Mississippi Jones Act Injuries
Mississippi Jones Act Injuries Counter JavaScript Free Code JavaScript Free Code


۱۳۸۷ تیر ۱۳, پنجشنبه

فرکانس جدید تلویزیون کانال یک بر روی تل استار 12

انتظارها به پایان رسید و تلویزیون کانال یک باعث شد تا بار دیگر دیش ها به سمت تل استار12 گردش نمایند.
Telestar 12
Frequency :12614
3/2 Vertical
Symbol Rate :11939

۱۳۸۷ تیر ۱۲, چهارشنبه

تلویزیون مردمی کانال یک باز می گردد

انتظارها در ایران و اروپا به زودی به پایان می رسد و تلویزیون کانال یک با 2000 فامیل عاشق ایران، شاید تا ساعاتی دیگر بر روی تل استار12 دریافت شود.

۱۳۸۷ تیر ۱۱, سه‌شنبه

پنج فعال سابق دانشجویی خواستار شناسایی عاملان سرکوب 18 تیر

پنج فعال سابق دانشجویی خواستار شناسایی عاملان و آمران سرکوب دانشجویان در وقایع 18 تیر تهران شدند
با گذشت 9 سال از سرکوب گسترده حرکت دانشجویی 18 تیرماه 1378 و تداوم سرکوب فعالیت های دانشجویی، فعالیت های دانشجویی همچنان در مسیر آزادی، دمکراسی و برابری خواهی تداوم می یابد. جنبش 18 تیر 78 که نقطه عطفی در تاریخ مبارزات دانشجویی محسوب می شود، علارغم مواجه شدن با سرکوب گسترده، به الگو و نمادی برای مبارزات دانشجویی تبدیل شده و خواست عوامل سرکوب را با شکست مواه ساخته است. چرا که 18تیر موج های رو به گسترش ساختار شکنی در نظام سیاسی حاکم را که دانشجویان در صف اول آن بودند را به راه انداخت و مقاومت حاکمیت در برابر این امواج پرخروش به ثمر نخواهد نشست. اگرچه، جنبش نوین دانشجویی با هزینه های زیادی روبرو شد، بسیاری روانه زندان ها شدند، تحت شکنجه قرار گرفتند، تعدادی به زندان های طولانی مدت حکوم شدند، نزدیک ده تن از دانشجویان کشته شده و صد ها دانشجوی دیگر به شدت زخمی شدند.
در حال حاضر، بهروز جاوید تهرانی، که از دستگیرشدگان حوادث کوی دانشگاه است، همچنان در زندان به سر می برد، دادخواهی خانواده های عزت ابراهیم نژاد و اکبر محمدی و دیگر لاله های پرپر شده جنبش دانشجویی 18 تیر به سرانجامی نرسیده است، همچنان عاملان و آمران حمله به کوی دانشگاه تهران و نیز دانشگاه تبریز مورد محاکمه قرار نگرفته اند و یکی از متهمان اصلی آن، سردار فرهاد نظری، فرمانده سابق پلیس تهران، با حمایت نهادهای حکومتی به اعاده حیثیت از خود پرداخته است.
از این رو، ما امضا کنندگان این بیانیه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان جنبش دانشجویی؛ خواستار برگزاری دادگاه علنی و عادلانه برای شناسایی عاملان و آمران سرکوب دانشجویان در جریان وقایع 18 تیرماه تهران و 20 تیرماه تبریز هستیم. به باور ما، رسیدگی عادلانه به پرونده کوی دانشگاه تهران و دانشگاه تبریز موجب خواهد شد تا دست های پنهان و پشت پرده وقایع چند روز در تیرماه 1378 آشکار شود.
ما، همچنین از تظاهرات ایرانیان در داخل و خارج از کشور حمایت کرده و برگزاری گردهمایی های مسالمت آمیز را حق دانشجویان در سالگرد 18 تیرماه دانسته و جمهوری اسلامی ایران را از برخورد با دانشجویان بر حذر می داریم.
1- Ahmad Batebi 2- Kourosh Sehati 3- Manouchehr Mohammadi 4- Hassan Zarezadeh Ardeshir 5- Akbar Atri

بازداشت یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد

خبرنامه امیرکبیر: در پی بازداشت توحید دولت شناس و فرزاد حسن زاده دو فعال دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد، محمد زراعتی یکی دیگر از فعالان دانشجویی شهر مشهد دستگیر شد.
وی که به قصد شرکت در تجمع امروز دانشگاه فردوسی، جهت آزادی فرزاد حسن زاده و توحید دولت شناس، از منزل خارج شد در مسیر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
زراعتی حدود نیم ساعت پیش از برگزاری تجمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با یکی از دوستان خود تماس گرفته و اظهار داشته که افرادی ناشناس وی را تعقیب میکنند. روز شنبه نیز بازجوی وی در اداره اطلاعات مشهد که در جریان دستگیری سال گذشته از وی بازجویی نموده بود با وی تماس گرفته و او را به بازداشت تهدید کرده و از وی خواسته بود اقدامی برای آزادی دوستانش نکند.
همچنین گفتنی است طی روزهای گذشته خانواده ها و سایر فعالین دانشگاه های مشهد توسط نیروهای امنیتی به صورت تلفنی مکررا تهدید شده اند.
لازم به ذکر است همچنان خبری از مکان بازداشت و نهاد بازداشت کننده وی در دست نیست و نهادهای مسئول در سطح مشهد از بازداشت وی ابراز بی اطلاعی می کنند.
در پی بازداشت دانشجویان دانشگاه فردوسی روز یکشتبه تجمعی اعتراض امیز در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد که با قول مسئولان مبنی بر آزادی آنان موقتا پایان یافت.

