Mississippi Jones Act Injuries
Mississippi Jones Act Injuries Counter JavaScript Free Code JavaScript Free Code


۱۳۸۷ تیر ۱, شنبه

بیانیه شماره ۲ و اطلاعیه دانشجویان متحصن دانشگاه زنجان

خبرنامه امیرکبیر: دانشجویان دانشگاه زنجان که هفته گذشته در پی قبول خواسته هایشان توسط مسئولین به تحصن خود پایان دادند، پیرامون پایان تحصن و اظهارات اخیر وزیر علوم اطلاعیه هایی را منتشر نمودند. متن این اطلاعیه ها در ذیل می آید:
بیانیه شماره ۲ شورای متحصنین پیرامون فاجعه اخیر در دانشگاه زنجان
بسمه تعالی
سلام و درود بر دانشجویان فهیم دانشگاه زنجان، شیر زنان و غیور مردانی که بار دیگر نشان دادند که دانشجو همان دیده بان آگاهی است که هرکجا - چه در خانه خود، دانشگاه یا خارج از آن - ظلم، فساد و بی کفایتی را ببیند، فارغ از هرگونه ملاحظه گری و جناح بندی، تا آخرین نفس در مقابل آن ایستادگی می نماید و از پای نمی نشیند تا هر گونه لکه ننگی را از دامن پاک دانشگاه بزداید.
دانشجویان فهیم دانشگاه زنجان در عین حال که تاکید می نمایند و هشدار می دهند که تا رسیدن به خواسته های برحق خویش حتی یک گام به عقب برنمی دارند، تنها از آن روی تحصن خودجوش و آرام خویش را به تعلیق درآورده اند تا ضمن حفظ آرامش دانشگاه و جلوگیری از شائبه هرگونه حرکت سیاسی و ارتباط با گروه های خارج دانشگاه، فرصت رایزنی و تصمیم گیری در محیطی آرام و بدور از التهاب را به نمایندگان خویش و مسوولان دانشگاه داده باشند.
یاران دبستانی عزیز، بی شک اولین و بزرگترین دستاورد تحصن چند روز گذشته در دانشگاه، اتحاد و همدلی دانشجویان در مسیر نیل به خواسته های بر حق خویش می باشد. چنین اتحادی، زمانی که با تعقل و هوشیاری دانشجویان همراه گشت، منجر به تحقق خواسته هایی از قبیل برکناری معاون دانشجویی و محاکمه وی توسط مراجع قضایی، بررسی کفایت رییس دانشگاه توسط کمیته ای مرکب از نمایندگان دانشجویان و اساتید، پیگیری پاسخ وزیر علوم از سوی نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی، عدم برخورد با متحصنین و همچنین بهبود وضعیت فرهنگی و فعالیت تشکل های مستقل و نشریات دانشجویی گردید.
بدیهی است در سایه همین تعقل و هوشیاری، معدود خواسته های باقیمانده دانشجویان نیز بی شک محقق خواهد شد.
دانشجویان آگاه خود بهتر از هر کسی می دانند عده ای که در آغاز در کنار دانشجویان بودند اما در میانه راه در مقابل آنان صف کشیدند، امروز نیز تلاش می نمایند با القای بی نتیجه بودن این حرکت ارزنده و عقب نشینی مذاکره کنندگان، دستاوردهای به دست آمده را کوچک جلوه دهند.
شورای متحصنین جهت تنویر افکار دانشجویان و پایان دادن به شایعات عده ای قلیل که هدفی جز ایجاد تفرقه در بین دانشجویان ندارند، دلایل به تعلیق درآمدن تحصن در شامگاه سه شنبه را به شرح زیر به اطلاع می رساند:
۱- عذر خواهی رسمی و علنی رییس دانشگاه، دکتر نداف، در جمع دانشجویان -که خود دلیل محکمی بر محرز بودن فاجعه اتفاق افتاده می باشد- و همچنین اقرار ایشان مبنی بر اشتباه و اهمال در انتخاب دکتر مددی به عنوان معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، که پیش از آن محقق نگشته بود.
۲- اطمینان از بازداشت آقای مددی و شروع مراحل قانونی برخورد قضایی با ایشان.
۳- تحقق خواست دانشجویان در لغو امتحانات تا روز شنبه.
۴- تضمین کتبی و تعهد اخلاقی دکتر نصیری، نماینده محترم شهر زنجان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر پیگیری موضوع از طریق وزارت علوم و در صورت لزوم، طرح آن در صحن علنی مجلس جهت پاسخگویی وزیر علوم.
۵- تضمین کتبی دکتر نصیری بر تحقق بند بند بیانیه صادره در شامگاه دوشنبه و احقاق ضمانت اجرایی بیانیه.
در پایان شورای متحصنین اعلام می دارد که با حمایت دانشجویان هوشیار تا تحقق کامل خواسته ها، به تلاش ها و پیگیری های خود ادامه خواهد داد و خود را موظف می داند تا روند مذاکرات را به اطلاع دانشجویان برساند تا در صورت مشاهده اهمال و کوتاهی در پیگیری درخواست های دانشجویان، با تصمیم و همفکری ایشان، اقدامات مقتضی را بعمل آورد.
اطلاعیه شورای متحصنین خرداد ۸۷ در دانشگاه زنجان
در پی وقوع فاجعه ای که روز شنبه ۲۵/۳/۸۷ در دانشگاه زنجان رخ داد و حریم مقدس دانشگاه و دانشجو مورد حتک حرمت قرار گرفت، دانشجویان هوشیار دانشگاه زنجان با آگاهی کامل و تکیه بر اصل نهی از منکر که وظیفه هر مسلمانی می باشد، در حرکتی خود جوش در صدد زدودن این لکه ننگ از دامن پاک دانشگاه برآمدند و اقدام به برپایی تحصن تا زمان پاسخگویی مقامات مسوول نمودند.
دانشجویان دانشگاه زنجان با شعار اتحاد و همدلی توانستند به پیروزی ارزشمندی دست یابند که همانا تحقق بسیاری از خواسته های بر حق آنان می باشد. شورای متحصنین این پیروزی بزرگ را به تمامی دانشجویان فهیم و با غیرت دانشگاه زنجان و جامعه دانشگاهی کشور تبریک گفته و کمال تشکر را از هوشیاری دانشجویان دانشگاه زنجان در واکنش به این فاجعه و حمایت جامعه دانشگاهی کشور، می نماید.
لازم به ذکر است که تعلیق تحصن به واسطه امکان سوء استفاده های احتمالی از این جریان و ایجاد محیطی آرام و بدور از التهاب جهت ادامه مذاکرات صورت گرفته است و این تعلیق تا تاریخ ۱۰ تیر ماه برای پاسخگویی مسئولین به خواسته های اولیه دانشجویان تعیین شده است و پس از آن شورای متحصنین تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد.
شورای متحصنین توجه همگان را بر این نکته جلب می نماید که در پی وقوع این فاجعه، برخی از رسانه های وابسته، غیر مستقل و معلوم الحال در جهت نیل به اغراض سیاسی خود درصدد منتسب نمودن این حرکت خودجوش به برخی تشکل های دانشجویی که به زعم آنان از بیرون دانشگاه هدایت می شوند برآمدند. لذا شورای متحصنین با بیان اینکه حرکت خودجوش و ارزنده دانشجویان دانشگاه زنجان بزرگ تر از آن است که مورد هرگونه سوء استفاده سیاسی قرار گیرد و دانشجویان فهیم این دانشگاه در برچیدن بساط مفسدان و نالایقان از خانه خود، هیچ گونه بازی سیاسی را برنمی تابند، وظیفه خود می داند تا برائت خود را از هرگونه ارتباط با گروه ها و نهادهای سیاسی خارج از دانشگاه اعلام دارد.
و متاسفانه در حالی که انتظار می رفت وزیر علوم تحقیقات و فناوری، جهت تسکین آلام جامعه دانشگاهی کشور عذرخواهی خود را مبنی بر اتفاقات اخیر در دانشگاه زنجان و دیگر دانشگاه های کشور اعلام دارد، با فرافکنی و همراهی با رسانه های جریان ساز، سعی در خاطی جلوه دادن دانشجویان و متحصنین نموده و از تریبون رسانه های غیر مستقل، جایگاه شاکی و متهم را واژگون ساخته!! و این جریان خود جوش را به جریانات سیاسی خارج دانشگاه مربوط دانسته، که بدینوسیله این مدعا نیز در همین جا توسط شوارای متحصنین دانشگاه زنجان نادرست و تکذیب میگردد.
در پایان شورای متحصنین اعلام می دارد که با حمایت دانشجویان هوشیار تا تحقق کامل خواسته ها، به تلاش ها و پیگیری های خود ادامه خواهد داد و خود را موظف می داند تا روند مذاکرات را به اطلاع دانشجویان برساند تا در صورت مشاهده اهمال و کوتاهی در پیگیری درخواست های دانشجویان، با تصمیم و همفکری ایشان، اقدامات مقتضی را بعمل آورد.

از وضعيت محبوبه کرمی اطلاعی در دست نیست

مادر محبوبه كرمي در ديدار اعضاي كمپين يك ميليون امضا: از وضعيت محبوبه اطلاعي نداريمشنبه1 تیر 1387
تغيير براي برابري: در ديدار اعضاي كمپين يك ميليون امضا با مادر محبوبه كرمي، وي از وضعيت فرزندش اظهار بي اطلاعي كرد. محبوبه كرمي از اعضاي كمپين يك ميليون امضا روز 24خرداد در راه بازگشت به منزل توسط نيروهاي امنيتي در يك اتوبوس شركت واحد در مقابل پارك ملت دستگير شد.
خانم مساعدي، مادر محبوبه كرمي، كه از بيماري سرطان رنج مي برد و به دليل نامشخص بودن وضعيت محبوبه جراحي اش را به تعويق انداخته است، درباره وضعيت محبوبه مي گويد:« روز يكشنبه محبوبه تماسي با برادرش داشت تا حال مرا بپرسد. وقتي فهميد هنوز براي عمل به بيمارستان مراجعه نكرده ام، تماس كوتاهي با من گرفت. اين تماس فقط يك دقيقه طول كشيد و فقط محبوبه از من پرسيد چرا براي عمل به بيمارستان نرفته ام. تلفن قطع شد و حتي نتوانستم از وضعيت خودش باخبر شوم.»
بعد از دستگيري محبوبه كرمي كه به گفته خانم مساعدي « براي انجام دادن كار شخصي با اتوبوس شركت واحد از پارك ملت عبور مي كرده است»، وي به دليل نگراني فراوان از وضعيت محبوبه از رفتن به بيمارستان و انجام عمل جراحي منصرف شد. اين در حالي است كه در مراجعه برادر محبوبه به زندان اوين، پاسخ دقيقي مبني بر حضور و يا حضور نداشتن محبوبه و ديگر بازداشتي هاي پارك ملت در اوين داده نشده است.
در مراجعه برادر محبوبه به دادگاه انقلاب هم به آنان گفته شده است:« هنوز پرونده ای از بازداشتی ها ثبت نشده است اما کسانی که پرونده قبلی نداشته اند تا یکشنبه(هفته گذشته) آزاد می شوند و به پرونده بقیه هم به نوبت و در زمانهای بعد رسیدگی می شود.»
به پیشنهاد کانون وکلاي دادگستري، خانواده محبوبه كرمي از هوشنگ پور بابایی در خواست مي كنند تا وكالت محبوبه را برعهده بگيرد اما به دليل ثبت نشدن پرونده محبوبه در دادگاه انقلاب و از آنجا كه پرونده در مرحله تحقيقات ابتدايي است، وكالت نامه پوربابايي از طرف دادگاه پذيرفته نمي شود.
خانم مساعدي در ديدار اعضاي كمپين يك ميليون امضا با وي توضيح مي دهد:« محبوبه را به همراه ديگر زنان از اتوبوس پايين كشيده اند و حتي كيف وي و ديگران به زمين افتاده بود كه توسط مردي ناشناس به منزل مان فرستاده شد.» مادر محبوبه مي گويد:« من سخنم با كساني است كه مسئول اين كار هستند. اگر آن مكان ناامن بود و يا اينكه هيچ فردي نبايد آنجا ميرفت از قبل اعلام مي كردند و كساني مثل محبوبه را كه بي خبر از همه جا، در آنجا حضور داشتند به اين طرز فجيع دستگيرنمي كردند. من از آنها شكايت مي كنم چون محبوبه حتي به خاطر من و پدر پيرش، روز 22خرداد در مراسم دوستانش شركت نكرد و حالا اين وضعيت برايش پيش آمده است. به خاطر وضعيت جسمي پدرش، هنوز به او در اين مورد چيزي نگفته ايم و گفتيم محبوبه مسافرت رفته است. من هم كه به دليل استرس فراواني كه دارم براي عمل نمي توانم بروم.»
مادر محبوبه كرمي روز سه شنبه صبح برای پیگیری وضعیت دخترش به تنهایی به زندان اوین مراجعه مي كند و ابتدا برايش كارت ملاقات صادر مي شود اما بعد به اين دليل كه گفته مي شود محبوبه در بند 209اوين است، اجازه ملاقات به وي داده نمي شود.
به گفته پوربابایی كه وكالت محبوبه را برعهده گرفته است« پرونده محبوبه كرمي در مرحله تحقیقات است که این روند که ممکن است بین10 روز تا 3 ماه طول بکشد، در اين مدت نه اجازه ملاقات داده می شود و نه وکیل حق مداخله در تحقیقات ابتدایی را دارد.» پوربابايي تاكيد مي كند:« تمام تلاشش را انجام می دهد تا از مجاری قانونی موضوع را پیگیری کند.»
در تماس كوتاه تلفني كه محبوبه روز چهارشنبه با خانواده اش داشته است در يك جمله به آنان اطلاع داده است كه در مورد كمپين يك ميليون امضا از وي بازجويي كرده اند.

مشکل گشایش اعتبار برای تجار ایرانی در دوبی

در ماه گذشته هزينه گشايش اعتبار اسنادي (LC) توسط بانك ملي از 5 / 12 درصد به 5 / 14 درصد افزايش پيدا كرد و اين در حالي است كه هزينه گشايش LC براي تجار كشورهاي منطقه، تنها 2 درصد است.
به گزارش «تابناك»، با افزايش هزينه گشايش LC توسط بانك‌هاي داخلي و عدم گشايش چنين اسنادي توسط بانك‌هاي اماراتي، بازار دلالي شركت‌هاي مستقر در امارات گرم شده است.
اين گزارش مي‌افزايد: تجار ايراني به منظور استفاده از خدمات بانك‌هاي مستقر در امارات متحده عربي، ناچار مجبور به تأسيس شركت‌هاي بازرگاني در آن كشور مي‌شوند و از آنجا كه حداقل سرمايه لازم براي تأسيس اين شركت‌ها يك ميليون دلار است، سرمايه هنگفتي را عايد دولت امارات مي‌كند. هرچند تجار عملا با گرفتن LC از امارات و وارد كردن كالا به اين كشور، هزينه تعرفه‌هاي گمركي آن كشور را پيشاپيش تقبل كرده‌اند.
اين در حالي است كه امارات با 33 درصد، مهمترين مبدأ واردات كالا به كشورمان است.
از سال‌ 80 تا 84، هزينه گشايش LC، حداكثر تا 4 درصد افزايش يافت، ولي اكنون حداقل هزينه گشايش LC توسط بانك‌هاي دولتي 12 تا 5 / 12 درصد، هزينه تعيين‌شده توسط بانك‌هاي خصوصي 13 تا 5 / 13 درصد و هزينه بانك ملي 5 / 14 درصد است.اين در حالي است كه هزينه قراردادهاي يوزانس نيز تا 7 درصد افزايش يافته است.
بررسي‌ها همچنين از افزايش 7 الي 14 درصدي هزينه‌هاي حمل‌ونقل از افزايش 5 / 19 درصدي هزينه‌هاي واردات براي بازرگانان ايراني حكايت دارد.
قرارداد يوزانس، قراردادي است كه بر پايه آن يك بنگاه مالي تعهد مي‌دهد، پس وارد كردن كالا، در يك زمان مشخص چند ماهه تا چند ساله، مبلغ قرارداد را در يك يا چند نوبت بازپرداخت كند.

واکنش تهدیدآمیز آیت الله سلطان شکر به اتهامات پالیزدار

سایت نواندیش: دفتر آیت الله مکارم شیرازی با صدور اطلاعیه فعالیت های اقتصادی دفتر این مرجع تقلید را تکذیب کرد.
این دفتر شایعات مطرح شده اخیر را بی اساس عنوان و تاکید کرده است : شایعه پردازان سیلی این اقدام خود را در این دنیا هم خواهند خورد.
***
بخشی از سخنان عباس پالیزدار در جمع دانشجویان دانشگاه همدان در باره مافیای شکر در جمهوری اسلامی:
10ـ در مورد سلطان شکر و مافیای شکر باید بگویم که آنها حاضر بودند 700 میلیارد بدهند که پرونده را از زیر ضرب بیرون ببرند. در مافیای شکر “مدلل” کارگزار و داماد یکی از علمای اعلام (آیت الله مصباح یزدی و یا مکارم شیرازی) است.

احضار پنج دانشجو به دادگاه انقلاب قزوین

گزارش دریافتی: امروز صبح طی حکمی که از طرف معاون حراست دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین به پنج نفر از دانشجویان عضو تشکل اصلاح طلب این دانشگاه داده شده از آنها خواسته شده است که ظرف سه روز خود را به دادگاه انقلاب قزوین معرفی نمایند در غیر این صورت حکم جلب آنها صادر می شود.
پیام حیدر قزوینی عضو شورای مرکزی تشکل اصلاح طلب ضمن بیان این خبر عنوان کرد که به غیر از وی و یاشار دارالشفا که نامبرده نیز عضو شورای مرکزی این تشکل هستند سه نفر دیگر از دانشجویان احضار شده اند که آنها بنا به میل خودشان خواسته اند نامشان افشا نگردد.
لازم به ذکر است این تشکل یک سال است در حالت تعلیق نانوشته به سر می برد ، حال خبر احضار این دانشجویان در کوران امتحانات ، که دانشجویان درگیر آنند ، به آنها داده شده است.
اعضای این تشکل که قبلا با انواع تهدیدها از طرف مسئولین دانشگاه و نهادهای امنیتی مواجه بودند حال گویا این ماجراها وارد فاز دیگری شده است.
منبع ایران پرس نیوز

سردرگمی وصف ناپذیر رژیم:پیشنهاد خاموشی شبانه اصناف به دولت رفت

وزیر نیرو از ارائه پیشنهاد موضوع پایان کار اصناف و خاموشی واحدهای صنفی در ساعات ابتدای شب به هیئت دولت خبر داد و گفت: اجرای این برنامه بستگی به نظر هیئت دولت دارد.
پرویز فتاح در گفتگو با مهر گفت: اتمام ساعات کار اصناف در ساعات ابتدایی شب در قالب پیشنهادی از سوی وزارت نیرو به دولت ارائه شده است.
وزیر نیرو افزود: 15 سال است که بحث اصناف و اتمام ساعات کاری آنها در ابتدای شب مطرح بوده اما به دلیل برخی تبعات به نتیجه نرسیده است، این درحالی است که باید به خاموشی اصناف در ساعات ابتدای شب با دید ملی و حاکمیتی نگاه شود، زیرا این خاموشی به نفع کشور خواهد بود. وی با تاکید بر اینکه این اقدام در رفع کمبودها تاثیرگذار بوده، اظهارداشت: درصورت موافقت دولت با اجرای این برنامه، کمبود پیک مصرف تا حد زیادی حل خواهد شد، زیرا مصرف شبانه اصناف در حدود 4 هزار مگاوات یعنی معادل ظرفیت 4 نیروگاه 1200 مگاواتی است.

