Mississippi Jones Act Injuries
Mississippi Jones Act Injuries Counter JavaScript Free Code JavaScript Free Code


۱۳۸۷ تیر ۳, دوشنبه

جهانیان حکم حبس کوشنده حقوق بشر کرد را محکوم کنند

دبیرخانه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان:
بیانیه
جهانیان حکم حبس سنگین کوشنده حقوق بشر کرد را محکوم کنند
به افکار عمومی در همه جهان
دادگاههای انقلاب جهوری اسلامی ایران ، سرانجام با صدور حکمی بسیار سنگین محمد صدیق کبودوند بنیانگذار حقوق بشر کردستان را به جرم فعالیتهای انسانی و دفاع از حقوق بشر به 11 سال حبس محکوم کردند . صدور چنین حکمی برای یکی کوشنده حقوق بشر که طی دهه ها و سالهای اخیر در دنیا سابقه نداشته ، آقای کبودوند را به عنوان فعال راستین حقوق بشر کردستان ایران و خاورمیانه در مقام اول محکومین حقوق بشر در جهان قرار داده است . البته این حکم اوج خشم و عصبانیت دستگاههای امنیتی و قضایی و مقامات جمهوری اسلامی را نسبت به انسانی صادق و بشر دوست چون آقای کبودوند و حق طلبی و صلح خواهی مردم کردستان و ایران به نمایش گذاشته است. آقای کبودوند که خود این به اصطلاح حکم دادگاهی را مطالعه کرده است، میگوید : ( این نه یک حکم حقوقی و قضایی که یک بیانیه سیاسی و در واقع یک دشنام نامه است که از سوی وزارت اطلاعات و پلیس مخفی سیاسی جمهوری اسلامی تنظیم و صادر شده و فاقد وجاهت حقوقی و قانونی است ) .
دادگاههای انقلاب که هیچگونه اصول و استانداردهای حقوقی ، قضایی و دادخواهی حقوق بشری را اجرا و رعایت نمی کنند و منطبق با هیچ دادگاه صالح و معمولی نیستند ، طی سه دهه ی اخیر دهها هزار حکم سنگین و ناعادلانه برای فعالان سیاسی و حزبی و مخالفان جمهوری اسلامی صادر کرده و دهها هزار نفر از مردمان این سرزمین را راهی میدانهای جوخه اعدام و سیاه چالها کرده اند . این دادگاه ها در آخرین حکم خود ، همانند پخش صدور حکم پلیس امنیت اطلاعاتی جمهوری اسلامی ،بدون در دست داشتن هیچگونه مدرک و سند محکمه پسند و یا هرگونه ادله واقع بینانه مبنی بر اعمال جرم و احراز آن ، صرفا بر مبنای مطالب و نوشته ها و بیانات آقای کبودوند ، بیان و عقیده و وجدان ایشان را به محاکمه کشانده اند . آنها با زیر پا گذاشتن ابتدایی ترین حقوق و آزادی های رسمیت یافته جهانی و حقوق بشر و حتی بر خلاف آنچه که در قوانین اساسی جمهوری اسلامی آمده ، آقای کبودوند را دستگیر ، شکنجه ، زندانی و محکوم کرده اند .
سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان ادعانامه های بی پایه و اساس و سراسر کذب و ضد حقوق بشری وزارت اطلاعات موسوم به رای دادگاه انقلاب را مردود و به شدت محکوم نموده و از تمامی وجدانهای بیدار و انسانهای واقعی در دنیا ، تمامی نهادها، سازمانها، مراجع و محافل، و شخصیتهای، مدافع حقوق بشر در سراسر جهان و از همه احزاب و سازمانهای سیاسی ، مدنی و اجتماعی و گروهها ، زنان دانشجویان و کارگران و دیگر فعالان عرصه های مختلف در سرتاسر دنیا ، ایران و کردستان و منطقه در خواست میکند اعتراض و نارضایتی خود را نسبت به صدور حکم یازده سال حبس برای کوشنده حقوق بشر و آزادیخواه ، انسان دوست ، کرد ایرانی ابراز نموده و ابطال سریع حکم و آزادی بدون قید و شرط محمد صدیق کبودوند را خواستار شوند .
تهران: 3 تیر 1387/22 جون 2008سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان

هیچ نظری موجود نیست:

تظاهرات 7 تیر

page rank