Mississippi Jones Act Injuries
Mississippi Jones Act Injuries Counter JavaScript Free Code JavaScript Free Code


۱۳۸۷ تیر ۳, دوشنبه

خروج سرمایه از ایران بسوی امارات متحده عربی

ايران اکونوميست: وزارت اقتصاد امارات در گزارشي اعلام كرد ايراني‌ها با آوردن 760 ميليون دلار سرمايه به امارات در سال 2007 به عنوان پنجمين سرمايه گذار بزرگ در اين كشور پس از اتباع انگليس، ژاپن، هند و آمريكا شناخته شدند.
به نقل از وزارت اقتصاد امارات، اين كشور در سال 2007، 6/18 ميليارد دلار سرمايه خارجي جذب كرد كه بيشتر اين رقم از كشورهاي غير عربي وارد اين كشور شده است.
بر اساس اين گزارش پنج كشور انگليس، ژاپن، هند، آمريكا و ايران كه همه غير عربي هستند بزرگترين سرمايه گذاران در امارات طي سال 2007 شناخته شده اند.
مجموع سرمايه گذاري اين كشورها در امارات طي اين سال 5/13 ميليارد دلار اعلام شده است كه اين رقم معادل 66 درصد كل سرمايه هاي وارده شده به اين كشور بوده است.
در اين سال انگليس از نظر حجم سرمايه گذاري ها در رتبه اول قرار گرفته است. در مجموع 5/4 ميليارد دلار سرمايه از انگليس در اين سال وارد امارات شد كه اين رقم معادل 24 درصد كل سرمايه هاي وارد شده به اين كشور است.
ژاپن با 8/3 ميليارد دلار، هند با دو ميليارد دلار، امريكا با 14/1 ميليارد دلار و ايران با 760 ميليون دلار به ترتيب در رتبه هاي دوم تا پنجم قرار گرفته اند.
ميزان سرمايه گذاري هاي انجام شده از سوي ايران در امارات طي سال 2007 معادل 4 درصد كل سرمايه گذاري ها بوده است.
در حالي وزارت اقتصاد امارات از سرمايه گذاري كمتر از يك ميليارد دلار ايراني ها در امارت خبر مي دهد كه برخي معتقدند هر ساله حجم عظيمي از سرمايه ها از ايران به مقصد امارات انتقال مي يابد.
كويت با 680 ميليون دلار و عربستان با 670 ميليون دلار نيز به ترتيب در رتبه هاي بعدي قرار گرفته اند.
بر اساس اين گزارش دو رقمي شدن نرخ تورم در امارات تا حد زيادي تمايل سرمايه داران براي سرايه گذاري در اين كشور را كاهش داده است.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام اینکه روزانه روی 10 اسکناس بنویسیم ما هستیم کار اشتباهی است به نظر من این کار دور از تمدن - فرهنگ و شخصیت یک ایرانیست0

تظاهرات 7 تیر

page rank