مواد غذایی باز هم گران شد

قیمت انواع مواد غذایی در روزهای اخیر رو به افزایش گذاشته است.
به گزارش "ایسکانیوز"، با تعیین دستمزد 230 هزار تومانی برای مشمولان قانون کار و حقوق های 200تا 300هزار تومانی بسیار از کارمندای دولتی ، طبعا افراد طبقات متوسط و پایین روزهای سختی را با این افزایش قیمت های کاذب پیش رو داشته و خواهند داشت.
اگر چه افزایش قیمت ها فقط مربوط به سیاست های اقتصادی داخلی نیست و بخشی از آن ناشی از افزایش قیمت ها در سطح جهانی ، خشکسالی و کمبود مواد غذایی در جهان است، اما جدی نگرفتن کنترل و نظارت بر قیمت کالا برای مصرف کننده عاملی اصلی این افزایش ها به شمار می رود.
افزایش دل بخواهی و بی رویه و بدون کنترل و برخورد شدید حکومتی در باره برخی قیمت ها در کل کشور سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را به تکاپو انداخته تا جریمه هایی را برای این گروه از سودجویان محتکران و گران فروش در نظر بگیرد.
به عنوان نمونه هم اکنون قیمت هر کیلوگرم هلو در بازار میوه و تره بار ساری یکصد " 100تومان" است و همین هلوی قرمز با ورود به بازار مصرف در تهران و شهرهای بزرگ و حتی در بازار خرده فروشی شمال کشور به کیلویی 600تا700تومان می رسد.
در حقیقت تولید کننده در این زمینه با هزینه های کاشت و داشت و برداشت و فروش کیلویی 100تومان نابود شده و واسطه و مالخر و دلال جیبی انباشته از پول دارد و مصرف کننده نیز یا نمی تواند مصرف کند یا آنکه باید گران بخرد و این یعنی به معنای واقعی عدم نظارت و کنترل و کسی هم نیز دراین حوزه به مردم و جامعه پاسخگو نیست.
** گوشت قرمز و گوشت مرغ با ذخیره سازی استراتژیکی گوشت مرغ و واردات گوشت قرمز نرخ این محصول نسبت به اوایل سال جاری در یک آرامش و ثبات قرار گرفته است.
نرخ هرکیلو گوشت گوسفندی بدون دنبه پنج هزار و 500 تومان و هر کیلو گوشت گوسفندی با دنبه چهار هزار و 500 تومان است همچنین قیمت هر کیلو راسته گوساله در بازار به شش هزار و 800 رسیده است. اما نرخ هر کیلو مرغ تعاونی کشتار تازه هزار و 700 تومان است و قیمت هر کیلو مرغ غیر تعاونی دو هزار و 100 ومان به فروش می رسد.
با تمام نظارت های اعمال شده به نظر می رسد شاهد روند کاهش مواد پروتیینی با افزایش قیمت جهانی باشیم.
** برنج قیمت برنج داخلی نیز در روزهای اخیر کاهش چشم گیری داشته است به طوری که قیمت برنج پرمحصول طارم هاشمی از پنج هزار و 800 تومان به چهار هزار و 800 تومان رسید. همچنین نرخ برنج نیمه دانه طارم دو هزار و 400 تومان، طارم رمضانی سه هزار تومان رسیده که تماما با کاهش قیمت نسبت به روزهای پیش رو به رو شده ایم و امام نرخ برنج های وارداتی نیز کاهش یافته است به طوری که برنج پاکستانی پردیس که در روزهای گذشته به هر کیلو سه هزار و 600 رسیده بود در حال حاضر دو هزار و 800، برنج پاکستانی زرد دو هزار و 400 تومان برنج پاکستانی سفید دو هزار و 600 تومان، برنج هندی دو هزار و 800 تومان، برنج تایلندی نیز به هر کیلو هزار و 200 تومان رسیده که این جای خرسندی است که کاهش نرخ برنج را در این بحران مواد غذایی در کشور شاهد هستیم.
** حبوبات غله و حبوبات یکی دیگر از محصولات مورد نیاز مردم است سیر صعودی قیمت حبوبات از سال گذشته آغاز شده بود و در روزهای اخیر به اوج رسیده است ولی باز در سکون و بدون تغییر ماند. لوبیا قرمز هر کیلو دو هزار و 400 تومان، لوبیا قرمز جگری هزار و 600 تومان، لوبیا چیتی دو هزار و 200 تومان، لوبیا سفید هزار و 600 تومان، لپه تبریزی دو هزار تومان، ماش هر کیلو هزار و 500 تومان، عدس کانادا هر کیلو دو هزار تومان، عدس اردبیل نیز به همین رقم رسیده است و در حال حاضر از توزیع عدم اردبیل در بازار خبری نیست و تنها صادرات این محصول به گوش می رسد و در عوض واردات عدس کانادایی به کشور وجود دارد.
** چای در هفته های گذشته شاهد احتکار چای در برخی از نقاط کشور و در پی آن منجر به گرانی این محصول در بازارهای داخل کشور بودیم. این در حالی است که با کمبود آب چایکاران با کشت به موقع در مزارع و همچنین واردات اصولی این محصول به کشور طبیعی است نباید قیمت این محصول جهش ناگهانی قیمت داشته باشد. به رغم این توضیحات در هفته های گذشته سوء استفاده کنندگان اقتصادی با احتکار این محصول در انبارها، توزیع و قیمت آن را در کشور دچار مشکل ساخته ولی با نظارت به موقع و تدبیر هوشمندانه مردم جلوی این افزایش کاذب گرفته شد.در حال حاضر قیمت چای سیلان قلی هر کیلو هشت هزار و 500 تومان، سیلان شکسته هر کیلو 11 هزار تومان، کلکته زرین 14 هزار تومان، مخلوط سیلان و کلکته هشت هزار و 500 تومان، سیلان نیم ریز 10 هزار تومان، زرین ارجینال 10 هزار و 500 تومان، کله مورچه ای هشت هزار و 500 تومان قابل توضیح است که چای ایرانی زیاد در بازار توزیع نشده است شاید بعد از برداشت های دوم و سوم برگ سبزی چای شمال کشور شاهد چای ایرانی در بازار شویم.
** روغن وضعیت بازار روغن در یک سال اخبر پرنوسان بوده به طوری که هم اکنون با بالارفتن پی در پی بهای آن در برخی مناطق به خصوص در تهران جزء کالاهای پر و صدا در آمده است.
در حال حاضر روغن کیلویی جامد در بسیاری از واحدهای صنفی جزء کالاهای لوکس در آمده است و اگر هم مغازه ای این محصول را داشته باشد با قیمت 10 هزار تومان به فروش می رسد.
نرخ روغن مایع نیست به اواخر گذشته 400 تومان افزایش دیده می شود روغن مایع یک لیتری دو هزار تومان است که این افزایش را می توان از جهش طبیعی و مقارن با افزایش نرخ روغنن خام وارداتی به کشور دانست.

وزیر بازرگانی رژیم: تورم تا 49 درصد طبیعی است

روزنامه کارگزاران: وزیر بازرگانی بازهم طی اظهارنظری جدید بیان داشت كه نرخ تورم فرآیندی طبیعی دارد و به صراحت اعلام كرد كه تورم 20 درصدی دولت نهم اتفاق جدیدی نیست.
میرکاظمی در حالی این اظهارات را مطرح کرده است که برنامه چهارم توسعه قید كرده كه تورم در سال چهارم اجرای برنامه از حدود 5/9 درصد نباید تجاوز می‌كرد ولی اجرای ناكام برنامه چهارم سبب شد تا تورم بیش از 20 درصدی حاصل شود.
میر کاظمی می افزاید:«تورم از سال 1358 در اقتصاد كشور وجود داشته ضمن آنكه این شاخص در سال 74 حتی به 49 درصد نیز رسیده بود. ساختار اقتصادی كشور همواره با تورم مواجه بوده است.»
هم چنین وی تاکید می کند که تورم پای ثابت اقتصاد کشور است.
میرکاظمی در ادامه می افزاید:«باید دلایل تورم و گرانی در اقتصاد كشور مشخص شود تا بهتر بتوان برای حل آن اقدام كرد. فشار هزینه‌ها در سال 2007 میلادی افزایش یافت. این در حالی است كه افزایش دستمزد كارگران طی سال‌های اخیر روی افزایش قیمت كالاها بی‌تاثیر نبوده است هرچند نمی‌توان دستمزد آنها را افزایش نداد. در صورتی كه ۲۰درصد به دستمزد كارگران افزوده شود شش تا هشت درصد تورم افزایش می‌یابد.»
او در بخش دیگری از اظهارنظرهای خود به رشد نرخ نقدینگی نیز اشاره می‌کند، میركاظمی افزایش تقاضای ناشی از رشد نقدینگی را یكی از ریشه‌های موثر در افزایش نرخ تورم عنوان كرد و گفت: «این موضوع مختص امروز نیست زیرا نقدینگی همواره بیشتر از پیش‌بینی در برنامه‌های اقتصادی كشور بوده است. وی اظهار داشت: «متوسط برنامه رشد نقدینگی طی سال‌های 68 تا 72 نیز 8/2 درصد پیش‌بینی شده بود اما این میزان به 1/25 درصد رسید.»
وزیر بازرگانی در پایان، وظیفه تنظیم بازار را از خود سلب و بر عهده وزارت جهاد کشاورزی دانست و در مورد احتمال کمبود گوشت مرغ در ماه رمضان تصریح کرد: «این موضوع به ما ربطی ندارد.»

رژیم تهران حمله اسرائیل را "غیرممکن" دانست

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، غلامحسین الهام، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی امروز حمله احتمالی از سوی اسرائیل علیه تاسیسات هسته ای رژیم تهران را "غیرممکن" خواند.
سخنگوی دولت که از نزدیکان احمدی نژاد بشمار می رود، در جمع خبرنگاران گفت "چنین حمله ای غیرممکن است."
سخنان غلامحسین الهام پس از آن بیان می شود که روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مسئولان آمریکايی نوشته بود نیروی هوايی اسرائیل به تازگی مانوری را برای آمادگی بمنظور بمباران تاسیسات هسته ای رژیم تهران انجام داده است.
خبرگزاری فرانسه نوشت در پی درج این مطلب، امام جمعه تهران روز جمعه هشدار داد هرگونه حمله به جمهوری اسلامی، با واکنش شدید این رژیم روبرو خواهد شد.
محمد البرادعی، رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در مصاحبه با شبکه خبری العربیه، نسبت به پیامدهای حمله نظامی به رژیم تهران ابراز نگرانی کرد.

تحریمهای بین المللی رژیم تهران را سرگردان کرده است

پس از تصويب سه قطعنامه تحريم عليه جمهوری اسلامی،‌ بيشتر بانكهاي بين المللي از معامله با اين رژیم واهمه دارند.
به گزارش موج به نقل از روزنامه جروزالم پست، رژیم تهران براي مقابله با تحريمهاي بانكي كه اروپاييها و آمريكا بر عليه آن اجرا كرده اند به سمت بانكهاي چيني در حال حركت است.
رژیم تهران به سمت بانكهاي تركيه نيز رفته و حتي سعي كرده است تا يكي از بانكهاي اين كشور را بخرد.
برخي منابع اعلام كرده اند رژیم تهران همچنین تلاش کرده در امارات متحده عربي،‌ مالزي و هند نيز بانكهايي را براي انجام کارهایش پیدا کند.
اکثر بانکها و موسسات مالی اروپايی از بیم تحریم آمریکا حاضر به معامله با رژیم تهران نیستند.

فروش 18 ميليارد دلار نفت در سه ماه؛ مردم در فقر و گرسنگی

خبرگزاری حکومتی فارس: وزير نفت جمهوری اسلامی گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون ماهانه حدود 6 ميليارد دلار نفت فروخته شده است.
غلامحسين نوذري درباره ميزان فروش نفت خام كشور از ابتداي سال تاكنون (سه ماهه) گفت: به طور متوسط در مدت سه اول سال ماهانه حدود 6 ميليارد دلار نفت خام فروخته شده است.
وي پايه فروش هر بشكه نفت خام را در حال حاضر 120 دلار اعلام كرد.

مناقشه مرتضوی و دو نماينده مجلس رژیم در باره پاليزدار

روزنامه اعتماد: اواخر هفته گذشته دو جوابيه به آدرس روزنامه «ايران» ارگان رسمي دولت ارسال شد که نه تنها گره يي از پرونده پاليزدار نگشود بلکه مساله را وارد فاز جديدي کرد. هنوز چند ساعتي از تفتيش منزل «فاطمه آجرلو» نماينده اصولگراي مجلس به حکم دادستاني تهران نگذشته بود که عليرضا زاکاني نماينده تهران و همتاي اصولگراي آجرلو با ارسال جوابيه به روزنامه ايران به اين تفتيش واکنش نشان داد.
دادستاني تهران در پي پيگيري پرونده عباس پاليزدار که به دعوت آجرلو به کميته تحقيق و تفحص از قوه قضائيه دعوت شده بود، اوايل هفته گذشته وارد منزل وي شد و آن را با استدلال دستيابي به اسناد و مدارک مرتبط مورد تفتيش قرار داد. فاطمه آجرلو نماينده اصولگراي مجلس از حوزه انتخابيه کرج از اين اقدام برآشفت و در گفت وگويي اعلام کرد اين اقدام اهانت به ساحت نمايندگان است. آجرلو همچنين تهديد کرد اسناد و مدارکي را که در خصوص فروش سوالات کنکور در اختيار دارد افشا خواهد کرد. اما عليرضا زاکاني نماينده اصولگراي مجلس از حوزه انتخابيه تهران با ارسال جوابيه يي به روزنامه ايران تهديد آجرلو را عملي کرد. زاکاني در نامه يي خطاب به «جاسبي» وي را به فروش سوالات کنکور توسط مسوولان دانشگاه آزاد و دادستان عمومي و انقلاب تهران را به «قصور» متهم کرد.
اما نامه زاکاني بلافاصله با يک جوابيه ديگر پاسخ داده شد.
سعيد مرتضوي با ارسال جوابيه يي به روزنامه ايران، جوابيه زاکاني را خطاب به خود ارزيابي کرد و زاکاني را به همسويي با «منافقين و رسانه هاي معاند و ضد انقلاب» متهم مي کند.
وي نامه نماينده اصولگراي مجلس را در پي بازداشت مرتبطين باند پاليزدار و بازرسي منزل آجرلو ارزيابي کرد و در جوابيه يي نوشته است؛ «آقاي عليرضا زاکاني که پس از بازداشت عباس پاليزدار و احضار برخي اعضاي هيات تحقيق و تفحص از قوه قضائيه به دليل «ارتکاب تخلفات خارج از مسووليت نمايندگي» و ساير مرتبطين نگراني فاحشي پيدا نموده و حالت اعتدال رواني خود را از دست داده تا حدي که به نقل از برخي خبرنگاران، با رسانه هاي مختلف تماس گرفته و شروع به فحاشي مي نمايد تا به زعم خود برخورد قضايي با اعضاي باند پاليزدار و برخي اعضاي تحقيق و تفحص در دوره هفتم مجلس شوراي اسلامي و اقدامات خلاف قانون و مجرمانه آنان به نوعي تحت الشعاع اين رفتار غيرمعمول قرار گيرد. لازم به ذکر است اينجانب در طول مدت خدمت مقدس قضايي از سوي منافقين و رسانه هاي معاند و ضدانقلاب مرتب مورد حمله تبليغاتي بوده و هستم، اظهارات آلوده به افترا و کذب آقاي عليرضا زاکاني را نيز در همين راستا دانسته و اين گونه سخن پراکني ها برايم هيچ گونه تازگي و اهميت ندارد و بنا ندارم وقت خود را صرف پاسخگويي به اين گونه مطالب موهن و شبنامه نويسي ها که مختص افراد بيکار است بنمايم.»
مرتضوي به موارد مطروحه در نامه زاکاني پاسخ داده و اعلام کرده است نه تنها اظهارات نماينده تهران «کذب» است بلکه زاکاني «مستحق تعقيب کيفري» است و نامه يي نيز در اين خصوص به نايب رئيس مجلس ارسال مي شود؛ نامه آقاي زاکاني به گونه يي تنظيم گرديده که علاوه بر تشويش اذهان عمومي و سياه نمايي درخصوص کنکور و آزمون هاي سراسري دستاوردهاي دادسراي تهران در برخورد با برخي افراد متخلف و جرائم آزمون هاي سال 1382 را به حساب خودشان آورده اند در صورتي که دادسراي تهران و قضات شريف آن در رسيدگي هاي قضايي با در نظر گرفتن خدا و قانون انجام وظيفه نموده و اصلاً آقاي زاکاني را در پيگيري پرونده ها به هيچ هم حساب نمي کردند و اساساً ايشان کوچک ترين نقشي در رسيدگي هاي قضايي و آنچه ادعا مي نمايد نداشته و يکي از ناراحتي هاي بزرگ و علت عصبيت ايشان نيز همين است، ولي متاسفانه لحن نامه هاي نامبرده به گونه يي است که انگار ايشان در مبارزه با اين گونه جرائم و برخورد با متخلفين نقش داشته يا قوه قضائيه مشاراليه را در جايي به حساب مي آورده است.»
مرتضوي در پايان آورده است؛ «رسالت مطبوعاتي مديريت روزنامه ايران ايجاب مي نمايد تا از قلب واقعيت دوري نموده و از چاپ و انتشار مطالب کذب و واهي و انتساب مطالب غيرواقعي پرهيز نمايد.»
اما در همين رابطه «عصر ايران» از احتمال احضار نمايندگان ديگر در اين خصوص خبر داد. اين خبرگزاري به نقل از يک منبع آگاه از 11 ساعت بازجويي فاطمه آجرلو خبر داد و تاکيد کرد؛ «به غير از روز يکشنبه که مجلس جلسه علني دارد، اين نماينده مجلس براي تمام ايام هفته آينده جهت محاکمه و بازجويي احضار شده است. بنابر اين گزارش «نحوه برخورد با اين نماينده و ترکيب اعضاي باند پاليزدار وجود شبکه يي سازمان يافته که تعدادي از نمايندگان مجلس نيز در آن دخيل و متهم به ارتکاب جرائمي نيز هستند، مورد توجه مقامات قضايي واقع شده است که پس از قطعيت منتشر خواهد شد.
اما آجرلو در واکنش به اين اقدامات گفت؛ «دستگاه قضايي پس از مطرح شدن بحث تحقيق و تفحص تلاش داشت به هر طريقي با نمايندگان پيگير تحقيق و تفحص برخورد کند. آنها عقيده داشتند که اين نماينده ها جسارت به خرج داده و «ساحت قوه قضائيه» را هدف قرار داده اند. شاهد اين مطلب يک سال توقف بي دليل تحقيق و تفحص بود، که هر روز به بهانه يي اجازه ورود جهت انجام مأموريت مصوب در صحن علني را به نمايندگان نمي دادند و اتفاقاتي که در ايام تحقيق و تفحص افتاد، مثل سرقت کيس کامپيوترم از دفتر و همچنين کامپيوتر شخصي ام از پشت ماشين، که حراست مجلس در جريان امر قرار دارد و البته عوامل آن هرگز شناسايي نشدند.
وي در گفت وگو با انصارنيوز افزود؛ به بهانه سخنراني سازمان يافته آقاي پاليزدار، سه شب گذشته بر خلاف اصل 76 قانون اساسي و ماده 75 آيين نامه مجلس شوراي اسلامي، حکمي جهت بازرسي منزل بنده صادر و در ساعت 23 جهت بازرسي و کشف اسناد و مدارک تحقيق و تفحص وارد منزل بنده شدند، که به رغم توضيح اينجانب، و اينکه من در مقابل انجام وظايف نمايندگي مصونيت دارم، گفتند شما فقط در داخل مجلس مصونيت داريد، اگر اين اسناد تحقيق و تفحص نيز در منزل بنده موجود مي بود، امري طبيعي بود، چرا که براي مطالعه و تهيه گزارش، نماينده اسناد و مدارک را قاعدتاً به همراه دارد.
نماينده کرج گفت؛ بحث، بحث اشخاص نبوده و بحث اقتدار مجلس است. قصد آنها از ورود به خانه من، آن هم پاسي از شب گذشته، انتقام گيري بوده، و اين براي اولين بار در طول تاريخ مجالس گذشته اتفاق افتاده و همه نمايندگان بايد در قبال اين هتک حرمت، از حريم مجلس دفاع کنند.
آجرلو گفت؛ آنها قصد دارند با يک طراحي، اذهان عمومي را نسبت به نمايندگان پيگير تحقيق و تفحص مشوش کنند و مردم را فريب دهند تا ديگر کسي وارد حوزه تحقيق و تفحص نشود.
وي گفت؛ آقاي پاليزدار مدتي به عنوان کارشناس با ما همکاري داشت، اقدامات غيرقانوني وي باعث شد دادستان تهران با نمايندگان پيگير برخورد کند.
اظهارات آجرلو با اظهارات مخبر کميسيون حقوقي و قضايي مجلس تکميل شد؛ «ما متاسفيم که برخي افراد قصد دارند با طرح مسائل حاشيه يي اصل تحقيق و تفحص از قوه قضائيه را زير سوال ببرند و به نظر ما اين افراد که نام شان در گزارش به عنوان متهم ذکر شده بايد در دادگاه صالح محاکمه شوند.»
به گزارش مهر محمد دهقان با اشاره به مسائل مطرح شده اخير پيرامون پاليزدار گفت؛ اين روزها برخي افراد که تريبون در اختيار دارند حرف هايي را در مورد هيات تحقيق و تفحص از قوه قضائيه مطرح کرده اند که ما به زودي با شروع کار جدي مجلس پاسخ روشني به آن افراد مي دهيم.
نايب رئيس هيات تحقيق و تفحص از قوه قضائيه با اشاره به همکاري کوتاه مدت پاليزدار با يکي از اعضاي هيات بيان داشت؛ نه رئيس هيات و نه من به عنوان نايب رئيس هيات هيچ نامه يي را براي پاليزدار امضا نکرده ايم و تنها چند روز وي با يکي از نمايندگان خانم عضو هيات همکاري داشتند.
اين نماينده مجلس هشتم ادامه داد؛ با تشديد اتهامات به نمايندگان و مجلس تعدادي از اعضاي هيات تحقيق و تفحص از قوه قضائيه از آقاي لاريجاني رئيس مجلس تقاضا کرده اند پيگيري لازم را براي محاکمه افرادي که نام شان در گزارش تحقيق و تفحص به عنوان متهم آمده و اسناد اتهامات شان محرز است و اينک مجلس را آماج حملات قرار داده اند، داشته باشد تا اين افراد در دادگاه علني محاکمه شوند، ضمن اينکه با آغاز فعاليت هاي مجلس برخي اظهارنظرکنندگان درباره گزارش تحقيق و تفحص، مورد تحقيق و تفحص مجلس قرار خواهند گرفت.