مقاله نویس مجله 'سرزمین آریايی' در زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده از بند 350 اوین ،آقای سید ظهور نبوی چاشمی 48 ساله متاهل دارای یک فرزند که در تاریخ 10 فروردین 1387 دستگیر شده بود به این بند منتقل شده است.او به دلیل نوشتن مقاله در مجله سرزمین آریایی به 4 سال زندان محکوم شده و هم اکنون در شرایط غیر انسانی در زندان اوین نگهداری می شود.
آقای نبوی یکی از مقاله نویسان مجله سرزمین آریایی بود. این مجله در سراسرایران انتشار می یافت و از وزارت ارشاد مجوز رسمی داشت. دفتر مرکزی این مجله در تهران بود. مجله سرزمین آریایی پس از 3 شماره انتشار ،شماره 4 آن در سال 1384 توقیف گردید آقای نبوی همراه با تعدادی از همکارانش در تاریخ 5 اسفند 1384 دستگیر و به بند 209 اوین منتقل شدند و به مدت 14 روز تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشتند و به خاطر وخیم شدن وضعیت جسمی اش بازجویان وزارت اطلاعات ناچار شدن با وثیقه او را آزاد کنند.
یکی از بازجویان او فردی با نام مستعارعلوی بود ، این فرد در شکنجۀ او مستقیما نقش داشت آقای نبوی پس از مدتی که از بند 209 آزاد شدند به دادگاه شهر ری فرآخوانده شدند و در یک محاکمه کوتاه بدون داشتن وکیل و حق دفاع از خود محکوم به 5 سال زندان شدند.اتهامی که این دادگاه به او نسبت داده بود نوشتن مقاله ای در مجله سرزمین آریایی و این مقاله را به عنوان تبلیغ علیه نظام معرفی کرده بود.
در دی ماه 1386 در شعبه 36 دادگاه تجدید نظر استان تهران توسط فردی بنام احمد زرگر رئیس این شعبه مورد محاکمه قرار گرفت و به 4 سال زندان محکوم گردید. در تاریخ 10 فروردین ماه آقای نبوی دستگیر و به بند 350 اوین انتقال یافت.
تهدیدات و فشارهای مامورین وزارت اطلاعات علیه این خانواده ادامه دارد ، از زمان دستگیری آقای نبوی تا به حال 2 بارهمسر ایشان را به اداره اطلاعات سمنان فرآخوانده اند و مستمرا ایشان را از طریق تماسهای تلفنی مورد تهدید قرار می دهند.
بازجوی وزارت اطلاعات در سمنان هنگامی که خانم نبوی را به اداره اطلاعات فرآخوانده بود با تهدید خطاب به ایشان گفت: كه اگر شما براي پرونده همسرتان با گروه هاي حقوق بشري خارج كشور تماس برقرار كنيد جزاي سختي در انتظار شماست. این تهدیدات پس از تماس سازمان گزارشگران بدون مرز مستقر در فرانسه با خانم نبوی آغاز شده است.
از طرفی دیگر در هفته های اخیر برای تحت فشار قرار دادن خانواده ها ی زندانیان سیاسی ، هنگامی که خانم نبوی جهت ملاقات با همسرشان به زندان اوین مراجعه می کند با بازرسیهای غیر معول و تحقیر آمیزی مواجه است و وقتی نسبت به این اعمال غیر انسانی آنها اعتراض می کنند با این جواب مواجه هستند که اگر ناراحت هستید برای ملاقات نیایید. خانم نبوی نسبت به حکم سنگین و غیر انسانی که علیه همسرشان به اجرا در آمده اعتراض نموده اند ولی علیرغم گذشت چندین ماه هنوز جوابی به آنها داده نشده است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران، صدور احکام سنگین علیه این مقاله نویس ،تهدیدات بازجویان وزارت اطلاعات علیه خانواده وی و برخوردهای تحقیر آمیز هنگام ملاقات را محکوم می کند و از سازمانهای مدافع حقوق خبرنگاران در جهان خواهان پایان دادن به سکوت خود در قبال نقض حقوق این مقاله نویس و اقدامات عملی برای پایان دادن به ادامه بازداشت اوست. فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران11 تیر 1387 برابر با 1 جولای 2008

