترافات و اظهارات دانشمندان و سياستمداران غرب درباره‌ پيروزي انقلاب اسلامي ايران گفت: مشکلات کشور آمريکا صد برابر بيش از آن چيزي است که نمايش مي‌دهند.

وي در بخش پاياني سخنان خود تصريح كرد: آرمان‌هاي انقلاب اسلامي از مرزهاي کشورمان عبور کرده‌ است و در بسياري از کشورهاي اروپايي و آمريکايي به صورت قوي در دل هاي مردم نفوذ دارد.

رييس جمهور گفت: اصولگرايي يک حزب و باند در مقابل احزاب ديگر نيست؛ اصولگرايي يعني عمل بر معيار و موازين دين اسلام.

احمدي‌نژاد اظهار داشت: موج توجه به معنويت در جهان رو به گسترش است و به زودي سنگرهاي استکبار جهاني يکي پس از ديگري فرو خواهد ريخت.

رييس جمهور در پايان سخنان خود گفت: هفته‌ آينده در برابر رسانه‌ها به تشريح مشکلات اقتصادي و عوامل بروز آن در کشور مي‌پردازم.

بازداشت 5 تن از فعالان حوزه زنان

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر


نیروهای امنیتی، از برگزاری نشست زنان به مناسبت سالگرد 22 خرداد ماه ، جلوگیری کردند.

مراسم سالگرد 22 خرداد ماه که قرار بود با حضور جمعی از فعالان حوزه زنان در گالری ابریشم (فرمانیه) برگزار شود، به دستور نیروی انتظامی لغو و تعدادی از فعالان زن بازداشت شدند.

بر اساس آخرین گزارشات دریافتی، آیدا سعادت، نسرین ستوده، ناهید میرحاج، ژیلا بنی یعقوب و کیوان صمیمی نفراتی هستند که در محل مذکور توسط نیروهای امنیتی حاضر دستگیر شده اند.

بازداشت این افراد در حالی صورت می گیرد، که نشست امروز زنان، قرار بود در سالنی فرهنگی برگزار شود و لذا نیروهای امنیتی هیچ گونه توجیه قانونی برای ممانعت از برگزاری آن نداشته اند.

در طی سال های گذشته، همواره دستگاه امنیتی و اطلاعاتی مانع از برگزاری مراسم های مختلف زنان شده است.

لازم به یادآوری است، 22 خرداد ماه 1384 هزاران نفر از زنان با گردهمایی در برابر دانشگاه تهران نسبت به تبعیض های قانونی علیه خود اعتراض کردند. یکسال پس از آن نیز در میدان هفت تیر تهران، جنبش زنان با محوریت تغییر قوانین تبعیض آمیز دست به تجمع زد که با سرکوب گسترده نیروهای امنیتی مواجه شد و در جریان این مراسم حدود 70 نفر از شرکت کنندگان بازداشت شدند.

***

کانون زنان ایرانی: امروز ماموران امنیتی ژیلابنی یعقوب روزنامه نگار و مسول سایت کانون زنان ایرانی و نسرین ستوده وکیل و مدافع حقوق زنان را بازداشت کردند .

امروز قرار بود تعدادی از فعالان جنبش زنان در گالری راه ابریشم تهران سالروز 22 خرداد ،روز همبستگی زنان را گرامی بدارند اما آنها هنگام مراجعه به این گالری با درهای بسته و حضور نیروهای انتظامی و امنیتی و ممانعت شان برای برگزاری این نشست مواجه شدند . این در حالی است که پیش از این مدیریت این گالری فرهنگی موافقت خود را با بر گزاری این مراسم اعلام کرده بود اما با فشار نیروهای انتظامی و امنیتی مجبور شد درهای گالری را بر میهمانان و سخنرانان این مراسم ببندد.

نیم ساعت پیش نیز ماموران امنیتی دو نفر دیگر از فعالان جنبش زنان را به نام های ایدا سعادت و ناهید میرحاج بازداشت کرده بودند.این چهار نفر در مقابل محل برگزاری مراسم توسط پلیس امنیت تهران بازداشت شدند.احتمال می رود سارا لقمانی و نفیسه آزاد نیز توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی بازداشت شده باشند.این شش نفردرمقابل محل برگزاری مراسم توسط پلیس امنیت تهران بازداشت شدند.

بر اساس اطلاعیه شماره دو کمیته هماهنگی برگزار کننده این مراسم مقامات مسوول در تمام دوسال گذشته از دادن مجوز به فعالان جنبش زنان برای برگزاری تجمع مسالمت آمیز خودداری کرده اند و هرگونه تجمع محدود آنها را نیز مورد حمله و ضرب و شتم قرار داده اند و حتی در برخی از موارد مانع برگزاری هرگونه گردهمایی این فعالان در خانه های شخصی شان شده اند.ما متاسفیم که نیروهای امنیتی از برگزاری یک مراسم آن هم با حضور جمع محدود صد و پنجاه تا دویست نفره و در یک محیط سربسته به وحشت می افتند و از برگزاری آن ممانعت می کنند.

اعتصاب سراسری در بند 500 ويژه روحانيت در زندان اوين

فعالان حقوق بشر در ايران

طي روزهاي گذشته تلفنهاي بند 500 ويژه روحانيت در زندان اوين قطع گرديده بود، شب گذشته مورخه 22 خرداد، تلفنهاي اين بند وصل گرديد و چند تن از زندانيان طي تماس با خانواده‌هاي خود اعلام نمودند که از روز 20 خرداد (دو روز قبل) تمامي زندانيان بند 500، بصورت دسته جمعي اعتصاب غذا کرده‌اند ، ساعتي قبل، مامورين گارد زندان با باتوم وارد بند گرديدند و تمامي زندانيان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

بنابر آخرين گزارشات دريافتي ، نيروهاي امنيتي در طي اين درگيري در داخل بند از گاز اشک‌آور نيز استفاده کردند و آخر شب نيز مجدداً درگيريهائي بوجود آمد که منجر به مصدوم و مجروح شدن عده‌اي از زندانيان و بستري شدن آنها در درمانگاه داخل زندان شد.

شايان ذکر است از سرشناس ترين زندانيان سياسي اين بند آيت الله کاظميني بروجردي ميباشد که در اين تهاجم، بيماري تنفسي و قلبي ايشان به گونه‌اي تشديد شد که ايشان از هوش رفته و بلافاصله به بيمارستان منتقل شدند. اين در حاليست که ايشان اخيرا از ناحيه بينائي نيز آسيب جدي ديده اند.

اعتصاب کنندگان خواسته هاي خود را اعتراض به سيستم مديريت و تاکيد بر حق برخورداري از حقوق اوليه انساني و همچنين امکان ملاقات با نمايندگان تشکلات مدافع حقوق بشري و بازديد آنان از اين بند اعلام نموده اند.

بازداشت 8 تن از فعالان جنبش زنان در سالگرد 22 خرداد

کانون زنان ایرانی: عصر امروز هشت نفر از زنان فعال در جنبش زنان و روزنامه نگاران حوزه زنان توسط نیروهای امنیتی و پلیس امنیت تهران بازداشت شدند.

امروز قرار بود تعدادی از فعالان جنبش زنان در گالری راه ابریشم تهران سالروز 22 خرداد ،روز همبستگی زنان را گرامی بدارند اما آنها هنگام مراجعه به این گالری با درهای بسته و حضور نیروهای انتظامی و امنیتی و ممانعت شان برای برگزاری این نشست مواجه شدند . این در حالی است که پیش از این مدیریت این گالری فرهنگی موافقت خود را با بر گزاری این مراسم اعلام کرده بود اما با فشار نیروهای انتظامی و امنیتی مجبور شد درهای گالری را بر میهمانان و سخنرانان این مراسم ببندد.

ژیلا بنی یعقوب روزنامه نگار و مسول سایت کانون زنان ایرانی ، نسرین ستوده وکیل و مدافع حقوق زنان و کودکان ، آیدا سعادت , جلوه جواهری ، فریده غائب ، ناهید میرحاج ،سارا لقمانی و نفیسه ازاد زنانی هستند که دستگیر شده و پلیس آنها را در خودروهای گشت ارشاد که مخصوص برخورد با بدحجابی است ، نگه داشته است. نیروهای امنیتی همچنین به حانه پروین اردلان رفته تا او را بازداشت کنند . اما نتوانستند وی را بیابند.

بر اساس اطلاعیه شماره دو کمیته هماهنگی برگزار کننده این مراسم مقامات مسوول در تمام دوسال گذشته از دادن مجوز به فعالان جنبش زنان برای برگزاری تجمع مسالمت آمیز خودداری کرده اند و هرگونه تجمع محدود آنها را نیز مورد حمله و ضرب و شتم قرار داده اند و حتی در برخی از موارد مانع برگزاری هرگونه گردهمایی این فعالان در خانه های شخصی شان شده اند. ما متاسفیم که نیروهای امنیتی از برگزاری یک مراسم آن هم با حضور جمع محدود صد و پنجاه تا دویست نفره و در یک محیط سربسته به وحشت می افتند و از برگزاری آن ممانعت می کنند.

