Mississippi Jones Act Injuries
Mississippi Jones Act Injuries Counter JavaScript Free Code JavaScript Free Code


۱۳۸۷ تیر ۱۱, سه‌شنبه

آخرين وضعيت محبوبه كرمی در بازداشت

سايت مدرسه فمينيستي
روز گذشته محبوبه كرمي در تماس تلفني كوتاهي كه با خانواده خود داشته گفته است: در جريان بازجويي به او گفته اند كه براي آزداي بايد وثيقه بگذاري. اما هيچ مبلغي براي وثيقه تعيين نكرده اند.
نزديك به بيست روز از بازداشت غيرقانوني وبي دليل محبوبه كرمي فعال كمپين يك ميليون امضا مي گذرد و در اين مدت هيچ گونه ملاقاتي با خانواده خود نداشته است. و فقط توانسته است چند تماس تلفني كوتاه داشته باشد.
مادر محبوبه كرمي در اين مدت تحت عمل جراحي سختي قرار گرفته است كه نياز به پرستاري و استراحت مطلق دارد اما به دليل زنداني بودن تنها دختر خانواده و بيماري پدر؛ مجبور شده است زودتر از موعد از بيمارستان مرخص شود تا به بتواند از همسر پير و بيمار خو مراقبت كند.
براي آگاهي از روند پرونده محبوبه كرمي در بازداشت؛ مصاحبه اي با آقاي پوربابايي وكيل او داشته ايم.
وكيل محبوبه كرمي اظهار داشت كه روز گذشته براي پيگيري پروند محبوبه به معاونت امنيت دادگاه انقلاب مراجعه كرده است و مقامات قضايي ابراز اميدواري كرده اند كه در هفته آينده شرايط براي آزادي محبوبه مهيا خواهد شد.
وي در خصوص عدم تعيين ميزان وثيقه براي موكلش گفت: مقام قضايي طبق قانون موظف است اتهام؛ نوع اتهام؛ دليل بازداشت و محل نگهداري متهم را اعلام كند و طبق ماده 134 قانون آيين دادرسي كيفري قرار تامين بايد با نوع مجازات؛ نوع اتهام؛ دلايل اتهام؛ ميزان مجازات و ضعيت خاص متهم متناسب باشد. البته هنوز هيچ مبلغي براي وثيقه موكل من اعلام نشده است و تا قبل از تعيين قرار تامين عملا هيچ اقدامي از سوي ما نمي تواند صورت بگيرد.
پوربابايي در خصوص ديدار با موكل خود گفت: بنده نتواستم با ایشان ملاقات کنم و نتوانستم پرونده ایشان را بخوانم. من هنوز نمی دانم اتهام ایشان چیست. اساسا تا زمانی که پرونده در دادگاه ثبت نشود و شماره پرونده ای را نداشته باشیم هیچ اقدام حقوقی از طرف وکیل انجام نخواهد گرفت.
در خصوص تفهيم اتهام و نوع اتهامي كه به محبوبه كرمي نسبت داده شده است گفت: دادگستری موظف است که ظرف بیست و چهار ساعت نسبت به تفهيم اتهام شخص بازداشتي اقدام كند و بعد از بیست و چهار ساعت از تفهیم اتهام موظف است که قرار تامي صادر کند. موكل من قانونن بايد تفهيم اتهام شده باشد اما ما از نوع اتهام او اطلاعي نداريم. آقاي پوربابايي اشاره كرد كه طبق هماهنگي هاي انجام شده با معاونت امنيت دادگاه انقلاب قرار است فردا سه شنبه 11 تير ماه مقداري لوازم شخصي؛ پول و كارت تلفن به دست محبوبه برسد.
ايشان تاكيد كرد كه پدر محبوبه كرمي سالخورده و در بستر بيماري به سر مي برد و مادر ايشان تحت عمل سخت جراحي قرار گرفته است و تنها كسي كه مي تواند از اين دو حضانت كند دخترشان محبوبه است. مادر محبوبه قاعدتا بايد بعد از عمل جراحي سخت خود مدتي در بيمارستان تحت نظر پزشك مي ماند اما به دليل بيماري همسر خود مجبور شد زودتر از موعد از بيمارستان مرخص شود و سلامت ايشان در خطر است.
از مقامات قضايي مي خواهم به اين امر توجه خاص داشته باشند و شرايط آزادي موكل بنده را فراهم كنند و چناچه جرمي هم رخ داده باشد در شرايط مساعد تري به پرونده رسيدگي شود. هر چند طبق گفته خانواده محبوبه؛ وي تنها براي انجام كارهاي شخصي خود رهگذر خيابان ولي عصر بوده است و هيچ جرمي مرتكب نشده است. بنابراين خواستار آزادي سريع و بي قيد و شرط موكل خود هستم.
لازم به يادآوري است كه از مجموع دويست نفر بازداشت شده در جريان درگيري هاي پارك ملت كه بسياري از اين بازداشتي ها رهگذران عادي خيابان بودند تنها ده نفر در بازداشت به سر مي برند و بقيه آزاد شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

تظاهرات 7 تیر

page rank