نگرانی عفو بین الملل از وضعیت دستگیرشدگان 24 خرداد

به گزارش سایت تغییر برای برابری، سازمان عفو بین الملل طی بیانیه ای از وضعیت بازداشت شدگان تجمع 24 خردادماه در تهران ابراز نگرانی کرده است. محبوبه کرمی، عضو کمپین یک میلیون امضا از جمله افرادی است که بهمراه 200 تن دیگر در آن روز دستگیر شده اند.
گزارش ها حاکی از آن است که محبوبه کرمی در حالی که در اتوبوسی نشسته بود که هنگام تجمع از حوالی پارک ملت عبور می کرد، همراه با سایر مسافرین از اتوبوس پایین کشیده شد و بازداشت شده است.
عفو بین الملل در اعلام نگرانی نسبت به اعمال شکنجه یا رفتارهای نامناسب دیگر با بازداشت شدگان 24 خرداد نوشت محبوبه کرمی روزنامه نگار و مدافع حقوق زنان در روز 24 خردادماه به وضع خشونت باری از اتوبوسی که سوار آن بود پایین کشیده شد و بازداشت گردید. اتوبوس در حال عبور از حوالی پارک ملت در تهران بود که اندکی پیش از آن تجمعی اعتراض آمیز در آن برگزار شده بود. خبرها حاکی از آن است که حدود 200 نفر در ارتباط با این تجمع بازداشت شده اند. عفو بین الملل هیچ گزارشی مبنی بر خشونت آمیز بودن این تجمع دریافت نکرده است. اکنون از مکان نگهداری بازداشت شدگان به ویژه محبوبه کرمی اطلاعی در دست نیست و آنها در معرض خطر شکنجه یا سایر رفتارهای نامناسب قرار دارند.
به گزارش سایتهای خبری فارسی زبان، نیروهای امنیتی از گاز اشک آور و شوک الکتریکی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در اطراف پارک در خیابان ولی عصر تهران استفاده کردند. به رانندگان دستور داده شده بود که خودروهای خود را متوقف کنند و شیشه ها را بالا بکشند. چند اتوبوس از جمله اتوبوسی که محبوبه کرمی در آن بود توسط نیروهای لباس شخصی متوقف شدند و مسافرانشان به طرز خشونت باری بازداشت شدند.

اعتراف به فساد مالی گسترده در دستگاه قضايی رژیم

خبرگزاری حکومتی فارس: رئيس كل دادگستري استان آذربايجان شرقي گفت : طي ماه هاي گذشته پنج نفر از كاركنان تشكيلات قضايي استان به دليل تخلف و سواستفاده از منصب خود عزل شدند.
« مالك اژدر شريفي » افزود : اين پنج نفر شامل يك بازپرس دو داديار يك رئيس دادگاه و يك دادرس بودند كه پس از عزل و انفصال از خدمت با تشكيلات قضايي آذربايجان شرقي تصفيه كرده و قطع ارتباط همكاري شده اند.
شريفي كارچاق كن ها را عامل اصلي آلودگي تشكيلات قضايي اعلام كرد و ابراز داشت : لازم است شهروندان هوشياري لازم را در برخورد با آنان و ارائه گزارش به دادگستري داشته باشند. وي تاكيد كرد : كار چاق كن ها بدون هيچگونه آگاهي و شناخت از كاركنان تشكيلات قضايي خود را به آنان منتسب كرده و به اين وسيله از شهروندان مراجعه كننده به دادگستري اخاذي مي كنند.
رئيس كل دادگستري استان آذربايجان شرقي با اشاره به برخوردهاي دادگستري استان با اين نوع افراد افزود : در راستاي مبارزه با كارچاق كن ها سال گذشته و در سه ماهه اول امسال 20 نفر از اين افراد در تشكيلات قضايي آذربايجان شرقي دستگير شدند .

تنگه هرمز؛ عجله برای احداث خط لوله نفتی جدید اعراب

نفت تایمز: یكی از موسسات تحقیقاتی صنعت نفت اعلام كرد: ساخت خط لوله نفتی جدید كشورهای عربی تا سال 2010 به اتمام می رسد.
در آخرین گزارشی كه این مركز ارائه كرده به كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس هشدار داده شده است كه در ساخت خط لوله جدیدی كه از تنگه هرمز عبور نمی كند، عجله كنند.
در این گزارش كه با عنوان "ایران ،‌ نفت و غرب: امنیت انرژی در خطر" تهیه شده تصریح گردیده است که جمهوری اسلامی با مسدود كردن تنگه هرمز به راحتی می تواند از عبور بیش از 17 میلیون بشكه نفت جلوگیری كند و این مقدار حدود 20 درصد از تقاضای انرژی جهانی را شامل می شود.
این گزارش در ادامه می افزاید: ایجاد یك خط لوله نفتی جدید كه كشورهای عربی را از تنگه هرمز بی نیاز كند بسیار ضروری به نظر می رسد.
مطالعات احداث این خط لوله كه به طول 320 كیلومتر خواهد بود و نفت اعراب را به بندر خلیج عمان پمپاژ می كند، آغاز شده است.

۱۳۸۷ خرداد ۳۱, جمعه

واقعه دانشگاه زنجان؛ دختر دانشجو بازداشت شده است

دختر دانشجو که حاضر نشده بود به خواسته های شوم معاون دانشگاه تن دهد، بازداشت شده است


خبرنامه امیرکبیر: پس از تلاش حامیان دولت برای انتقامجویی از دانشجویانی که رسوایی اخلاقی یکی از مدیران انتصابی دولت را افشا کردند، دادستان زنجان نیز افشای فساد اخلاقی معاون دانشگاه را گناه بزرگ دانشجویان دانسته و در همنوایی با حامیان دولت گفت: “افشای گناه از خود گناه مهم‌تر است و ما به هر دو جرم رسیدگی خواهیم کرد.”

دادستان زنجان همچنین از در بازداشت بودن دختر دانشجو که حاضر نشده بود به خواسته های شوم معاون دانشگاه تن دهد، خبر داد. دختر دانشجویی که یکی از قربانیان رئیس کمیته انضباطی دانشگاه است که حاضر نشده بود تسلیم نیات شوم وی شود. این در حالیست که مسئولین دانشگاه و استان که خواستار اتمام تحصن دانشجویان دانشگاه زنجان شده بودند، به دانشجویان قول داده بودند که برای دختر دانشجو قربانی این ماجرا مشکلی ایجاد نخواهد شد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، با وجود اینکه فشارهای این معاون انتصابی بر دختر قربانی باعث شد تا این دختر دانشجو با کمک دیگر دانشجویان، سوءاستفاده این معاون دانشگاه از سمتش را آشکار سازند، دادستان زنجان نیز همانند حامیان دولت با قلب ماهیت مفاهیم گفت: “هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند عاری از بزه و خطا باشد و باید التهاب و تشویش روانی را در جامعه کنترل و نباید اجازه این گونه تشنج‌ها را به جامعه داد. اگر بنا باشد این شیوه و روش در جامعه گسترش یابد و هرکس با مطلع شدن از خطای کسی بخواهد آن را به این شیوه افشا و برملا کند در جامعه هیچ امنیتی وجود نخواهد داشت.”

در حالیکه انتصابی بودن مسئولین مختلف دانشگاه باعث شده است که نهادهای مختلف دانشگاه در قبضه حامیان دولت قرار بگیرد و آنان از طرق مختلف مثل کمیته های انضباطی و انواع تهدیدها به دانشجویان فشار وارد سازند. و در حالیکه مشابه حادثه دانشگاه زنجان پیش از این در دانشگاه های رازی کرمانشاه و سهند تبریز نیز اتفاق افتاده است و هیچ گاه مسئولین قوه قضائیه یا دادستانی در مقابل این ظلم ها به دانشجویان اقدامی نکردند، دادستان زنجان خواستار عدم اعتراض دانشجویان و ارجاع مسائل به مراجع ذی‌صلاح شد. گل‌محمدی گفت: “ما از همه انتظار داریم در صورت اطلاع از هر نوع بزه یا خطایی آن را به مراجع قانونی اطلاع دهند تا از بروز چنین مسائلی جلوگیری شود.”

همچننی دادستان زنجان اشاره ای به این مساله نکرد که در حالیکه صدها نفر از دانشجویان به دلایل واهی توسط کمیته های انضباطی از تحصیل محروم شده اند و ده ها دانشجوی بیگناه دیگر روانه زندان شده و در آن جا به شدت شکنجه شده اند، چرا هیچ گاه هیچ واکنشی از سوی این مسئولین برای احقاق حقوق دانشجویان انجام نشده است.

گل‌محمدی همچنی با تلاش برای منحرف کردن اصل موضوع که فساد اخلاقی یکی از مدیران انتصابی دولت می باشد، اعتراضات دانشجویان را باعث “ضرر به شهر و استان زنجان” دانست و گفت: “چنین برنامه‌هایی موجب ناامنی اقتصادی و اجتماعی می‌شود که ضرر آن به شهر، استان و در نتیجه به کشور است.”

لازم به ذکر است رئیس دانشگاه زنجان با حضور در جمع دانشجویان ضمن پذیرش صحت رسوایی اخلاقی معاونش از دانشجویان به سبب انتصاب افراد فاسد در دانشگاه رسما عذرخواهی کرده بود.

اگر تو رو بدزدن، کی پول نفت رو سر سفره ها بیاره!

احمدی نژاد: می خواستند من را بدزدند؛ نظر یکی از خوانندگان
محمود جان خیلی مواظب خودت باش . فرار مغزها گاهی هم میشه دزدی مغزها و از آنجایی که آمریکایی ها هیچ مغزی رو بالاتر از مغز محمود خودمون پیدا نکردن میخوان تو رو بدزدن. راستی اگر تو بری دیگه کی میخواد بنزین رو سهمیه بندی کنه، کی پول نفت رو سر سفره های مردم بیاره و زنان ایرانی رو توی خیابون کتک بزنه و از همه مهمتر اگه تو نباشی کی صندلی واسه امام زمان خالی بگذاره؟
نه عزیزم تو خیلی حیفی مراقب خودت باش !

منبع ایران پرس نیوز

افشاگری پالیزدار؛ شمار بازداشت شدگان به 13 نفر رسید

پارسیان نیوز: نماینده کرج در مجلس هشتم به مدت 11ساعت در محل دادستانی تهران تحت بازجویی ومحاکمه قرار گرفت .

یک منبع مطلع در دادستانی تهران با اعلام این مطلب گفت:‌پس از دستگیری و بازداشت عباس پالیز دار و 13 نفر از اعضای این باند و کشف اسناد ومدارک محرمانه و سری مراجع امنیتی ، نظامی ، لشکری و کشوری و اقرار اعضای این باند و کشف شبکه آنها، فاطمه آجر لو به عنوان متهم احضارو در روز چهارشنبه به مدت 5 ساعت تحت بازجویی ومحاکمه قرار گرفت.

در روز پنجشنبه نیز علیرغم تعطیلی دادسرای تهران ، فاطمه آجرلو به مدت بیش از 6 ساعت، تحت بازجویی ومحاکمه قرار گرفت .
در جلسه محاکمه روز پنجشنبه آجر لو، همسر وی که یکی از قضات دادگستری است وی را همراهی می کرد.

همچنین درروز پنجشنبه باز جویی و محاکمه مدیر کل حوزه ریاست سازمان بازرسی کل کشور نیز انجام شد که مدیر کل مذکور پس از محاکمه وباز جویی در دادسرای کارکنان دولت بازداشت وروانه زندان اوین گردید.

ظاهرا این مدیر کل در ارتباط با فاطمه آجر لو و سایر متهمین شبکه پالیز دار متهم به همکاری و مشارکت با آنان می باشد .

یکی از همراهان آجر لو نماینده کرج که در دادسرای کارکنان دولت حضور داشت ، گفت : به غیر از روز یکشنبه که مجلس جلسه علنی دارد، این نماینده مجلس، برای تمام ایام هفته آینده جهت محاکمه و بازجویی احضار شده است .

هر چند سخنگوی قوه قضاییه هنوز از نوع جرائم و حجم اتهامات و ویژگی این باند اطلاعاتی منتشر ننموده است ولی یک مقام قضایی به خبرنگار ما گفت که از نحوه بر خورد این نماینده مجلس و ترکیب اعضای باند پالیز دار، وجود شبکه ای سازمان یافته که تعدادی از نمایندگان مجلس نیز در آن دخیل و متهم به ارتکاب جرائمی نیز هستند ، مورد توجه مقامات قضایی واقع شده است که پس از قطعیت منتشر خواهد شد.

امام جمعه: نقل شایعه علیه مقامات نظام حرام شرعی ‌است

خبرگزاری حکومتی مهر: خطیب نماز جمعه تهران نقل شایعات علیه مقامات نظام را حرام شرعی خواند و از قوه قضاییه خواست که پرونده عباس پالیزدار را عادلانه و با حساسیت فراوان دنبال کند.

آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های امروز نماز جمعه تهران گفت جمعی کنار هم می نشیند و هم قسم می شوند که افشاگری کنند، دروغ هایی را در رابطه با چهره های بهشتی گونه مطرح می کنند که این در ادامه همان پروژه ترور شهید بهشتی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری از مردم خواست تحت تاثیر این شایعات قرار نگیرند و گفت : این شایعات هست و خواهد بود اما حتی نقل این شایعات هم حرام شرعی است.

وی افزود : ‌در جلسات محفلی نشسته اند و تصمیم گرفته اند این پروژه را انجام دهند.

خاتمی از قوه قضاییه خواست که این پرونده (عباس پالیزدار) را عادلانه با حساسیت فراوان دنبال کند چون این پرونده یک پرونده معمولی نیست و حاصل یک کار تشکیلاتی است.

وی گفت :‌ سرنخها را پیدا کنید و در نهایت مفتریان را به مجازات برسانید تا دیگر مفتریان بدانند افترا مجازات سنگینی دارد.

عنوان "خلیج عربی" در کنفرانس خلیج فارس

هجدهمین کنفرانس بین المللی خلیج فارس در تهران، شاهد اظهاراتی سوال برانگیز بود.

به گزارش «فردا»، در هجدهمین کنفرانس بین المللی خلیج فارس که به میزبانی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی این وزارت خانه برگزار شد، سخنرانان خارجی حاضر در جلسات، بارها به جای استفاده از عبارت صحیح «خلیج فارس» از عبارت های مجعولی همچون «خلیج» و ... (خلیج عربی) نام می بردند.