احکام سنگین برای 8 نشریه در طول فقط سه ماه

برخوردها با نشریات دانشجویی دانشگاه شیراز شدت گرفته است ...

در حالی که دانشگاه شیراز با تعطیل شدن انجمن اسلامی و عدم صدور مجوز برای دانشجویان منتقد ، خالی از تشکل های منتقد شده بود نشریات دانشجویی نیز در این دانشگاه با برخوردهای سلیقه ای روبرو می شوند . این برخوردها زمانی شدت گرفت که در زمان تحصن یازده روزه ی دانشجویان در اسفند ماه خاکرند ، معاون فرهنگی وقت ، به صورت غیر قانونی و بدون برگزاری جلسه ی کمیته ی ناظر برنشریات نشریه ی پیک شورا را توقیف کرد .

پس از آن ، کارشکنی در صدور مجوز برای دانشجویان منتقد و برخورد سلیقه ای با نشریات از سوی کمیته ی ناظر ، بیشتر شد . صدور استعلام های منفی کمیته ی انضباطی برای دانشجویانی که حتی به این کمیته احضار نشده بودند ، سوال و جواب از دانشجویان در مورد عقاید شان در کمیته ی ناظر و عدم همکاری با دانشجویان برای چاپ نشریات از اقدامات غیر قانونی کمیته ی ناظر هستند که بر خلاف آیین نامه ی نشریات صورت می گیرد . نکته ی قابل توجه در این مورد عدم صدور مجوز برای بعضی از دانشجویان به دلیل همکاری با نشریات توقیف شده است .

از آخرین اقدامات کمیته ی ناظر بر نشریات می توان به توقیف نشریه ی دانشجویی (( وریا )) به مدیر مشولی هادی غفاری که پس از تحصن یازده روزه در دو شما ره ی خود از مواضع متحصنین در مقابل مدیریت دانشگاه دفاع کرده بود ، اشاره کرد . اتهام این نشریه استهزا ارکان نظام عنوان شد و این توقیف در حالی صورت گرفت که مدیر مسئول این نشریه که حق حضور در جلسه ی کمیته ی ناظر و دفاع از اتهامات وارده را داشت از این افدام کمیته ی ناظر کاملا بی اطلاع بود .

گفتنی است در 22 اسفند ماه سال گذشته 4 تن از مدیران مسوول نشریات منتقد دانشگاه شیراز به مجموعا بیش از 4 سال محرومیت از تحصیل محکوم شدند. حمدا... نامجو (مدیر مسوول نشریه متن) سحر یزدانی (مدیر مسوول نشریه قاصدک) اسماعیل جلیلوند (مدیر مسوول نشریه عصیان ) و ناهید افراسیابی (مدیر مسوول نشریه رهگذر) هر کدام با حکم کمیته انضباطی ،یک سال محرومیت از تحصیل و از دست دادن مجوز نشریه هایشان را باید تحمل کنند.

از سوی دیگر در دانشگاه علوم پزشکی شیرازدر اسفند ماه 1386 مدیر مسوولان دو نشریه منتقد دیگر به مدت شش ماه از احراز این سمت محروم شده اند. کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی حکمی محمد مهدی احمدی (مدیر مسوول نشریه ایران آرمانی ) و فخرالدین آرمن (مدیر مسوول نشریه صدا) به اتهام آنچه که " توهین به رییس جمهور ونشر اکاذیب " خوانده شد به شش ماه ممنوعیت از مدیر مسولی نشریات ودر نتیجه عدم انتشار نشریه محکوم کرد.

اما نکته ی قابل توجه در دانشگاه شیراز انتصاب فنایی به سمت مسئول نشریات و تشکل های این دانشگاه می باشد . فنایی قبل از این سمت از مسئولین اصلی حراست دانشگاه محسوب می شد و در این مقام جهت گیری های تندی در مقابل دانشجویان منتقد داشت .به طوری که از وی به عنوان یکی از عوامل اصلی تهدید تلفنی خانواده های دهها دانشجودر اعتصاب 11 روزه سال گذشته نام می برند. پس از این انتصاب دانشجویان منتظر آینده ی نشریات و تشکل های منتقد هستند.

منبع ایران پرس نیوز

روایتی از دستگیریهای 22 خرداد

سایت مدرسه فمینیستی

روایت آسیه امینی از مراسم 22 خرداد

زمان: 22 + 1 خرداد

مکان: از داراباد تا فرمانیه

امروز 22+ ا خرداد است. بنا بوده مراسمی کاملا غیر خیابانی، و درقالب یک برنامه فرهنگی و مدنی در سالن گالری راه ابریشم داشته باشیم. خبر زودتر از تریبونهای ما، از طریق دیوارهای پر موش این شهر منتقل شد. نتیجه: برگزاری مراسم در سالن گالری غیر ممکن بود. اما خبرها و دعوت نامه ها منتشر شده بود.

چاره ای نداشتیم. فکرها روی هم رفت. بحث و گفت و گو. نظر پشت نظر. ایده پشت ایده.

نتیجه: می رویم کوه؛ داراباد. فضای باز. کوه پیمایی می کنیم و روزی خوش را در خاطره به نام 22 خرداد ثبت می کنیم.

ایده کوه ، پذیرفته شد.

22 +1 خرداد – صبح تا ظهر خبری نیست. همه در خانه اند و زندگی بر سیاق هر روز می رود. اگر چه می دانیم که تلفنها عرصه عمومی شنوندگان و گویندگان است. ای میلها راد دیگر نمی دانم. گرچه به گمانم کسی پشت خط از داراباد نامی نبرده بود.

روایت من :

عصر پنج شنبه راهی داراباد می شوم. سواری کرایه ده داراباد را نمی شناسد. من هم. از مردی مسیر را می پرسم و پیشتر که می روم، انبوه ماشینهای ون گشت ارشاد تعجب زده ام می کند. (احتمالا راننده را هم). به او می گویم مسیرش را مستقیم ادامه دهد. پیشتر می رویم و ماشین های گشت تمام نمی شوند. آنی به یاد 13 اسفند می افتم. آن همه آدم و سه ون! و اینجا مگر چند نفریم که بیش از 20 ماشین گشت، و چندین موتور سوار خیابان را قرق کرده اند؟!

با دوستی تماس می گیرم و می گوید برگرد همان مکان قرار قبلی.

می روم به سمت فرمانیه و در راه که نزدیک تر می روم ، باز استقبال از ما با گشتهایی است که فرمانیه را وجب به وجب دور می زنند.

باز تلفنها و باز خبرها و ... دو نفر را گرفته اند: ناهید و آیدا. از ماشین پیاده می شوم. پیاده به سمت شهروند فرمانیه. ماشینی ترمز می زند و سوار ماشین یکی از دوستان همیشگی جنبش زنان می شوم. جلوتر پیاده می شوم و با عده ای دوستانی که قرار داریم جمع می شویم. کمیم و کمتر هم می شویم زیرا جلوه و فریده غایب از ما جدا می شوند تا قدم زنان به سمت راه ابریشم بروند که شنیده ایم ژیلا بنی یعقوب و نسرین ستوده را هم گرفته اند. و چند دقیقه بعد تلفن جلوه و فریده هم خاموش می شود!

شدند 8 نفر. همه نگران نسرین ستوده ایم که کودک چند ماهه در خانه دارد. باز در راهیم و دور می زنیم خیابان را. تلفنها خبر از بازداشت دختر آقای صمیمی دارد(که متاسفانه نامش را نمی دانیم) و مطمئن نیستیم به جز دوستانی که با هم بوده ایم یا از آنها با خبریم آیا در جمع بازداشت شدگان داخل ون کسی دیگر نیز هستند یا نه؟

نمی دانیم در فاصله این چند ساعت چند دعوت شده به مراسم آمده و باز گردانده شده یا به داخل ون، هدایت شده اند. ساده ترین مراسم مدنی ما تبدیل به صحنه ای پر تنش شد. چرایش را هم می دانیم و هم نه! از این روست که دائم همه بی دلیل از هم می پرسند چرا؟

کاغذی که در آن متن سخنرانی ام را نوشته بودم را مرور می کنم؛ دستاوردهای جنبش زنان، تداوم خواسته ها و چشم انداز... عجالتا چشم انداز این است : درهای گفت و گو بسته است! برمی گردیم و از نو براه می افتیم.