آخرين وضعيت محبوبه كرمی در بازداشت

سايت مدرسه فمينيستي
روز گذشته محبوبه كرمي در تماس تلفني كوتاهي كه با خانواده خود داشته گفته است: در جريان بازجويي به او گفته اند كه براي آزداي بايد وثيقه بگذاري. اما هيچ مبلغي براي وثيقه تعيين نكرده اند.
نزديك به بيست روز از بازداشت غيرقانوني وبي دليل محبوبه كرمي فعال كمپين يك ميليون امضا مي گذرد و در اين مدت هيچ گونه ملاقاتي با خانواده خود نداشته است. و فقط توانسته است چند تماس تلفني كوتاه داشته باشد.
مادر محبوبه كرمي در اين مدت تحت عمل جراحي سختي قرار گرفته است كه نياز به پرستاري و استراحت مطلق دارد اما به دليل زنداني بودن تنها دختر خانواده و بيماري پدر؛ مجبور شده است زودتر از موعد از بيمارستان مرخص شود تا به بتواند از همسر پير و بيمار خو مراقبت كند.
براي آگاهي از روند پرونده محبوبه كرمي در بازداشت؛ مصاحبه اي با آقاي پوربابايي وكيل او داشته ايم.
وكيل محبوبه كرمي اظهار داشت كه روز گذشته براي پيگيري پروند محبوبه به معاونت امنيت دادگاه انقلاب مراجعه كرده است و مقامات قضايي ابراز اميدواري كرده اند كه در هفته آينده شرايط براي آزادي محبوبه مهيا خواهد شد.
وي در خصوص عدم تعيين ميزان وثيقه براي موكلش گفت: مقام قضايي طبق قانون موظف است اتهام؛ نوع اتهام؛ دليل بازداشت و محل نگهداري متهم را اعلام كند و طبق ماده 134 قانون آيين دادرسي كيفري قرار تامين بايد با نوع مجازات؛ نوع اتهام؛ دلايل اتهام؛ ميزان مجازات و ضعيت خاص متهم متناسب باشد. البته هنوز هيچ مبلغي براي وثيقه موكل من اعلام نشده است و تا قبل از تعيين قرار تامين عملا هيچ اقدامي از سوي ما نمي تواند صورت بگيرد.
پوربابايي در خصوص ديدار با موكل خود گفت: بنده نتواستم با ایشان ملاقات کنم و نتوانستم پرونده ایشان را بخوانم. من هنوز نمی دانم اتهام ایشان چیست. اساسا تا زمانی که پرونده در دادگاه ثبت نشود و شماره پرونده ای را نداشته باشیم هیچ اقدام حقوقی از طرف وکیل انجام نخواهد گرفت.
در خصوص تفهيم اتهام و نوع اتهامي كه به محبوبه كرمي نسبت داده شده است گفت: دادگستری موظف است که ظرف بیست و چهار ساعت نسبت به تفهيم اتهام شخص بازداشتي اقدام كند و بعد از بیست و چهار ساعت از تفهیم اتهام موظف است که قرار تامي صادر کند. موكل من قانونن بايد تفهيم اتهام شده باشد اما ما از نوع اتهام او اطلاعي نداريم. آقاي پوربابايي اشاره كرد كه طبق هماهنگي هاي انجام شده با معاونت امنيت دادگاه انقلاب قرار است فردا سه شنبه 11 تير ماه مقداري لوازم شخصي؛ پول و كارت تلفن به دست محبوبه برسد.
ايشان تاكيد كرد كه پدر محبوبه كرمي سالخورده و در بستر بيماري به سر مي برد و مادر ايشان تحت عمل سخت جراحي قرار گرفته است و تنها كسي كه مي تواند از اين دو حضانت كند دخترشان محبوبه است. مادر محبوبه قاعدتا بايد بعد از عمل جراحي سخت خود مدتي در بيمارستان تحت نظر پزشك مي ماند اما به دليل بيماري همسر خود مجبور شد زودتر از موعد از بيمارستان مرخص شود و سلامت ايشان در خطر است.
از مقامات قضايي مي خواهم به اين امر توجه خاص داشته باشند و شرايط آزادي موكل بنده را فراهم كنند و چناچه جرمي هم رخ داده باشد در شرايط مساعد تري به پرونده رسيدگي شود. هر چند طبق گفته خانواده محبوبه؛ وي تنها براي انجام كارهاي شخصي خود رهگذر خيابان ولي عصر بوده است و هيچ جرمي مرتكب نشده است. بنابراين خواستار آزادي سريع و بي قيد و شرط موكل خود هستم.
لازم به يادآوري است كه از مجموع دويست نفر بازداشت شده در جريان درگيري هاي پارك ملت كه بسياري از اين بازداشتي ها رهگذران عادي خيابان بودند تنها ده نفر در بازداشت به سر مي برند و بقيه آزاد شدند.

۱۳۸۷ تیر ۱۰, دوشنبه

وزیر اطلاعات رژیم دستگیریهای روز جمعه را تائید کرد

اژه‌اي در پاسخ به سوالي در مورد كساني كه در تجمع روز جمعه دستگير شدند، اظهار داشت: افرادي كه قصد اغتشاش داشتند توسط نيروي انتظامي دستگير شدند و آنهايي كه در اين مساله دخيل بودند و با قصد و نيت كارهايي انجام داده‌اند تحويل مقامات قضايي مي‌شوند.

تظاهرات 7 تیر

page rank