در توجیهی جالب نیز، یکی از این سخنرانان در واکنش به اعتراض یکی از دانشجویان مستمع، ابراز داشت که آنچه امروز مهم است این است که این «خلیج آمریکایی شده است» و امنیت در خطر است!

این در حالی است که انتظار می رفت تجربه های گذشته، سرلوحه برگزارکنندگان این کنفرانس مهم قرار گیرد.

دختر دانشجوی 20 ساله خود را حلق آویز کرد

آژانس خبری موکریان: دختری 20ساله به نام فاطمه ،به علت مخالفت خانواده با ازدواج او و پسر مورد علاقه اش ، خود را دراتاق خوابش حلق آویز کرد.

گفته می شود فاطمه دانشجوی کارشناسی روانشناسی دانشگاه اهواز بود.

آمارنشان می دهد که شهرستان اسلام آباد غرب درمیان شهرهای غرب کشور، ازنظر خودکشی و خودسوزی زنان رتبه اول را در کشوردارد.

آماده شدن جمهوری اسلامی برای جنگ تمام عیار

گزارش یکی از خوانندگان: با توجه به خبرهای به دست آمده ، تشکلهای بسیج در نواحی مرزی جنوب کشور ، هم مرز با عراق اقدام به مسلح کردن افراد خود (بسیجی ها) به سلاحهای نیمه سنگین به منظور هدف قرار دادن هلیکوپتر و هواپیما در جنگ احتمالی با نیروهای غرب کرده است تا این افراد با در دست داشتن این سلاحها و نگهداری آن در خانه های خود به هنگام جنگ از منازل خود اقدم به شلیک به سوی تجهیزات نظامی پرنده دشمن کنند .
منبع ایران پرس نیوز

۱۳۸۷ خرداد ۳۰, پنجشنبه

کدامیک از افراد زیر به ملت ایران خیانت می کند ؟

هفته قبل «ایران نیوز» در سایت خود یک نظر سنجی با عنوان فوق قرار داد ؛ تا بازدید کنندگان محترم ، نظر خود را ابراز دارند. این نظرسنجی که مدت زمان آن یک هفته بود سرانجام پایان یافت که نتایج آن بدین شرح است :
از 184 نفر شرکت کننده در نظرسنجی ؛ 10 نفر (5 درصد) «هوشنگ آغداشلو» را خائن می دانند . 10 نفر(5 درصد) گفته اند «بیژن فرهودی» خائن است. 7 نفر (3 درصد) «مانوک خدابخشیان» را خائن می دانند . 12 نفر (6 درصد) «کامبیز محمودی» را خائن معرفی کرده اند و بالاخره 145 نفر یعنی 78 درصد معتقدند که هر چهار نفر خائن هستند .
«ایران نیوز» ضمن تشکر از شرکت کنندگان در این نظرسنجی ، به خائنین اخطار می دهد که در رفتار خود تجدید نظر کنند.

یادداشت چهارم ایران نیوز

چند روزی است که آقایان به اصطلاح مبارز ، در تلویزیون های «پارس» و «تصویر ایران» ، جنبش آزادی خواهانه مردم ایران را غیر کارشناسی و خودشان را به اصطلاح «کارشناس» می دانند .
یک کارشناسِ اتومبیلِ «جاگوار» ؛ که وطنش را به اتومبیلی فروخته است ، ماجرای دانشگاه زنجان را نمونه ای از یک اقدام کارشناسی شده می داند و مردم ایران را متهم می کند که غیر کارشناسی عمل می کنند ! او به آنان نوید می دهد که رئیس جمهور جدید امریکا این رژیم را سرنگون خواهد کرد . پس بنشینید و اقدامی نکنید تا امریکا بیاید و به شما دموکراسی دهد .
باید به این آقا گفت : تو بنشین پشت اتومبیل جاگوارت و دهانت را ببند که از دهانت بوی تعفن خیانت به مشام می رسد. مردک؛ تو فکر کردی که مردم ایران به خاطر منافع تو می نشینند که وطنشان توسط امریکا اشغال شود ؟ تو فکر کردی مردم ایران سلطه بیگانه بر کشور را می پذیرند ؟
این مردم از نسل همان «آریو برزن» هستند که یک تنه در مقابل «اسکندر مقدونی» ایستاد و تا پای جان مانع از سقوط شهر «پارسه» شد . پس بنشین پشت «جاگوارت» و دهانت را ببند که ملت ایران از یاوه گویی خسته است و بر دهان یاوه گویان می کوبد.
در خصوص دانشگاه زنجان هم ، ملت ایران به خوبی می داند که اگر حوادث اخیر سوم ، سیزدهم و بیست و چهارم خرداد نبودند ، مساله دانشگاه زنجان به این سادگی حل نمی شد . امروز حضور پر شور مردم در خیابان ها و فریاد رسای «ما هستیم» چنان وحشتی بر کالبد رژیم انداخته که با تمام خواسته های دانشجویان موافقت می کند چون فریاد «ما هستیم» حکایت از لبریز شدن کاسه صبر مردم دارد پس باید در بعضی موارد مثل دانشگاه زنجان کوتاه بیاید .
آقای جاگوار سوار ؛ تو در پشت فرمان جاگوارت چه غلطی کردی که این جریان را به خود نسبت می دهی ؟
اما در مورد کارشناسان تلویزیون «پارس» که ادعا دارند در کنار مردم هستند . آنها نیز باید بدانند که حضور در تظاهرات برای مردم ایران «افتخار» است و هیچ کس مردم را مجبور نکرده در تظاهرات شرکت کنند . حال اگر مردم به دعوت «کانال یک» پاسخ می دهند و به شما اعتماد ندارند ؛ چرا حسودی می کنید و یاوه می گویید؟
این حسادت شما ، به کلی شما را از صحنه مبارزه دور خواهد کرد و از چشم ملت ایران خواهید افتاد کما اینکه افتاده اید .

۱۳۸۷ خرداد ۲۹, چهارشنبه

تلویزیون کانال یک را حمایت کنید

«شهرام همایون» مدیر کانال یک ، روز جمعه در برنامه «آخرین لحظه» خود ، از مردم خواست سریعا تلویزیون کانال یک را حمایت کنند . «همایون» با اشاره به مشکلات به وجود آمده طی روزهای گذشته گفت :«سریعا باید 500 عضو به خانواده هزار فامیل اضافه شود و صد هزار دلار برای جبران خسارات به وجود آمده ، توسط مردم کمک شود.»
«شهرام همایون» افزود :« اگر تا روز سه شنبه به تلویزیون کانال یک کمک نشود با افتخار و با کارنامه ای درخشان صحنه مبارزه را ترک خواهیم کرد.»
«همایون» خاطر نشان کرد :«هیچ گونه توقعی از مردم ندارم ؛ اما اگر مردم خودشان مایلند این صدا بماند و این مبارزه ادامه پیدا کند سریعا به تلویزیون کمک کنند چون توانایی مالی برای ادامه مبارزه را نداریم.»
«ایران نیوز» ، از مردم تقاضا دارد از تلویزیون خود حمایت کنند. جهت حمایت از تلویزیون کانال یک از خارج از کشور با شماره تلفن 5422-884-818-001 تماس بگیرید و یا از طریق کریدیت کارت در سایت
www.ch1.cc در قسمت همیاری اقدام کنید.
برای کمک از داخل کشور نیز مردم می توانند به یک صرافی مراجعه و از آن طریق جهت ارسال کمک اقدام کنند.

تهران در انتظار خاموشی بزرگ

سایت میزان: به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با ادامه روند فعلی در مصرف انرژی، با قطع شدن گاز نیروگاه‌ها و محدودیت در عرضه سوخت مایع، احتمال خاموشی در تهران افزایش یافته است.

میرفتاح گفت: از اول آذرماه سوخت اولیه نیروگاه‌ها یعنی گاز به دلیل مصرف بالای آن درکشور قطع شده و درحال حاضر نیروگاه‌ها برای تولید انرژی برق مورد نیاز تهرانی‌ها فقط از سوخت مایع استفاده می‌کنند.

میرفتاح در گفتگو با خبرنگار مهردرباره وضعیت نامناسب موجود تاکید کرد: در روزهای اول آذرماه نیروگاه‌های دماوند، ری و منتظر قائم کار خود را با گاز شروع می‌کردند و پس از قطع گاز، با سوخت مایع به کار ادامه می‌دادند، اما این میزان گاز نیز امروز به نیروگاه‌ها تعلق نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد : درحال حاضر سوخت نیروگاه های تهران فقط با سوخت مایع بوده و روزانه 24 میلیون لیتر سوخت به مصرف می‌رسد.

به گفته میرفتاح درحال حاضر فقط 40 درصد از مخازن ذخیره سازی سوخت مایع نیروگاه ها پر بوده درنتیجه ذخایر نیروگاه های استان تهران از نظر سوخت مایع نیزبا کمبود مواجه هستند.

وی تاکید کرد: درحال حاضر حجم سوخت مایع موجود در ذخایر نیروگاه ها 200 میلیون لیتر است که در صورت نرسیدن سوخت مایع به طور مناسب در استان تهران با خاموشی مواجه می شویم.

عبور جاده از داخل تالا‌ب بين‌المللی انزلی انجام خواهد شد

وبلاگ زادگاهم ایران

سرانجام همانگونه كه از ماه‌ها قبل انتظار مي‌رفت كميسيون زيربنايي دولت با احداث جاده از داخل تالا‌ب بين‌المللي انزلي موافقت كرد. موافقت پرسش برانگيز كميسيون زيربنايي دولت با گزينه پيشنهادي وزارت راه در حالي صورت گرفته كه مسير پيشنهادي سازمان محيط زيست تنها نيم كيلومتر (يعني به اندازه 500 متر) طول جاده را بيشتر مي‌كرد و در عمل هزينه چنداني متوجه وزارت راه نمي‌شد، اما با تصويب گزينه وزارت راه در دولت كه در واقع قلب تالا‌ب بين‌المللي انزلي و بكرترين و امن‌ترين نقطه اين تالا‌ب را هدف قرار داده است،‌حدود 300 هكتار ( معادل 3 ميليون متر مربع ) از اراضي شمال تالا‌ب انزلي خشكانده و نابود مي‌شود كه با توجه به ارزش هر هكتار تالا‌ب در دنيا كه 22 هزار دلا‌ر تعيين شده خسارتي معادل 59 ميليارد تومان تنها در سال اول بهره‌برداري جاده،‌به تالا‌ب وارد مي‌شود كه اين خسارت با صرف چندين‌برابر اين مبلغ ديگر قابل جبران نيست.

با اين وجود و به‌رغم همه مخالفت‌هاي صورت گرفته از سوي محافل علمي و دانشگاهي، تشكل‌هاي زيست‌محيطي، اداره كل محيط‌زيست استان گيلا‌ن و نيز هشدار سازمان بازرسي كل كشور مبني بر غيركارشناسي بودن مسير پيشنهادي وزارت راه و ترابري، كميسيون زيربنايي باز هم عبور جاده از داخل تالا‌ب و نابودي 3 ميليون مترمربع از اين تالا‌ب را مورد تاييد قرار داد. ‌
عمليات اجرايي جاده كنارگذر انزلي به طول 16 كيلومتر از سال 1377 آغاز شده است. اما 3 كيلومتر و 300 متر از اين مسير قرار بود از داخل تالا‌ب عبور داده شود كه با مخالفت سازمان محيط زيست در سال 1379 متوقف شد. در اين سال سازمان محيط زيست ضمن مخالفت شديد با اين موضوع عليه وزرات راه به دادگاه شكايت كرد تا اينكه در سال 1382 سرانجام دولت پذيرفت كه جاده كنارگذر انزلي كه به عنوان يك طرح ملي در دست اجرا است از داخل تالا‌ب خارج شود و متعاقب آن هيات وزيران در 11 تيرماه همان سال مصوب كرد كه راهكارهاي سازمان محيط زيست اجرايي شود. ‌

در پي اين مصوبه، در 3 آذرماه سال 83 كارگروهي تشكيل شد و بر اساس صورتجلسه اين كارگروه مقرر شد احداث كنارگذر انزلي در حد فاصل كيلومتر 77830 تا 11 مسير مورد تاييد قرار گرفته اجرا شده و وزارت راه و ترابري اقدامات لا‌زم را در مورد مطالعه و طراحي و تصويب طرح در مراجع ذي‌ربط (شوراي‌عالي معماري و شهرسازي، سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور و... ) به عمل آورد. در اين صورتجلسه همچنين آمده است با عنايت به بند سه مصوبه هيات وزيران سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور در جهت تامين ملا‌حظات زيست‌محيطي مندرج در آن مصوبه اعتبارات لا‌زم براي جابه‌جايي مسير را در موافقت‌نامه شرح عمليات و در صورت مقتضي در قوانين بودجه سنواتي پيش‌بيني كند. در سال 1384 همچنين قرار شد طبق تواقفات صورت‌گرفته بين محيط زيست و وزرات راه ستون‌هاي نصب شده در داخل تالا‌ب جمع‌آوري شود اما اين اقدام عملي نشد. ‌

اما متاسفانه با گذشت چندين سال اين مصوبه توسط وزارت راه اجرايي نشد تا اينكه محمود احمدي‌نژاد به گيلا‌ن سفر كرد. در جلسه 13 اسفندماه سال 1385، هيات دولت در استان گيلا‌ن به رياست محمد احمدي‌نژاد مصوبه ديگري را گذراند كه حكم تير خلا‌ص را براي تالا‌ب انزلي داشت. هيات دولت تسريع در احداث پروژه كنارگذر انزلي در مسير مصوب اوليه را خواستار شده بود كه كاملا‌ با مصوبه قديمي دولت در سال 1382 منافات داشت. ‌

در پي اين مصوبه مسوولا‌ن پروژه اواخر مردادماه سال جاري اقدام به احداث مسير در داخل تالا‌ب كردند كه اين امر با مقاومت مسوولا‌ن محيط زيست روبه‌رو و پروژه متوقف شد. تا اينكه سرانجام روز گذشته كميسيون زيربنايي دولت حكم به عبور جاده از داخل تالا‌ب داد. ‌

كميسيون زير بنايي دولت كه اين روزها به جاي شوراي‌عالي محيط زيست ايفاي نقش مي‌كند اما در عمل همه مصوباتش به ضرر محيط زيست و مناطق طبيعي ايران بوده در چند ماه گذشته بارها با مصوبات خود اعتراض گروه‌هاي زيست‌محيطي را برانگيخته است. موافقت با عبور جاده از داخل جنگل ابر و تخريب بيش از 500 هزار متر مربع از جنگل‌هاي ابر شاهرود، ‌موافقت با واگذاري 7500 هكتار از اراضي تالا‌ب هورالعظيم به وزرات نفت در استان خوزستان، ‌موافقت با عبور خطوط لوله‌هاي نفت و گاز از داخل پارك‌هاي ملي و مناطق حفاظت‌شده سازمان محيط زيست،‌ موافقت با واگذاري معادن سولفات سديم در تالا‌ب ميقان اراك به بهره‌برداران، ‌موافقت با لغو مصوبه ممنوعيت استقرار صنايع آلا‌ينده در شعاع 120 كيلومتري تهران و... تنها گوشه‌اي از كارنامه اين كميسيون را نشان مي‌دهد كه در تمامي اين موارد نمايندگان سازمان محيط زيست يا رياست اين سازمان در جلسات آن حضور داشته‌اند اما نه‌تنها آن‌طور كه شايسته بوده به دفاع از طبيعت ايران نپرداخته‌اند بلكه حتي كوچك‌ترين شكايتي هم از دستگاه‌هاي مخرب محيط زيست در محاكم قضايي مطرح نكرده‌اند. ‌

اين در حالي است كه تخريب‌هاي گسترده در عرصه‌هاي طبيعي ايران و زير پا گذاشتن قوانين زيست‌محيطي توسط دستگاه‌هاي دولتي،‌ حتي اعتراض مسوولا‌ن ارشد قضايي كشور را هم برانگيخته به طوري‌كه دادستان كل كشور هفته گذشته با حضور در همايش حقوق محيط زيست با تاكيد بر حفظ گونه‌هاي جانوري و گياهي،‌ جنگل‌ها و مراتع و پارك‌هاي ملي و پارك‌هاي وحش در كشور افزود: ‌اينها منابع حياتي است و ظلم به منابع حياتي كشور ظلم به حيات است و اگر كساني با تيشه خيانت بخواهند اينها را تخريب كنند پيدا است كه چطور بايد محاكمه شوند. وي تاكيد كرد: در پيشگيري از وقوع جرائم زيست‌محيطي عامل مهم و تعيين‌كننده تشخيص به موقع و اقدام به موقع است بنابراين اجازه ندهيد بعضي افراد و ارگان‌ها از اختيارات‌شان سوءاستفاده كنند چون اختيارات در چارچوب قانون و مقررات است و هيچ قانوني چنين اختياري نداده كه منابع حياتي را نابود كنند. آيت‌الله دري‌نجف‌آبادي در ادامه خاطرنشان ساخت:‌اين اختيارات در قانون آمده و قانونگذار خيال كرده كه مجري هم آدم حكيمي است... بنابراين نمي‌شود از قانون سوءاستفاده كرد. ‌

از سوي ديگر در سخنراني پاياني اين همايش حجت‌الا‌سلا‌م رئيسي، معاون اول قوه قضاييه بارها به اصل 50 قانون اساسي راجع به ممنوع بودن فعاليت‌هاي اقتصادي كه منجر به تخريب غيرقابل جبران محيط زيست مي‌شود، اشاره و تاكيد كرد: اگر هر طرح عمراني حتي هر طرح گردشگري محيط زيست را تهديد مي‌كند بايد مطابق با اين اصل مترقي كه يكي از افتخارات نظام جمهوري اسلا‌مي است، متوقف شود. چون قانون اساسي تاكيد كرده كه محيط زيست مقدم بر هر چيز ديگري است. ‌

رئيسي خطاب به مسوولا‌ن سازمان محيط زيست گفت: <اگر سازمان محيط زيست بدون هيچ ترس و تاثيرپذيري از دستگاه‌ها در صحنه حضور پيدا كند، بدون شك قوه قضاييه هم حمايت مي‌كند.> با اين وجود اين پرسش مطرح است كه چرا با همه تخريب‌هاي صورت‌گرفته سازمان محيط زيست هيچ وقت در راستاي وظايف قانوني خود عليه دستگاه‌هاي مخرب در محاكم قضايي اعلا‌م جرم نمي‌كند!