خانواده های بازداشت شدگان هنوز پاسخی دریافت نکرده اند

خانواده های 9 تن از بازداشت شدگان مراسم 22 خرداد هنوز پاسخی دریافت نکرده اند

مدرسه فمینیستی: 9 تن از بازداشت شدگان مراسم 22 خرداد به بازداشتگاه وزراء منتقل شدند. این 9 تن شامل ژیلا بنی یعقوب، نسرین ستوده، سارا لقمانی، جلوه جواهری، ناهید میرحاج، آیدا سعادت، نفیسه آزاد، فریده غائب و نیز عالیه مطلب زاده (عکاس و گزارشگر مجله نامه) است.

برخی از خانواده های بازداشت شدگان برای اطلاع از وضعیت آنان در برابر بازداشتگاه وزراء به سر می برند، اما متاسفانه از سوی مسئولان بازداشتگاه تاکنون هیچ جوابی به آنان داده نشده است.

همسر نسرین ستوده از بی تابی و گرسنگی فرزند شیرخواره اش خبر می دهد. نسرین ستوده که فرزند 6 ماه خود را در خانه گذاشته بود تا وضعیت موکلان خود را پیگیری کند، نیز در میان بازداشت شدگان می باشد.
منبع ایران پرس نیوز

فعالان زن بازداشت شده را آزاد کنید

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر


مراسم بزرگداشت 22 خرداد که قراربود امروز در سالن فرهنگی راه ابریشم در منطقه فرمانیه برگزار شود، با دستور نیروهای امنیتی لغو و تعدادی از فعالان زن که برای اطلاع به سایرشرکت کنندگان در محل حضور یافته بودند، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

این برخوردها درشرایطی صورت می گیرد که مطابق با قانون، برگزاری همایش یا نشست در اماکن سرپوشیده نیازی به اخذ مجوز از مراجع ذیربط قضایی ندارد. همچنین مطابق با ماده بیستم اعلامیه جهانی حقوق بشر و اصل 27 قانون اساسی، برگزاری راهپیمایی و تجمع های مسالمت آمیز، ازحقوق اساسی تمامی افراد بشر محسوب می شود. با این حال نیروهای امنیتی بدون هیچ گونه توجیه قانونی، با حضور پرشمار درمحل، علاوه بر ممانعت از برگزاری این نشست، شماری از فعالان زن را نیز بازداشت نموده اند.

گزارش ها حاکی است که کلیه بازداشت شدگان به بازداشتگاه وزرا انتقال یافته اند،و گشت های حاضر ، با افرادی که قصد توقف در محل برگزاری نشست را دارند به شدت برخورد می کنند.

جنبش زنان طی سال های پس از 22 خردادماه 84، همواره از سوی دستگاه های امنیتی مورد سرکوب قرار گرفته است. تنها در 2 سال گذشته از سوی دادگاه های انقلاب، 30 سال حبس تعلیقی و تعزیری برای فعالان زن صادر شده است.

خواسته های جنبش زنان در تجمع 22 خردادماه 84 و پس از آن در سال 85 در میدان هفت تیر که با برخوردهای شدید نیروهای انتظامی مواجه شد،" تغییر قوانین تبعیض امیز" بوده و زنان برای دستیابی به این امر، راهکارهای مسالمت آمیز و مدنی را برگزیده اند. با این وجود، دستگاه های اطلاعاتی، مبارزات مسالمت آمیز زنان را " اقدام به راه اندازی انقلاب مخملین" تعبیر کرده و با اتهامی چون" اقدام علیه امنیت ملی"، آنها را با احکام سنگین شلاق و یا زندان مجازات نموده اند.

بدون‌شک مطالبات برابری‌طلبانه زنان ایران، از جمله تغییر قوانین نابرابر و غیرانسانی از مجموعه قوانین مدنی و جزایی، مطالباتی مشروع و انسانی است و لذا مقاومت در برابر این خواسته ها بیش از پیش نقض حقوق انسانی افراد را در جامعه ایران نشان می دهد.

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر، ضمن گرامیداشت سالروز 22 خرداد، رویکرد نهادهای امنیتی در برخورد با خواسته های زنان را غیرقانونی و مخالف با کلیه اسناد بین المللی و حقوق بشری دانسته و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط کلیه افراد بازداشت شده در جریان مراسم _ برگزار نشده ی_ امروز می باشد.

۱۳۸۷ خرداد ۲۲, چهارشنبه

مرگ فعال آذربایجانی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات تبریز

بر اساس گزارشات رسیده از تبریز فرهاد محسنی نگارستان، فعال سیاسی آذربایجانی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات تبریز درگذشته است. مقامات امنيتی جنازه او را روز چهارشنبه به پزشکی قانونی تحویل دادند.
فرهاد محسنی، فرزند رحیم، ۲۵ ساله در جریان اعتراضات ۱خرداد امسال توسط نیروهای وزارت اطلاعات در پارک ائل گؤلو(شاه گؤلو) تبریز بازداشت و در مکان نامعلومی نگهداری می شد.
پیشتر بستگان فرهاد محسنی، اعلام داشته بودند که تمامی تلاشهای آنها برای پیدا کردن محل نگهداری و وضعیت او بی نتیجه بوده است.
مقامات امنيتی همچنين خانواده این فعال آذربایجانی را تهديد کرده بودند که در صورت پيگيری وضعيت فرزندشان و رسانه ای شدن موضوع با آنان برخورد خواهند کرد.
لازم به ذکر است، فرهاد محسنی هنگام شرکت در تظاهرات یکم خرداد ۸۵ تبریز توسط گلوله های مأمورین زخمی و بعد دستگير شده بود. او در جریان محاکمه غیر علنی و بدون حق داشتن وکیل به حبس طولانی مدت محکوم شده بود.

رژیم اسلامی امروز 8 نفر را در زندان اوین بدار آویخت

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، دستگاه قضايی رژیم اسلامی امروز هشت نفر را در زندان اوین بدار آویخت.
با اعدام این هشت نفر شمار اعدامهايی که در سال جاری میلادی در شهرهای مختلف ایران به اجر درآمده به 108 مورد می رسد.
خبرگزاری فرانسه نوشت در سال گذشته (2007) نیز رژیم تهران دست کم 317 نفر را اعدام کرد که به گفته سازمان عفو بین الملل، بالاترین آمار اعدام در جهان پس از کشور چین بشمار می رود.
گفتنی است آمارهای اعلام شده تنها مواردی را شامل می شود که گزارش آن در رسانه های حکومتی درج شده و مسلما آمار واقعی اعدامها در ایران بیش از اینها است.

افشاگریهای پالیزدار محک مدعیان مبارزه با مافیای اقتصادی است

جعفر پویه
دزدی های کلان و سو استفاده از قدرت در نظام ولایت فقیه امری نهادینه شده است. برخورداری آخوندهای حکومتی و فرزندان آنها که به آقازاده معروفند از دارایی های نجومی شاهد بسیار عیان این مدعاست. همچنین دلال بازی و زد و بند پشت پرده در معامله های نفتی و دریافت پورسانتهای آنچنانی، حیف و میل کردن ثروت ملی مردم ایران و واریز بخش عظیمی از آن به جیب خود و اطرافیان شیوه دیگر این افراد است.
اکنون در درگیری بین باندهای حکومتی و دندان نشان دادن آنها به یکدیگر، عباس پالیزدار سیاهه ای از وابستگان شخص رهبر را بیان می کند که دست در کیسه مردم دارند و مملکت را به روز کنونی انداخته اند. پس از چند هفته افشاگری پالیزدار، روز چهارشنبه حکم بازداشت او صادر شد و روانه زندان گردید. آنانی که تا کنون در برابر این پرده دری سکوت کرده بودند تا مگر حاصل آنرا درو کنند، یکی یکی عقب می کشند و وابستگی او را به باند خودی تکذیب می کنند.
احمدی نژاد که بارها قول افشا مافیای اقتصادی را داده است، زریبافان از نزدیکان خود را به صحنه روانه کرده تا بگوید که به هیچ وجه پالیزدار را نمی شناسد. دلیل آنهم بسیار ساده است، او و هم پالکی هایش آنچنان آلوده به سو استفاده مالی هستند که هرگز نخواهند توانست پاسخ گم شدن حدود سه میلیارد دلار از محل فروش نفت در دولت را توجیه کنند.
هرچند دعواهای داخلی باندهای قدرت رو به بالا دارد، اما بنا نیست کار به آنجایی بکشد که دیگر نتوان جلو آنرا گرفت.
اما اکنون پالیزدار توپی را به میدان مدعیان مبارزه با مافیای اقتصادی انداخته است که می تواند محکی باشد برای این ادعای بیهوده آن سرداران سوار بر اسب چوبی در میدان.
حال دیگر این احمدی نژاد و دار و دسته مدعی مبارزه با مافیای اقتصادی هستند که به گوشه رینگ پناه برده اند تا نشان دهند که حلیم آنها به این غلیظی ای که پالیزدار می گوید هم نیست.
از درگیری بین باندها و دندان نشان گرگهای حکومتی آنچه نسیب مردم ایران می شود آگاهی به شیوه و نوع سو استفاده مقامات بلند پایه و آیت الله های دین فروش است. زیرا مردم بهتر از همه می دانند که آخوندهای حکومتی برای بدست آوردن ثروت های آنچنانی از هیچ کاری فروگذاری نمی کنند.

