Mississippi Jones Act Injuries
Mississippi Jones Act Injuries Counter JavaScript Free Code JavaScript Free Code


۱۳۸۷ تیر ۱۸, سه‌شنبه

بی خبری از وضعیت دانشجویان بازداشت شده

کمیته گزارشگران حقوق بشر
فعالان دانشجویی بازداشت شده در روزهای اخیر،پس از انتقال به بند 209 تاکنون هیچ گونه تماسی با خانواده های خود نداشته اند.
خانواده سلمان سیما، دانشجویی دانشگاه آزاد و مدیرمسئول نشریه توقیف شده "سخن تازه" می گویند که روز یکشنبه، تعدادی مأمور لباس شخصی در حالی که سلمان را در خیابان بازداشت کرده و او را با خود به منزل آورده بودند، ضمن تفتیش منزل مقداری از لوازم او را همراه با خود بردند. در حکم مأموران محل بازداشت این دانشجو بند 209 زندان اوین و مدت بازداشت وی 24 ساعت قید شده بود.
با این حال پس از گذشت 24 ساعت از زمان بازداشت، از وضعیت بازداشت شدگان اطلاعی در دست نیست و احتمال می رود قرار بازداشت آنان تمدید شده باشد.
سلمان سیما از فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد پیش تر به دلیل فعالیت های خود از سوی کمیته انضباطی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب به دو ترم محرومیت از تحصیل و تبعید به واحد دانشگاهی کرج محکوم شده بود.
همچنین مجید خدایی دیگر فعال دانشجویی دانشگاه آزاد نیز روز پنج شنبه در منزلش بازداشت و به بند 209 انتقال یافت. مجید اسدی دیگر دانشجویی است که در روزهای گذشته از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شده است.
همزمان با دور جدید بازداشت دانشجویان در تهران، در مشهد نیز 5 تن از فعالان دانشجویی دستگیر شده اند، این دانشجویان عضو کمیته پیگیری بازداشت های خودسرانه در مشهد بوده اند. علی قلی زاده، عضو انجمن اسلامی دانشگاه شاهرود، علی صابری، عضو انجمن اسلامی دانشگاه اميرکبير، رضا عرب، دبير انجمن اسلامی دانشگاه مازندران، مهدی قدسی و اشکان آرشيان، عضو انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد،افرادی هستند که به دلایل نامعلوم به بازداشت نیروهای امنیتی در آمده اند.
گفتنی است هر ساله با نزدیک شدن به سالگرد تظاهرات دانشجویی 18 تیرماه، نهادهای امنیتی با اعمال فشارهای مضاعف بر فعالان دانشجویی اقدام به بازداشت آنان می کنند. در طی سال های گذشته این نهادها همواره مانع از برگزاری مراسمی در بزرگداشت 18 تیرماه شده اند.
لازم به یادآوری است از دانشجویان و افراد بازداشت شده در جریان تظاهرات 18 تیر، اکبر محمدی پس از تحمل 7 سال حبس و شکنجه در پی اعتصاب غذا در زندان اوین جان باخت و بهروز جاوید تهرانی، همچنان درحال گذران دوران محکومیت خود در زندان رجایی شهر می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

تظاهرات 7 تیر

page rank