واكنش محيط ‌زيستي‌ها ‌

حسن اصيليان، معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست در خصوص مصوبه اخير به ايسنا گفته بر اساس اين مصوبه مقرر شد مسير مصوب شوراي ‌عالي شهرسازي به لحاظ راه و مسائل زيست‌محيطي بررسي و در صورت امكان‌پذير بودن، اجرا شود. وي با اشاره به اينكه بايد پايه پل‌ها كاهش و دهانه پل‌هاي احداثي در مسير افزايش يابد، افزود: اين مسير دو مصوبه داشته است كه يكي مصوبه شوراي‌عالي شهرسازي و ديگري مسير پيشنهادي سازمان حفاظت محيط زيست بود اما مسير پيشنهادي سازمان حفاظت محيط زيست در جلسه مطرح نشده است! او با اشاره به اينكه بايد مسير احداثي از نظر زيست‌محيطي اثرات كمتري داشته باشد، تصريح كرد: <وزارت راه در اين جلسه نمونه‌هايي را ارائه كرده كه در دنيا از اكوسيستم‌هاي حساس پل‌هايي با دهانه 1800 متر زده شده است.>

حال اين پرسش مطرح است اگر وزرات راه حاضر نيست مسير جاده مورد نظر را به اندازه نيم كيلومتر دورتر كند چطور حاضر مي‌شود اين همه هزينه را متحمل شود تا جاده مورد نظر را به جاي آنكه از داخل آب عبور داده شود،‌ از سمت خشكي و حواشي تالا‌ب انتخاب كند. با اين حال به نظر مي‌رسد سازمان محيط زيست كه تجربه نشان داده بارها از وزرات راه در طرح‌هاي راهسازي رو دست خورده ( و نمونه اخير آن جاده پارك ملي گلستان است كه عملا‌ اين وزارتخانه عرض جاده را از 11 متر به 70 متردر مدت 2 سال اخير افزايش داده است) اين بار هم در برابر توجيهات وزارت راه و ترابري خلع سلا‌ح شده و خود را براي عبور يك جاده ديگر از د اخل مناطق بكر ايران آماده كرده است.

منبع: روزنا - وب سایت اطلاع رسانی اعتماد ملی

سوز و گداز وزیر علوم رژیم از پخش فیلم دانشگاه زنجان

خبرگزاری حکومتی ایسکانیوز: "زاهدی وزیر علوم پیش از ظهر امروز در پایان جلسه هیات دولت درخصوص اتفاقات اخیر در دانشگاه زنجان گفت: همانگونه که در جریان هستید، عده ای با اطلاع قبلی از یک حادثه که در شرف انجام است تصویر برداری کرده و متاسفانه انعکاس آن را به صورت غیر اخلاقی در سطح بین المللی مطرح کرده اند.

وی با بیان اینکه آنچه که در فیلم آمده این بوده که دختری به اتاق یکی از معاونین مراجعه کرده و روسری نداشته است اظهار داشت ولی اینکه عده ای بخواهند از این موضوع استفاده سیاسی کنند درست نیست."

پایان تحصن دانشجویان زنجان با پیروزی قاطع دانشجویان

خبرنامه امیرکبیر: بالاخره پس از نزدیک به یک هفته اعتراضات گسترده در دانشگاه زنجان، در ساعت اولیه صبح روز چهارشنبه مسئولین دانشگاه زنجان با کلیه مطالبات دانشجویان متحصن موافقت کردند.

برکناری مددی، معاون دانشجویی خاطی این دانشگاه، و محاکمه اش توسط مراجع قضایی، عدم برخور با متحصنین و دانشجوی دختر قربانی این ماجرا، پیگیری پاسخ وزیر علوم از سوی نماینده زنجان در مجلس، بررسی کفایت رئیس دانشگاه توسط کمیته ای مرکب از دانشجویان و اساتید، تعویق امتحانات تا روز شنبه و همچنین بهبود وضعیت فرهنگی و فعالیت تشکل های مستقل خواسته هایی بود که با تمامی آن ها موافقت شد.

این در حالی است که دیروز رئیس دانشگاه بالاخره مجبور به پذیرش انجام این عمل شنیع توسط معاونش شد و از این بابت از دانشجویان رسما عذرخواهی کرد. جالب آن که در این میان سناریوسازی رسانه های حامی دولت، که این عمل را پاپوشی از سوی انجمن اسلامی زنجان و دفتر تحکیم وحدت می دانستند، نقش بر آب شد.

احتمال اعدام سه زندانی در زندان کارون اهواز

به گزارش فعالان حقوق بشر در ايران، یک زنداني سياسي به نام جليل بني خالد 23 ساله که متهم به قتل دو مامور امنيتي است به همراه دو زنداني ديگر که يکي از آنان با نام زرواني به گواه ساير زندانيان فاقد مشاعر و اصطلاحاً مجنون ميباشد به همراه زنداني ديگري که تاکنون هويت وي محرز نگرديده جهت اجراي حکم اعدام به سلولهاي انفرادي زندان کارون اهواز منتقل شده اند. اين سه زنداني قرار است روز چهارشنبه اعدام شوند.

بازتاب رسوايی اخلاقی دانشگاه زنجان در رسانه های بین المللی

خبرگزاریهای فرانسه٬ رویتر، آسوشیتدپرس و وبلاگ لس آنجلس تایمز به اعتراضات گسترده‌ی هزاران دانشجو پس از تعرض جنسی یکی از مقامات ارشد دانشگاه زنجان به یک دانشجوی دختر و درخواست دانشجویان برای مجازات این مقام دانشگاهی اشاره کرده اند.

این رسانه های خبری نوشتند تعدادی از دانشجویان دانشگاه زنجان پس از ورود ناگهانی به دفتر معاونت آموزشی دانشگاه متوجّه هتک حرمت یک دانشجوی دختر توسط معاون دانشگاه شدند. این دانشجو برای رفع آنچه مشکلات انضباطی با دانشگاه خوانده می‌شود به معاونت مراجعه کرده بود؛ دانشجویان خشمگین پس از آگاه شدن از تعرض به این دانشجوی دختر تلاش کردند تا فرد متجاوز را به مسئولین امنیتی دانشگاه تحویل دهند. بیش از 3 هزار دانشجو در شب اعتراض به این واقعه حضور داشته اند و مقامات بالا در وزارت علوم حاضر به اظهار نظر فوری در این زمینه نشدند. در سال 2006 دانشجویان دانشگاه امیر کبیر تهران تصویر محمود احمدی نژاد را آتش زدند و با استفاده از ترّقه سخنان او را قطع کردند. فعالین حقوق بشر و سیاستمداران غربی معتقدند که دانشجویان از جمله گروه هایی هستند که هدف سیاست های سرکوبگرانه‌ دولت احمدی نژاد برای خاموش کردن صداهای مخالف در ایران قرار گرفته اند. در ماه آوریل٬ دانشجویان دانشگاه تبریز در راستای اعتراض به قوانین سختگیرانه‌ی دانشگاه دست به اعتصاب غذای گسترده زدند. در سال 1999 دانشجویان در کانون اعتراضاتی بودند که در پی توقیف یک روزنامه‌ی اصلاح طلب رخ داد و بدترین ناآرامی پس از انقلاب اسلامی در سال 1979 به شمار می‌ رفت.

لس آنجلس تایمز فیلم غافلگیری معاونت دانشجویی دانشگاه زنجان در آستانه تجاوز به دختر دانشجو را در وبلاگ خود قرار داده است.

شکنجه های وحشیانه علیه دانشجوی دانشگاه آزاد شهررضا

خانواده "امیر رضا اردلان"، دانشجوی ترم آخر دانشگاه آزاد "شهر رضا" که دو روز پیش بدست نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، به سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان گفته اند که فرزندشان طی دو روز بازداشت، در بازداشتگاه امنیتی، شدیدا شکنجه شده است و قادر به راه رفتن و تكلم نبوده است.

خانواده "امیر رضا اردلان" وی را در دادگستری شهر رضا و تصادفا ملاقات کرده اند.

هنوز اتهامات این دانشجوی کُرد مشخص نیست. وی هم اکنون در بازداشتگاه امنیتی "شهر رضا" نگهداری می شود.

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان شدیدا نگران سلامتی "امیر رضا اردلان" و نحوه برخورد نیروهای امنیتی" شهر رضا" با او است.

این سازمان یادآور می شود که هرگونه شکنجه به قصد گرفتن اقرار و یا تحقیر و تحت فشار قرار دادن متهم،غیر قانونی است و جای پیگرد دارد. بی شک مسئولیت جانی این زندانی بر عهده نیروهای امنیتی است .

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان
چهارشنبه 29 خرداد 1387

بازرسی از منزل یک نماینده مجلس رژیم در پی اظهارات پالیزدار

شهاب‌ نیوز: در پی اظهارات عباس پالیزدار که به بازداشت وی انجامید؛ منزل فاطمه آجرلو نماینده مجالس هفتم و هشتم که یکی از اعضای كمیته تحقیق و تفحص از قوه قضائیه بود و همکاری پالیزدار با این هیات به دعوت او آغاز شد، مورد بازرسی ماموران قضایی قرار گرفت.

این بازرسی با حکم قضایی سعید مرتضوی دادستان تهران در حدود ساعت 23 شب و با هدف كشف اسناد و مدارك تحقیق تفحص صورت گرفته است.

گفتنی است علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضائیه صبح سه‌شنبه از صدور حکم بازداشت 11 نفر در ارتباط با پرونده پالیزدار خبر داد و تاکید کرد که تاکنون 6 نفر از این 11 نفر که برخی از آن‌ها مقام دولتی بوده‌اند، بازداشت شده‌اند.

سخنگوی دستگاه قضایی در خصوص نتایج به دست آمده از پیگیری قضایی پرونده عباس پالیزدار نیز اعلام کرد: در تحقیقات اولیه مشخص شد که وی با تعدادی دیگر از همدستان خود با نفوذ در برخی از ارگانها با پوشش تحقیق و تفحص از قوه قضائیه، اسناد طبقه بندی شده و ارزیابی نشده و گزارش‌های مردمی بی نام و نشان را از سیستم های دولتی خارج کرده و چند هزار اوراق این چنینی را در استانهای مختلف مخفی کرده است.

جمشیدی افزود: پالیزدار رشد خود را در شکست شخصیت های نظام می‌دیده که امیدواریم قوه قضائیه با قوت به این گونه بحث‌ها خاتمه دهد.

سخنگوی قوه قضائیه اعدام نوجوان زیر 18 سال را تائید کرد

سخنگوی قوه قضائیه گفت برای دو متهم دانشگاه زنجان قرار صادر شده است اما بازداشت نشده اند و تحقیقات از آنان ادامه دارد.

علیرضا جمشیدی در نشست خبری با خبرنگاران افزود دیروز دوشنبه تحقیقات مقدماتی از این دو متهم در دادسرای زنجان آغاز شده است.

سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده کلهر (دانشجوی دختر 21 ساله در قم) گفت وی بازداشت نشده و سؤالات و تحقیقات اجمالی از وی به عمل آمده و هم اکنون آزاد است.

جمشیدی افزود این دانشجو از طرف دادسرای قم به علت برخی از فعالیت ها و بحث های امنیتی و ارتباط داشتن با برخی از کشورها احضار شده بود.

سخنگوی قوه قضائیه درباره اعدام نوجوان 17 ساله در سنندج نیز گفت در قانون چیزی به عنوان اعدام برای افراد زیر 18 سال نداریم و آن چیزی که در قوانین برای افراد 15 تا 18 سال وجود دارد، بحث قصاص است.

وی افزود: رویکرد اصلی ما بر اساس تعالیم قرآنی مبتنی بر صلح و سازش است اما در مورد این جوان به علت آنکه اولیاء دم گذشت نکردند و صلح و سازش انجام نشد حکم درباره وی اجرا شد.

سخنگوی قوه قضائیه درباره بیانیه کمیسیون عفو بین الملل درباره نقض حقوق بشر در ایران نیز گفت: دراین باره پاسخ های جامعی از طرف ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تهیه و ارائه شده است.

وی گفت: وضع حقوق بشر در کشور بسیار رو به رشد است و قوه قضائیه اقدامات بسیار مهمی را در عرصه های زندانها و حقوق شهروندی انجام داده است.

جمشیدی تصریح کرد: دیدگاههای حقوق بشری برخی از کشورهای غربی که خودشان نقض کنندگان اصلی حقوق بشر هستند به هیچ وجه مورد قبول ما نیست.

۱۳۸۷ خرداد ۲۸, سه‌شنبه

یادداشت سوم ایران نیوز

بار دیگر "شهرام همایون" مدیر محترم تلویزیون کانال یک، علی رغم تمام فشارهای داخلی و خارجی همچون شیر، خروشید و این بار از مردم شهرهای تهران، مشهد، شیراز و اصفهان دعوت کرد تا از نیروی انتظامی مقابل نیروهای لباس شخصی، حمایت کنند.
به واقع ذکاوت و هوشیاری "همایون" را باید ستود. او با این دعوت نشان داد که حساب نیروهای مزدور از نیروهای حافظ ملت، جدا است. از نظر او "خشک و تر" با هم نمی سوزند و نیروی انتظامی، نیرویی مردمی است که در چنگ نیروهای "شیخ محمد" اسیر شده است و این مردم هستند که باید با حمایت خود از آنان، پایگاه مردمی این نیرو را تقویت کنند.
نیروی انتظامی در تظاهرات 24 خرداد نشان داد که دلش با "مردم" و اسیر دست نامردمان است.
حال این مردم هستند که باید از نیروی خود، حمایت کنند.
"ایران نیوز" شرط اول این حمایت را اطلاع رسانی فراگیر به مردم این چهار شهر می داند. باید مردم به طور فراگیر از این تظاهرات مطلع شوند. و این میسر نیست مگر آنکه همه دست به دست هم دهیم و در این اطلاع رسانی مشارکت کنیم.شما خواننده محترمی که اینک مشغول خواندن این مطلب هستید، می توانید از طریق ارسال ایمیل، مطرح کردن موضوع در چت روم ها، ارسال اس ام اس، نوشتن بر روی اسکناس، مطرح کردن موضوع در تاکسی، بازار و ... در این امر مهم مشارکت کنید و یا "ایران نیوز" را به دوستانتان معرفی کنید.

حمایت از دانشجویان دانشگاه زنجان

«شهرام همایون» مدیر شبکه ماهواره ای کانال یک از مردم ایران به ویژه مردم زنجان خواست از دانشجویان دانشگاه زنجان حمایت کنند.
«همایون» با اشاره به شرایط ویژه دانشگاه زنجان ، افزود «اگر خیلی سریع مردم از دانشجویان این دانشگاه حمایت نکنند نیروهای حکومتی خواب بدی برای آنان دیده اند.»
وی خاطرنشان کرد: «باید دانشجویان این دانشگاه فریاد «ما هستیم» مردم را بشنوند.»

آخرین اخبار از دانشگاه زنجان

دقایقی پیش ساعت ۱۳:۴۰

دکتر نداف رئیس دانشگاه زنجان : هم از شما معذرت می خواهم هم از خدا

دکتر نداف دقایقی پیش در جمع دانشجویان متحصن حضور یافت و رسما از آنها معذرت خواهی نمود

لازم بذکر است که امتحانات تا شنبه ۱ /۴ یک تیر ماه به حالت تعلیق در خواهد آمد

همه چیز در کنترل کامل شورای صنفی دانشگاه زنجان می باشد - جای هیچ نگرانی نیست - آرامش حاکم است -

قرار بعدی دانشجویان در ساعت ۱۶ بعداز ظهر در سالن ورزشی دانشگاه می باشد

درب ورودی کاملا با نظم در اختیار دانشجویان است
منبع وبلاگ رسمی تحصن دانشجویان دانشگاه زنجان
http://www.zanjan1387.blogfa.com/

دانشگاه زنجان (اخرین خبر ساعت 8:30 دقیقه )

دانشجویان متحصن با تحصن در مقابل درب ورودی دانشگاه زنجان خواستار استعفا نداف هستند که هنوز این موضوع تحقق نیافته است هر لحظه به جمع دانشجویان اضافه میشود - دانشگاه رسما تعطیل است و از ورد کارمندان به غیر از بهداری - سلف و مهد کودک جلوگیری بعمل آده است - شعار نداف استعفا و مددی خیانت میکنه نداف حمایت می کنه یکی از شعارهایی است که دانشجویان در حال خواندن آن هستند و نیز یار دبستانی من با من و همراه منی جمعیت حدود 1500 نفر است

بازداشت یازده نفر در ارتباط با پرونده پالیزدار

سخنگوی قوه قضائیه از صدور حکم بازداشت 11 نفر در ارتباط با پرونده پالیزدار خبر داد.
به گزارش مهر، علیرضا جمشیدی صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: پالیزدار به اتهام توهین و اهانت علیه مسئولان و پخش شایعه و نشر اکاذیب و سوء استفاده توسط مدعی العموم تحت تعقیب قرار گرفته و در تحقیقات اولیه مشخص شد که وی با تعدادی دیگر از همدستان خود با نفوذ در برخی از ارگانها با پوشش تحقیق و تفحص از قوه قضائیه، اسناد طبقه بندی شده و ارزیابی نشده و گزارش های مردمی بی نام و نشان را از سیستم های دولتی خارج کرده و چند هزار اوراق این چنینی را در استانهای مختلف مخفی کرده است.
وی تصریح کرد: پالیز دار از سوی یکی از نمایندگان خانم مجلس به بازرسی کل کشور به عنوان دبیر هیئت تحقیق و تفحص و به عنوان دکتر معرفی شده است اما در سوابق تحصیلی وی مشخص شد که مدرک فوق لیسانس و دکترای وی کمتر از 5 روز قبل از سوی دانشگاه خارجی خریداری شده و با این مدرک توسط دو نماینده به مجلس معرفی شده و به صورت قرار دادی در خدمت هیئت تحقیق و تفحص بوده و پولی که دریافت می کرده با عنوان مدرک دکترا بوده است.
سخنگوی قوه قضائیه خاطر نشان کرد: تاکنون حکم بازداشت 11 نفر در ارتباط با پرونده پالیزدار صادر شده که 6 نفر از آنان بازداشت شده اند و این تعداد از کسانی هستند که برخی از آنان مقام دولتی داشتند.
جمشیدی گفت: پالیزدار رشد خود را در شکست شخصیت های نظام می دیده که امیدواریم قوه قضائیه با قوت به این گونه بحث ها خاتمه دهد.
وی همچنین در ارتباط با پرونده سلطان شکر گفت: وی 4 اتهام داشته که در اتهام اول به دلیل فروش مال غیر و کلاهبرداری به 22 سال حبس و 14 میلیارد تومان رد مال و 3 میلیون و 250 هزار دلار رد مال ، معادل همین مقدار جزای نقدی محکوم شده و در اتهام دوم که معاونت در پرداخت رشوه است به تحمل 18 سال حبس و ضبط وجوه ناشی از ارتشاء و در جرم سوم که معاونت در جعل بوده به 6 ماه حبس و در استفاده از سند مجهول به 2 سال حبس و در مجموع به 26 سال حبس محکوم شده است.
سخنگوی قوه قضائیه گفت: متهم این پرونده تا پایان خرداد ماه با قرار وثیقه آزاد شده و در پایان خرداد ماه به زندان باز می گردد.
جمشیدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حکم متهم پرونده سلطان شکر قطعیت پیدا نکرده نمی توان اسم آن را عنوان کرد و این امر منوط به قطعیت حکم در دادگاه تجدید نظر خواهد بود.