مقامات و کارگزاران حکومتی: پاليزدار را نمی شناسیم!

سایت بازنویس: ظاهرا عباس پاليزدار را هم ديگر كسي نمي شناسد و به خود منتسب نمي داند و سيل تكذيبيه هاست كه در خبرگزاري ها منتشر مي شود كه پاليزدار به ما ارتباطي ندارد و مردم هم فكر مي كنند اين افراد ناخودآگاه از آسمان بر سر اين پست هاي مهم آمده اند! هنوز اذهان رسانه اي خاطره سيد رستم سيد آقاخان را فراموش نكرده بود كه پديده جديدي به نام عباس پاليزدار را به نظاره نشست . اتهامات شركت بهزيست بنياد كه در راس آن فردي به نام آقاخان قرار داشت قاچاق كالا با استفاده از موازين دولتي و در ذيل نام يك شركت دولتي وابسته به سازمان بهزيستي بود . پس از برملاشدن وابستگي هاي سياسي اين فرد كه عضو ستاد رايحه خوش خدمت در انتخابات شوراهاي اسلامي و از بزرگان بازار مبل يافت آباد و طبق گفته سايت آفتاب به عنوان مشاور فرهنگي رئيس سازمان تربيت بدني معرفي شده بود به ناگاه تمامي مراجع و شخصيت ها از پذيرفتن نزديكي و هرگونه ارتباط با وي شانه خالي كردند و به ناگاه او يك چهره كاملا ناآشنا شد به گونه اي كه گفته مي شود، سازمان تربيت بدني چند ساعت پس از انتشار اخبار مربوط به اتهام دخالت رستم آقاخان در قاچاق كالا، نام وي را در سايت اين سازمان از فهرست مديران حذف كرد ابوالحسن فقيه، رئيس سازمان بهزيستي كه البته در اين ميان از همه چيز به واقع بي خبر بود هم گفت:شركت بهزيست بنياد موقوفه خاص سازمان بهزيستي است كه از 10 سال گذشته مشكلات عديده اي داشته است. وي گفت هيچيك از قراردادهاي شركت بهزيست بنياد با اطلاع سازمان بهزيستي كشور نبوده است و اين شركت با شخصيت هاي حقوقي مستقل عمل مي كرده است. اين در حالي بود كه آقاخان بعد از اتهام زني به وي كه البته بعدا توسط مراجع قضايي هم تاييد شد در جلسه گسترده مطبوعاتي، كه خود ترتيب داده بود، به اين نكته اشاره كرد كه زمان حضور وي و همكارانش در تشكيلات شركت بهزيست بنياد، بعد از تاريخ عقد قراردادهاي قاچاق است البته كسي آن موقع سوال نكرد كه يك مدير به اندازه شركت بهزيست بنياد مگر چه قدر قدرت دارد كه در زمان اتهام مي تواند چنين مصاحبه مطبوعاتي را در دفاع از خود تشكيل دهد. به هرحال در آن زمان هيچ شخصي مسئوليت آقاخان و مفاسد او را برعهده نگرفت و از انتصاب او به اين همه پست و عدم نظارت بر رفتار او عذر خواهي نكرد البته بعد از مشخص شدن اتهامات وي همه دستگاه ها و نهاد هاي مرتبط با وي او را نمي شناختند. از آنجا كه وقايع تاريخي در صورت عبرت نگرفتن باز هم تكرار مي شود ظاهرا عباس پاليزدار هم كه اخيرا مطالبي در خصوص شخصيت هاي مهم نظام مطرح نموده را ديگر كسي نمي شناسد و به خود هم منتسب نمي داند و سيل تكذيبيه هاست كه در خبرگزاري ها منتشر مي شود كه پاليزدار به ما ارتباطي ندارد .بعد از اين اظهارات پرونده اي هم از سازمان بازرسي كل كشور برروي خبرگزاري ها مي رود كه از تخلفات عديده اقتصادي او خبر مي دهد و جالب اينجاست كه گويي وي امروز اين تخلفات را انجام داده است نه زماني كه مشاور اقتصادي مجلس بوده است.تنها كسي كه اين روز ها اين رويه غلط و تعجب آور را شكسته است فاطمه آجرلو نماينده كرج بوده است وي طي سخناني در واكنش به خبر منتشر شده مبني بر اينكه او از دعوت كردن پاليزدار به هيئت تحقيق و تفحص پشيمان شده و به همين دليل همكاري او در هيئت خاتمه يافته است ، اظهار داشت: هركس اين حرف را زده خيلي غلط كرده و خيلي بي جا كرده . من به هيچ وجه از اينكه آقاي پاليزدار را به هيئت تحقيق و تفحص دعوت كرده ام پشيمان نيستم و الان هم معتقدم ايشان در كار خود مهارت داشته و كارشناس خوبي بوده است و به همين دليل هم از او براي همكاري در هيئت به عنوان كارشناس صنعت دعوت كرديم و بعد از خاتمه كار، ايشان قطع همكاري كرد . همين جمله شجاعانه مي تواند عبرتي براي ديگران باشد كه با پاليزدار و امثال پاليزدار كار مي كنند و بعد از تخلفات آنها را اصلا نمي شناسند البته بهتر بود خانم آجرلو اين اقدام شجاعانه خود را تكميل مي كرد و از بابت اينكه از گزارش سازمان بازرسي كل كشور در اين خصوص اطلاعي نداشته عذر خواهي مي نمود اما نكته مهم اين است كه وجود افراد فاسدي مثل آقاخان ها و پاليزدار ها در هر گروه و دسته اي ممكن است مهم اين است كه مسئولين آن گروه و جناح بعد از حادث شدن آن تخلف خود را به راه ديگري نزنند بلكه شجاعانه از انتخاب اشتباهي كه كرده اند عذر خواهي كنند چرا كه مردم فكر مي كنند اين افراد ناخودآگاه از آسمان بر سر اين پست هاي مهم آمده اند!.

در پی افشاگریهای اخیر عباس پاليزدار روانه زندان شد

خبرگزاري حکومتی فارس: عباس پاليزدار با شكايت مدعي‌العموم صبح امروز به شعبه دو كاركنان دولت واقع در ميدان ارگ تهران احضار و پس از انجام تحقيقات اوليه در خصوص اتهامات ارتكابي توسط ايشان، بازپرس پرونده با صدور قرار بازداشت وي را روانه زندان كرد.
بر اساس شكايت مدعي العموم اتهامات پاليزدار متعدد بوده و شامل عناوين مجرمانه‌اي از قبيل نشر اكاذيب، تشويش اذهان عمومي و ... است.
عباس پاليزدار كه اتهام سوء استفاده اقتصادي وي در حال پيگيري در نهادهاي نظارتي مي باشد، اخيرا با حضور در برخي مجامع و با فرافكني و دروغ پردازي، اتهاماتي را متوجه برخي شخصيت هاي نظام نموده است.
اسناد و مدارك نهادهاي نظارتي نشانگر آن است عباس پاليزدار كه نام وي در روزهاي اخير به عنوان افشاگر مفاسد اقتصادي در كشور بر سر زبان ها افتاده، فردي است كه مباحثي دروغين را مطرح كرده است.
آنچه در نظريه كارشناسي نهادهاي نظارتي مورد تاكيد قرار گرفته نشان مي دهد عباس پاليزدار كه اينك خود را در چنگال قانون گرفتار ديده است، رو به جلو فرار كرده و براي پاك كردن دامان خود از تخلفاتي كه انجام داده به طرح مسائل فرافكنانه و دروغين نسبت به مسئولان نظام پرداخته تا خود را قهرمان مبارزه با مفاسد اقتصادي معرفي كند.
اظهارات غير واقعي پاليزدار و گفتگوهاي او با رسانه هاي بيگانه همچون صداي آمريكا و راديو فردا و بنگاه سخن پراكني "بي بي سي" زمينه فشار و جنگ رواني عليه برخي مسئولان را فراهم كرده است.

مرکل: زمان تحریمهای جدید برای رژیم تهران فرا رسیده است

برلین، 22 خرداد، خبرگزاری «نووستی» / "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان روز چهارشنبه در دیدار با "جرج بوش" رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت که اگر ایران به اجرای برنامه هسته ای خود ادامه دهد، باید این کشور را مشمول تحریمات جدید ساخت.
پیشتر "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود که غرب در تلاش خود برای متوقف سازی "پیروزی هسته ای ایران" متحمل شکست شده است. وی در پاسخ به اعلامیه های آمریکا و اتحادیه اروپا که وعده تحریمات جدید برای ایران را دادند، اظهار داشت که به حول و قوه خدواند ایران توانست پیروز شود و دشمنان نمی توانند هیچ کاری با این بکنند.
روز 20 خرداد ماه احمدی نژاد حکمی صادر کرد که طبق آن بانک های این کشور بخش بیشتر دارایی ها و سرمایه های خود در اروپا را به ایران منتقل کنند. صحبت درباره میلیاردها دلار است که باید به بانک مرکزی منتقل شوند.
مقامات ایران نگران توقیف موجودی ها در اروپا هستند. اگر اتحادیه اروپا ایران را تحریم کند، چنین چیزی می تواند در آینده ای نزدیک رخ دهد. این دستور رئیس جمهور ایران با انتقاد شدید از سوی "طهماسب مظاهری" رئیس بانک مرکزی ایران مواجه شد.
منبع ایران پرس نیوز

شهر قم در آستانه کم ‌آبی بی‌ سابقه

شهاب‌نیوز ـ حجم ذخیره آب سد ‪۱۵‬خرداد که 70درصد آب شهرستان قم را تامین می‌کند به نحو بی‌سابقه‌ای کاهش یافته است.
کارشناسان و مسئولان سد 15 خرداد معتقدند که كاهش حجم ذخیره آب این سد طی ‪۱۳‬سال گذشته یعنی از زمانی که سد مزبور ساخته شده بی‌سابقه است و هم‌اکنون حجم ذخیره آب این سد حدود 50درصد کمتر از سال‌های کم‌آبی است!
کاهش شدید حجم آب ذخیره سد ‪۱۵‬خرداد كه در نزدیكی دلیجان واقع شده و حدود 70درصد آب قم را تامین می‌کند همچنین باعث گشته که سطح آب چاه‌های اطراف نیز کاهش یابد.کارشناسان معتقدند که با این وضعیت، ایجاد مشكلاتی در زمینه تامین و توزیع آب در تابستان سال جاری اجتناب ناپذیر است مگر آن که صنایع، کشاورزان و مردم این منطقه به نحو محسوسی صرفه‌جویی کنند.

۱۳۸۷ خرداد ۲۱, سه‌شنبه

حسینیه دراویش نعمت اللهی کرج در آستانه تخریب

تعدادی از کلاه کج های شهرداری کرج به سمت حسینیه دراویش نعمت الهی گنابادی کرج رفتند.
به نقل از شاهدان عینی یک ماشین با آرم اجرائیات شهرداری کرج حاوی چند تن از ماموران کلاه کج نظامی ساعت ۱۰ و نیم صبح امروز به سمت حسینیه دراویش نعمت الهی گنابادی رفتند.
این ماموران با ماشین گشت در اطراف حسینیه می چرخیدند و زنگهای حسینه را بصدا درآوردند و بعد از اینکه با کسی روبرو نشدند؛ بازگشتند.
شهردار کرج این امر را تایید کرده است اما در خصوص تصویب تخریب هنوز خبری به گوش نرسیده است ولی ظواهر امر نشان می دهد که بار دیگر حسینیه کرج در معرض تخریب قرار دارد.
منبع ایران پرس نیوز

مسدود شدن حسابهای بانک صادرات و بانک ملی در انگلستان

بانک باركليز يكی از بزرگترين بانكهای انگلستان حسابهای بانک صادرات و بانک ملی رژيم تهران را مسدود كرده است.
روزنامه فایننشال تايمز (تایمز مالی) چاپ انگلستان با درج اين خبر نوشت اقدام بانک باركليز در پی تصميم دفتر كنترل دارائيهاي خارجي در وزارت خزانه داري آمريكا براي قرار دادن بانكهای صادرات و ملی در ليست سياه تحريمهای بین المللی صورت گرفته است.
در همین حال منابع اتحادیه اروپا خبر دادند که 27 کشور عضو این اتحادیه در حال بررسی تحریم بانک ملی هستند.
آگاهان گفتند این اقدام اتحادیه اروپا رژیم تهران را در وضعیت بسیار دشواری قرار خواهد داد.
روز گذشته اعلام شد احمدی نژاد دستور داده است که دارايی های جمهوری اسلامی (اموال به سرقت رفته مردم ایران) از بانکهای اروپايی به ایران منتقل شود.
منبع ایران پرس نیوز

به دلایل امنیتی از اعلام ساعات خاموشی معذوریم

وبلاگ گروهی
کارهای نوشتنی ام به منزل کشیده و خسته و عرق ریز گرما به خانه می رسم. ساعت 20:30 دقیقه است و بازی ایران امارات به نیمه رسیده که ناگهان و بدون هیچگونه اعلام قبلی برق می رود.
ساعت 22زنگ می زنم سامانه ی بی سامان 121 و پاسخ می شنوم که ساعت 23 نوبت شما تمام می شود و برق وصل می گردد.
ساعت 23:30 دقیقه . زنگ می زنم 121 و پاسخ می شنوم : کلید ها و سوئیچ های شما مشکل داشته و مجبورند برق را دستی وصل کنند و تا ساعت یک و نیم بامداد وصل می شود.
گرما کلافه ام کرده و ساعت 3 بامداد روز بعد است که بلاخره برق وصل می شود. با بدبختی سعی می کنم بخوابم اما نخوابیده صبح می رسد و باید به دفتر بروم.
ترافیک سگ بندان را رد می کنم و ساعت 8 بامداد به شرکت می رسم. 8:30 برق می رود!
زنگ می زنم 121 می گوید : نوبت شماست و "به دلایل امنیتی" نیز از اعلام ساعات خاموشی معذوریم!
می گویم : "من باید فردا کارم را تحویل مشتری بدهم و الان دقیقه به دقیقه ضرر می دهیم. " تلفن قطع می شود"
ساعت 13 بلاخره برق وصل می شود و تا هفت شب کار می کنم.
ساعت 20 به منزل می رسم. 20:30 باز برق قطع می شود.
زنگ می زنم سامانه ی121 و می گوید: اینبار سر سیم هایتان آتش گرفته و رفتند درست کنند.
می گویم من باید به کی شکایت کنم:
می گوید من معمورم و معذور
با خودم می اندیشم:
رئیسش نیز معمور است و معذور و وزیر نیز معمور است و معذور و حتی رئیس جمهور نیز که رئیس دفتر اقاست معمور است و معذور و آقا هم که نایب آقا امام زمان است و معمور است و معذور و آقا امام زمان نیز که در غیبت ناخواسته است و معمور است و معذور !
پس باید دامن خود خدا را چسبید !

قمه زنی در مراسم عزاداری در حضور کودکان خردسال


به گزارش "الف"، همزمان با سالروز شهادت حضرت صديقه كبري فاطمه زهرا (س) عده‏اي از عزاداران در خيابان 17 شهريور تهران قمه زدند.
اين گروه كه تعداد آنها به 100 نفر مي رسيد، دليل كار خود را تاثر و تالم بيش از حد عنوان كردند.
همچنين تعدادي از اين جمع در اين مراسم اقدام به خودزني با زنجير چاقويي و يا زنجيرهايي كه به آن چاقوهاي كوچكي وصل بود كردند.
اين گزارش حاكيست، بيشتر جمعيت اين گروه 100 نفره را اتباع عراقي مقيم تهران كه در ميان آنها چندين كودك و نوجوان نيز مشاهده مي شد، تشكيل مي دادند.
يك خبرنگار انگليسي تمامي اين مراسم را توسط دوربين تصويربرداري ديجيتال خود ثبت و ضبط كرده است.
نيروي انتظامي بارها هشدار داده اند كه با برگزاركنندگان اينگونه برنامه ها كه موجبات وهن دين و شريعت مقدس مي شود به شدت برخورد خواهند كرد.
خبر ديگري نيز حاكي است، 25 نفر از كساني كه در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در خميني شهر قمه زدند بازداشت شدند.
اين اقدامات در ايام فاطميه از اين جهت بي سابقه مي باشد كه تاكنون اينگونه مراسمات خرافي تنها در مناسبت هاي ايام محرم و اربعين انجام مي شد.
لازم به توضيح است امسال در پی تاکیدات مکرر مراجع تقلید و علمای دینی مبنی بر تحریم قمه زنی و هشدارهای دستگاههای انتظامی و امنیتی، برپایی این گونه مراسمها در ايام محرم و اربعين کاهش چشمگیری داشت. با اين حال رسانه هاي غربي بصورت كاملا هدفمند اقدام به بزرگنمايي و انعكاس گسترده اين مراسم خرافی كردند.