سرمايه گذاری دشمن برای ایجاد آشوب در دانشگاه زنجان

به گزارش سایت عصرایران، روزنامه حکومتی کیهان در شماره امروز خود ماجرای دانشگاه زنجان را با تیتر " تله اخلاقي براي ايجاد آشوب در دانشگاه " این گونه روایت کرد:
"سرمايه گذاري دشمن براي انحطاط اخلاقي يكي از معاونان دانشگاه زنجان، زمينه آشوب را در اين دانشگاه ايجاد كرد.
بنابر گزارش منابع موثق پس از لغو مجوز فعاليت تشكل افراطيون وابسته به تحكيم در دانشگاه زنجان، اعضاء اين تشكل در سناريويي از پيش طراحي شده و با اطلاع از نقاط ضعف اخلاقي معاون دانشجويي اين دانشگاه، وي را در تله جنسي يكي از دختران دانشجو - كه چند تخلف نيز در پرونده انضباطي اش ثبت شده است- گرفتارآورده و زمينه ايجاد آشوب سازماندهي شده در دانشگاه را فراهم آوردند.
ماجرا اينگونه آغاز شد كه دانشجوي دختر مورد اشاره- با قرار قبلي و يا به طور سرزده- وارد اتاق معاون دانشگاه مي شود و به فاصله يك يا دو دقيقه تعدادي از اعضاي شاخه غيرقانوني تحكيم وحدت با دوربين فيلمبرداري و ضبط صوت وارد اتاق شده و آنگونه كه خود ادعا مي كنند معاون مربوطه را در حالتي نامناسب ديده و با او درگير مي شوند، تمامي اين ماجرا بيش از چند دقيقه طول نمي كشد.
در پي اين ماجرا، دانشجويان دانشگاه زنجان اقدام به برپايي تجمع اعتراض با هدف بركناري معاون مربوطه كردند كه اين درخواست با استقبال وزارت علوم روبرو شد و آخرين اخبار دريافتي حاكي است مسئول متخلف كه گفته مي شود از جايگاه مديريتي خود در دانشگاه براي مقاصد نفساني خود سوءاستفاده مي كرد، از سوي مسئولين ارشد وزارت علوم تعليق شده و پرونده وي براي بررسي به مراجع ذيصلاح ارجاع شده است، بلافاصله بعد از اين رخداد، دانشجويان وابسته به شاخه افراطي تحكيم فيلم گرفته شده را براي يك سايت آمريكايي مي فرستند و همزمان «ب-ه» با راديو فردا- وابسته به سازمان «سيا»- تماس گرفته و به شرح ماجرا با قرائت مخصوص خود مي پردازد.
و اما، بعداز اقدام شايسته و قاطع وزارت علوم كه پاسخي ضروري و قانوني به درخواست دانشجويان معترض بود، جمع كثيري از دانشجويان به تجمع خود خاتمه دادند ولي تعدادي از اعضاي شاخه غيرقانوني تحكيم وحدت در اقدامي مشكوك كه از انگيزه هاي ديگر آنها حكايت مي كرد همچنان به تشنج آفريني ادامه داده و خواستار لغو حكم قانوني انحلال تشكل متبوع خود شدند!
موضوعي كه كمترين ارتباطي با اعتراض اصلي و به حق دانشجويان نداشت و حركتي در پروژه افشاشده محافل غربي براي به تشنج كشيدن دانشگاهها، لغو امتحانات و نهايتاً ادامه تشنجات تا سالروز آشوب هاي 18 تير تلقي مي شود. از اين روي تفكيك دو موضوع ياد شده در بررسي تشنج دانشگاه زنجان ضروري است، اول برخورد قاطع و بدون كمترين ملاحظه با اقدام غيراخلاقي معاون بركنار-يا تعليق- شده كه خواسته به حق دانشجويان معترض بوده است و دوم برخورد قانوني با معدود كساني كه قصد سوءاستفاده و موج سواري از حركت به حق دانشجويان دارند."

گرانيهای اخير توطئه برای بدنام كردن رئيس‌جمهور است

سایت نواندیش: درحالی که بسیاری از کارشناسان ، نمایندگان مجلس و مراکز مطالعاتی علاوه بر تورم جهانی و افزایش قیمت نفت ، سیاست های ناصحیح دولت و افزایش نقدینگی را از عوامل مهم تورم در کشور می دانند ، مشاور اقتصادي رئيس‌جمهور گفت: بخش مهمي از گراني‌هاي اخير توطئه براي بدنام كردن رئيس‌جمهور است.
براساس گزارشی که فارس ارسال کرده است ، ابوالفضل توكلي‌بينا در این مصاحبه گفته است: بخشي از گراني‌ها مربوط با افزايش جهاني قيمت‌هاي مواد غذايي است.
وي ادامه داد: بخش اعظم آن نيز توطئه‌اي است كه برخي براي تخريب چهره احمدي‌نژاد تدارك ديده‌اند.
مشاور اقتصادي رئيس‌جمهور تصريح كرد: برخي در خارج از كشور و با همكاري برخي عوامل سياسي و اقتصادي در داخل كشور سعي دارند احمدي‌نژاد را بدنام كنند.
وي افزود: گراني‌هاي اخير چون چاي و قند گوياي اين حقيقت است چرا كه بهاي چاي در شرايطي افزايش يافته كه شاهد افزايش روزافزون قاچاق چاي به كشور هستيم و يا انبارها مملو از قند است.
توكلي‌بينا يادآور شد: با سعه صدر و هوشياري مردم به چنين فرصت‌طلباني اجازه داده نمي‌شود تا از آب گل‌آلود ماهي بگيرند.
منبع : ایران پرس نیوز

کارگران نیشکر هفت تپه جاده ترانزیتی اهواز اندیمشک را بستند

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
کارگران نیشکر هفت تپه همراه با خانواده های خود جاده ترانزیتی اهواز _ اندیمشک را بستند
کارگران نیشکر هفت تپه که بیش از 2 ماه در اعتصاب، تحصن و اعتراض بسر می برند صبح امروز سه شنبه 28 خرداد ماه همراه با خانواده هایشان در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه بیش از 3 ماه و سایر خواسته ها اقدام به بستن جاده ترانزیتی اهواز –اندیشمک در نقطه سه راه خوانساری شوش نمودند.
در حال حاضر مسیر رفت و برگشت بسته است. کارگران همچنین با سر دادن شعارهائی مانند، حقوق ماهیانه حق مسلم ماست، معیشت وزندگی حق مسلم ماست، مرگ بر ساعدی، مرگ بر شفیعی، کارگر هفت تپه ایم گرسنه ایم گرسنه به اعتراضات خود ادامه می دهند. تعداد کارگران شرکت کننده در این اعتراضات چند هزار نفر تخمین زده می شود.
نیروی های امنیتی و اطلاعاتی با آوردن ماشینهای آب پاش آتش نشانی کارگران و خانواده های آنها را در محاصره خود قرار داده اند.
پرداخت نشدن حقوق کارگران شرایط زندگی آنها را به قایت سخت کرده است و کارگران قادر به تهیه حداقل مواد غذایی خانواده خود نیستند و اکثر آنها در فقر مطلق بسر می برند.
کارگران اعلام کرده اند که اگر به خواسته های آنها رسیدگی نشود اعتراضات گسترده تری را در روزها ی آینده ترتیب خواهند داد.خواسته های کارگران اعتصاب کننده نیشکر هفت تپه به قرار زیر می باشد:حق داشتن سندیکای مستقل کارگری پرداخت حقوق معوقه 3 ماه اخیرپایان دادن به پرونده سازیها و احضار فعالین کارگری به دادگاه انقلاببرکناری مدیر عامل شرکت یعقوب شفیعی و همچنین اعضای هیئت مدیره این شرکتبرکناری رئیس حراست شرکت فردی بنام زیوداری که در سرکوب، جاسوسی و پرونده سازی علیه کارگران نقش مستقیم دارد
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، از خواسته های کارگران حمایت می کند و از سندیکاهای کارگری و سازمان جهانی کار خواستار حمایت از کارگران نیشکر هفت تپه است.
28 خرداد 1387 برابر با 17 ژون 2008
منبع : ایران پرس نیوز

نماز شكر بازيكنان استقلال؛ نظر یکی از خوانندگان

استقلال قهرمان جام حذفی شد که به طرفداران این تیم تبریک می گویم, اما از جهتی هم برای مسوولان و طرفداران این تیم وجامعه ی فوتبالی ایران متاسفم که دلیلش را در ادامه خواهم گفت. بعد از سوت پایان بازی,سر و کله یک روحانی (احتمالا پیش نماز استادیوم!) کنار زمین پیدا شد. بعد از دقایقی شلوغی و ازدحام, تمام بازیکنان تیم قهرمان و افراد دیگری که آنجا بودند پشت سر این روحانی دو رکعت نماز شکر به جماعت خواندند. برگزاری این نماز جماعت چند سوال و ایراد عمده را به وجود می آورد که ذکر می کنم:
1- چند نفر از جمع نمازگزاران با وضو به میدان آمدند؟
2- چند نفر از نمازگزاران موقع نماز خواندن هنوز وضو داشتند؟ ( با توجه به اینکه امکان تجدید وضو در پایان مسابقه وجود نداشت.)
3- از کی تا حالا نماز مستحبی را به جماعت می خوانند؟
4- کشف جدید اینکه به جز نماز میت ظاهرا نمازهای دیگری را هم با کفش و بدون وضو می توان خواند.
5- این روحانی و مسوولان سپاهی مانند برادر محسن رضایی( امیدوار رضایی) به چه حقی به خود اجازه دادند که از ورزش استفاده ابزاری کنند؟
منبع : ایران پرس نیوز

سرانه آموزشی هر دانش ‌آموز تهرانی 4 هزار تومان است

ایسنا: رييس آموزش و پرورش شهر تهران اگرچه از اعلام كل سرانه دانش‌آموزي پايتخت با عنوان اين مطلب كه «قيمت به شما بگوييم و جواب بدهيم، بيچاره مي‌شويم!»، سرانه آموزشي به ازاي هر دانش‌آموز در شهر تهران در سال 87 را چهار هزار تومان خواند.
علي اصغر يزداني صبح روز دوشنبه در نشست خبري سازمان آموزش و پرورش شهر تهران كه به تشريح برنامه‌هاي ستاد ثبت نام دانش آموزي پايتخت اختصاص داشت، با بيان اين كه همه تجهيزات و مقدمات ثبت نام دانش آموزان در پايتخت در حال آماده شدن است، گفت: سعي داريم، فضاي آرام، اميدوار كننده و دلگرمي را امسال براي فرهنگيان، ‌اوليا و دانش آموزان پايتخت فراهم كنيم كه البته اين كار با همكاري متوليان اصلي تعليم و تربيت، يعني مديران مدارس تحقق پيدا خواهد كرد.
وي بر فراهم آوردن فضاي مناسب كاري، برنامه‌اي و فيزيكي در حوزه آموزش و پرورش شهر تهران تاكيد كرد و با اعلام اين كه ساماندهي و بهبود وضعيت نيروي انساني و همچنين تجهيز مدارس از اولويت‌هاي امسال آموزش و پرورش شهر تهران است، از فراهم كردن شرايط مناسب براي نقل و انتقال فرهنگيان در حوزه آموزش و پرورش تهران نيز خبر داد.
رييس آموزش و پرورش شهر تهران، همچنين با تاكيد بر اين كه همه مقدمات اداره مدارس پيش از آغاز سال تحصيلي بايد به طور مطلوب فراهم شود، در ادامه به واريز سرانه به مدارس پايتخت نيز اشاره و بيان كرد: پشتيباني از مدارس از طريق واريز سرانه، در دستور كار است.
وي در پاسخ به سوال ايسنا مبني بر اين كه آموزش و پرورش شهر تهران چه زماني سرانه مدارس پايتخت را واريز مي‌كند، عنوان كرد: سرانه سال 86 مدارس، به تناسب شرايط و موقعيت در سه مرحله، يعني ابتدا در ارديبهشت و شهريور 86، سپس در زمستان سال گذشته و بخشي از سرانه نيز در بهار امسال واريز شد و تا جايي كه امكان داشته باشد، اقدامات لازم براي واريز بخش آخر سرانه سال 86 دانش آموزان پايتخت نيز در حال انجام است كه اميدواريم در روزهاي آتي، باقيمانده سرانه مدارس پايتخت نيز به حساب آن‌ها واريز شود.
يزداني مبلغ كل سرانه دانش‌آموزي شهر تهران اعم از سرانه پرورشي، آموزشي و فيزيكي مدارس را مبلغي قابل توجه خواند و ضمن خودداري از اعلام كل مبلغ، گفت: فعلا سرانه سال 86 را به مدارس پرداخت مي‌كنيم، تا چاره‌سازي كنند؛ سرانه امسال نيز پرداخت خواهد شد.
وي با بيان اين كه سرانه مدارس مستقيما از سوي وزارت آموزش و پرورش به حساب مدارس واريز مي‌شود، عنوان كرد: انشالله شاهد واريز مستقيم سرانه به حساب مدارس خواهيم بود.
رييس آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر اين كه در حال حاضر، بسياري از كاركنان رسمي آموزش و پرورش شهر تهران مدعي قطع پاداش، حق اضافه كار،‌ حق ماموريت و حق ساماندهي خود هستند، گفت: پرداختي‌هاي همكاران به تناسب موقعيت و شرايط تفاوت مي‌كند؛ بدين گونه كه اقدامات اداري پرداخت پاداش پايان خدمت فرهنگيان در حال اتمام است و ساير پرداختي‌ها نيز به تناسب اولويت و شرايط در دستور كار قرار خواهد گرفت.
وي افزود: مواردي كه تاكنون به فرهنگيان پرداخت نشده، با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته به تناسب تامين مالي، ‌پرداخت خواهد شد كه البته اين امر در بخش ديون، به تناسب شرايط صورت مي‌گيرد و مواردي كه ديون‌پذير نباشد، نيز به موقع پرداخت مي‌شود.
به گزارش ايسنا، يزداني در ادامه به مدارس استيجاري پايتخت نيز اشاره كرد و با بيان اين كه شرايط مناسبي براي رفع دغدغه‌هاي مخاطبان آموزش و پرورش در مورد فضاهاي فيزيكي پايتخت و همچنين مقدمات خوبي براي تخريب و بازسازي مدارس فرسوده و مدارس نيازمند تعمير، فراهم شده است، تصريح كرد: علاوه بر تامين و تجهيز مدارس، مقاوم سازي آن‌ها نيز در دستور كار است.
وي در مورد مشكل مدارس استيجاري افزود: متاسفانه آموزش و پرورش فرصت نكرد، تا با مالكان مدارس استيجاري گفت‌وگو و مشكل اين مدارس را حل كند و به نوعي با آن‌ها وارد معامله شود، البته بخش‌هايي به نتيجه رسيد كه در نتيجه آن، مالكان مدارس استيجاري ملك خود را با قيمت نازل به آموزش و پرورش واگذار كردند.
رييس آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه با بيان اين كه با شماري از مالكان مدارس استيجاري پايتخت نيز توافق شده كه ملك آن‌ها خريداري و مشكلات آموزش و پرورش در اين بخش كمتر شود، شمار كنوني مدارس استيجاري پايتخت را 320 باب عنوان كرد و با اشاره به اين كه بخشي از اين مدارس، متعلق به نهادهاي دولتي از جمله بنياد شهيد، كميته امداد امام خميني (ره) و بنياد امور مستضعفان است، افزود: اماكن يا زمين‌هاي متعددي كه در مجموعه اماكن استيجاري آموزش و پرورش پايتخت هستند، عمدتا كاربري آموزشي دارند و در اين زمينه كه چگونه از كاربري آموزشي آن‌ها استفاده يا مشكل مدارس استيجاري از طريق خريد، واگذاري يا تغيير كاربري حل شود، توافقاتي در جريان است.
وي با تاكيد بر اين كه تلاش مي‌كنيم، از ظرفيت مدارس موجود پايتخت به خوبي استفاده كنيم، تعميرات اساسي و تخليه مدارس از بسياري از وسايل اسقاطي را از اقدامات در حال اجرا در اين بخش خواند و عنوان كرد: در حال حاضر در بخشي از موارد، مدارسي وجود دارد كه داراي قابليت واگذاري است و آموزش و پرورش شهر تهران نيز در نظر دارد با فروش اين مدارس، هزينه به دست آمده از فروش آن‌ها را صرف خريداري مدارس استيجاري كند.
رييس آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه در مورد واگذاري مدارس به بخش هيات امنايي نيز بيان كرد: آموزش و پرورش، ساز و كار توسعه مدارس هيات امنايي را فراهم كرده كه اين امر حضور جدي‌تر اوليا در مدارس را طلب مي‌كند.
منبع : ایران پرس نیوز