کارگران معترض جاده رشت را مسدود کردند

به گزارش البرز درپی عدم دریافت حقوق یکساله کارگران این کارخانه ,تعدادی ازاین کارگران از2روزپیش دست به تحصن وحرکات اعتراض آمیز زده اند.
این گزارش حاکیست درپی این اعتراض برخی ازتجمع کنندگان با بستن جاده فومن به رشت اقدام به آتش زدن لاستیک دراین مسیر نمودند.
آنها میگویند:بارها به مسوولین استان درخصوص پیگیری مشکلاتشان مراجعه کرده اند ولی هربار با وعده ای ازسوی ایشان موضوع ادامه پیدا کرده است. یکسال است ازهرگونه حقوق ,مزایا وامکانات کاری خود محروم مانده ایم وتاکنون هیچ اقدام مثبتی درجهت رفع مشکل شاهد نبودیم .
کارگران این شرکت درحالی این سخنان را میگویند که برخی دیگر ازکارگران کارخانه که خود را کارگران قراردادی شرکت مذکور معرفی میکنند از تعویق افتادن حقوق 17ماهه خود خبر میدهند.

وام يك ميليارد دلاری رژیم بزودی به عراق پرداخت می شود

اکونیوز: سرپرست وزرات امور اقتصادي و دارايي جمهوری اسلامی تصريح كرد: يكي از مواردي كه به سرعت قابليت اجرايي شدن را دارد، پرداخت وام يك ميليارد دلاري به عراق است كه تقريبا تمام كارهايش در ايران به اتمام رسيده است، پروژه‌ها و پيمانكاران ايراني مشخص شده‌اند و اميدواريم كار به‌زودي آغاز شود.
"حسین صمصامي" در ديدار با وزير دارايي عراق ضمن ابراز اميدواري براي گسترش هرچه بيشتر روابط دو كشور، از اسلام به عنوان مبناي اصلي ارتباط مردم و دولت ايران با عراق ياد كرد و گفت: مردم ايران بسيار مشتاق سفر به عراق به منظور زيارت عتبات عاليات هستند.
وي با اشاره به علاقه فراوان دولت ايران براي توسعه روابط في‌مابين در زمينه‌هايي چون گمركات، بانك‌ها، ساير زمينه‌ها با كشور عراق افزود: طبيعي است كه قدرت‌هاي بزرگ بخواهند مانع از گسترش روابط دو كشور شوند، ولي ما بايد مقاومت كنيم و ارتباطات عميق برآمده از شرع مقدس اسلام بين خودمان را تقويت كنيم.
براساس اين گزارش، «باقر بيان جبير الزبيدي» وزير دارايي عراق نيز طي اظهاراتي در اين ديدار، بر آمادگي كامل دولت عراق براي دريافت وام مذكور تاكيد كرد و گفت: ما نامه‌هايي مبني بر جذب و استفاده هرچه سريعتر يك ميليارد دلاري ايران، به كليه وزارتخانه‌هاي عراق ارسال كرده‌ايم و اميدواريم به‌زودي اين پروژه عملياتي شود.

اعدام يک مرد بیمار 60 ساله و یک نوجوان 17 ساله در سنندج

فعالان حقوق بشر در ايران
در حالي که افکار عمومي ملتهب و پيگير اعدام قريب الوقوع 11 نفر اعم از سه نوجوان در تهران در سحرگاه فردا 22 خرداد ميباشد ، از زندان سنندج گزارشهاي واصله حاکي است که صبح امروز دو تن اعدام شدند . آنچه جاي حيرت و تعجب و تاسف ميباشد سن و شرايط اعدام شدگان ميباشد .
اعدام شدگان عبارتند از :
نخست مردي مسن داراي 60 سال سن و بيماري به نام رحيم پشابادي فرزند حسين متهم به قتل و ديگري که کودکي است متولد سال 1370 به نام محمد حسن زاده فرزند فيروز که در سن 14 سالگي مرتکب جرم ميگردد و پس از بيش از دوسال نگهداري در کانون اصلاح و تربيت نوجوانان شب گذشته در حالي که حداکثر سن وي 17 سال بود در محوطه زندان سنندج به دار آويخته شد .
اين درحالي است که عرفا ايران کودکان محکوم به مرگ شده را حداقل تا رسيدن به سن بالاي 18 سال اعدام نمي نمود . شايان ذکر است جو زندان سنندج پس از اعدام اين کودک به شدت ملتهب گزارش گرديده است .

شروع مجدد اعتصاب در لاستیک البرز

کارگران لاستیک البرز بار دیگر در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات معوقه خود دست به اعتصاب زدند.
به گزارش دسترنج، در تازه ترین اعتصاب کارگران کارخانه لاستیک البرز که از روز گذشته شروع و تا به امروز نیر ادامه دارد، کارگران در محل کار حضور دارند اما از کارکردن خودداری می کنند.
یکی از کارگران کارخانه لاستیک البرز در خصوص علت این اعتصاب آرام خود و همکارانش گفت: با وجود از سرگفته شدن تولید، برخلاف وعده های داده شده هنوز ۴ ماه حقوق و مزایای معوقه طلبکار هستیم.
به گفته این کارگر آخرین پرداختی کارگران به پرداخت دستمزد اسفندماه در ۴۰ روز پیش مربوط می شود و از آن زمان تاکنون هنوز هیچ اقدامی در خصوص پرداخت عیدی سال ۸۶ و دستمرد ماه های فروردین و اردیبشت صورت نگرفته است.
کارگران کارخانه لاستیک البرز که بیش از هزار نفر هستند، از زمستان سال گذسته تاکنون در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات خود با تجمع در کارخانه و روشن کردن آتش دست اعتصاب زده اند.
این اعتصاب ها که برای مدتی بصورت شبانه روزی نیز ادامه یافت، چند بار با پادر میانی مسوولان اداری اسلامشهر پایان یافت اما پس از مدتی به دلیل بر آورده نشدن خواسته های و به تعویق افتادن پرداخت مطالبات معوقه دوباره از سر گرفته شد.
این کارگران که علاوه بر پرداخت مطالبات معوقه خود خواهان متعهد شدن کارفرمای خصوصی کارخانه به تهیه مواد خام برای استمرار و توسعه تولید بودند در آخرین روزهای فروردین ماه سال جاری از سوی عوامل انتظامی مورد برخورد قرار گرفتند.
اعتصاب کنندگان با اشاره به بحرانی شدن وضعیت کارخانه لاستیک البرز بر این باور بوده و هستند که اگر مدیران کارخانه به فکر تامین مواد خام برای تولید باشند دیگر هیچ اعتراضی وجود نخواهد داشت.

شرایط جسمی بسیار وخیم ارژنگ داوودی در زندان

به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، شرایط جسمی دو زندانی سیاسی در حال اعتصاب غذا در زندان رجايی شهر کرج رو به وخامت گذاشته است.
دکتر مصطفی علوی وارد پنجاه و یکمین روز اعتصاب غذای خود شده و به سختی قادر به حرکت است. وزن او تا حد زیادی کاهش یافته و شرایط جسمی اش حاد است و در معرض خطر جانی جدی قرار دارد. زندانبانان در مقابل او 2 را ه قرار داده اند یا مرگ تدریجی و یا ادامه دادن به اعتصاب و به قتل رساندن او ست. البته زندانبانان بارها به او گفته اند که سالم اجازه نخواهیم داد از اینجا خارج شوی. لازم به یاد آوری است تا به حال 2 زندانی به نامهای اکبر محمدی و ولی الله فیض مهدوی به این شیوه به قتل رسیده اند
علاوه بر آقای علوی، آقای ارژنگ داودی وارد پنجاه و چهارمین روز اعتصاب غذای خود شده است . پاهای آقای داودی از زانو به پایین بی حس شده اند و شرایط جسمی اش بسیار وخیم است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به وقوع فاجعه ای دیگر در زندان گوهردشت هشدار می دهد و تا دیر نشده است خواستار اقدامات فوری سازمانهای حقوق بشری برای نجات جان این دو زندانی است.
15 خرداد 1387 برابر با 4 ژون 2008
به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر خانم لوئیز آربور
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

تعویق اجرای حكم اعدام دو نوجوان

خبرگزاری ایسنا: با دستور رییس قوه قضاییه اجرای حكم بهنود شجاعی و محمد فدایی - متهمان به قتل- به منظور اخذ رضایت اولیای دم یك ماه به تعویق افتاد.
محمد مصطفایی وکیل مدافع متهمان با اعلام این خبر اظهار داشت: جهت پیگیری پرونده موكلم كه قرار بود مجازات قانونی وی فردا صبح در زندان اوین اجرا شود، به دفتر رییس قوه قضاییه مراجعه كردم و مسوولان دفتر ایشان اعلام كردند اجرای حكم بهنود شجاعی به منظور اخذ رضایت اولیای دم به مدت یك ماه به تعویق افتاده است.
وی گفت: متوجه شدم برای محمد فدایی نیز كه پدرش پیگیر موضوع بود، دستوری مشابه موكلم از سوی رییس قوه صادر شده است.
مصطفایی درباره آخرین وضعیت موكل دیگرش به نام سعید جزیی كه قرار است پنجم تیرماه مجازات قانونی‌اش اجرا شود، گفت: موكلم صبح امروز به قرنطینه زندان اوین منتقل شده كه هنوز علت انتقال را متوجه نشدم و از طرفی زمان اجرای حكم هیچ یك از موكلانم كه طبق بند "ح" ماده هفت آیین‌نامه به اینجانب به‌عنوان وكیل محكوم‌علیه كتبا اعلام نشده است.
مصطفایی خاطرنشان كرد: با این وجود بنا به دستور رییس قوه قضاییه اجرای حكم بهنود شجاعی و محمد فدایی به تعویق افتاده و اجرای حكم سعید جزیی نیز با توجه به اعلام زمان فاقد وجاهت قانونی است.

اروپا، یک گام فراتر از شورای امنیت

منصور امان
سران اتحادیه اُروپایی و آمریکا، پیرامون تشدید تحریمهای اقتصادی علیه جمهوری اسلامی و گُسترش مُجازاتهای پیش بینی شُده از سوی شورای امنیت سازمان ملل، به توافُق دست یافته اند. این تحوُل، به سُقوط آزاد اقتصاد بُحران زده ی کشور که آثار و پیامدهای گوناگون سیاست جنگ طلبانه و بُحران آفرین رژیم مُلاها را بر خود حمل می کُند، شتاب بیشتری خواهد بخشید.
آنگونه که از پیش نویس بیانیه نشست سالانه آمریکا و اُروپا در اسلوونی برمی آید، طرفهای خارجی جمهوری اسلامی در باره لُزوم توسُل به تحریمهای بیشتر مالی علیه رژیم مُلاها برای وادار کردن آن به توقُف استناد پذیر غنی سازی اورانیوم، هم نظر هستند. رویکرد مزبور اهمیت خویش را از آن رو می یاید که در گُذشته مُهمترین اعضای اتحادیه اُروپایی به دلیل هراس از لطمه خوردن به منافع بازرگانی خود، به اعمال تحریمهای داوطلبانه و فراتر از مُصوبات شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی با دیده تردید می نگریستند.
به نظر می رسد تحقیقات آژانس بین المللی انرژی هسته ای از یک سو و سیاستهای به شدت پُرسش برانگیز و توضیح ناپذیر جمهوری اسلامی در برخورد به بُحران هسته ای خود از سوی دیگر، پیوستن رسمی این کشورها به تحریمهای مُورد درخواست ایالات مُتحده را برای آنها اجتناب ناپذیر کرده باشد.
آنچه که به گونه برجسته ای زیر این رویکرد سرسختانه و مُشترک خط تاکید می کشد، اشاره صریح بیانیه مُشترک اُروپا و آمریکا به پُشتیبانی جمهوری اسلامی از تروریسم و مُدلل کردن تحریم مالی بیشتر با استناد به این ترم است. از این زاویه، اُروپا و آمریکا نه تنها به لحاظ تدابیر اقتصادی علیه بُحران بلکه، از نظر تعریف سیاسی و طبقه بندی آن نیز یک گام جلوتر از رویکرد شورای امنیت برداشته اند.
جمهوری اسلامی با اعلام خارج کردن داراییهای خود از بانکهای اُروپایی، به گونه ریشخند آمیزی به تدبیر محدود شُدن فعالیتهای مالی خود برآمده است. این اقدام، همزمان پاسُخ روشنی به بسته پیشنهادی و اولتیماتوم ضمیمه آن است که قرار است آقای سولانا به زودی به رهبران جمهوری اسلامی مُنتقل کُند.
منبع ایران پرس نیوز

واشنگتن تایمز: احمدی نژاد، آدولف هیلتر زمانه ماست

روزنامه واشنگتن تایمز طی مطلبی نوشت رژیم تهران با مسلح كردن و تامین مالی غارتگران تروریست در عراق، مستقیما مسئول ریختن خون سربازان آمریكایی است. خطرناكتر این است که رژیم تهران در عراق به ارتش آمریکا اعلان جنگ داده است.
این روزنامه نوشت با اینهمه اما خانم رایس اصرار دارد كه تنها راه برخورد با رژیم تهران از طریق دیپلماسی و تحریمهای اقتصادی است. ملاهای تهران نیز از این خط مشی نرم وزارت خارجه آمریکا بهره برده‌ اند.
واشنگتن تایمز افزود خانم رایس و همکارانش در وزارت خارجه بر این باورند كه مستبدان جنایتكاری چون احمدی نژاد در اساس رهبران منطقی‌ ای هستند كه پاسخگوی مشوقها و امتیازات دیپلماتیک می‌ باشند. اما این چنین نیست بلكه این مستبدان، افراطگرایانی غیرمنطقی و متعصب هستند.
واشنگتن تایمز نوشت احمدی نژاد، آدولف هیلتر زمانه ماست. او برای گسترش انقلاب ویرانگر خود تلاش می کند به بمب اتمی دست یابد. احمدی نژاد قسم خورده اسرائیل را نابود كند و یک امپراطوری اسلامی بر پا سازد.

واشنگتن تایمز: احمدی نژاد، آدولف هیلتر زمانه ماست

روزنامه واشنگتن تایمز طی مطلبی نوشت رژیم تهران با مسلح كردن و تامین مالی غارتگران تروریست در عراق، مستقیما مسئول ریختن خون سربازان آمریكایی است. خطرناكتر این است که رژیم تهران در عراق به ارتش آمریکا اعلان جنگ داده است.
این روزنامه نوشت با اینهمه اما خانم رایس اصرار دارد كه تنها راه برخورد با رژیم تهران از طریق دیپلماسی و تحریمهای اقتصادی است. ملاهای تهران نیز از این خط مشی نرم وزارت خارجه آمریکا بهره برده‌ اند.
واشنگتن تایمز افزود خانم رایس و همکارانش در وزارت خارجه بر این باورند كه مستبدان جنایتكاری چون احمدی نژاد در اساس رهبران منطقی‌ ای هستند كه پاسخگوی مشوقها و امتیازات دیپلماتیک می‌ باشند. اما این چنین نیست بلكه این مستبدان، افراطگرایانی غیرمنطقی و متعصب هستند.
واشنگتن تایمز نوشت احمدی نژاد، آدولف هیلتر زمانه ماست. او برای گسترش انقلاب ویرانگر خود تلاش می کند به بمب اتمی دست یابد. احمدی نژاد قسم خورده اسرائیل را نابود كند و یک امپراطوری اسلامی بر پا سازد.

ادعای یک سایت خبری: عباس پاليزدار بازداشت شد

سایت برنانیوز نزدیک به دولت احمدی نژاد: عباس پاليزدار شب گذشته به جرم اخلال در امنيت ملي بازداشت شد.
به دنبال سخنراني اخير عباس پاليزدار در دانشگاه همدان که برخي از مقامات ارشد کشور را متهم به رانت خواري و ارتباط با مافياي اقتصادي کرده بود با شکايت مدعي العوم بازداشت شد.
گفتني است؛ دفتر پژوهش هاي مجلس و برخي از نمايندگان مجلس پيش از اين ادعاي وي را در خصوص نمايندگي کميته تحقيق و تفحص در قوه قضاييه را تکذيب کرده بودند.
همچنين روز گذشته برخي از رسانه ها از بدهي 63 ميليارد ريالي وي به بخش بانکي خبرداده بودند.

دستگیری کارگران نیشکر هفت تپه

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
بنابه گزارشات رسیده از شوش، کارگران نیشکر هفت تپه صبح امروز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه بیش از 3 ماه و سایر خواسته ها در مرکز شهر شوش تجمع نمودند.
کارگران که از ساعت 08:00 صبح در چهر دستگاه مرکز شهر تجمع کرده بودند و تعداد آنها بیش از 1000 نفر تخمین زده میشد با یورش وحشیانه نیروهای های وزارت اطلاعات، گارد ویژه ونیروی انتظامی مواجه گردیدند. تعداد زیادی از کارگران در اثر این یورش زخمی شدند.
تعداد زیادی از کارگران نیز دستگیر شدند از جمله دستگیر شدگان آقایان نجات دهلی و ایرج عابدینی می باشند.در حال حاضر تعداد زیادی از نیروهای انتظامی در سطح شهر حاضر شدند
21 خرداد 1387 برابر با 10 ژون 2008

۱۳۸۷ خرداد ۲۰, دوشنبه

موج جدید اعدام های دست جمعی در ایران

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

بنابه گزارشات رسیده از زندان گوهردشت کرج ، در راستای موج جدید اعدام ها که آغاز گردیده است و جان تعداد زیادی از کودکان و سایر زندانیان را در معرض خطر جدی قرار داده صبح امروز سه زندانی را ازبندهای 2 و 5 زندان گوهردشت جهت اجرای حکم اعدام به زندان اوین منتقل کردند. زندانیان که صبح امروز به زندان اوین منتقل شدند به نامهای زیر می باشد. کیارش صمدی از بند 5 زندان گوهردشت، علی اکبر اسفندیاری از بند 2 زندان گوهرداشت و فرهاد گرزالدین از بند 2 زندان گوهردشت می باشند.