ممنوعیت فعالیت یک انجمن به خاطر حمایت از مبارزه‌ی زنان

سازمان ملی جوانان امتیاز فعالیت انجمن «ژیار» در کرمانشاه را لغو کرد. یکی از اعضای ژیار این اقدام را در ارتباط با همکاری انجمن با کمپین یک میلیون امضا و نیز در راستای فعالیت‌های آن برای ترویج برابرخواهی اقوام می‌داند.
دویچه‌وله: آقای کرمانشاهی، امتیاز انجمن «ژیار» در کرمانشاه توسط سازمان ملی جوانان کرمانشاه لغو شده است. اگر ممکن است در این مورد توضیح بفرمایید.
کاوه کرمانشاهی: در نامه‌ای که تقریبا دو هفته یا سه هفته پیش، تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌‌ماه، ابلاغ شد از طرف سازمان جوانان کشاورز، بدون ارائه‌ی هیچ‌گونه دلیل و توضیح، تنها به این اکتفا شده که امتیاز انجمن «ژیار» که انجمنی هست در شهر کرمانشاه که پنج سال است فعالیت می‌کند، لغو شده است. ما در مراجعه‌‌ی حضوری که به دفتر سازمان ملی جوانان داشتیم، وقتی علت را جویا شدیم، پاسخ شنیدیم که شما ارتباطات سیاسی داشتید و برخلاف آنچه وظیفه‌ی سازمانهای فرهنگی‌­ اجتماعی‌ست، وارد عرصه‌ی سیاست شده‌اید، که البته این را به صورت مکتوب به ما ارائه ندادند و فقط به همین توضیح شفاهی اکتفا کردند.
در مورد پیشینه‌ی انجمن «ژیار»، اگر ممکن است توضیح بفرمایید. اصلا چه طور انجمنی‌ست و چند سال سابقه‌ی فعالیت دارد و فعالیت‌هایش بیشتر در چه زمینه‌ای بوده است؟
انجمن «ژیار» از سال ۸۲ فعالیت‌اش را در شهر کرمانشاه شروع کرد و فعالیت‌هایی هم که ما داشتیم در عرصه‌ی فرهنگی و اجتماعی بوده. با تاکید بر مسایل مربوط به جامعه‌ی مدنی و مسایل مربوط به حقوق بشر. ما در این پنج سال فعالیت‌مان در راستای توانمندسازی اعضا برای حضور فعال در پیشبرد جامعه‌مدنی، یکسری کارگاهها و کلاسها را برگزار کردیم، از جمله کارگاه کمپین یک میلیون امضاء برای تغییر قوانین تبعیض‌آمیز و کارگاههای مختلف حقوق بشری و حقوق شهروندی و کلاسهای آموزشی در زمینه‌ی تاریخ، فلسفه و مسایل دیگر در همین زمینه.
این لغو امتیاز انجمن‌تان را چقدر در ارتباط با همکاری با کمپین یک میلیون امضاء می‌دانید، و چقدر مربوط به حساسیت‌های موجود نسبت به فعالان کرد؟
مطمئنا ما این مسئله را به نوعی مرتبط می‌دانیم با قضیه‌ی فعالیت اعضای انجمن ما در کمپین یک میلیون امضاء. چون به واسطه‌ی برگزاری کارگاههای آموزشی کمپین در دفتر انجمن ما، چندین بار مسئولان انجمن به اطلاعات احضار شدند و پاسخگو بودند در رابطه با ارتباطاتی که با کمپین دارند. ما پس از مدتی به خاطر این که حساسیت‌ها را کم کنیم، ارتباط تشکیلاتی انجمن را با کمپین قطع کردیم و اعضای انجمن به صورت مستقل با کمپین ارتباط داشتند. ولی همین ارتباط مستقل‌ هم به واسطه‌ی ارتباط اعضای انجمن «ژیار» با فعالان کمپین، از طرف اداره‌ی اطلاعات کرمانشاه مورد پرسش قرار گرفت. حتا چندین نفر از اعضای انجمن ما که در کمپین هم فعال بودند، به حراست محل کارشان احضار، و تهدید به اخراج از محل کار شدند، در صورت ادامه‌ی همکاری‌شان با کمپین. از سوی دیگر ما طی پنج سال فعالیت‌مان در شهر کرمانشاه سعی داشتیم همزمان با ترویج گفتمان برابرخواهی زنان، گفتمان برابرخواهی اقوام را هم گسترش بدهیم در میان مردم کرد و در میان مردم غیرکرد. چون ما به‌واسطه‌ی ارتباطهای دیگر در شهرهای دیگر و در مناطق غیرکردنشین، سعی داشتیم این گفتمان برابرخواهی و حق‌خواهی اقوام را گسترش بدهیم. در همین راستا هم کارگاههایی برگزار کردیم. ما به‌واسطه‌ی آن ضعفی که در زمینه‌ی زبان نوشتاری کردی داشتیم و به واسطه‌ی عدم سیستم آموزشی در این مناطق، یکسری کارگاههای داستان‌نویسی کردی و یکسری کارگاههای نوشتن به زبان کردی را داشتیم که من اینها را بی‌تاثیر نمی‌دانم.
اصولا سازمان ملی جوانان از نظر قانونی محق به لغو امتیاز انجمن شما بوده است یا خیر؟
خب بهرحال مرجع صادرکننده‌ی اعتبار فعالیت‌ما، سازمان ملی جوانان بوده و در طی پنج سال فعالیت ما هم همین نهاد بوده که ناظر بر کلیه‌ی فعالیت‌های ما بوده و درجریان ریز فعالیت‌های ما قرار داشته است. ولی به لحاظ قانونی همان‌طور که در آیین‌نامه‌ی این سازمان هم بوده، اینها نمی‌توانند به یکباره حکم به انحلال یک انجمن بدهند. باید قبلش تذکر شفاهی بدهند و اگر اجرا نشد، اخطار کتبی بدهند و بعد انجمن را برای مدت محدودی که سه تا شش ماه هست و این قانون در آیین‌نامه‌ی سازمان هم موجود است، فعالیت‌هایش را به حالت تعلیق دربیاورند. بعد اگر مسئولان انجمن اصرار داشتند بر انجام آن مورد تخلفی که مدنظر آنها هست، نهایتا انجمن با حکم قضایی منحل خواهد شد. ولی متاسفانه در مورد انجمن «ژیار» هیچکدام از این مراحل طی نشد و به یکباره حکمی را به ما دادند، نامه‌ای را به ما دادند که خودشان اعلام کردند این حکم دستور انحلال انجمن شما است.
و شما الان چه اقدام قانونی می‌توانید علیه این حکم انجام بدهید؟
ما اول سعی کردیم از طریق گفت‌وگو و ارسال نامه به سازمان ملی جوانان کرمانشاه موضوع را حل و فصل کنیم و از فعالیت‌های خودمان رفع ابهام کنیم. ولی متاسفانه سازمان ملی جوانان کرمانشاه تا امروز به‌هیچ عنوان پاسخگوی ما نبوده. ما نامه‌ی کتبی به اینها دادیم که متاسفانه پاسخی دریافت نکردیم و سازمان جوانان کرمانشاه ارجاع می‌دهد به سازمان تهران و می‌گوید دستور از آن جا آمده و ما هیچ نقشی در صدور این دستور نداشتیم. و حالا دستوری هم که از طرف تهران صادر شده، گویا بنابر گزارش نهادهای اطلاعاتی شهر کرمانشاه بوده که به آنها ارسال، و درخواست توقیف فعالیت‌های انجمن را داشته‌اند. ما مطمئنا از طرق قانونی موضوع را پیگیری خواهیم کرد و اگر پاسخی از طرف سازمان ملی جوانان کشور هم دریافت نکنیم، به دیوان عدالت اداری کشور شکایت خواهیم برد.
منبع : ایران پرس نیوز

رسوايی اخلاقی در دانشگاه زنجان؛ سکوت اصولگرايانه

روزنامه اعتماد: سکوت اصولگرايانه؛ سايت ها و خبرگزاري هاي اصولگرا در واکنش به اتفاقات اخير دانشگاه زنجان سکوت کرده اند. هيچ کدام از ارگان هاي قديمي و جديد اصولگرايان اخباري از رسوايي اخلاقي و قصد تعرض يکي از مسوولان دانشگاه زنجان به يک دانشجو را منتشر نکرده و ترجيح داده اند سکوت اختيار کنند.
منبع : ایران پرس نیوز

یک قاضی رژیم متهم به فساد اخلاقی در زندان خودکشی کرد

گزارش آسو صالح
قاضی "فلاح"، قاضی دادگاه اجرای احکام دادگستری شهرستان بیجار در زندان خودکشی کرد.
فلاح مدتی پیش به اتهام "لوات" و "شرب خمر" در شهر قزوین بازداشت شده و این مدت را در زندان به سر برده بود. وی قبل از صدور حکم دادگاه عالی قضات در زندان خودکشی کرد. منبع خبری که این مطلب را منتشر کرد اظهار داشت که زمان دقیق بازداشت و همچنین زندانی که نامبرده در آن تحت بازداشت بود مشخص نیست.
قاضی فلاح، در شهر قزوین و در حین تجاوز به پسر بچه ای 13 ساله به همراه دو تن دیگر در یک منزل مسکونی دستگیر شد و سرانجام هفته گذشته در زندان خودکشی کرد.
مقامات کل دادگستری استان کردستان و قوه قضائیه به شدت از درز این خبر هراسان و خانواده فلاح را تحت فشار قرار داده اند که نباید به هیچ وجه این خبر درز کند و از آنها خواسته اند که از دادن هرگونه خبر و اطلاعات به دیگران خودداری کنند.
به گفته یکی از روزنامه نگاران فعال در کردستان که نخواست نامش فاش شود، پیش از این نیز قاضی "عبدالله پور"، یکی از قضات استان کردستان به جرم فساد اخلاقی از کردستان به استان دیگری منتقل شده بود.

۱۳۸۷ خرداد ۲۷, دوشنبه

هر شب ساعت 11 در تمام ایران بالای پشت بام «ما هستیم»

«شهرام همایون» مدیر کانال یک در برنامه آخرین لحظه از مردم ایران دعوت کرد هر شب راس ساعت 23 در بالای پشت بام فریاد «ما هستیم» سر دهند.
ایران نیوز ، ضمن حمایت از این حرکت ، اعلام می دارد آماده انعکاس اخبار مربوط به این جریان است.

حقایق تکان دهنده درباره واقعه دانشگاه زنجان

سایت میدان زنان
تاریخ: 27 خرداد 1387 وحیده مولوی* شرح ماوقع میان استاد حسن مددی و دانشجو"الف"(1)
حدود دو هفته پيش دکتر حسن مددي ، معاون دانشجويي و از اعضاي اصلي کميته انضباطي دانشگاه زنجان، طي نامه اي که به خوابگاه کوثر (از خوابگاه هاي داخل شهر دانشگاه زنجان) مي فرستد ، بدون ذکر هيچ دليلي از خانم "الف" درخواست مي کند به وي مراجعه کند . مسوولين خوابگاه با توجه به غير معمول بودن اين درخواست به دانشجوي مذکور اظهار مي دارند احتمالا جهت انتقال وي به خوابگاه داخل دانشگاه ، احضار شده است.
فرداي آن روز "الف" به دفتر معاونت دانشجويي مراجعه مي کند . دکتر مددي ابتدا بحث را با مشکلات آموزشي اين دانشجو آغاز مي کند ولي در ادامه وارد مسايل اخلاقي و روابط خصوصي او می شود و براي اين که موارد مورد ادعای خود را با خانواده "الف" در ميان بگذارد ، شماره تلفن پدرش و خودش را درخواست مي کند.
از فرداي آن روز دکتر مددي هر روز با تلفن هاي پياپي ، آسايش را از اين دختر سلب کرده و هر بار به بهانه اي از وي مي خواهد به دفترش مراجعه کند و در اين ديدارها روابط "الف" با دانشجويان پسر دانشگاه و مسايل اخلاقي ديگر را مطرح کرده و او را مورد مؤاخذه قرار مي دهد.
در روز چهاردهم خرداد ماه ، دکتر مددي به خوابگاه کوثر مراجعه کرده و پس از حدود نيم ساعت صحبت با مسوول خوابگاه در حاليکه اکثر اتاق هاي خوابگاه خالي بوده و دانشجويان به علت تعطيلات به شهرستان رفته بودند ، درخواست ديدار با "الف" را می کند.
دکتر مددي در مدت دو ساعتي که در اتاق با "الف" تنها بوده به بهانه آموزش اين دختر شيطان (!) شيوه برقراري رابطه جنسي را براي وي توضيح مي دهد به طوريکه "الف" از شدت شرم و عصبانيت به گريه مي افتد و از او مي خواهد اتاق را ترک کند . در اين هنگام دکتر مددي "الف" را تحت فشار قرار داده و از وي مي خواهد تعهد دهد که ديگر اعمالش را تکرار نخواهد کرد . طبق اظهارات "الف" او تا به حال در دانشگاه هيچ گونه مشکل اخلاقي نداشته است و حتي نوع پوشش او طوري نبوده است که جلب توجه کند يا با تذکر روبرو شود (2). اما با وجود اظهارات کذب دکتر مددي ، از آنجا که تهديد به اخراج و در جريان قرار گرفتن خانواده اش شده بود ، حاضر به امضاي تعهد کتبي نسبت به عدم تکرار اعمال گذشته اش مي شود. اما استاد اين تعهد را کافي ندانسته و اظهار مي دارد "الف" تا پايان تعصيلات فرصت دارد براي حل مشکلاتش ، پيشنهاد مشخص و راضی کننده اي را ارائه دهد .
در هنگام خروج از اتاق آقاي مددي دستش را به طرف دختر دراز مي کند و از وي مي خواهد با او دست بدهد و نیزدستش را پشت او قرار مي دهد.
روز شنبه 25 خرداد 87 ساعت 2 بعد از ظهر در اتاقي که جلسه هاي کميته انضباطي در آن برگزار مي شد، "الف" با پيشنهاد برقراري رابطه جنسي روبرو شده و از وي خواسته مي شود براي مشروعيت بخشيدن به اين رابطه به صيغه محرميت 7 ماهه تن دهد. دکتر مددي با نشان دادن برگه هايي ادعا مي کند در مرحله آخر صدور حکم کميته انضباطي تنها امضاي وي و دکتر نداف – رياست دانشگاه - معتبر است و اگر "الف" به خواسته وي تن ندهد مي تواند او را در کميته انضباطي محکوم کند . در ادامه استاد مددي با ادعاي اين که منزل وي مکان مناسبي براي برقراري رابطه جنسي نیست، از "الف" مي خواهد بعد از ساعت اداري به همان اتاق بيايد .
"الف" پس از خروج از اتاق دوستانش را در جريان قرار داده و از آن ها مي خواهد برای کمک به وي بعد از ساعت اداري در ساختمان حضور داشته باشند.
در موعد مقرر آقاي مددي پس از قفل کردن در و کشيدن پرده ها ، اقدام به در آوردن مقنعه و مانتوي "الف" مي کند که در اين هنگام دوستان "الف" با شکستن در وارد اتاق شده و ضمن برخورد با آقاي مددي به فيلمبرداري مي پردازند تا مدارکي براي محکوم کردن وي در دست داشته باشند. ضمن اين که پيش از اين نيز زمزمه هايي تایید نشده مبني بر فساد اخلاقي اين عضو عاليرتبه کميته انضباطي به گوش مي رسيد. فرشي که در اتاق پهن بود، ظن دانشجويان را مبني بر انجام چند باره اين قبيل اقدامات به يقين تبديل کرد. در حالي که خود اين فرد سال گذشته و امسال تعداد زيادي از دختران را به کميته انضباطي يا دفتر خود احضار و آنها را به دليل رعايت نکردن موازين شرعي مؤاخذه کرده بود.
تجمع، تحصن، اعتراض!
اندک زماني پس از آن برخورد میان دوستان "الف" و دکتر مددی، 1000 نفر از دانشجويان دختر و پسر دانشگاه زنجان با اطلاع از موضوع ، مقابل ساختمان تجمع کرده و خواستار برکناري و برخورد قضايي با استاد مددي شدند.
اين تجمع همچنان ادامه دارد و تعداد دانشجويان معترض به دو تا سه هزار نفر مي رسد. امتحان هاي روزهاي 26 و 27 خرداد نيز لغو شده است . خواسته هاي دانشجويان متحصن عبارتند از :- برکناري رياست دانشگاه ؛ دکتر نداف و يا استعفاي او- برکناري معاون دانشجويي ؛ دکترحسن مددي و برخورد قضايي با وي- عدم برخورد و يا ذکر نام دختري که مورد تعرض قرار گرفته است - عدم برخورد با متحصنين در روزهاي آتي- لغو شدن امتحانات تا زماني که تحصن ادامه دارد- برکناري رييس حراست دانشگاه و برخورد با وي
شايان ذکر است طبق اخبار رسيده ، دکتر مددي با وجود مستندات و مدارک دال بر محکوميت وی، در مصاحبه با خبرگزاري برنا، وابسته به سازمان ملی جوانان، اين قضيه را تکذيب کرده است . رييس دانشگاه نيز با اعلام اين که به استعفا تن نمي دهد ، اظهار کرده اگر مي توانيد مرا برکنار کنيد . لازم به ذکر است دانشگاه زنجان فعلا تعطیل است اما مسئولان دانشگاه تاکنون خواسته های معترضین را که در سالن ورزش تحصن کرده اند نپذیرفته اند.
1. در اين گزارش براي محفوظ ماندن نام دانشجوي دختر ، از وي با نام "الف" ياد خواهد شد .2. در دانشگاه زنجان نيز همانند ديگر دانشگاه ها احضار به کميته هاي انضباطي به خاطر نوع پوشش ، دختران زيادي را با تذکر و اخطار روبرو کرده است.
*نویسنده، دانشجوی دانشگاه زنجان است.

درگیری مردم با ماموران حکومتی در آباده

گزارش یکی از خوانندگان: من از آباده این خبر رو میفرستمدر شب گذشته مورخ26/3/87 در یکی از روستاهای آباده به نام امیر آباد( که در حاشیه جاده شیراز-اصفهان قرار دارد )یک دستگاه خودرو سواری با دو عابر پیاده که زن هم بودند برخورد وباعث مرگ آنان شدکه علت تصادف نبود روشنایی کافی به دلیل خاموش بودن چراغهای کنار خیابان بود (به دلیل کمبود برق) که پس از این حادثه اهالی روستای مجاور (بیدک)اقدام به مسدود نمودن جاده اصفهان به شیراز نمودند در پی این اقدام اعضاء شورای تامین شهرستان در محل حاضر شدند که با مردم درگیر وبعد از سنگ پرانی مردم که منجر به شکسته شدن خودرو متعلق به سپاه پاسداران شد از محل فرار کردند پس از این اقدام نیروی انتظامی اقدام به بازداشت گسترده مردم کرده است
منبع ایران پرس نیوز

دو زندانی سیاسی در آستانه مرگ قرار دارند

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
شرایط جسمی 2 زندانی که چندین هفته است در اعتصاب غذا بسر می برند به شدت وخیم شده و عملا آنها را در آستانه مرگ قرار داده است. از طرف دیگر زندانبانان هیچگونه اقدام جدی برای نجات جان آنها تا به حال انجام نداده اند.
آقای ارژنگ داودی که وارد 61 روز اعتصاب غذای خود شده است، روز جمعه شرایط جسمی اش رو به وخامت گراییده و به نقطه خطرناکی رسیده بود ولی زندانبانان هیجگونه اقدامی حتی برای رسیدگی اولیه پزشکی انجام ندادن و او را تا روز شنبه به حال خود رها کرده بودند.
روز شنبه شرایط جسمی او به حدی وخیم شده بود که زندانبانان ناچار به انتقال او به بهداری زندان شدند. آقای داودی قادر به حرکت نیست و فقط با صندلی چرخ دار و کمک سایرین قادر به حرکت می باشد بنابه گفتۀ خانواده اش آقای داودی نزدیک به 20 کیلو وزن کم کرده است و به سختی قادر به حرف زدن می باشد. چهرۀ او زرد و و استخوانی شده است. رفتار زندانبانان در بهداری با زندانیان سیاسی غیر انسانی و زندانی بیمار را تحت فشارهای روحی قرار میدهند به حدی که زندانی ترجیح میدهد در سلول خود باقی بماند تا در بهداری .
بعد از ظهر روز جمعه به خانم داودی اطلاع داده شد که وضعیت همسرش به وخامت گراییده . روز شنبه به زندان گوهرداشت مراجعه کرد و خواستار دیدن همسرش شد ولی علی محمدی با برخوردی طلبکارانه سعی داشت که مقصر را خود آقای داودی معرفی کند و اجازه ملاقات به ایشان نداد و به او گفت روز چهارشنبه میتوانی ملاقات داشته باشید .
همان روز با سلیمانی رئیس سازمان زندانها تماس گرفت و خواستار ملاقات با همسرش شدند که او مخالفت کرد و گفت روز دوشنبه میتواند ملاقات کند. خانم داودی روز یکشنبه دوباره به زندان مراجعه کردند و اعلام کردن تا همسرش را نبیند از آنجا نخواهد رفت و زندانبانان ناچار به دادن ملاقات به او شدند.بر خلاف معمول که خانواده ها در سالن زندان منتظر آمدن عزیزشان می شوند این بار ابتدا آقای دادوی را به اطاقی آوردند و روی صندلی نشاندند و سپس به خانم ایشان اجازه دیدن او را دادند او ناچار بود که در حضور 2 زندانبان با همسرش ملاقات کند وصحنه دیدن همسرش پس از تقریبا یک ماه ندیدن او، و با شرایط دردناک همسرش مواجه گردید.خانم داودی در حال حاضر در نگرانی شدید و شرایط سخت عاطفی بسر می برد.
دکتر مصطفی علوی زندانی سیاسی دیگری که وارد پنجاه و هشتمین روز اعتصاب غذای خود شده است روز یکشبنه به حالت اغما فرو رفت و او را به بهداری زندان منتقل کردند قند بدن او به 42 رسیده بود که بطور معمول می بایستی 70 باشد. او همچنان دچار خونریزی معده است و ناراحتیهای دیگر این زندانی شدت یافته است که جان او را در معرض خطر جدی قرار داده است.
به نظر می رسد که بازجویان وزارت اطلاعات و حاج کاظم رئیس زندان و علی محمدی معاون رئیس زندان قصد حذف فیزیکی این 2 زندانی را دارند.تا به حال 2 زندانی سیاسی بنامهای اکبر محمدی در زندان اوین و ولی الله فیض مهدوی در زندان گوهردشت کرج در حین اعتصاب غذا به قتل رسیدند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به تکرار فاجعه ای دیگر در این زندان هشدار می دهد و برای نجات جان این 2 زندانی خواهان اقدامات فوری سازمانها حقوق بشری است.
27 خرداد 1378 برابر با 16 ژون 2008

احضار سه تن از دانشجويان دانشگاه مشهد به دادسرای انقلاب

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، سه تن از دانشجويان دانشگاه فردوسي مشهد به نام هاي امين رياحي ، مهدي خسروي و حميدرضا اميرخاني در ايام امتحانات پايان ترم به شعبه 201 دادسراي انقلاب شهرستان مشهد احضار شدند.
در اين احضاريه ها كه روز شنبه 25 خرداد توسط انتظامات دانشگاه به يكي از دانشجويان به صورت كتبي و به دوتن ديگر به صورت تلفني ابلاغ شده است ، به عنوان اتهامي و مصداق خاصي اشاره نشده است.
گفتني است چندي پيش اين سه دانشجو به دليل انتشار مطالب انتقادي نسبت به برخي اقدامات دولت در نشريه دانشجويي محاوره هر كدام به سه ترم محروميت از تحصيل محكوم گشتند.

قطع مکرر برق در قزوین مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده

گزارش یکی از خوانندگان: قطع مکرر برق در قزوین مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است ، این مشکل از هفته پیش شدت پیدا کرده به طوری که روزانه برق بین 4تا6 ساعت در مناطق مختلف شهر قطع می شود.مشکل دیگر اینجاست که این خاموشی ها نه تنها از قبل اعلام نمی شود بلکه در مواردی برق چندین بار قطع و وصل میشود که باعث وارد آمدن خساراتی به دستگاههای الکتریکی شده است.
نکته جالب توجه اینجاست که وزیر نیرو در کنفرانس خبری علت خاموشی ها را کمبود آب و کاهش کارنیروگاههای برق آبی اعلام کرد در حالی که نیروگاه برق قزوین(رجایی) که شش درصد برق کشور را تامین می کند فقط با سوخت فسیلی (گازوذغال سنگ) کار میکند و هیچ ارتباطی با نیروگاههای برق آبی ندارد . حال سوال ما از وزیر محترم نیرو این است که آیا فقط از میزان بارندگی کاسته شده است یا سطح غارت منابع نفتی و گازی ایران توسط جمهوری اسلامی هم کاهش داشته است؟ که باعث کاهش کار نیروگاههای فسیلی شده است و یا اینکه قیمت بالای نفت حکومت را بر آن داشته تا به جای هدر دادن نفت برای آسایش مردم ایران!! با فروش بیشتر ، درآمد به دست آمده را برای کمک به مظلومان جهان در فلسطین و لبنان هزینه کنند؟
منبع ایران پرس نیوز

زمینه های تدریس حسن مددی در دانشگاه زنجان

از سایت دانشگاه زنجانhttp://www.znu.ac.ir
[اساتيد گروه زبان و ادبيات فارسي]
[حسن مددی]
زمینه های تدریس:1. عروض وقافیه 2. بدیع 3. قران و حدیث 4. سبک شناسی
اوباش بیماری از جنس مددی، محصول مُستقیم و تربیت یافته ی نظامی هستند که برای حریم انسانی و خُصوصی شهروندان اعتباری قایل نیست و تجاوُز و دست درازی به آن را چه به صورت اجتماعی و چه به گونه فردی مشروع و جایز می شُمارد.

جوان تبریزی با شوک الکتریکی زیر شکنجه به قتل رسید


به گزارش کمیته دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان، فرهاد محسنی نگارستان فعال سیاسی آذریابجانی بر اثر شکنجه های وحشیانه دژخیمان وزارت اطلاعات با استفاده از شوک الکتریکی به قتل رسیده است.
به گفته یکی از اعضای خانواده او٬ فرهاد به احتمال بسیار زیاد بر اثر شوک الکتریکی که به خاطر گرفتن اعتراف به او وارد کرده اند٬ جان خود را از دست داده است.
مسئولین به خانواده محسنی نگارستان گفته اند که جسد او را از پارک ائل گؤلو (شاه گؤلو) تبریز یافته اند. آنها روز ۲۲ خرداد جنازه را تحویل پزشکی قانونی دادند. جسد این جوان ۲۵ ساله بدون کالبد شکافی و بررسی چگونگی مرگ روز پنجشنبه ۲۳ خرداد دفن شد.
بنا به اخبار کاملا دقیق فرهاد محسنی روز دوم خرداد در حالیکه با چند تن از دوستانش به پارک ائل گؤلو (شاه گؤلو) می رفت٬ توسط مامورین لباس شخصی ربوده شد. علیرغم مراجعت مکرر خانواده او به مسئولین و نهادهای ذی ربط به آنها جواب مشخصی داده نشده بود.
با توجه به اخبار موثق در مورد مرگ این فعال در زیر شکنجه مامورین اطلاعات و همچنین سابقه حبس این فعال با سابقه در سال ۱۳۸۵ اخبار منتشر شده از طرف خبرگزاری ایرنا و همچنین تلویزیون دولتی ایران (شبکه استانی آذربایجان شرقی) مبنی بر مشخص نبودن عامل مرگ و یا خودکشی این فعال ۲۵ ساله، کاملا نادرست بوده و با هدف منحرف کردن افکار عمومی و رسانه های آزاد صورت گرفته است.

منبع ایران پرس نیوز

عجب غوغایی به‌ پا کرده‌اند دانشجویان دانشگاه زنجان!

وبلاگ ملا حسنی
عجب غوغایی به‌ پا کرده‌اند دانشجویان دانشگاه زنجان! مطمئن هستم اگر همینطور قرص و محکم به اعتراضاتشان ادامه بدهند٬ نه تنها معاون دانشجویی خاطی معزول خواهد شد بلکه شاهد تثبیت دیگر خواسته‌های صنفی و دانشجویی خود نیز خواهند بود.
بنابر این اینگونه اعتراضات جمعی در هر شکلی و در هر سطحی قابل دفاع و حمایت است.
اما سخن من٬ نگاه از بعدی دیگر است. و آن پی بردن به حساسیت مردم ما به مسائل جنسی و به تعبیری ناموسی است.
در کشور ما قصد تعدی و آزار یک مسئول دانشگاه به یک دختر خانم دانشجو٬ آنچنان انرژی التهاب‌آفرینی دارد که شاید هیچ خبر اسف‌بار اقتصادی٬ اجتماعی٬ سیاسی٬ محیط زیستی٬ حقوقی و جزایی و حتی سیل و زلزله و غیره باعث تحریک دانشجویان نمیشود.
در بعد بزرگتر هم همینطور است.
مکررا در خبرها خوانده‌ایم که مردم به حمایت از دختران و خانم‌های بدحجاب که توسط نیروی انتظامی در حال دستگیر شدن بوده‌اند وارد عمل شده‌اند و باعث عقب نشینی عوامل نیروی انتظامی شده‌اند.
اما اگر همین ملت را توی روز روشن غارت کنند و سرمایه هایشان را ببرند و امید و شادی را از آنان بگیرند و زندگی شان را به یک مرگ تدریجی تبدیل کنند در زمستان گاز و سوخت را از آنان قطع کنند و در تابستان آب و برق را جیره بندی کنند جیک از کسی در نمی آید.
با کمی دقت در اینگونه حوادث میتوان حدس زد که نبض ملت ما در کجا میزند.

تعرض به دختر دانشجو در دانشگاه تربیت مدرس تهران

گزارش دریافتی: یکی از مسئولان حراست دانشگاه تربیت مدرس تهران نیز از یکی از دانشجویان درخواست رابطه نامشروع جنسی داشته است. این دختر دانشجو به دلیل تهدید حراست این دانشگاه حاضر به افشای این مساله نیست. مسئول مربوطه او را تهدید کرده در صورت افشای این قضیه برای او پرونده درست کرده و او را از دانشگاه اخراج خواهد کرد
منبع ایران پرس نیوز

اداره برق کاشان حريم تپه های باستانی سيلک را شکست

اداره برق کاشان با نصب تيرهاي برق در فاصله 100 تا 200 متري تپه هاي باستاني سيلک، عرصه و حريم درجه يک اين تپه هاي پيش از تاريخي و تاريخي را شکست.
خبرگزاري ميراث فرهنگي: اداره برق کاشان در اقدامي تازه با نصب تيرهاي برق در نزديکي تپه هاي باستاني سيلک، عرصه و حريم اين اثر پيش از تاريخي را مخدوش کرده است. "زهرا ساروخاني"، مدير پايگاه ميراث فرهنگي کاشان با اعلام اين خبر به CHN گفت: «چندي پيش اداره برق کاشان اقدام به نصب تيرهاي برق در محدوده سيلک کرد که پايگاه ميراث فرهنگي با ارسال نامه‌اي مخالفت خود را با محل نصب تيرها به اداره برق اعلام کرد.»وي گفت: « به‌رغم نامه نگاري‌هاي انجام گرفته، اداره برق نه تنها تيرها را در يکي از راسته‌هاي نزديک به سيلک نصب کرده که سيم کشي آن‌ها را نيز انجام داده است.»به گفته وي در نامه‌هاي ارسال شده به اداره برق، درخواست شد سريعا تيرهاي برق نصب شده در فاصله 100 تا 200 متري بخش غربي تپه جنوبي سيلک ، جمع آوري شود.اداره برق تا کنون نه تنها اقدامي در خصوص جمع آوري تيرهاي برق انجام نداده است بلكه قصد برق رساني به بخشي از باغات هم دارد.به گفته کارشناسان پايگاه ميراث فرهنگي چند شب پيش عده اي ناشناس سيم هاي مسي برخي تيرها را برده اند.در حال حاضر حدود 5 تا 6 تير برق در منطقه وجود دارد که بين تپه جنوبي و شمالي واقع شده است و عرصه و حريم تپه را مخدوش کرده است.پيش از اين نيز اداره گاز با کندن زمين اقدام به گازرساني به خانه هايي که در عرصه و حريم سيلک به صورت غير قانوني ساخته شده اند کرده بود. همچنين اداره آب و فاضلاب نيز قصد نصب لوله هاي آب در اين محدوده را داشت که با مخالفت پايگاه ميراث فرهنگي، اين لوله ها برداشته شده است.سرويس دهي به مالکان ساختمان هايي که قرار است به زودي از عرصه و حريم تپه باستاني سيلک جمع آوري شوند از جمله برنامه هاي جديد شهرداري کاشان است. برخي کارشناسان ميراث فرهنگي کاشان معتقدند که اين نوع سرويس دهي نشان مي‌دهد ساختمان هاي بد نماي عرصه و حريم درجه يک سيلک، همچنان قصد ماندن دارند و برداشته نمي‌شوند.هم اکنون کاوش هاي باستان شناسي در تپه شمالي سيلک توسط تيم ايران و انگلستان انجام مي‌شود و تا کنون کشفيات جديدي در اين بخش از سيلک رخ داده است.به تازگي اين هيات ديواري به ارتفاع يک متر و 70 سانتي متر کشف کرده اند که از 13 رج خشت تشکيل شده و بيش از 7 هزار سال قدمت دارد. اين ديوار يکي از قديمي ترين نمونه هاي معماري ايران محسوب مي‌شود.

شهردار پاسارگاد: افزايش نم و رطوبت در منطقه بی ‌سابقه است

به گفته شهردار پاسارگاد، افزايش رطوبت در اطراف آرامگاه کوروش و پاسارگاد تا حدي است که هيچ يک از ساکنين اين منطقه تا کنون چنين افزايش رطوبتي را به خاطر نمي آورند و بوي نم و رطوبت شديد از سوي تنگه بلاغي به سوي دشت روان است. در بخش جنوب غربي آرامگاه هم که در آرامگاه محسوب مي شود، آب هاي زير زميني بالا زده و سنگ هاي اين بخش نيز رگه رگه شده است.
خبرگزاري ميراث فرهنگي: به گفته شهردار پاسارگاد، افزايش رطوبت در اطراف آرامگاه کوروش و پاسارگاد تا حدي است که هيچ يک از ساکنان اين منطقه تا کنون چنين افزايش رطوبتي را به خاطر نمي آورند و بوي نم و رطوبت شديد از سوي تنگه بلاغي به سوي دشت روان است."امير تيمور خسروي"، شهردار پاسارگاد با اعلام اين مطلب به CHN گفت: «عصر‌ها بوي نم و رطوبت بسيار زيادي در اطراف آرامگاه کوروش و روستاهاي اطراف آن به مشام مي رسد که تا کنون بي سابقه بوده است.»وي در ادامه گفت: «پاسارگاد همواره به داشتن آب و هوايي پاکيزه و دل انگيز شهرت داشته است، اين درحالي است که اکنون به خاطر رطوبت بيش از اندازه، هواي پاسارگاد به شدت شرجي شده است.»شهردار پاسارگاد همچنين به CHN گفت: «در بخش جنوب غربي آرامگاه که در آرامگاه محسوب مي شود، آب هاي زير زميني بالا زده و سنگ هاي اين بخش نيز رگه رگه شده است.»به گفته وي هم اکنون آب هاي زيرزميني و صفه‌هاي دشت پاسارگاد از آب پر شده و در بخشي از نقاط شاهد آمدن آب به سطح زمين هستيم.در حال حاضر رودخانه پلوار (سيوند) پر آب است و محدوده درياچه سد سيوند را تغذيه مي کند. از سوي ديگر درياچه سد سيوند نيز تا اندازه قابل توجهي بالا آمده است.به گفته شهردار پاسارگاد، ميزان نم و رطوبت اطراف آرامگاه و روستاهاي مجاور از زماني بالا رفته است که سد سيوند تا انداز قابل توجهي آبگيري کرده است.همچنين به گفته خسروي، گزارش هاي دستگاه رطوبت سنج نزديک به آرامگاه کوروش از ميزان رطوبت خبر مي دهند.سد سيوند اوايل سال گذشته و با حضور معاون آب وزارت نيرو و وزير تعاون آبگيري شد و اين درحالي است که بارها کارشناسان در خصوص آسيب رطوبت ناشي از درياچه سد روي آرمگاه کوروش متذکر شده بوند.آرامگاه کوروش و محدوده پاسارگاد در تير ماه سال 1383 در فهرست ميراث جهاني به ثبت رسيده است و در صورت هرگونه تخريبي در اين اثر جهاني، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور بايد در مقابل مجامع فرهنگي جهان پاسخ گو باشد

دلهره در آسمان اصفهان با تابوت پرنده روسی

به گزارش تلویزیون جمهوری اسلامی، یک هواپیمای مسافری توپولوف در فرودگاه اصفهان دچار سانحه شده است.
این منبع خبری گفت هواپيماي سانحه ديده تـوپـولف که در مسير اصفهان-دمشق پرواز می کرد، بطور اضطراری در فرودگاه شهيد بهشتي اصفهان به زمين نشست.
اين هواپيما با 197 مسافر عازم دمشق بود که به سبب نقص فني در ارابه ها بازگشت.
مـامـوران امـداد و نجـات هم اكنون در حـال تخليه هواپيماي توپولف در فرودگاه اصفهان هستند.

اعدام دو نفر به اتهام محاربه در زاهدان و چابهار

‏‏خبرگزاری حکومتی فارس: دادگستري سيستان و بلوچستان اعلام كرد؛ فردی بنام عليرضا براهويي بخاطر محاربه و افساد في الارض از طريق عضويت و هواداري از گروه عبدالمالك ريگي با هدف مقابله با جمهوري اسلامي به اعدام محكوم شد‏.‏
همچنين فرد دیگری بنام "يونس رحماندوست" به جرم محاربه و افساد في الارض و به موجب حكم صادره پس از تاييد مراجع عالي قضايي جمهوری اسلامی امروز در زندان چابهار اعدام شد‏.

توقيف 21 خودرو و پلمب‌ 32 مغازه در تهران

خبرگزاری حکومتی فارس: در اجراي دومين روز از فاز طرح جديد نيروي انتظامي مأموران پليس تهران‌ 32 مغازه كه افراد بدپوشش از آن محل‌ها مانتوهاي خود را خريداري كرده و يا آرايشگاه‌هايي كه اقدام به آرايش مو به سبك‌هاي غربي كرده بودند، پلمب شد.
مأموران پس از ارشاد پسراني كه داراي آرايش‌ موهاي خود به سبك غربي كرده بودند با گرفتن نشاني اين آرايشگاه وارد آن مكان در مجتمع تجاري تنديس در ميدان تجريش شده و آن را پلمب كردند.
پليس تهران در اجراي فاز جديد طرح امنيت اجتماعي كه در آن با عرضه‌كنندگان پوشاك غير‌مجاز از طريق نشاني اعلام شده از سوي خريداران برخورد مي‌‌شود، در ميدان‌هاي اصلي شهر حاضر شده و ضمن ارشاد و برخورد با زنان داراي پوشش نامتعارف و پسراني كه موهاي خود را به سبك غربي آرايش مي‌كنند، اقدام به پلمب مغازه‌هاي پوشاك و آرايشگاه‌هايي كه موهايي مشتريان خود را به سبك غربي آرايش مي‌كردند، كرد.
در اجراي اين طرح روز گذشته همچنین در تهران 21 خودرو كه سرنشينان آن‌ها با پوشش‌هاي نامتعارف بوده از سوي پليس توقيف شد.

تظاهرات 7 تیر

page rank