هدف از موج جدید اعدامها ایجاد فضای رعب و وحشت در بین مردم می باشد. تورم، گرانی و شرایط بسیار بد اقتصادی که باعث اعتراضات گسترده در اقشار مختلف جامعه گردیده و اعتراض بعضا به چندین هفته کشیده شده است. افشای یکی از مسئولین بالای قوه قضائیه در مورد سوء استفاده های که سران رژیم در طی این حاکمیت از اموال ملی کرده اند. برای ایجاد فضا ی ترس در بین مردم و منحرف کردن اذهان عمومی، دست به کشتار زندانیانی که سالها در زندان بسر می برند و هیچوقت فرصت کافی به آنها داده نشده است که از خود دفاع کنند. رژیم در مقاطع مختلف زمانی برای اهداف سیاسی خود که همان مرعوب کردن جامعه می باشد اقدام به اعدامهای دست جمعی می زند.

تایید کننده تمامی احکام ضد بشری مانند اعدام کودکان ، زندانیان سیاسی و سایر زندانیان، سنکسار، قطع دست و پا ، چشم در آوردن شلاق زدن و صدها مورد دیگر توسط شخص شاهرودی می باشد. این اعمال ضد بشری بر خلاف تمامی قوانین بین المللی است که از دست آوردهای بشریت است می باشد و همجنین ناقض تمامی معاهدات بین المللی که ایران ملزم به اجرای آن است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، موج جدیداعدامهای دست جمعی را محکوم می کند و از تمامی سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات گسترده برای پایان دادن به این اعمال که از مصادیق جنایت علیه بشریت است می باشدو همچنین خواهان پیگرد قانونی برای افرادی که دستور دهنده و تایید کننده این احکام ضد بشری هستند.

21 خرداد 1387 برابر با 10 ژون 2008
به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر خانم لوئیز آربور
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

بيانيه سازمان عفو بين الملل در مورد نوجوان در آستانه اعدام

فعالان حقوق بشر در ايران

بيانيه عمومي - شماره عفو بين الملل: ام دي 2008/074/13

يو اي 146/08 اعدام قريب الوقوع/ نگراني قانوني
ايران محمد فدايي، مرد، 21 ساله، نوجوان مجرم

محمد فدايي بخاطر قتلي که در سن 17 سالگي مرتکب شده با اعدام قريب الوقوع روبروست. محمد در جريان يک دادرسي ناعادلانه مجرم شناخته شد. ايران يکي از دولتهاي متعهد به پيمانهاي بين المللي از جمله پيمان حقوق کودک (سي آر سي) است که در آن اعدام افرادي که در زمان ارتکاب جرم زير 18 سال هستند به صراحت منع شده است. طبق اخبار رسيده، محمد فدايي در روز 22 خرداد يا درزماني نزديک به آن اعدام خواهد شد.

درروز دوم ارديبهشت ماه 1383 وقتي که محمد فدايي به اتفاق دوستانش وارد يک باشگاه بيليارد دررباط کريم؛ شهري نزديک به کرج در استان تهران شد، ديد که يکي از دوستانش با يک گروه 17 نفره مشغول دعوا است. طبق گفته هاي محمد، او تلاش مي کرد که به دعوا خاتمه بدهد اما پسري به اسم سعيد شروع کرد به زدن او با چوب. طبق گفته هاي محمد فدايي، او در حاليکه چاقويي را که يکي از دوستانش بهش داده بود در دستش بود، زمين مي خورد. در حاليکه سعيد مي خواست دوباره به او ضربه بزند، محمد بطور مهلکي در دفاع از خودش ضربه چاقويي به سعيد وارد مي کند. سعيد به بيمارستان منتقل مي شود و پس از سه ساعت فوت مي کند.

پرونده اين ماجرا در شعبه 71 دادگاه جنايي تهران مورد بررسي قرار گرفت و محمد فدايي بخاطر قتل سعيد در 22 اسفند ماه 1384 به قصاص (تلافي) محکوم شد. با وجود اينکه 5 قاضي صادر کننده حکم در اين پرونده، محمد فدايي را مجرم شناختند اما همه آنها در حکم مکتوبشان تاکيد کردند که چاقويي که محمد به سعيد زده يک عمل دفاع از خود بوده است، و همچنين اين نکته که در جريان دادرسي از او بخوبي دفاع نشده است. اولين فردي که نمايندگي قانوني او را بر عهده داشت وکيل معتبر نبود و دو وکيلي که بعدا براي او در نظر گرفته شد فقط يک لايحه دفاعيه در طول جريان دادرسي به دادگاه ارائه کردند. به هر جهت، شعبه 27 دادگاه تجديد نظر بر حکم اعدام محمد فدايي صحه گذاشت و اين حکم مورد تائيد رئيس قوه قضائيه قرار گرفت.

حکم اعدام محمد فدايي قرار بود که در روز 29 فروردين ماه 1386 اجرا شود. اما حکم اعدام بخاطر دفاع ناکافي در طول دوره دادرسي، معلق ماند. با تقاضا براي گرفتن وکيل تسخيري براي يک دادگاه بعدي مخالفت شد و تاريخ جديدي براي اعدام اعلام شد.

اطلاعات زمينه اي
ايران بعنوان دولت متعهد به پيمان حقوق کودک (سي آر سي) و ميثاق بين المللي حقوق سياسي و مدني (آي سي سي پي آر) تعهد کرده است که مجرمان نوجوان يعني کساني که در هنگام ارتکاب جرم زير 18 سال بودند، اعدام نکند. اما از سال 1369ايران 28 نوجوان را اعدام کرده که 6 نفر از آنها در سال 1386 اعدام شدند. در ايران در حال حاضرحداقل 85 نوجوان در ليست انتظار اعدام هستند. تعداد واقعي شايد بيش از اين هم باشد چرا که طبق گفته ها 15 نفر ديگر هم حکم اعدام دريافت کرده اند.

عفو بين الملل به احکام اعدام در همه موارد معترض است و از حرکت جهاني براي لغو حکم اعدام که با قدرت تمام در قطعنامه مجمع عمومي سازمان ملل در فراخوان براي تعليق جهاني اعدام نوجوانان در 28 آذرماه 1386 بيان شده، حمايت مي کند.


اقدام پيشنهادي

لطفا اعتراض خود را هر چه سريعتر به زبانهاي فارسي، انگليسي يا هر زبان ديگري با تاکيد بر اين موارد ارسال کنيد:
- از مقامات بخواهيد که هر چه سريعتر حکم اعدام محمد فدايي را که بخاطر جرمي که در سن قبل از 18 سالگي مرتکب شده و در خطر قريب الوقوع اعدام قرار دارد، تخفيف بدهند.

- يادآوري کنيد که از او به اندازه کافي دفاع قانوني در جريان محاکمه اش صورت نگرفته است؛ به اين معنا که جريان دادرسي از معيارهاي عادلانه بين المللي برخوردار نبوده است.

- از مقامات ايراني بخواهيد که پرونده محمد فدايي را مجددا بررسي کنند.

- به مقامات ايراني يادآوري کنيد که ايران يکي از دولتهاي متعهد به هر دو پيمان بين المللي حقوق سياسي و مدني (آي سي سي پي آر) و پيمان حقوق کودک (سي آر سي) است که اعدام جوانان زير 18 سال را منع مي کند و همچنين اعلام کنيد که اعدام محمد فدايي در واقع نقض قوانين بين المللي است.

اعتراض خود را به اين مقامات بفرستيد:

رهبر جمهوري اسلامي ايران

مقام عالي آيت الله سيد علي خامنه اي
دفتر مقام معظم رهبري
خيابان جمهوري اسلامي ايران، خيابان شهيد کشوردوست، تهران ، جمهوري اسلامي ايران
پست الکترونيکي: با عنوان مقام عالي
info@leader.ir

رئيس قوه قضائيه

آيت الله محمود هاشمي شاهرودي
حوزه رياست قوه قضائيه/ اداره رئيس قوه قضائيه
خيابان پاستور، خيابان ولي عصر، جنوب سه راه جمهوري، تهران کد پستي 1316814737، جمهوري اسلامي ايران
پست الکترونيکي: مقام عالي در خط موضوع ايميل بنويسيد قابل توجه آيت الله شاهرودي
info@dadgostary-tehran.ir

اعتراض خود را به اين افراد رونوشت کنيد:

رئيس جمهور

مقام محترم محمود احمدي نژاد
رياست جمهوري، خيابان فلسطين، تقاطع آذربايجان، تهران، جمهوري اسلامي ايران
پست الکترونيکي :
Dr-ahmadinejad@president.ir
يا از طريق وب سايت:
www.president.ir/email

و به همه نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در کشور خود نيز رونوشت کنيد.

لطفا اعتراض خود را هر چه سريعتر بفرستيد.

تظاهرات 7 تیر

page rank